Stránka 9 z 17

Napsal: úte 16. říj 2007, 19:36
od killerTJ
Tak to jsem potom zmaten
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... /index.htm
Čtěte první odstavec.
Tohle by potom byl idealní rozsah pro APS-C čipy, ale není protože počítají s ořez faktorem

Napsal: úte 16. říj 2007, 20:37
od Smith
sx02 píše:Navic kdyz se divam na ty samply cos tam dal na 70mm - tak kdyby to bylo jak ty tvrdis - tak by ten rozdil mezi corpovejma a necropovejma musel byt podstatne vetsi.
nene, tohle opravdu sedí... prostě Sigma 70-200 a Tamron 70-300 se kvůli crop faktoru chovají jako 112-320(480).
killerTJ píše:Tak to jsem potom zmaten
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... /index.htm
Čtěte první odstavec.
Tohle by potom byl idealní rozsah pro APS-C čipy, ale není protože počítají s ořez faktorem
je to fullframe objektiv, takže po nasazení na APS-C se nechová jako 24-135, ale jako 38-216.

Napsal: úte 16. říj 2007, 20:45
od crashPC
já si myslim že si to vůbec neodporuje!

prostě veškeré objektivy nasazené na APS-C foťáky se musí násobit cropem, aby jsme dostali správný "fulframový ekvivalent" na tom nevidím nic složitého. bajonet a tvar objektivu už je o něčem jinym.

Napsal: úte 16. říj 2007, 20:48
od Smith
crashPC píše:já si myslim že si to vůbec neodporuje!

prostě veškeré objektivy nasazené na APS-C foťáky se musí násobit cropem, aby jsme dostali správný "fulframový ekvivalent" na tom nevidím nic složitého. bajonet a tvar objektivu už je o něčem jinym.
no nějak tak...
když vynásobíš objektiv pro APS-C, dostaneš jeho ekvivaletní ohniska pro fullframe
když vynásobíš fullframe objektiv nasazený na APS-C, dostaneš reálná ohniska pro APS-C

ono je to logické, stačí se nad tím trochu zamyslet :)

Napsal: úte 16. říj 2007, 20:49
od killerTJ
Fajn. Jak teda poznám jestli se jedná o FF nebo APS-C sklo.
Nebo přesněji řeceno ty bys poznal jestli s jedná o FF nebo APS-C objektiv.

Napsal: úte 16. říj 2007, 21:27
od Smith
killerTJ píše:Fajn. Jak teda poznám jestli se jedná o FF nebo APS-C sklo.
Nebo přesněji řeceno ty bys poznal jestli s jedná o FF nebo APS-C objektiv.
podle označení...
- u Canonu jsou všechny objektivy s bajonetem EF-S pro DSLR, ty s bajonetem EF jsou asi všechny fullframe
- u Sigmy jsou objektivy s označením DC pro DSLR, DG pro fullframe
- u Tamronu, Di II pro DSLR, Di pro fullframe
- u Tokiny, AT-X Pro DX jsou pro DSLR, AT-X Pro jsou fullframe

Napsal: úte 16. říj 2007, 22:22
od sx02
Smith píše:
crashPC píše:já si myslim že si to vůbec neodporuje!

prostě veškeré objektivy nasazené na APS-C foťáky se musí násobit cropem, aby jsme dostali správný "fulframový ekvivalent" na tom nevidím nic složitého. bajonet a tvar objektivu už je o něčem jinym.
no nějak tak...
když vynásobíš objektiv pro APS-C, dostaneš jeho ekvivaletní ohniska pro fullframe
když vynásobíš fullframe objektiv nasazený na APS-C, dostaneš reálná ohniska pro APS-C

ono je to logické, stačí se nad tím trochu zamyslet :)
No tak si tu delam testy a pokud rozumim spravne ty tvy teorii tak bychom se VUBEC nemeli dostat na stejna ohniska s 18-55 EF-S (protoze ta ma pouze realnych 55mm) a s pevnou 50 EF - protoze ta ma 50*1,6 = 80mm na APS-C
Jak je tedy mozne ze tyto dva snimky jsou prakticky stejne:
www.martinovo.net/smith/18-55.jpg
vs
http://www.martinovo.net/smith/pevna50.jpg

(jsou jak vylezly z fotaku, pouze zmensene, exif puvodni, smozrejme stejne misto, stativ)

Bohuzel pri prehazovani objektivu se mi to pohlo ale i tak predpokladam ze kazdy soudny clovek pochopi ze tam proste rozdil 30mm NENI! (18-55 nastavena na 50mm (51mm) a pevna 50mm (cili 80mm)

Napsal: úte 16. říj 2007, 22:34
od crashPC
smith: to je omyl. to druhé musíš dělit. tvoje reciprocita nefunguje :-)

jak 50ku, tak 18-55 na ohnisku 50mm vynásobíš cropem 1.6! takže výsledek má(musí) být totožný, a krom párcentimetrového posuvu na SX02ovém testu je!

