Stránka 9 z 21

Re: Kingdom Come: Deliverance - Technická stránka hry

Napsal: pon 19. úno 2018, 15:43
od Riku
Myslím, že volumetrická mlha a bloom se nedá moc srovnávat :)

Re: Kingdom Come: Deliverance - Technická stránka hry

Napsal: pon 19. úno 2018, 15:46
od ArgCZ
Paul píše:Když vidím ty srovnávací screeny bety a plný tak je mi fakt líto že museli tu hru cílit i na slabý PC a konzole. Proč sakra nemůžou mít všichni GTX1080Ti :/
Tentokrát to nebude v slabým HW téhle doby ale "špatným" enginem, je to úplně stejná písnička jako u CD projektu. Mají totiž naprosto specifický požadavky a na ty musejí mít vlastní engine. Hry můžou vypadat úžasně i na dneších konzolích nebo na GTX 1060.

nebo řeknu to jinak, pokud opravdu prodaj mezi 2-3 miliony kopií tak i na dnešní konzole by mohli vydat vizuálem dechberoucí pokračování. S vydělanýma 2 miliardama totiž můžeš dělat věci naprosto jinak.

Re: Kingdom Come: Deliverance - Technická stránka hry

Napsal: pon 19. úno 2018, 16:10
od HEAD
Hra se blbe hejbe i na 1080TI.Clovek musi kartu pretaktovat na 2Ghz aby to jakz takz drzelo 60fps :)
Predpokladam, ze patchema zvysej vykon aspon o 50% pac optimalizace je asi to nejhorsi za poslednich 5let.
Bez downgradu by to bylo nehratelny.

Re: Kingdom Come: Deliverance - Technická stránka hry

Napsal: pon 19. úno 2018, 16:14
od madPav3L
Přesně tak, podle mě na optimalizace zatím ani nehrábli. V jednom rozhovoru Vávra říkal, že třeba ve vesnici grafika počítá i světla v domech i když nejsou vidět a neví jestli to půjde opravit.

Re: Kingdom Come: Deliverance - Technická stránka hry

Napsal: pon 19. úno 2018, 16:17
od Riku
btw ta volumetrická mlha žere přesně asi tak 0 fps, zkoušel jsem to teď ingame přes konzoli

Re: Kingdom Come: Deliverance - Technická stránka hry

Napsal: pon 19. úno 2018, 16:18
od hnizdo
madPav3L píše: V jednom rozhovoru Vávra říkal, že třeba ve vesnici grafika počítá i světla v domech i když nejsou vidět a neví jestli to půjde opravit.
Tohle mne taky napadlo. dokud bude zvenku videt okny a dynamicke svetlo muze jit okny ven, neda se s timhle moc delat.

Re: Kingdom Come: Deliverance - Technická stránka hry

Napsal: pon 19. úno 2018, 16:42
od Hladis
ArgCZ:
Problem je, ze maji udelanou technologii, ktera asi neni prenosna a tedy dalsi pripadna hra bude opet na jejich modifikovanym Cryenginu a v podobnym stylu. Holt si pred lety zvolili tenhle engine. Ze by delali vlastni od zakladu asi uplne nehrozi. To spis pozdeji pokud navazou na uspech, tedy budou mit dost prostredku a budou chtit delat taky jiny herni zanry, nebo pokrocit dal. Tu stavajici technologii jiste jeste budou chtit vyzdimat. Cryengine zrovna neni uplne nenarocny engine. Se staci podivat na testy aspon trochu srovnatelny hry na stejnym enginu Sniper: Ghost Warrior 3.

Jinak ja doufam, ze lidi si uz zvykaji na to, ze hra v ukazkach, ci alfa-betach, vypada jinak, nez finalni. To je naprosto normalni proces, jen se z toho delala strasna afera, viz. Watch Dogs, Witcher 3, atd...

