Stránka 9 z 48
Napsal: čtv 22. bře 2007, 15:01
od crux2005
no-X píše:crux2005 píše:to nebude také jednoduché ...
Pokud v době vydání na G80 nebude fungovat FSAA v takovém množství her, jako dosud, tak by to neměl být problém
Krom toho: EATM, EATM, EATM
áno, to mi je novinkou ... aha, to bude asi tým že mám Beta ovládače
EATM je v podstate = TMSAA
takže
1.) EATM nezapneš v CCC
2.) ak nezlepší ATi algoritmus AAA tak to bude bieda, lebo vo viacerých hrách proste nechytá - ale áno, môžeš si zapnúť aj ASBT v pohode ...
ale novšie hry ktoré majú viac alphatextúr nerozhýbeš s hrateľnými fps.
Napsal: čtv 22. bře 2007, 15:18
od crux2005
no-X píše:Krom toho Samsung stále není schopen dodávat modely GDDR4, které uvedl už víc než před rokem (což je možná jedna kapka v moři důvodů, proč byla R600 odsouvána). Nakonec to vypadá, že GDDR4 verze nebude vůbec, nebo jen v omezených kvantitách.
Takže jediné, co se od loňska mohlo pohnout byl typ pamětí - ale z důvodu nedostupnosti zřejmě zůtane vše při starém.
najlepšie na tom celom je to, že som už zhruba pred rokom tvrdil, že Samsung nebude vedieť pokryť všetky objednávky na GDDR 4 pamäť a takisto, že neočakávam na R600 rýchlejšiu pamäť GDDR 4 ako to čo bude mať ...
ale mne ani vtedy nikto neveril ...
Napsal: čtv 22. bře 2007, 15:21
od Lukfi
crux2005 píše:ale mne ani vtedy nikto neveril...
To už je holt úděl velkých vizionářů
Napsal: čtv 22. bře 2007, 15:22
od no-X
crux2005 píše:EATM je v podstate = TMSAA
takže
1.) EATM nezapneš v CCC
2.) ak nezlepší ATi algoritmus AAA tak to bude bieda, lebo vo viacerých hrách proste nechytá - ale áno, môžeš si zapnúť aj ASBT v pohode ...
ale novšie hry ktoré majú viac alphatextúr nerozhýbeš s hrateľnými fps.
ale, ale, ale...
1. EATM je neoficiálně v driverech od catalystů 6.10, sleduju testy na B3D a každý měsíc se zlepší kompatibilita, kvalita a přibydou nové možnosti nastavení
2. EATM není jen transparency multi-sampling. Je to kombinace několika technologií. (EATM tuším znamená enhanced alpha to mask)
3. EATM je nesrovnatelně rychejší než performance AAA a nesrovnatelně kvalitnější, než jakýkoli režim transparetních textur, jaký v současné době ATi. Propad výkonu je naprosto minimální:
Branchester demo 1280*1024 max quality 6xAA 16HQAF , no HDR , all filter optimisations disabled
no TAA 73.3
Q AAA 35.4
EATM 71.6
Tzn. tam, kde AAA snižuje výkon na polovinu, tam EATM ubere 2 FPS!
perfromance AAA /
EATM (omluvte vyšší jpeg kompresi, ale rozdíl je znát na první pohled, nulový aliasing na alpha texturách, všechny detaily jsou vidět, thx2 SirPauly)
4.
EATM bude oficiálně v Catalystech od verze 7.5
5. EATM v současné verzi funguje na všech čipech od R300 po R600
Napsal: čtv 22. bře 2007, 15:39
od crux2005
1.) áno, neoficiálne = pre priemerných userov nedostupné
aj ASBT si môžeš neoficiálne zapnúť ...
- ako som hore písal, momentálne ho nezapneš v CCC
/ je to aj nutné aby sa zlepšovalo
2.) ale v podstate je to tak
aj s EATM môžeš zapnúť ešte plus ASBT, alebo QAAA, keď je dostatok výkonu
ono EATM je ako Humus - ov alpha 2 Coverage
3.) samozrejme že je rýchlejšie ako performance TSAA
však to je TSSAA
a keby bol MSAA pomalší tak by malo ATi naozaj problém
či je EATM "krajšie" ako QAAA je určite téma na ktorú by sa dalo výborne hádať
viem ti dať veľa screenov kde tomu tak nebude ...