Napsal: úte 16. říj 2007, 22:56
od Smith
sx02 píše:...
ano, 50ku jsem zkousel a výsledek stejný jako ty... jenže tady máš porovnání Sigmy 17-70 @ 70mm (DC = jen pro DSLR s APC-S) a Sigmy 70-200 @ 70mm (DG = fullframe => pro DSLR se chová jako 112-320)

http://temp.slovacek.eu/sigma_17-70_70mm.jpg
http://temp.slovacek.eu/sigma_70-200_70mm.jpg
crashPC píše:smith: to je omyl. to druhé musíš dělit. tvoje reciprocita nefunguje :-)
nemůžeš... zkus se nad tím zamyslet... co je crop faktor? výřez... a co se stane když uděláš výřež, prodloužíš ohnisko

dělilo by se pouze v jednom případě a to pokud by jsi DSLR objektiv nasadil na fullfram zrcadlovku (=> vinětace jako svině :-D )

Napsal: úte 16. říj 2007, 23:06
od crashPC
dělilo by se pouze v jednom případě a to pokud by jsi DSLR objektiv nasadil na fullfram zrcadlovku (=> vinětace jako svině Very Happy
to jsem myslel...
nemůžeš... zkus se nad tím zamyslet... co je crop faktor? výřez... a co se stane když uděláš výřež, prodloužíš ohnisko
neprodloužím žádný ohnisko. ohnisko se prodlužuje na objektivu :-) takže bych pouze udělal výřez. Nic víc, nic míň. změní se jen poměr stran čipu a konstantního ohniska > zůží se zorný úhel - ten trojuhelník.
Ta sigma 17-70 by měla bejt taky 27-112mm tam je zakopaný pes a nějakej průšvih :-)

Napsal: úte 16. říj 2007, 23:23
od Smith
crashPC píše:neprodloužím žádný ohnisko. ohnisko se prodlužuje na objektivu :-) takže bych pouze udělal výřez. Nic víc, nic míň. změní se jen poměr stran čipu a konstantního ohniska > zůží se zorný úhel - ten trojuhelník.
Ta sigma 17-70 by měla bejt taky 27-112mm tam je zakopaný pes a nějakej průšvih :-)
ale prodlouží.
Sigma 17-70 je na APS-C čipu prostě 17-70 i kdyby prasata létala.
Když to vynásobíš cropem, tak jen zjistíš ekvivalent pro fullframe, aby jsi fullframem zabral stejnou scénu jako s APS-C. Nic víc, nic míň.
Prostě fotka při 17mm na APS-C bude stejná, jako na fullframe při 27mm.

Napsal: úte 16. říj 2007, 23:34
od crashPC
ano, bude. to se dá ale zařídit jinak než změnou ohniska, a taky že se to tak děje.....
koukej:
vemu pevnej 200mm objektiv a nasadim ho na FF mašinu. Mám ohnisko 200mm.
teď ho sundám a dám na APS-C "mašinu". co se stane? nic. objektiv bude mít ohnisko stejné. nebo chceš říct že snímač je u APS-C fotoaparátu o 120mm jinak vzdálen vůči objektivu než u FF foťáku? ne. je na uplně stejném místě. to ohnisko je pouze přepočet.

ale jinak to co tvrdíš je správné ale všimni si že píšeš "jako na fullframe"....
Pokud opravdu nutíš prasata létat, jako že asi jo, tak sigma má holt uplně jiné objektivy :-D s jinou konstrukcí.

