Stránka 10 z 40

Napsal: úte 19. zář 2006, 14:08
od no-X
Unified Shader Architecture
Support FP16 HDR+MSAA
Support GDDR4 memories
Close to 700M transistors (G71 - 278M / G70 - 302M)
New AA mode : VCAA
Core clock scalable up to 1.5GHz
Shader Peformance : 2x Pixel / 12x Vertex over G71
8 TCPs & 128 stream processors
Much more efficient than traditional architecture
384-bit memory interface (256-bit+128-bit)
768MB memory size (512MB+256MB)
Two models at launch : GeForce 8800GTX and GeForce 8800GT
GeForce 8800GTX : 7 TCPs chip, 384-bit memory interface, hybrid water/fan cooler, water cooling for overclocking. US$649
GeForce 8800GT : 6 TCPs chip, 320-bit memory interface, fan cooler. US$449-499


Our friends have gotten some information of the upcoming NVIDIA G80 and it appears that G80 gonna be unified shader after all. It should be pretty close to the truth and it explained the mystery of the strange DRAM capacities that INQ reported previously. Expect G80 to be out somewhere in mid November along with Kentsfield.
http://www.vr-zone.com/?i=4007

:sarcasm: :sarcasm: :sarcasm:

Napsal: úte 19. zář 2006, 15:32
od crux2005
Lukfi píše:
cool.user píše:otazka je zdali je pameti potreba skutecne chladit....
Můj předpoklad vychází z toho, že paměťové čipy u všech dnešních high-end karet jsou kryty chladičem... včetně RX1950XTX. Takže myslím že rychlé GDDR4 se bez chlazení neobejdou.
ti uprimne hovorim , ten chladič na X1900XT/XTX X1950XTX viac zohrieva tie pamäťové čipy ako by im pomáhal ... aj preto,že je použitý veľmi hrubý pad, ktorý skôr zabraňuje teplu unikať ako odvádzať ...atď

pamäťové čipy GDDR 3/4 už v podstate nie je nutné chladiť ak sa nezvyšuje do neviem akých výšin napätie a dostávajú ako taký chladný vzduch od iných fanov ...

Napsal: úte 19. zář 2006, 17:22
od beardie
New AA mode : VCAA
to je aky mod? :?

inac 700 milionov tranzistorov,no neviem:
1. to sa ani uchladit neda
2. nejak moc za predpokladu ze ich nvidia setri kde sa da

Napsal: úte 19. zář 2006, 17:45
od crux2005
VCAA - GTA vice city AA modus :lol: keď ho použiješ , tak ťa vždy zabijú ... čiže sa nedá povedať či niečo prinesie :D

inak čo znamená TCP :lol:

Texture Co-Processor?
Texture Custom Pipeline ?
Transvestits Coming-out Party?

snáď neveríte tým špecifikáciám ... :)

Napsal: úte 19. zář 2006, 18:02
od no-X
Moji smajlíci zjevně nebyli pochopeni :sad:

Takže... část z toho může být pravda, ale celkově se to jeví jako nesmysl. 700M tranzistorů na 90nm je úplná kravina (pokud je G80 skutečně fyzicky jeden čip). R580 má polovinu a jak je to s její spotřebou a chlazením víme velice dobře. 700M při 80nm už nezní totálně nesmyslně, ale stejně mi to pořád připadá nerealizovatelný.

TCP - T? command processor (T? může být thread, texture atp.)

"Core clock scalable up to 1.5GHz" - to snad ani nemá cenu rozebírat, ne? I kdyby to uváděla sama nVidia, tak by to nebylo nic víc než marketingový blábol...

//hehe, na B3D se rozjely spekulační teorie, který se snaží tohle info vyložit tak, aby s ním byl popsatelný reálně vyrobitelný produkt... je to dost divoký :roll: takže (jsou to spekulace!)... nVidia použije koncept 3Dfx a rozdělí geometrii a rasterizér na dvě samostatné dice. To by vysvětlilo počet tranzistorů (např. 550+150=700M). Zároveň by to mohlo vysvětlit i tu zuřivou sběrnici (256bit rasterizér, 128bit geometry). Geometrický čip by byl unifikovaný pro VS i GS. A jestli neumřeli, tak tam žijí dodnes...