4.) áno, bolo na čase
5.) tvrdil som niekedy opak ? ale opýtaj sa alebo lepšie, založ hlasovanie, koľko ľudí využíva EATM ? alebo ešte inak: koľký vôbec využívajú AAA ? alebo pod.
Napsal: čtv 22. bře 2007, 16:09
od blekota je boss
takze situace se bude opakovat jako s X1800...skoda
podle me bude poradna karticka az s cipy R650, ktera !snad! tak jako X1900 vyjde vcas, bez problemu a s maximalnim vykonem v tu chvily moznym...
zas ji zabili i kdyz asi ne chybou Ati...snad uz se do tretice vzpamatujou, poucej se a pohlidaj si vydani R700...
Napsal: čtv 22. bře 2007, 16:13
od no-X
1. Samozřejmě, není důvod aby EATM bylo v tuto chvíli dostupné oficiálně, když ani R600 není dostupná.
2. EATM je značně vylepšená verze Humusovy utilitky, hlavně co se týče kvality a kompatibility.
3. Na B3D najdeš desíty screenshotů, které jasně ukazují, že EATM kvalitnější je. Při množství nastavení, jaké s EATM souvisí, je to i docela logické. Co je hezčí a co je méně hezké může být subjektivní, ale možnosti EATM jsou tak široké, že není problém najít takové nastavení, které dá vždy lepší výsledky, než AAA
5. Myslím, že si trošku odporuješ. Nejdřív kritizuješ, že EATM není přístupné oficiálně, když uvedu, kdy bude přístupné oficiálně, tak napíšeš, že bylo na čase a když tedy EATM začnu uvádět jako výhodu, tak se snažíš naznačit, že anti-aliasing transparentích textur stejně nikdo nevyužívá?
Nevím, proč jsi v tomhle ohledu tak skeptický - všichni, co vývoj téhle feature sledují, jsou nadšení, protože prakticky bez ztráty výkonu přináší bezkonkurenční úroveň kvality alpha-textur. Jinak řečeno, prakticky nekonzumuje fillrate, což dává EATM potenciál použitelnosti v kombinaci s HDR, které texturovací jednotky vytěžuje dost razantně.
blekota je boss píše:i...snad uz se do tretice vzpamatujou, poucej se a...
...a začnou čipy vydávat nedokončené, ale co nejdřív, stejně jako nVidia?
Napsal: čtv 22. bře 2007, 16:23
od blekota je boss
dyk si protirecis...ten cip uz je mrte dlouho hotovej
sam vis ze firma co vyda kartu driv i kdyz s nedodelanejma ovaladacema (a pamatuju se, ze ani Ati nemela zdaleka vychytany ovladace hned po vydani nejake top karty..) ma zajistenej uspech a chechtaku milion...mozna to neni zrovna nejpratelstejsi k uzivatelum, ale i Ati jde o prachy...jo a mimochodem, kdyz mela vyjit R600 mozna jeste pred G80, proc jeste nemaj vyladeny ovladace, kdyz na to meli takovyho casu navic??? to je trochu podivny, nemyslis?
Napsal: čtv 22. bře 2007, 16:50
od fanik
EATM funguje i na x1xxx (na všech)
ASBT je úplně o něčem jiném
Pro r6xx je nachystáno dalších 9 AA/AF nastavení
Napsal: čtv 22. bře 2007, 16:56
od no-X
blekota je boss:
1. Neprotiřečím si. Že je návrh čipu hotový neznamená, že nemůže mít problémy obecně jakéhokoli typu.
2. Proč nemají drivery? Oni mají drivery, ale ne optimalizovaný na výkon. Prvním důvodem je, že pro ATi je prvořadá kompatibilita s vistou. Není důvod optimalizovat pro výkon, když se produkt neprodává. Výkonnostní optimalizace jsou to poslední, protože se provádí podle spektra aktuálních her a to není neměnné. Provádět je půl roku před vydáním prodkutu je k ničemu, protože za 6 měsíců můžeš mít X nových her a veškeré původní optimalizace ti budou na dvě věci = jen tím vyhodíš z okna peníze a čas vývojářů.