Napsal: úte 16. říj 2007, 23:36
od Smith
crashPC píše:ano, bude. to se dá ale zařídit jinak než změnou ohniska, a taky že se to tak děje.....
koukej:
vemu pevnej 200mm objektiv a nasadim ho na FF mašinu. Mám ohnisko 200mm.
teď ho sundám a dám na APS-C "mašinu". co se stane? nic.
ale ano, stane... ohnisko se ti prodlouží a to 1,6x... tudíž z 200mm budeš mít 320mm :wink:

Napsal: úte 16. říj 2007, 23:57
od crashPC
neprodlouží. ne a ne. ohnisko zůstane uplně stejné.
ani těch 320mm mít nebudeš.
Těch 320mm bys musel nasadit na FF foťák, aby jsi dosáhl stejného snímku. ale ty máš jeden objektiv a jedno ohnisko.
Mohl bys mi prosím technicky popsat, jak nasazením na fotoaparát změníš ohnisko objektivu o 120mm? čistě mechanicky.
že se ohnisko mnění s velikostí čipu? co to je za kravinu? když tam nedám snímač žádnej, tak ten objektiv má pořád své ohnisko 200mm
a když tam dám snímač metr krát dva metry, bude ohnisko 0.02mm? nebo 2000000mm? :lol: jak bys to s tím objektivem chtěl provést?

Napsal: stř 17. říj 2007, 00:06
od Smith
crashPC píše:neprodlouží. ne a ne. ohnisko zůstane uplně stejné.
ani těch 320mm mít nebudeš.
Těch 320mm bys musel nasadit na FF foťák, aby jsi dosáhl stejného snímku. ale ty máš jeden objektiv a jedno ohnisko.
Mohl bys mi prosím technicky popsat, jak nasazením na fotoaparát změníš ohnisko objektivu o 120mm? čistě mechanicky.
že se ohnisko mnění s velikostí čipu? co to je za kravinu? když tam nedám snímač žádnej, tak ten objektiv má pořád své ohnisko 200mm
a když tam dám snímač metr krát dva metry, bude ohnisko 0.02mm? nebo 2000000mm? :lol: jak bys to s tím objektivem chtěl provést?
Obrázek
Pihan Roman píše:Menší senzory typické u většiny DSLR využijí z obrazového pole objektivu určeného pro filmové SLR jen střední část. Tím zcela vyloučí všechny vady obrazu v rozích. Objektivy se však z hlediska zorného úhlu zdají 1,6x delší.
Obrázek
Pihan Roman píše:Crop faktor
Crop faktor není de facto vlastnost objektivu, ale důsledek jeho nasazení na DSLR používající senzor velikosti APS-C o velikosti úhlopříčky cca 1,5x (Nikon, Fuji, Pentax) až 1,7x (Sigma) menší než klasický 35mm kinofilm. Co se potom děje s objektivem konstruovaným na klasický kinofilm ale nasazeným na DSLR?

35mm film vidí z obrazového pole objektivu obdélníkovou scénu, kde je zajištěna "přijatelná" kresba - uvnitř tzv. obrazového pole objektivu. Logicky je vinětace a rozostření kresby v rozích nejhorší, protože rohy jsou nejblíže okraji obrazového pole. Menší senzor na typické DSLR zaznamená menší obdélník zcela ekvivalentní tomu, jako bychom film ostřihli na rozměr senzoru nůžkami. Vinětace a rozostření kresby objektivu se projeví méně, protože obdélník je dále od kraje obrazového pole. Obraz se tak jeví cca 1,5x více zvětšený (více přiblížený, více "tele").

Obraz z DSLR tedy vypadá jako kdybychom na filmovou zrcadlovku nasadili objektiv s cca 1,5x delší ohniskovou vzdáleností. Koeficient přepočtu ohniskové vzdálenosti (Crop Faktor, Magnification Factor, Focal Length Multiplier atd.) má stejnou hodnotu, jako poměr úhlopříčky filmu k úhlopříčce senzoru DSLR.
a tohle se tu celou dobu snažím vysvětlil.

objektiv sám o sobě ohnisko nemění, ale v důsledku nasazení fullframe objektivu na APS-C se ohnisko prakticky prodlouží o crop faktor (1,6x).

Napsal: stř 17. říj 2007, 00:25
od crashPC
takže jsme se bavili o tom samém. tenhle článek znám a hledal jsem ho. zrovna jsem ho nemohl najít :-(

ano, souhlasím s tím, takhle to je, na tom se snad shodnem, tak to nechme jít.....

jak je to tedy s "APS-C" objektivy? musí se u nich ohnisko přepočítávat taky?
u SX02 to vypadá tak že musí přepočítávat jak EF, tak EF-S objektivy....
tak proč to má Sigma jinak?

