Stránka 84 z 183

Re: ATi news

Napsal: stř 28. črc 2010, 19:06
od DOC_ZENITH
Rozhodly neimportovat? Tohle mi nejde do hlavy. Co je na těch dnešních Enginech tak špatného že tam prostě nejde AA? Vždyť AA je prostě věc co se spustí, je to efekt kterej se prostě aplikuje na scénu bez ohledu na to co hra chce nebo ne. Jediná překážka byla příchod HDR ve svý době, ale to už je taky překoané, tak co se sakra v dnešních hrách děje že musej psát driver pro každou blbou hru zvlášť?

Re: ATi news

Napsal: stř 28. črc 2010, 19:21
od no-X
Naopak, implementace AA je čím dál tím problematičtější. Měli by to řešit vývojáři her, ale bohužel na to kašlou (největší ignorant v tomhle ohledu je Sweeney, který několikrát prohlásil, že ho anti-aliasing nezajímá).

MSAA lze prostě "zapnout" pokud hra používá standardní postupy renderingu. Tzn. na konci renderingu je podle polygonů proveden pomocí ROPs.

Jenže problém je ten, že např. UE3 takhle nefunguje. Objekty jsou renderované do g-bufferů, ze kterých je skládán celý obraz. Když se data dostanou na úroveň ROPs, už žádné informace o geometrii neobsahují a není co vyhladit. Takže je třeba, aby byl MSAA proveden ještě v okamžiku, kdy jsou geometrická data k dispozici, tzn. při vykreslování do g-bufferů (tzn. než se vykresluje do frame-bufferu). Standardně se k tomu používal shader-resolve (jako na R6xx) - nevím, jestli je to dnes nějak líp vychytané.

Tohle by ale měl mít ošetřené autor hry. Pokud je neschopný, nebo ignorant, tak ve hře AA nefunguje. Skutečně není standardní takový přístup, aby výrobce grafické karty rozebíral cizí kód a hledal, jak by opravil a vyřešil to, co měl udělat autor hry. Ono se sice může zdát hezké, že to nVidia s ATi dělají, ale je třeba si uvědomit, že kdyby místo řešení cizí neschopnosti mohli ladit svoje ovladače pro výkon, kvalitu a stabilitu, mohly by být někde jinde.

Re: ATi news

Napsal: čtv 29. črc 2010, 10:47
od no-X
ATi dosáhla většinového podílu na trhu s grafickými kartami

http://www.tcmagazine.com/tcm/news/hard ... ics-market

Re: ATi news

Napsal: čtv 29. črc 2010, 11:37
od flanker
kruci, nestihl jsem to jako první :-D. Už loni to bylo slušné a byla to nyní jen otázka času.

Re: ATi news

Napsal: čtv 29. črc 2010, 21:08
od no-X
Tohle je hodně zajímavý, jen nevím kam to zařadit. Na PCGH testovali grafiky ve SC2 ve vlastním co nejnáročnějším demu a mají výsledky úplně jiného charakteru, než ve většině previews...

http://www.pcgameshardware.de/aid,76586 ... piel/Test/

Re: ATi news

Napsal: pát 30. črc 2010, 10:37
od SilentDream
To je opravdu hodně zajímavý. A ještě k tomu bez AA. Na druhou stranu, takhle belké bitky u pro hráčů nejsou běžné. Stejné to bylo i u Warcraftu III. Ten běžel solidně na téměř čemkoliv, ale když se hrálo 4vs4 a na obrazovce bylo 8 armád s plným food limitem tak z toho byla krásná slideshow :) Překvapuje mě, že má CPU tak velký vliv jak tam píšou.