Krom toho, jak sis mohl všimnout, ATi už mnoho let vyvíjí především drivery pro ty produkty, které jsou na trhu a které se prodávají, tedy v současnosti X16xx/X19xx. Pokud by se na ně v půlce minulého roku vykašlala a šla naplno do ovladačů R600, byla by dnes X1950GT/PRO pomalejší než konkurenční prodkuty a nejen, že by ATi neměla high-end, ale neměla by ani příjmy z mainstreamu.
pro způsob, jakýms to popsal, je v angličtině jedno pěkné slovo - oversimplification. Bohužel mě teď nenapadá žádný jednoslovný český ekvivalent, ale takhle jednoduše se to opravdu posuzovat nedá. Jinak SW oddělení ATi ví až moc dobře, co dělá - co předvedlo v roce 2006 je opravdu úctyhodné a to se jejich Vista drivery a nový OpenGL driver teprve ukážou.
Napsal: čtv 22. bře 2007, 18:45
od crux2005
no-X píše:1. Samozřejmě, není důvod aby EATM bylo v tuto chvíli dostupné oficiálně, když ani R600 není dostupná.
to si nemyslím
nVidia ponúka TMSAA už oveľa dlhšie
a pokiaľ by bol EATM bezchybný ako sa mi asi snažíš napísať, tak prečo čakať s jeho uvedením ? jaj áno, ďalší dôvod pre priemerných ľudí kúpiť R600 ...
taký marketing je ok ? alebo taká stratégia ?
alebo predsa ešte nie je taký dotiahnutý a treba doľaďovať ?
no-X píše:2. EATM je značně vylepšená verze Humusovy utilitky, hlavně co se týče kvality a kompatibility.
áno, to bol príklad ...
no-X píše:3. Na B3D najdeš desíty screenshotů, které jasně ukazují, že EATM kvalitnější je. Při množství nastavení, jaké s EATM souvisí, je to i docela logické. Co je hezčí a co je méně hezké může být subjektivní, ale možnosti EATM jsou tak široké, že není problém najít takové nastavení, které dá vždy lepší výsledky, než AAA
samozrejme že sa môžeš pohrať s nastaveniami a to hodnotím aj pozitívne ale čisté EATM, alebo ako to nazvať
nie je vždy "the best" v ohľade na IQ.
no-X píše:5. Myslím, že si trošku odporuješ. Nejdřív kritizuješ, že EATM není přístupné oficiálně, když uvedu, kdy bude přístupné oficiálně, tak napíšeš, že bylo na čase a když tedy EATM začnu uvádět jako výhodu, tak se snažíš naznačit, že anti-aliasing transparentích textur stejně nikdo nevyužívá?
samozrejme že bolo na čase, ty si myslíš že nie ? Kritizoval som práve to že ešte nie je oficiálne v CCC a to je ten dôvod prečo privítam oficiálnu podporu v CCC. Čím skôr tým lepšie, musia sa ešte doladiť viaceré "veci" ale dovtedy by to mali stihnúť.
Nepochopil si ma. Beztak využíva málo ľudí AAA a keď táto možnosť nie je v CCC je tých ľudí ešte menej. To je fakt.
fanik píše:ASBT je úplně o něčem jiném
keď ho musíš zapnúť aby chytalo AAA tak ani nie - súvisí s AAA.
Princíp mi ale nemusíš vysvetlovať, viem ho dobre ... a z toho pohľadu máš pravdu ... ale všetko je relatívne
Napsal: čtv 22. bře 2007, 19:03
od crux2005
no-X píše:Branchester demo 1280*1024 max quality 6xAA 16HQAF , no HDR , all filter optimisations disabled
no TAA 73.3
Q AAA 35.4
EATM 71.6
z akej je to hry ? to ako testoval s AI-OFF ?
no-X píše:
Tzn. tam, kde AAA snižuje výkon na polovinu, tam EATM ubere 2 FPS!
sám vieš že toto tvrdenie nemôžeš použiť ako všeobecné pravidlo - lebo tak to vyznieva z toho tvrdenia. V tej konkrétnej demo áno.
crux2005 píše:1.) EATM nezapneš v CCC
no-X píše:1. EATM je neoficiálně v driverech od catalystů 6.10, sleduju testy na B3D a každý měsíc se zlepší kompatibilita, kvalita a přibydou nové možnosti nastavení
tým si to nevyvrátil - len potvrdil
Napsal: čtv 22. bře 2007, 20:33
od no-X
crux2005 píše:to si nemyslím
nVidia ponúka TMSAA už oveľa dlhšie
Jenže transparency multisampling je v podání nVidie nepoužitelný - ve většině her nemá na výsledný obraz vůbec žádný vliv, takže ho ani nikdo nepoužívá.
crux2005 píše:a pokiaľ by bol EATM bezchybný ako sa mi asi snažíš napísať, tak prečo čakať s jeho uvedením ? jaj áno, ďalší dôvod pre priemerných ľudí kúpiť R600 ...
taký marketing je ok ? alebo taká stratégia ?
