Stránka 79 z 183

Re: ATi news

Napsal: pon 26. dub 2010, 10:34
od no-X
Nerozumím, proč sem píšeš domněnky, které jsem ti vyvrátil už po ICQ...
Ache píše:To úhlově neoptimalizované AF u HD5870 něco stojí viz tenhle fillrate test:
http://images.bit-tech.net/content_imag ... /texaf.png
Úhlově neoptimalizované AF něco stojí, to ano, ale nestojí výkon, ale tranzistory navíc - je pro něj třeba komplexnějších obvodů pro výpočet LOD. Nefunguje to tak, že by se vzala stará texturovací jednotka a nějak se softwarově "přiměla", aby produkovala úhlově neoptimalizované AF na úkor výkonu... Tak to nefunguje. Stejně jako nepřiměješ DX9 čip, aby na úkor výkonu zvládal DX11.

Konkrétní test, terý si našel, nám toho moc neřekne. Jednak je SM3.0 (tzn. DX9), přičemž se tu bavíme o DX11 hardwaru. Za druhé ukazuje, že by RV870 měla nižší výkon než GT200, což o relevantnosti tohoto výsledku leccos vypovídá (ať už s ohledem na výkon teoretický, nebo na reálný herní výkon). A za třetí - i kdybychom brali v potaz samotný vývoj křivky RV870, odráží to velký nárůst výkonu nefiltrovaných textur daný přenosem atributové interpolace ze samostatných jednotek (s omezeným výkonem) [=RV770] na unifikované jádro (které v tomto testu není nijak vytížené a jehož výkon je dostupný pro atributovou interpolaci) [=RV870]. V reálný situacích (hrách) je ale situace jiná, protože unifikované jádro je už zatížené, takže se ten obrovský peak pro nefiltrované (nebo minimálně filtrované textury), který je vidět grafu, nekoná.

Taky jsem ti říkal, že nedává smysl v tomhle hledat nějaké záměrné šizení. A důvodů je spousta:

1. HD5800 byla vydána v době, kdy neměla žádnou konkurenci a poptávka asi 10x převyšovala nabídku. Jaký by byl důvod "šidit" kvalitu obrazu kvůli pár desetinám procenta výkonu?

2. HD5800 má 80 texturovacích jednotek. To je poměrně hodně, texturovací výkon je vyšší, než u GTX285 i než u GTX480. Proč by měla ATi šidit tam, kde má výkonu nazbyt? RV870 by se hodil rychlejší front-end, vyšší aritmetický výkon, rychlejší propustnost sběrnice, ale jen těžko texturing - 80 texturovacích jednotek je vzhledem k výkonu zbytku jádra docela overkill.

3. Už jsem vysvětlil, proč absence úhlových optimalizací nestojí výkon a není tudíž kvůli ní třeba ten výkon nahánět nějakým šizením. To, co na texturách kritizuješ, se děje na mag (nejbližších texturách, které jsou oproti rastru obrazovky zvětšené), nikoli na min (tzn. vzdálených texturách, které jsou oproti rastru obrazovky zmenšené). A právě mag jsou velmi nenáročné, protože z jednoho pixelu textury vznikne filtrací mnoho pixelů na obrazovce. Náročné jsou min, kde na vykreslení jednoho pixelu na obrazovce potřebuješ načíst a filtrovat desítky pixelů z textury (to zatěžuje texture cache i filtrační jednotky, tam by se nějaké "šizení" mohlo vyplatit, jenže právě tam se žádné nekoná)

To už bych byl přístupnější hypotéze, že ATi vytvořila texturovací jednotku, která by v rámci korektního použití dávala vynikající výsledky, jenže je stále dost her, které provádějí nekorektní postupy (jako úpravy texture LOD), s čímž se nepočítalo. Už DX10 mělo poměrně striktně filtraci textur řešit, ale nestalo se tak, takže i DX11 je benevolentnější, než se zpočátku mohlo čekat a to, co tu řešíme, může být výsledek. Samozřejmě je to jen hypotéza - určitě bude lepší počkat na stanovisko AMD/ATi, než začít vynášet soudy o šizení, které z výše uvedených důvodů nedávají dobrý smysl...