Re: ATi news

Napsal: pát 30. črc 2010, 11:21
od DOC_ZENITH
v RTS a pří narůstajícím počtu jednotek / postav objektů většinou rostou nároky na CPU více než na GPU. Je to mimo jiné dáno tím, že jeden ten samej objekt se stejnejma texturama nezabírá ve Vram více paměti, jen se vykreslí více polygonů atd, kdežto nároky na CPU (počítání geometrie) rostou naprosto lineárně, v RTS hrách i exponencionálně protože u každé jednotky se taky musí počítat AI a tím nemyslím AI ňákeho počítačem ovládaného hráče či či bota, ale AI je i to aby jednotka našla cestu na mapě tam kam jí člověk pošle, vyhla se jinejm, nezasekal se nikde, nezastavila se, atd. A je rozdíl když jich to dělá 20 nebo 200 najednou. škoda prakicky nepodpory více něž 2 jader ve Starcraftu, velká škoda. Teď to pro plnej požitek za každé situace chce ocnutej CPU architektury Nahalem, nic slabšího.

Re: ATi news

Napsal: pát 30. črc 2010, 11:27
od Lukfi
DOC_ZENITH píše:kdežto nároky na CPU (počítání geometrie) rostou naprosto lineárně
není na tohle geometry instancing?

Re: ATi news

Napsal: pát 30. črc 2010, 11:41
od DOC_ZENITH
Ano to mi taky problesklo hlaou, ale nikdy jsem v praxi vliv této věci nenašel. Pokud je tak, z ňákého důvodu nefunguje, nebo ulevuje na straně gpu a ne CPU. Mam to odkoukáno z více her, pokud jsem na CPU limitu, tak mam 100 postav 50 fps, 200 postav 25 fps, pokud je tam náročnější AI či ta AI jede na stejnym CPU jádru co render (hra má blbej multicore support) tak i méně fps.

Re: ATi news

Napsal: pát 30. črc 2010, 16:29
od DukeNukemCZ
DOC_ZENITH píše:v RTS a pří narůstajícím počtu jednotek / postav objektů většinou rostou nároky na CPU více než na GPU. Je to mimo jiné dáno tím, že jeden ten samej objekt se stejnejma texturama nezabírá ve Vram více paměti, jen se vykreslí více polygonů atd, kdežto nároky na CPU (počítání geometrie) rostou naprosto lineárně, v RTS hrách i exponencionálně protože u každé jednotky se taky musí počítat AI a tím nemyslím AI ňákeho počítačem ovládaného hráče či či bota, ale AI je i to aby jednotka našla cestu na mapě tam kam jí člověk pošle, vyhla se jinejm, nezasekal se nikde, nezastavila se, atd. A je rozdíl když jich to dělá 20 nebo 200 najednou. škoda prakicky nepodpory více něž 2 jader ve Starcraftu, velká škoda. Teď to pro plnej požitek za každé situace chce ocnutej CPU architektury Nahalem, nic slabšího.
u Supreme Commander 1 to zvladalo vic jednotek nez se hra zacla viditelne spomalovat (hra se nesekala ale 1sec v realu trvala ve hre treba 3sec, pokud byla silna GK) ty pocty ale byli kolem 2500-3500 (2x hrac 2xAI) jednotek (zalezelo na frekvenci dvoujadra a treba to jestli byl pouzit core maximizer od MadBorise kde u 4 jader mohlo pomoci k plynulejsi hre s nekolika tisici jednotkami).

skoda ze SC1 (SupCom1) nemel rozdelene AI do vice vlaken tak aby to mohlo vyuzit i 4-6-8 jadrove procesory, to by dnes mohlo bez problemu utahnout klidne 6000-8000 za podpory 8GB ram samozdrejme = x64bit nutnost.

Re: ATi news

Napsal: pát 30. črc 2010, 16:39
od HEAD
Celkove sc2 engine je sprasenej.
Grafika hnusna a podporuje jen 2 jadra + vysoka Hw narocnost na cpu.