Re: Kingdom Come: Deliverance - Technická stránka hry

Napsal: pon 19. úno 2018, 16:58
od madPav3L
hnizdo píše:
madPav3L píše: V jednom rozhovoru Vávra říkal, že třeba ve vesnici grafika počítá i světla v domech i když nejsou vidět a neví jestli to půjde opravit.
Tohle mne taky napadlo. dokud bude zvenku videt okny a dynamicke svetlo muze jit okny ven, neda se s timhle moc delat.
našel jsem jak o tom mluví https://youtu.be/fFLVgbVF3fo?t=4630

Re: Kingdom Come: Deliverance - Technická stránka hry

Napsal: pon 19. úno 2018, 17:04
od Riku
Hladis píše:ArgCZ:
Problem je, ze maji udelanou technologii, ktera asi neni prenosna a tedy dalsi pripadna hra bude opet na jejich modifikovanym Cryenginu a v podobnym stylu. Holt si pred lety zvolili tenhle engine. Ze by delali vlastni od zakladu asi uplne nehrozi. To spis pozdeji pokud navazou na uspech, tedy budou mit dost prostredku a budou chtit delat taky jiny herni zanry, nebo pokrocit dal. Tu stavajici technologii jiste jeste budou chtit vyzdimat. Cryengine zrovna neni uplne nenarocny engine. Se staci podivat na testy aspon trochu srovnatelny hry na stejnym enginu Sniper: Ghost Warrior 3.

Jinak ja doufam, ze lidi si uz zvykaji na to, ze hra v ukazkach, ci alfa-betach, vypada jinak, nez finalni. To je naprosto normalni proces, jen se z toho delala strasna afera, viz. Watch Dogs, Witcher 3, atd...
Já pořád doufám, že updaty tu hru dají trochu do kupy, aby vizuál odpovídal náročnosti, jinak tam klidně mohli nechat lesy z bety, jelo by mi to stabilně na 30fps a ne že to lítá od 25 do 60 a byl bych spokojenější.

Re: Kingdom Come: Deliverance - Technická stránka hry

Napsal: pon 19. úno 2018, 17:06
od Paul
Riku píše:Tyjo ale zrovna ani v té betě mi ten les nepřipadal nějak extra náročný oproti zbytku hry. Vždyť i v plné verzi jsou nejnáročnější města, v lese to lítá docela slušně. A mohli tam to nastavení z bety nechat třeba pod nastavneím uber ultra s upozorněním že to není na současné průměrné PC nebo tak něco.
Na PC lesy běžely 25-30fps na čemkoliv, na konzolích by se nehejbaly protože by se ta variabilita kytek nevešla do paměti. Když máš na PC min 8GB a k tomu další 4-8 na grafice, a na konzoli máš 5.5GB na všechno, tak je jasný že musíš řezat a řezat assety dokud se tam nevejdeš.

A nemohli dělat separátní PC verzi s vlastní verzí světa a assetů, protože by to bylo insane a dřív by zbankrotovali než to vydali. S CDP to byl identickej případ.
ArgCZ píše: Tentokrát to nebude v slabým HW téhle doby ale "špatným" enginem, je to úplně stejná písnička jako u CD projektu. Mají totiž naprosto specifický požadavky a na ty musejí mít vlastní engine. Hry můžou vypadat úžasně i na dneších konzolích nebo na GTX 1060.

nebo řeknu to jinak, pokud opravdu prodaj mezi 2-3 miliony kopií tak i na dnešní konzole by mohli vydat vizuálem dechberoucí pokračování. S vydělanýma 2 miliardama totiž můžeš dělat věci naprosto jinak.
Viz post výše. Ten engine je dobrej, beta na něm běží taky. Ale betu ještě nemuseli řezat aby se vešla do paměti konzolí a lowend PC.

Re: Kingdom Come: Deliverance - Technická stránka hry

Napsal: pon 19. úno 2018, 17:16
od Hladis
Optimalizae se nejcasteji dela tim, ze se "vezme nuz" a zacne se "rezat". Vyhazuji se objekty, snizuje variabilita objektu, snizuje se kvalita LOD........ Ted jeste jak Vavra rika, tak tam jsou omezeni engine, kdy to renderuje svetla na cely scene vcetne uvnitr baraku, ikdyz ani nemaji okna. To je samozrejme slusnej zahul na HW a pak je jasny, ze to ve meste zacne propadat, zvlaste v noci.

Re: Kingdom Come: Deliverance - Technická stránka hry

Napsal: pon 19. úno 2018, 17:33
od Swat
Já betu nehrál, takže mám dojmy až z plný hry. Každopádně si v tý hře připadám, jako u nás, v Čechách. V lese mám fakt pocit, že jdu tím naším českým lesem a jestli mám v určitý oblasti o 10, nebo 50 stromů míň, je mi upřímně úplně jedno. Někde jsem četl, že jedna z priorit je další optimalizace a implementace aa, takže framerate ještě nahoru půjde. Oni to budou chtít dotáhnout k dokonalosti, protože už teď je jasný, že ta hra je bomba (ty čtyřkový recenze jsou dobře mimo) a oni jí budou chtít vybrousit k dokonalosti, jako poláci brousili Witchera. Pamatuju si, jak měli ve Witcherovi nedotaženou animaci při pomalý jízdě na koni, kdy se po každym čtvrtym (nevim) kroku koně celej obraz pozastavil, jakoby poskočil. Kvůli tomu jsem to nehrál a čekal, až to opravěj, protože to byl immersion breaker jak prase. KCD je ihned po vydání naprosto perfektně hratelný.

Nějaká volumetrická mlha a sem tam plus mínus stromy - jsem rád, že jsem ve stádiu hráče, kdy mě tohle fakt nedrásá 8)

Navíc musím říct, že u mě se o 100% zlepšil herní zážitek v jakýkoliv hře nákupem 144Hz monitoru. To zamaskuje téměř jakejkoliv pokles frameratu a navíc KCD je jedna z mnoha her, kde je bazírování na 60ti fps spíše na obtíž právě tomu, kdo na tom trvá.

Re: Kingdom Come: Deliverance - Technická stránka hry

Napsal: pon 19. úno 2018, 18:20
od rbclass
presne tak,ten les je dokonaly..je tam ten feeling,ze ste v skutocnom zivom lese..odporucam vypnut hudbu

ludom sa ale nezavdacis..clovek co je nespokojny sam so sebou uvidi chyby vo vsetkom

Re: Kingdom Come: Deliverance - Technická stránka hry

Napsal: pon 19. úno 2018, 22:49
od blaho
Ako je to s patchmi pre Kingdom Come: Deliverance?

Autori Kingdom Come: Deliverance sa vyjadrili k patchom a ich aktuálnym verziám. Priblížili pôvodné verzie a prichádzajúce.

Gold master – Version 1.0

DVD verzia, ktorú máte na konzolách, ak ste neupdatovali hru. To však autori neodporúčajú.

Day 1 patch – Version 1.1

Day 1 patch, ktorý bol hneď v prvý deň a pridal:

- Niekoľko nových eventov do sveta
- Vylepšenia animácií pri dialógoch
- Doladené bolo získavanie peňazí
- Nastavenia zbraní a brnenia boli vyvážené
- Vylepšenia do boja
- Vylepšenia reakčného času NPC postáv
- Vylepšené zvuky
- Lukostreľba bola pridaná v stealth móde
- Vylepšené UI presvedčovania
- plus zafixovaných veľa chýb

Week 1 patch – Version 1.2

Na PC sa tento patch dostal hneď spolu s Day 1 patchom, 15.2. prišiel na PS a čoskoro prejde certifikáciou na Xboxe

- Úpravy Stealtu a Stealth zabijania
- Ľudia sa budú špiniť postupnejšie
- Zafixované ďalšie chyby v questoch
- Rôzne optimalizácie

Hotfix – Version 1.2.5 (prichádzajúci)

Tento fix by mal byť do certifikácie odoslaný dnes a odstrániť rôzne chyby, na ktoré upozornila komunita

- Fix pre R2 tlačidlo na PS4, ktoré nemusí byť niekedy respozívne počas boja
- Fix pre chyby questov s Hansom Caponom
- Fixnutie questu Ginger in a Pickle

Patch 1.3 – (prichádajúci)

Práve pracujú na nových fixoch, ktoré prídu v 1.3 verzii, pozerajú streamy hráčov a hľadajú chyby. Plus upravené budú rôzne funkcie:

- Save a Exit funkcionalita
- Ovládanie Lockpicking minihry vylepšené na gamepadoch
- Vylepšená Pickpocket minihra
- Recept na nápoj na rešpekt
- Fixnuté chyby vo veľa questoch

https://www.sector.sk/novinka/146781/ak ... erance.htm

Re: Kingdom Come: Deliverance - Technická stránka hry

Napsal: pon 19. úno 2018, 23:39
od rbclass
save a exit je velmi fajn

Re: Kingdom Come: Deliverance - Technická stránka hry

Napsal: úte 20. úno 2018, 08:10
od ArgCZ
Paul píše: Když máš na PC min 8GB a k tomu další 4-8 na grafice, a na konzoli máš 5.5GB na všechno, tak je jasný že musíš řezat a řezat assety dokud se tam nevejdeš.
což pouze potvrzuje že je ten engine naprd pro takovou hru, Witcher 3 se vejde do XBONEX v native 4k a do PS4 pro Checkerboard rendering 4k (1440p) a paměť PS4 Pro není lmitujcí faktor, tam prostě došel dech GPU.

pochop že ta hra má za požadavek PC v ceně PS4 Pro + XBONEX + všechny předplatný u MS a Sony na rok a stejně padá občas do kolen a pak si k tomu dej ten vizuál a zkus bejt objektivní jestli to je v pohodě a problém je v dnešním HW, nejsme v dobách PS3 před jejím koncem která měla 256MB operační paměti a 256MB grafický kdy PC mainstream měl operačky 10x víc a grafiky 4x víc, dnešní updatovaný konzole držej s mainstreamem krok.

Re: Kingdom Come: Deliverance - Technická stránka hry

Napsal: úte 20. úno 2018, 09:36
od Paul
ArgCZ píše:
Paul píše: Když máš na PC min 8GB a k tomu další 4-8 na grafice, a na konzoli máš 5.5GB na všechno, tak je jasný že musíš řezat a řezat assety dokud se tam nevejdeš.
což pouze potvrzuje že je ten engine naprd pro takovou hru, Witcher 3 se vejde do XBONEX v native 4k a do PS4 pro Checkerboard rendering 4k (1440p) a paměť PS4 Pro není lmitujcí faktor, tam prostě došel dech GPU.

pochop že ta hra má za požadavek PC v ceně PS4 Pro + XBONEX + všechny předplatný u MS a Sony na rok a stejně padá občas do kolen a pak si k tomu dej ten vizuál a zkus bejt objektivní jestli to je v pohodě a problém je v dnešním HW, nejsme v dobách PS3 před jejím koncem která měla 256MB operační paměti a 256MB grafický kdy PC mainstream měl operačky 10x víc a grafiky 4x víc, dnešní updatovaný konzole držej s mainstreamem krok.
Jestli je ten engine naprd víš..prd, o tom by víc řekli vývojáři, ale v době kdy tu hru začali dělat jiná volba neexistovala. Unreal 4 ještě nebyl, Unreal 3 byl neschopnej.

To, že se řežou assety aby se hra vešla do paměti nemá nic společnýho s enginem, CDP taky museli řezat.

Re: Kingdom Come: Deliverance - Technická stránka hry

Napsal: úte 20. úno 2018, 10:02
od ArgCZ
hlavně že to můžeš hodit na "konzole nám vzali část grafický kvality hry" v době kdy Witcher 3 běhá nativně 4k s HDR na XBONE X bez omezení kvality textur

jasně tam je rozhodně ten problém, není to omezení pramenící z předpokladu že hra vyjde na tři díly a rozloha se měla mezi ně dělit a tudíž nároky na pamět měla být jinde a v bětě i byla.

Re: Kingdom Come: Deliverance - Technická stránka hry

Napsal: úte 20. úno 2018, 10:21
od Riku
No hoši asi na tu optimalizaci neměli dostatek času, hlavně na konzolích to i na xbox one x vypadá hůř než na PC na nejnižší detaily, takže tam se optimalizace asi udělala způsobem, že se vše sesekalo jak to jen jde, aby to nějak vůbec běhalo. Všechny verze vypadají stejně a to slibovali na Xku lepší stíny a nasvícení.

Stačí se podívat jak jede a vypadá Witcher 3, AC Origins.. Nebo jak na starém xbox one jelo GTA V v 1080p se stabilními 30fps.

A hlavně, když na gtx 970 s 3,5gb ram a 8gb ddr3 mi to jede na ultra ve 1440p 25-30fps, nevidím důvod proč by to na high nemohl xbox one x dávat ve 1440p a 30fps... všechno se nedá házet na slabé konzole, jedině to, že to vývojáři na ně neumí optimalizovat

Re: Kingdom Come: Deliverance - Technická stránka hry

Napsal: úte 20. úno 2018, 10:32
od AllowedCry
Na optimalizaci možná čas nebyl, ale na GTX650 je to perfektně hratelné :-D