Re: ATi news

Napsal: pon 26. dub 2010, 11:20
od Ache
Ale tohle je také spekulace - teorie hezká, ale já chci vidět praxi! Dokud to Ati neopraví, nemůžeš na 100% říct, že to nemělo vliv na výkon.
A proč Catalyst AI dále navyšuje míru šizení v oblasti kde je HD5870 overkill? (třeba brilineární filtr na některých texturách).

A hypotéza o korektní texturovací jednotce? děláš si legraci? :-D Ten banding vzniká v jakékoliv hře. nemá na to vliv Engine (jako třeba ten Doom3 u kterého jsi přes ICQ tvrdil, že to na nebude, a hle stačí najít náchylnou texturu a...)

EDIT: A mimochodem k těm pruhům dochází v místě zmenšení textury než je rastr displeje, tedy na min. filtru. ;-) pokud nevěříš. vem si HD5xxx a zkus si to sám. Třeba v unreal engine si můžeš snadno vyzkoušet chování na různých texturách (včetně zabijácké šachovnice s jemným rastrem).

EDIT2: Argument magnification filtru vyvrácen, ten bordel vzniká při minifikaci, změnil jsem za pomoci bicubic filtru texturu z 1024x1024 na 8192x8192 (to je maximum co tyhle grafiky umí), včetně normál mapy a výsledek:
http://www.abload.de/img/tmn-8192texturesnepr.jpg - je to tam stále.

A co že si to no-xi napsal? že minification jsou náročné? No já myslím, že další komentář netřeba :-) Důvod k šizení by tu tedy byl (netvdím, že to na 100% opravdu šizení je, natož úmyslné, ale přikláním se k tomu čím dál víc).

Re: ATi news

Napsal: pon 24. kvě 2010, 14:10
od Krteq
AMD v Q1 2010 ukrojilo další část podílu na trhu s grafickými kartami a mobilními grafikami.
Advanced Micro Devices (NYSE:AMD)’ first-quarter share gains in the discrete and integrated graphics market came at the expense of rival GPU-maker Nvidia (NSDQ:NVDA), according to a report by industry watcher Mercury Research.

AMD, headquartered in Sunnyvale, Calif., gained 8.2 share points in the discrete graphics market in the first quarter of 2010, lifting the chip maker to a 42.1 percent overall share of that market. Nvidia lost 8.2 share points during that same period, according to the research firm.

In mobile discrete graphics, AMD climbed to a nearly 50 percent share of the market. The company gained 9 share points during the first quarter and now has a 49.7 percent share of the market for discrete graphics processors built for notebook PCs.

AMD also gained 2.8 share points in the overall graphics market, which includes both discrete graphics and the less expensive integrated GPUs made by AMD, Nvidia and integrated graphics market leader Intel.

Nvidia’s share of the overall graphics market dropped by 4.8 share points in the first quarter, according to Mercury Research.

AMD’s first-quarter gains can be attributed to the popularity of its ATI Radeon HD 4800 series and ATI Radeon HD 5000 series of discrete graphics products, as well as the ramping of new technologies like its Eyefinity multi-display support and the new Vision marketing campaign for AMD-based PC hardware platforms, according to the research firm.
Viz.: ChannelWeb / Fudzilla

Re: ATi news

Napsal: pon 24. kvě 2010, 16:49
od flanker
jj, supr novinka :)

Re: ATi news

Napsal: pon 24. kvě 2010, 20:14
od Stratos
jak je videt ATI se pomalu ale jiste dere tam kde byly v dobe X19xx coz je jenom dobre :). Ale klobouk dolu ukrojit 8% za 1/4 roku to je husarsky kousek.