Re: ATi news

Napsal: sob 31. črc 2010, 13:19
od spajdr
AMD Working On Quad CrossFire/Eyefinity Performance Improvements
AMD Product Manager for ATI Eyefinity (AMD's multi-display technology), Shane Parfitt, has tweeted about possible performance improvements for QuadFire users, i.e., dual AMD/ATI Radeon HD 5970 users. Hopefully, this will address issues of negative scaling, crashes, and less-than-impressive performance reported by many ultra-enthusiast customers with their high-dollar-investment rigs. These issues have also been highlighted by recent tests featuring NVIDIA's competing Surround Vision multi-display technology.

http://twitter.com/shaneparfitt/statuses/19851095689

Re: ATi news

Napsal: sob 31. črc 2010, 13:29
od no-X
Tohle mi připadá jako zbytečné vyhazování zdrojů. Dokud to využívá AFR, není systém se čtyřmi čipy kvůli lagu pro většinu hráčů optimální řešení.

Cena tří HD5870 je nižší, lag nižší (tři GPU místo čtyř) a výkon imho horší nebude, spíš vyšší...

Na tom má smysl snad jen vyřešení bugů a zlepšení podpory pro EF, což se může hodit i pro budoucí produkty.

Re: ATi news

Napsal: pon 2. srp 2010, 12:55
od no-X
Jon Peddie Research announces 2nd quarter PC graphics shipments
AMD and Intel have huge share growth at Nvidia’s expense


--- --- --- Q2 --- --- Q1
AMD ---- 24.4% --- 21.4%
Intel ---- 54.9% --- 49.7%
Nvidia -- 19.7% --- 28.0%

http://jonpeddie.com/press-releases/det ... shipments/

Re: ATi news

Napsal: pon 9. srp 2010, 23:52
od Krteq
Trochu netradičně pojatá reklama na ATi Radeon přímo od AMD

The Misunderstanding - Presented by AMD (YouTube, 720p)

Schválně jestli uhodnete z čeho si dělají "šoufky" :D

Re: ATi news

Napsal: úte 10. srp 2010, 00:15
od Baneshee
Hehe... to aby se zdejsi majitele zacali pomalu obavat nejake te razie ala vietnamsky pestirny travy :-D Vyborna reklama, pripomelo me to stary, krasne nekorektni reklamy od 3dfx

Re: ATi news

Napsal: úte 10. srp 2010, 00:31
od yuri.cs
Smat se muzou, ale GTX460 jim zarucene zmrazila prodeje HD5830 /pokud nejake vubec byly/, HD5850 a az vyjde full G104, tak i HD5870.

GTX 450 je tez za dvermi a vymete s HD5770...

Nejak se mi zda, ze po tom uspechu s prvnim DX11 compliant hw nejak usnula. Dalsi rada karet az v zime a s buhvi jakym vykonem :(

Nejde mi do hlavy, proc treba nevydali oficialni OC edici "HD5890" a meli tim alespon nejaky material proti G104. Vysly by recenze a alespon by se HD5xxx udrzelo v povedomi. Neco podobneho udelala nV s GTX275 k vydani RV790.

Takze se smejme, ze Fermi topi... plati to ovsem jenom u G100, kterych se stejne prodalo par kousku...

Re: ATi news

Napsal: úte 10. srp 2010, 08:40
od flanker
ATI určitě na vavřínech neusnula, toho bych s enebál. Navíc výnosnost jader by měla být slušná.
PS:ono vydat po cca více než 10 měsících zpoždění kvalitní produkty není hodno nazývat úspěchem nVidie (máme téměř polovinu srpna!)

Re: ATi news

Napsal: úte 10. srp 2010, 09:48
od Lukfi
ATI neusnula, jenom má omezené výrobní kapacity, takže kdyby zlevnili, akorát by si zabili marže a prodeje by zůstaly stejné.


//Krteq - promaz OT + Unlock

Re: ATi news

Napsal: pon 13. zář 2010, 10:50
od no-X
ATi sníží cenu HD5770 na úroveň GTS450
But make no mistake, the Radeon HD 5770 overall is the better performing product and AMD already informed us that they will be lowering prices, equal to the GTS 450.
http://www.guru3d.com/article/geforce-g ... roundup/27