Stránka 10 z 14

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Napsal: čtv 23. led 2014, 19:37
od Arathorn
Chlapci zeptám se, jaké nastavení je nejlepší bez ohledu na výkon u hry Assassin's Creed 4. Původně jsem měl nastavené FXAA, které mě přišlo že hrozně rozmazává obraz. Potom jsem si nastavil nejspodnější uvedené TXAA 4x (bral jsem to jako nejlepší, které se dá nastavit). Začal jsem trochu pátrat po vyhlazování a dočetl jsem se o tom že by mělo být MSAA 8x nejkvalitnější. Ale co ještě CSAA 8x(16x). Které je tedy nejlepší a nerozmazává obraz?

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Napsal: čtv 23. led 2014, 19:45
od Ache
MSAA je z těch metod nejkvalitnější. TXAA vypadá sice dobře v pohybu, ale také hodně maže obraz (je to něco jako kombinace MSAA+postprocesing), a CSAA je na úrovni kvality MSAA, ale né takového stupně jaký je nastaven. Například 8XCSAA nabízí kvalitu někde mezi 4X a 8X MSAA s výkonem jako při 4xMSAA... Pokud na to máš výkon, nastav si 8xMSAA.

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Napsal: pát 24. led 2014, 00:28
od sam_217
Potvrzuju co napsal Ache, dodám, že TXAA maže obraz např v Crysisu 3 tak hodně, že to za to vyhlazení nestojí...teda aspoň mě. Pokud máš výkon, 32xCSAA by bylo asi nejlepší, ale ve volbě 8xCSAA vs 8xMSAA vyhrává MSAA, CSAA je "Coverage Sampling AA", kde ty "Coverage" vzorky maj bejt vlastně méně náročná náhražka za skutečný Multi vzorky MSAA se snahou docílit podobný kvality, jako regulérní MSAA s nároky cca jako 4xMSAA...no a výsledek je tak mezi no nejspíš, ale za sebe to nemůžu tvrdit s jistotou, rozdíl mezi CSAA a MSAA v praxi sem tolik neřešil, jako Ache.

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Napsal: pát 24. led 2014, 11:55
od Arathorn
Díky za poznazky...hned jsem chytřejší. Výkon na to myslím mám. Jedu na GTX 770 a průměrně mám na ultra s 8xMSAA 40 FPS.

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Napsal: pát 7. úno 2014, 03:39
od fat4l
4x MSAA < 8x CSAA < 16x CSAA <<< 8x QCSAA(MSAA) < 16xQCSAA < 32x CSAA

(Prve 3 su 4x multisample+X extra coverage samples <<< dalsie 3 su 8x multisample+X extra coverage samples)
Co hlavne zvysuje kvalitu obrazu je pocet "multisample", "extra coverage samples" uz nemaju na kvalitu az taky dopad.

Kto chce max kvalitu, 32xCSAA.
Pomer vykon kvalita, 8xQCSAA(MSAA), pri niektorych hrach je 16x CSAA lepsie.
Pre slabsie grafiky je to 4xMSAA alebo 8xCSAA ktory by mal byt o trosicka vizualne lepsi ako 4xMSAA ale nemal by mat az taky dopad na fps.

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Napsal: pon 4. srp 2014, 16:19
od Hladis
Kde jsou doby, kdy se v testech používalo i srovnani AA modu s TRAA http://www.cnews.cz/navody/zaklinac-wit ... strana/0/3

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Napsal: pát 19. zář 2014, 06:01
od Hladis
nVidia představila novej AA mod MFAA. Zatím GTX980/970 only.

With the launch of Maxwell we are introducing the world to Multi-Frame Sampled Anti-Aliasing (MFAA). This new, Maxwell-exclusive anti-aliasing technique improves upon the quality of MSAA, whilst simultaneously reducing the performance impact, enabling gamers to crank up rendering resolutions and game detail, and to activate DSR.

Previous-generation GPUs include fixed sample patterns for anti-aliasing (AA) that are stored in Read Only Memory (ROM). When gamers selected 2x or 4x MSAA for example, the pre-stored sample patterns were used. With Maxell, we have introduced programmable sample positions for rasterization that are stored on Random Access Memory (RAM), creating opportunities for new, more flexible, more inventive AA techniques that uniquely address the challenges of modern game engines, such as the increased performance cost of high-quality anti-aliasing.
Obrázek
Maxwell's new RAM-based sample position technology can still be programmed with standard MSAA and TXAA patterns, but now the driver or application may also load the RAM with custom positions that are free to vary from frame to frame, or even within a frame. And it is with this technology that we have developed Multi-Frame Sampled Anti-Aliasing (MFAA).
Obrázek
By alternating AA sample patterns both temporally and spatially, 4xMFAA has the performance cost of 2xMSAA, with anti-aliasing properties equivalent to 4xMSAA.

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Napsal: čtv 25. zář 2014, 15:57
od sakulitko
Měl bych dotaz když hraju Zaklínače 1, tk ve hře mám nastavené 4x vyhlazování jaké nastavení v Nvidii se k tomu bude hodit ?

Jestli dobře chápu položka vyhlazováno průhlednosti je TRAA ?
A vyhlazování hran je SSAA ?