Ale prosím tě, nVidia TRAA povolila jen pro GeForce 7, ačkoli ho podporovala i GeForce 6... (a změna nastala teprve nedavno uvedením GF7100). Stejně tak ATi AAA uvedla s R520 a ostatní karty ho měly povolený až za tři měsíce (přes registry nebo ATT se ale dal zapínat vždy).
crux2005 píše:alebo predsa ešte nie je taký dotiahnutý a treba doľaďovať ?
Sám dobře víš, že o tohle vůbec nejde. Třeba nVidia nemá Vista drivery zdaleka dotažené a nic jí nebránilo uvést je nedotažené. Takže nechápu, kam tímhle míříš
crux2005 píše:samozrejme že sa môžeš pohrať s nastaveniami a to hodnotím aj pozitívne ale čisté EATM, alebo ako to nazvať
nie je vždy "the best" v ohľade na IQ.
Proč posuzovat kvalitu části technologie, když ji ATi nabídne jako funkční celek?
crux2005 píše:samozrejme že bolo na čase, ty si myslíš že nie ? Kritizoval som práve to že ešte nie je oficiálne v CCC a to je ten dôvod prečo privítam oficiálnu podporu v CCC. Čím skôr tým lepšie, musia sa ešte doladiť viaceré "veci" ale dovtedy by to mali stihnúť.
Nepochopil si ma. Beztak využíva málo ľudí AAA a keď táto možnosť nie je v CCC je tých ľudí ešte menej. To je fakt.
To je fakt, ale vůbec to nesouvisí s tím, o čem mluvím. Bavíme se o R600 a až bude vydaná, bude EATM dostupné a lidi nebudou mít důvod ho nepoužívat, protože neznamená skoro žádnou ztrátu výkonu a vliv na kvalitu obrazu je bezkonkurenční. Nevidím souvislost mezi tím, jestli ho v současné době v beta verzi na R300-R5xx používá málo nebo hodně lidí a tím, jakým přínosem bude pro R600. S touhle logikou si ATi mohla v roce 2001 říct, že FSAA na R8500 skoro nikdo nepoužívá, takže není důvod do R9700 implementovat rychlejší a kvalitnější verzi. Nee. Tohle není přístup ATi, ale přístup nVidie a taky důvod, proč GF3/4/5 měly stejný anti-aliasing a proč GF6/7 měla anizo kvalitativně horší než FX
Napsal: čtv 22. bře 2007, 23:34
od no-X
Lahůdka na dobrou noc: PCD design DragonHead 2
Napsal: pát 23. bře 2007, 11:53
od kupco
A nemal by byt chip otoceny o 45 stupnov?
Aj podla tohoto obrazku to tak vyzera...
Napsal: pát 23. bře 2007, 11:57
od beardie
kupco píše:A nemal by byt chip otoceny o 45 stupnov?
mal,preto je aj ta med tak tvarovana
Napsal: pát 23. bře 2007, 11:59
od kupco
Ja som hovoril o tom PCD designe co postoval no-X nado mnou...
Napsal: pát 23. bře 2007, 11:59
od Coololooser
kupco píše:A nemal by byt chip otoceny o 45 stupnov?
Aj podla tohoto obrazku to tak vyzera...
Pokud narazis na noxuv post kde je navrh pcb, tak je treba uvedomit si ze je to navrh pcb, ne baleni chipu
Napsal: pát 23. bře 2007, 12:25
od no-X
kupco píše:Ja som hovoril o tom PCD designe co postoval no-X nado mnou...
Tak ještě jednou
//edit: pokud to stálě někdo nechápe - ten černý obrázek je PCB ("podložka")... NA NĚJ se přilepí
čip, tedy toto a výsledek bude vypadat následovně:
pochopili všichni?
takto to bude vypadat minimálně na DragonHead2 PCB - tzn. retail X2900XTX, tedy ta karta, pro kterou je určen chladič na obrázku. Jak to bude s CatEye a UFO zatím nikdo neví.
Napsal: pát 23. bře 2007, 12:34
od patriarchf