Re: ATi news

Napsal: úte 25. kvě 2010, 21:12
od Comby
Manju Hegde, viceprezident nVidie pre CUDA a PhysX prechádza k AMD
Bude tam robiť to isté? Physxinfo.com píše, že nie.
http://www.kitguru.net/components/graph ... es-to-amd/
http://physxinfo.com/news/3060/manju-he ... -join-amd/

Re: ATi news

Napsal: úte 25. kvě 2010, 23:37
od Krteq
:shock:

Pokud se nemýlím, tak Manju Hegde je zakladatelem Ageia a její bývalý CEO. Know how mu nikdo vzít nemůže, tak se možná dočkáme i nějakého middlewaru pro počítání fyziky pro ATi Stream.

//no jo, tak podle Physxinfo má být zapojen do nějakého náboru pro vývoj SW, bůh ví co to bude :)

Re: ATi news

Napsal: úte 25. kvě 2010, 23:38
od Stratos
nj asi uznal ze u nvidie nema budoucnost pri stavajici strategii firmy :)

Re: ATi news

Napsal: stř 26. kvě 2010, 09:52
od Lukfi
Ale houbelec. Jenom mu AMD nabídlo vyšší plat, protože nechce za žádnou cenu dopustit, aby nVidia došla s PhysXem masového rozšíření.

Re: ATi news

Napsal: stř 26. kvě 2010, 12:17
od Stratos
nebo proste dosel k zaveru ze PhysX u nvidie nema sanci na masivni prosazeni. Kdyz si vemem jak dlouho uz nvidia PsyhX ma a a kam s tim zatim dosla :). Defakto se prosazuje jenom jeji CPU varianta protoze nikdo nechce delat fyziku pro 50% hraců (viz ted treba METRO 2033 s jejich vylepsenou CPU Physx variantou)

Re: ATi news

Napsal: stř 26. kvě 2010, 13:01
od DOC_ZENITH
Bodeť by nebylo populární, protože Physx pokud jde o CPU verzi je zdarma, placený je jen GPU a konzolové verze. Takže tenhle obchod se NV těžce nevyplácí, v podstatě udělala kompletní API a oni jim ho teď vyžíraj zdarma. A taky si spíš myslim že dostal pozvánku, lidi ve vysokejch funkcích nikdy nejdou dolu, prostě jsou ihned přijímáni na různý místa a funkce naprosto aniž.

Re: ATi news

Napsal: stř 26. kvě 2010, 21:18
od Igi10
Zdravím neviem či to patrí sem, ale spýtam sa má ATI podobnú technologiu ako Nvidia 3D vision či proste má niečo na zobrazenie 3D obrazu??

Re: ATi news

Napsal: stř 26. kvě 2010, 21:20
od Smeli
Igi10 píše:Zdravím neviem či to patrí sem, ale spýtam sa má ATI podobnú technologiu ako Nvidia 3D vision či proste má niečo na zobrazenie 3D obrazu??
http://www.iz3d.com/driver

Re: ATi news

Napsal: stř 26. kvě 2010, 22:09
od Krteq
Máme tu o tom dokonce i vlastní vlákno - iZ3D - (Nejen) Anaglyfické 3D pro každého :)

Re: ATi news

Napsal: čtv 27. kvě 2010, 09:25
od Comby
Takže je to oficiálne: Manju Hegde sa zapojí do programu Fusion.
http://www.techpowerup.com/123205/AMD_A ... ogram.html

Re: ATi news

Napsal: pon 31. kvě 2010, 13:42
od flanker
divné na tom je,že projekt Fusin první generace již je hotov 8-) ...takže leda na následující.

Obrázek

Obrázek

zase další spekulace???

Re: ATi news

Napsal: stř 2. čer 2010, 16:07
od no-X
ATi prodala 11 milionů DX11 čipů

Obrázek

Re: ATi news

Napsal: stř 2. čer 2010, 16:22
od Comby
Tá zelená šachová figúrka je super! :lol:

Re: ATi news

Napsal: stř 2. čer 2010, 16:27
od Stratos
presne, celkem vtipne ukazano jak moc je konkurence pozadu :)

Re: ATi news

Napsal: stř 2. čer 2010, 22:30
od kotas
ATi je prostě ATi 8) 8) .