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Napsal: pát 26. zář 2014, 13:42
od ifkopifko
Hladis> No jo, Temporal AA (striedanie vzorku samplovania medzi snímkami) mala Ati už v roku 2004.

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Napsal: pát 26. zář 2014, 14:13
od Krteq
Pravda, že objevili Ameriku jsem tu chtěl postnout už předtím, ale nějak jsem na to zapomněl, stejně jako ohledně DSR :mrgreen:

Tady je třeba odstaveček od Ananda
Once you can grasp the concept of changing sample patterns, the idea is actually relatively simple. And in fact like DSR it has been done before in a lesser form by none other than AMD (or at the time, ATI). In 2004 with their X800 series of cards, AMD launched their Temporal Anti-Aliasing technology, which was based on the same sampling concept but importantly without any kind of frame combining/blending. Over the years Temporal AA never did see much use, and was ultimately discontinued by AMD.

Obrázek

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Napsal: pát 26. zář 2014, 14:31
od Ache
DSR sice je něco co si může každý používat už dnes, ale nvidia to konečně udělala tak, že prostě oversampling zapnete jen jedním kliknutím v ovladači. :)
Podle mě je tohle skvělá funkce, protože navíc kromě toho že je to fakt easy na aktivovaní (už žádný vytváření vlastního rozlišení), tak je to ještě prohnaný filtrem aby to nezpůsobovalo takový moaré.

Zkusil sem to a paráda, konečně vidím GTA4 s důstojným vyhlazováním. :)

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Napsal: pát 26. zář 2014, 14:38
od Krteq
Přínos to samozřejmě je a za implementaci má ode mne nV palec nahoru. Já jen aby se tu zase někdo neoháněl tím, jaká je to dechberoucí novinka (viz. marketing nV) :mrgreen:


//@Hladis: Vždyť mám OCnutýho Radeona R9 290, přechod na GTX 970 nemá smysl kvůli stejnýmu výkonu a vyšší ceně a GTX 980 je cenově úplně mimo :roll:

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Napsal: pát 26. zář 2014, 14:45
od Hladis
ifkopifko píše:Hladis> No jo, Temporal AA (striedanie vzorku samplovania medzi snímkami) mala Ati už v roku 2004.
Vzdyt to je zmineno uz ve vlakne o Maxwellu...... Stejne to zatím nefunguje.
Krteq píše:má ode mne nV palec nahoru.
OT: Takze si ji uz konecne koupis ? :razz:

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Napsal: ned 12. říj 2014, 15:35
od ghostdog32
lidi prosímvás nevíte, jak zprovoznit MSAA aniž bych na nelícujících texturách ve hrách neviděl toto? artefakty to nejsou, protože mi to dělalo na dvou gtx970 nezávisle. navíc to není nahodilá záležitost a dá se to 100% reprodukovat na stejném místě na mapě

MSAA je zatím nejlepší AA. FXAA je humáč a oversampling je sice fajn, ale v dálce i tak přeskakují pixelíky s pohybem kamery, což MSAA odstraňuje a obraz vypadá celistvěji

kdyby alespoň ta slepá místa nevytvářela bílé pixely, ale třeba černé... :D

http://i.imgur.com/pNqjWVj.png

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Napsal: ned 12. říj 2014, 15:37
od Hladis
No ja si vsim, ze jsi si na to stezoval v ty diskusi o 4K, ale tohle není normalni a MSAA nemá byt ani rozmazly, ani delat nejaky tecky a cary na prechodech. To se ti vyskytuje ve všech hrach ? Muze to byt chyba driveru, ale to chce, zda se to objevuje i ostatním s Maxwellem.

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Napsal: ned 12. říj 2014, 17:20
od ghostdog32
no né to rozmazávání jsem myslel spíš subjektivně... vyhlazování vyhlazuje a víc pixelů nevyhlazuje ale zostřuje obraz. obojí ma svoje výhody a nevýhody...

jako je to divný, ale driverama to asi nebude... dělalo to i v metro 2033 (nevím jak v redux verzi) a v crysis taky podobný problém. je to záhada... nevím co s tím... rád bych si užíval vyhlazování bez tohodle hnusu

zkoušel jsem i nějaký ten odinstalátor driverů a pak čistou instalaci 344.16

nic dalšího mě nenapadá

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Napsal: ned 12. říj 2014, 18:16
od Hladis
Nikdo jiny si na to nestezoval a u staršího Kepleru nic takového nepozoruju. Pokud někdo jiny nebude mit stejny problém s Maxwellem, tak bude problém nekde u tebe.

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Napsal: ned 12. říj 2014, 18:30
od ghostdog32
už jsem progoogloval celej internet a nemůžu najít žádný řešení :-(

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Napsal: ned 12. říj 2014, 18:54
od Krteq
Je to bug driveru už od větve 331.xx, staří si projít GeForce fórum.

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Napsal: pon 13. říj 2014, 00:49
od ghostdog32
aha, tak neumím hledat na googlu asi :-) ale díky... myslel jsem si to, že to musí bejt něco s ovladačema.. No nějak jim trvá oprava teda.. Na starší verzi jít nemůžu když mám gtx970