:lol:

Napsal: stř 17. říj 2007, 00:28
od Smith
crashPC píše:jak je to tedy s "APS-C" objektivy? musí se u nich ohnisko přepočítávat taky?
logicky => nemusí ... protože přepočtem získáš jen potřebný ekvivalen na fullframu
crashPC píše:u SX02 to vypadá tak že musí přepočítávat jak EF, tak EF-S objektivy....
tak proč to má Sigma jinak?

:lol:
u té 50ky mě to vyšlo jako SX02 ... Canon EF 50mm mi odpovídá +/- Sigmě 17-70 @ cca 50mm, což mě přijde divné a jediné vysvětlení mě napadá, že ta 50ka je jen pro DSLR :?

Napsal: stř 17. říj 2007, 00:33
od crashPC
EF pokud vím právě nebývají pouze pro DSLR. sice jde jen o bajonet, ale jak by k tomu přišli fullframisti? jak by tedy zjistili jaký objektiv je pro ně? EOS 1D je ale taky DSLR ne? výrobce v tom dělá pekelnej maglajz. někam to postnu ať se k tomu vyjádří nějakej profík. tohle mě nakrklo co výrobce dělá za prasárny....

Napsal: stř 17. říj 2007, 00:35
od Smith
crashPC píše:EF pokud vím právě nebývají pouze pro DSLR. sice jde jen o bajonet, ale jak by k tomu přišli fullframisti? jak by tedy zjistili jaký objektiv je pro ně? EOS 1D je ale taky DSLR ne? výrobce v tom dělá pekelnej maglajz. někam to postnu ať se k tomu vyjádří nějakej profík. tohle mě nakrklo co výrobce dělá za prasárny....
takhle, u Canonu jsou fullframe všechna Lka a dál jsem předpokládal, že i ostatní objektivy s bajonetem EF, což ale pravda být nemusí, nevím.

Ostatní výrobci to mají napsáno zkratkou přímo v názvu.

Napsal: stř 17. říj 2007, 00:41
od crashPC
co tam mají psáno? že je to pro DSLR? to je nedostatečné. silně nedostatečné :lol:

respektive u nikonu platí to co jsem řikal - násobení crop factorem i přes to že je objektiv plně pro APS-C foťák.

viz:
Co jsou DX objektivy?
Objektiv AF-S DX Nikkor 12-24 mm f/4 G IF-ED byl prvním z nové řady DX, která je určena výhradně pro DSLR s APS (označení Nikonu je DX) snímačem. Tyto zrcadlovky nabízejí díky ořezovému faktoru menší úhel záběru než kinofilmové přístroje (nebo DSLR se snímačem o velikosti kinofilmu) se stejným objektivem. To nám pomáhá při používání teleobjektivů, kdy dosáhneme většího přiblížení, ale problém nastává u širokoúhlých objektivů. Možnosti, jak tuto situaci vyřešit, jsou dvě. Můžeme vyrobit objektiv (určený i pro kinofilm) s ještě kratší ohniskovou vzdáleností, ale to přinese zvětšení rozměrů a ceny. Alternativou je tak výroba objektivů, které nepokryjí celou plochu kinofilmového políčka, ale stačí pro APS snímače. Díky tomu jsou rozměry i cena objektivu menší a přijatelné. Pokud takový objektiv nasadíme na kinofilmovou SLR nebo DSLR se snímačem o velikosti kinofilmu, dočkáme se extrémní vinětace, ve většině případů úplného oříznutí okrajů snímku.
Pokud tedy nasadíme objektiv s rozsahem ohnisek 12-24 mm na DSLR s APS snímačem, získáme stejný úhel záběru jako na kinofilmu s objektivem 18-36 mm (přepočítanému rozsahu říkáme ekvivalent kinofilmu atp.).
Tamron pro APS-C to samý -
Tamron AF 18-200mm f/3.5-6.3 Di II v praxi
Rozsah zoomu 18 až 200 mm je na běžné DSLR s crop faktorem 1.5 (Nikon) ekvivalentní ohnisku 27-300 mm pro kinofilm.
a sigma Sigma 18-125mm f/3.5-5.6 DC v recenzi:
Ne že by předvedl něco zcela výjimečného, ale rozsah 18-125 mm je na DSLR prostě vynikající a odpovídá rozsahu 28-200 mm na kinofilmu (my jsme ho testovali na Canonu EOS 10D s koeficientem násobení 1.6x). Pro reportážní praxi vynikající a nepostradatelný rozsah
tak co to máš kruci u sebe za objektivy? :lol: