Stránka 9 z 50

Napsal: úte 26. zář 2006, 17:37
od no-X
Proč by neměly?

/edit:

ATI has daft codenames for RV6x0 chips
The first one is codenamed RV610 or, as the engineers codenamed it, Bum. The second one is RV630, or engineering codename Shaka, and the last one RV660 is codenamed Laka.
http://www.theinq.com/default.aspx?article=34627

Napsal: úte 26. zář 2006, 19:12
od Lukfi
no-X píše:Proč by neměly?
Jde o to kdy a jestli bude vůbec implementován 225/300W PCI Express slot (btw proč jsou tam dvě čísla? :? ) ale v každém případě musí být zajištěna zpětná kompatibilita s 75W PCIe... takže v případě high-endu to bude asi s externím napájením. Někdo v diskuzi na PCT tvrdil že konektor pro přídavné napájení je limitován na 75W, IMHO blbost, ale nevíte o tom někdo něco?

Napsal: úte 26. zář 2006, 20:46
od Spirit
Lukfi píše:Někdo v diskuzi na PCT tvrdil že konektor pro přídavné napájení je limitován na 75W, IMHO blbost, ale nevíte o tom někdo něco?
celkom realne si myslim. Ved si zober ze uz pre prve P4 so spotrebou do 120w sa museli pouzivat pridavne +12V konektory, dokopy teda 3x zlty hruby kabel + niekolko krat zem

Napsal: úte 26. zář 2006, 21:16
od Lukfi
Spirit píše:celkom realne si myslim. Ved si zober ze uz pre prve P4 so spotrebou do 120w sa museli pouzivat pridavne +12V konektory, dokopy teda 3x zlty hruby kabel + niekolko krat zem
Tak to teda nevím, já mám šťávu k procesoru přes 4pin (2x +12V, 2x gnd), ale mám poněkud starší model (P4B Northwood, podle PSU calculatoru spotřeba docela malá). Těžko říct kolik wattů se dodává skrz to přídavný napájení, na některejch levnejch deskách pro sc478 ten konektor vůbec nebyl a mám ozkoušeno že to jelo... mně jen šlo o to jestli má ten kablík nějakej pevně stanovenej limit jako třeba 75W, podle mě je to kravina...
//sry za OT

Napsal: úte 26. zář 2006, 22:38
od no-X
Lukfi: Teď jsem si vzpomněl... 6800Ultra AGP měla dva konektory na přídavný napájení. Možná je to jen "dobrý zvyk", možná nějaké doporučení, fakt nevím, ale zřejěm výrobci GK nechtějí jednu větev zdroje zatěžovat více než 75W. Ultra-PEG už si mohla vzít 75W z PEG (pokud se pamatuju, tak maximum peo AGP je zhruba polovina), takže už druhý konektor nebyl třeba, protože víc než 75W z přídavného napájení nešlo.

Zřejmě tam jde především o to, aby to zvládly i průměrné zdroje - pro kvalitní zdroj by nebylo problém zvládnout i víc než 75W.

Napsal: úte 26. zář 2006, 22:39
od Spirit
o kabel ani tak neide, povedal by som ze slabinou je konektor, resp. kontakt, spoj vodicov. Mam odskusane, ze uz pri r9800pro so spotrebou okolo 45w dokopy sa molex pridavneho napajania slusne zahrieval pri zatazi a to mam odskusane na 3 radeonoch. co sa tyka s478, ratal som 4pin, kde su dva zlte a dlasi zlty v hlavnom 20pin konektore.

Napsal: úte 26. zář 2006, 22:49
od Jája
Spirit píše:
Lukfi píše:Někdo v diskuzi na PCT tvrdil že konektor pro přídavné napájení je limitován na 75W, IMHO blbost, ale nevíte o tom někdo něco?
celkom realne si myslim. Ved si zober ze uz pre prve P4 so spotrebou do 120w sa museli pouzivat pridavne +12V konektory, dokopy teda 3x zlty hruby kabel + niekolko krat zem
Podle mého názoru je to s těma 75W kravina. 75W je pouze max limit PCI-E slotu, přídavnej konektor bymohl být limitovanej na X Wattů možná tak jedině pokud by byl ve specifikacích uváděnej moc malej minimální průřez vodičů, nebo nedostatečná styčná plocha v konektoru, ale to by se dalo vyřešit jiným dostatečně dimenzovaným konektorem, ale imho ten co tam je musí utáhnout minimálně 150W když podobnej slouží na napájení CPU. Jinak co vím tak omezení je max 240VA na jednu větev (vodič)

2 Spirit: u P4 nejsou "pridavne +12V konektory" ale právě pouze a jen ten jeden 4 pin konektor.
no-X píše:Zřejmě tam jde především o to, aby to zvládly i průměrné zdroje - pro kvalitní zdroj by nebylo problém zvládnout i víc než 75W.
Takybych to tak viděl, proto má i redukce pro PCIe napájení 2x molex

Napsal: stř 27. zář 2006, 06:58
od Lukfi
-- tento příspěvek je OT --
Spirit píše:o kabel ani tak neide, povedal by som ze slabinou je konektor, resp. kontakt, spoj vodicov. Mam odskusane, ze uz pri r9800pro so spotrebou okolo 45w dokopy sa molex pridavneho napajania slusne zahrieval pri zatazi a to mam odskusane na 3 radeonoch. co sa tyka s478, ratal som 4pin, kde su dva zlte a dlasi zlty v hlavnom 20pin konektore.
Mně se taky kablíky k molexu do grafárny zahřívaj, ale R9800Pro rozhodně nežere 45W. Podle PSU calculatoru má tak 80W (po OC určitě).

a btw, AGP může dodat 43 wattů.

Napsal: stř 27. zář 2006, 11:44
od no-X
Lukfi: 80W je maximálně tak teoretický peak, v reálu má spotřebu těch 45-50W (256MB XTéčko cca o 10W víc). Kdyby PRO průběžně žrala 80W, tak by se ten malý větráček musel odpařit :-)

cca 80W si bere X800XT-PE/X850XT-PE/6800U

Napsal: stř 27. zář 2006, 17:51
od Spirit
Lukfi píše:ale R9800Pro rozhodně nežere 45W. Podle PSU calculatoru má tak 80W (po OC určitě).
a btw, AGP může dodat 43 wattů.
Obrázek
prepac, nie 45 ale 47.25 :roll:

Napsal: ned 1. říj 2006, 10:59
od no-X
Lukfi píše:=>dendroid: těžko říct, kartu s R600 ještě nikdo neviděl. Ale vzhledem k tomu že bude mít 256bit sběrnici by mohla být menší než GF8800.
No, o sběrnici R600 nic nevíme, ale máš pravdu, 256bit je pravděpodobná hodnota. Současná situace ale vypadá líp pro G80, ATi má s R600 podle všeho problémy související s dosažením potřebných frekvencí. Na druhé straně se zdá, že těch 64 "xenos" jednotek R600, je nesmysl; několik lidí nezávisle na sobě tvrdí jiný údaj a pěkně je to rozebraný na B3Df. Je několik možností:

1. 64 jednotek a la Xenos = nesmysl. Xenos má fyzicky 64 jednotek, aktivních 48 a jak jsem už psal, při stejný frekvenci s R520/R580 má výkon nižší než R580, ale vyšší než R520. Se 64 jednotkami by nebyl víc než o pár procent rychlejší, než R580. Tento čip by byl malý, s malou spotřebou, ale taky s nevýrazným výkonem a nebyl by důvod, proč by s ním ATi takovou dobu otálela.

2. 64 jednotek, které by byly komplexnější než v Xenosu - to by bylo opodstatnitelné, dobře víme, že dispatchery R520 zabírají asi třetinu z celého jádra. Tyto dispatchery jsou vázány na quad, tzn 1 quad = 1 dispatcher. Protože zabírají velkou plochu jádra, neřešila ATi další půlgeneraci po R520 zvýšením počtu quadů (protože by se muselo úměrně navýšit i množství dispatcherů), ale zvýšila pouze počet PS. Stejným způsobem by se dalo zdůvodnit i 64 komplexnějších jednotek - kdyby jich bylo více, byla by třeba další logika pro jejich řízení, která navyšuje plochu jádra. Teď je jen otázka, co je výhodnější - Xenos je malý, takže by s navýšením plochy jádra (na rozdíl od R520) neměl být problém.

3. 96/128 jednotek, tedy dvojnásobek Xenosu. To byl můj původní tip (první post :roll: ), tak jsem zvědavý, jestli se to potvrdí.

Napsal: ned 1. říj 2006, 11:32
od Lukfi
no-X píše:3. 96/128 jednotek, tedy dvojnásobek Xenosu. To byl můj původní tip (první post :roll: ), tak jsem zvědavý, jestli se to potvrdí.
A jak by to pak vypadalo? Jako 4 quady (tzn. 16 TMUs/ROPs = "pipelines") a na každou "pipeline" 6 nebo 8 pixel shaderů? Kdyby to byl doslova dvojnásobek Xenosu tak by to bylo 8 quadů, což je asi blbost (pokud je správný můj předpoklad že Xenos má 4 quady)

//btw upravte někdo (Spirit, nebo no-X) tu tabulku ve Spiritově postu, ne každej má widescreen.
//no-X: done

Napsal: ned 1. říj 2006, 11:52
od no-X
Pokud se nepletu, tak Xenos už nemá quady jako takové, unifikované jednotky jsou uspořádané v arrays po šestnácti a jakákoli tato jednotka může využít jakoukoli texturovací jednotku. R520/R580 naproti tomu jsou stále v quads a každý pixel shader procesor může přistupovat pouze k texturovací jednotce v rámci svého quadu.

Napsal: ned 1. říj 2006, 12:05
od Lukfi
A jak se vlastně v Xenosu řeší přepínání USPs mezi geometry, vertex a pixel shader módem?

Napsal: ned 1. říj 2006, 12:13
od no-X
Xenos nepodporuje geometry shading. Xenos je v podstatě unifikovaný čip podporující SM3.0+ (a řekl bych, že je to technologicky nejdokonalejší a nejefektivnější SM3.0 čip)

Napsal: ned 1. říj 2006, 12:24
od Lukfi
no-X píše:Xenos nepodporuje geometry shading. Xenos je v podstatě unifikovaný čip podporující SM3.0+ (a řekl bych, že je to technologicky nejdokonalejší a nejefektivnější SM3.0 čip)
Jo napsal jsem blbost... ale na to jsem se neptal. Chtěl jsem vědět, jestli náhodou nevíš, jak v Xenosu funguje přepínání mezi vertex/pixel shadingem a jak by to tudíž v R600 mohlo být mezi GS/VS/PS. Myslím, v blocích po kolika jednotkách a jak často.

Napsal: ned 1. říj 2006, 12:36
od no-X
To vůbec netuším.

Napsal: pon 2. říj 2006, 16:26
od crux2005
R600 has over 500 million transistors

v porovnaní s R580 to nie je prekvapujúce ...
aj keď si osobne myslím ,že ich má R600 viac.

Napsal: pon 2. říj 2006, 16:36
od Lukfi
to je zase "zpráva" toto... to by fakt nikoho nenapadlo

Napsal: pon 2. říj 2006, 17:26
od no-X
Více než 500M a méně než 520M :) (nic podloženého, ale když už tu máme jednu spekulaci, tak proč nepřidat i další)