Takhle, pokud zautocim na Flaming Fist NPC, tak mu samozrejme klesa affinita vuci me. Straz mi da jeste sanci, nebo rovnou se jde na konfrontaci, jenze to kde je aggro je jen pomerne maly prostor, od urcity vzdalenosti a ta neni velka, uz nikdo nereaguje a je jim to jedno. Dejme tomu, ale je tam vice osob a i ta vzdalenesjsi straz na to misto patroluje-dohlidne-doslechne a vubec jim neni divny, ze tam stojim od krve jak reznik a kolem me mrtvoly, nebo nereaguji na hluk, ktery ta bitka vyvola. Staci nekdy zavrit jen dvere a ve vedlejsi mistnosti jim je jedno, ze vedle vrazdim 7 jejich kamaradu ve velky bitce, asi jsou uplne hluchy. Pritom tam reakce na hluk jsou, treba nekde pokud jsem mlatil do cervene zamcenyvh dveri s umyslem je rozbit, straz pribehla.
Priklad nesmyslu je, ze jsem cilene vyvrazdil hned prvni dost nerudnou cetu Flaming Fist se Steel Watcherem u brany na most, protoze me nasrali a jen tak jsem si chtel dat bitku a pak load, protoze pak po me asi vsichni pujdou. Houby s octem. Na brane patroluji dalsi Flaming Fist, okolo hromady NPC civilistu. Hlidce na brane je uplne jedno, ze jsem hned pod nima pozabijel celou četu, civilistum je to taky uplne sumak a Steel Watcher, ktery dokaze komunikovat na dalku, taky nic. Vali se tam mrtvoly a je to vsem uplne putna. Takhle jdou vyvrazdit vsechny hlidky Flaming Fist vcetne pevnosti bez toho, aby na to nekdo nejak reagoval a tak pro srandu jsem zkousel kam az muzu zajit a vyvrazdil je vsechny bez toho, aby to melo nejaky nasledky. Nereaguji na to ani vasi "dobri" partaci, ze jsem masovy vrah. V druhym aktu klidne zabijete v Moonrise Tower vysim patre kostlivce a nekromantku u dost duleziteho vchodu na vrchol veze a jit na dlouho pryc a vsem je to jedno, ze se jim tam valeji mrtvoly. Chapu stealth kill, neudelat ramus a pripadne mrtvolu uklidit, tyhle mechaniky tam jsou, ale takhle je to cringe. Tohle Lariani moc neporesili a okoli by melo trochu inteligentne reagovat.
Jinak jak jsem postoupil v ACT 3, tak navazani na BG 1+2 jde uplne do kopru a nevim zda je to chyba Larianu nebo vymysl WOTC. V BG 1 datadisku urcita postava nejak na ostrove vlkodlaku dopadla a tady je jeji historie uplne jina, nehlede na to, ze by i tak mela byt uz davno mrtva a cely to nedava zadny smysl. Stejne tak i vsechny NPC z BG 1+2 popiraji to jak dopadly v puvodni serii, nebo by mely byt po smrti.
Kdyz teda uz udelali nektery verbovany postavy tak okate nadrzeny ojet cokoliv a pri tvorbe vlastni postavy jde vybirat i prirozeni, tak mohli dat do vyberu hracovi postavy i sexualni orientaci a clovek by se tak pripadne vyhnul jistym trapnostem.
Fakt me sere mechanika, kterou jsem uz zminoval, s Long resty, aby se veci pohnuly. Fakt to kazi immersion, kdy musim stale Long rest zbytecne spamovat, jinak se nektery veci proste nehnou, nebo prichazite o unikatni dialogy. Koukal jsem, udelali na to moderi i mod, ktery vas upozornuje, ze musite jit chrapat.
https://www.nexusmods.com/baldursgate3/mods/1879
Nektery recruitable NPC jsou podle me ve hre uplne zbytecny. Treba Halsin mel byt dle me pouze nehratelny NPC typu Dame Aylin, Jaheira a Minsc jsou tam spis jako fan service, ikdyz Jaheira je osobnostne dobre udelana, ale muzete ji naverbovat az hodne pozde a je to zbytecny.