Myslím, že nVidia by k něčemu podobnému přistoupila jen ve stavu nejvyšší nouze, je to proti jejím zásadám a R600 by muselo být opravdu hodně velké monstrum, aby nV přimělo vyprojektovat něco takového....

Napsal: úte 19. zář 2006, 18:51
od short24
no-X píše: Myslím, že nVidia by k něčemu podobnému přistoupila jen ve stavu nejvyšší nouze, je to proti jejím zásadám a R600 by muselo být opravdu hodně velké monstrum, aby nV přimělo vyprojektovat něco takového....
zacinam se mooc pekne bavit a to nemam vanoce :-D .... skoro mi to pripada ze skutecne cast tech "uniku" informaci je smerovana do konkurencni ATI/nVidie a vysledkem jsou podobne silenosti, abychom trumfli konkurenci [aspon v marketinkovych blabolech]. na druhou stranu neco muzou delat fanaticti priznivci obou stran. zname, ze :wink:

jedine co mi pripada jako realita je trojslotovy chladic, protoze kdyz jsem zkoumal jak chladit velmi tise i 3d, tak mi napadlo dat tam neco jako Thermalright XP-90C a to s 120 vetrakem mi ty tri sloty zabere jedna basen. tiche chlazeni prociku, ktery tolik nezere, ma sve rozmery, ktere jaksi nevadi a tady by se kazdy divil? ach jo

Napsal: úte 19. zář 2006, 18:58
od Lukfi
short24 píše:jedine co mi pripada jako realita je trojslotovy chladic
Ten právě moc reálnej neni... jak bys pak chtěl dát CrossFire + fyziku na desku s RD600?

Napsal: úte 19. zář 2006, 19:01
od short24
u starych desek byl prostor u prociku taky resen jinak [a pak tam nesly napr. v rade pripadu dat pameti] ... holt budou nove desky, ktere se rozmerum prizpusobi

Napsal: úte 19. zář 2006, 19:06
od Lukfi
short24 píše:u starych desek byl prostor u prociku taky resen jinak [a pak tam nesly napr. v rade pripadu dat pameti] ... holt budou nove desky, ktere se rozmerum prizpusobi
3 karty s tříslotovym chladičem je 9 pozic, to v ATX prostě nevymyslíš ani kdyby ses pos...tavil na hlavu.

Napsal: úte 19. zář 2006, 19:11
od SpeedyGT
short24 píše:u starych desek byl prostor u prociku taky resen jinak [a pak tam nesly napr. v rade pripadu dat pameti] ... holt budou nove desky, ktere se rozmerum prizpusobi
Nemyslim si že by se nějak radikálně měnily desky. Trojslotovej chladič by mohli udělat, ale pokud by karta jela jen nonSLI. A to těžko udělaj - profit. imho to bude něco menšího, možná oboustranýho. Kdo ví :)

Napsal: úte 19. zář 2006, 20:39
od short24
tak jsem se kouknul na desky a na umisteni pcie pro grafiky. prvni verze napr. DFI LanParty UT NF4SLI mely mezeru mezi grafikama jeden slot, ty nove jiz maj dva sloty at jde o desky pro conroa s 965 chipsetem ci s chipsetem ati 3200 ci inovovane jako napr. DFI LanParty SLI-DR Expert. takze skutecne zatim trislotovy chladic je pro nadcence jako jsem ja :) a soucasne je videt ze skutecne se layout desek upravuje dle potreby

Napsal: úte 19. zář 2006, 22:09
od 133
No vyzera to zatial brutalne :twisted: aj ked su to samozrejme len spekulacie.. Nicmenej verim, ze nV po dlhej dobe predvedie nieco brutalne, snad ma nesklamu.. Len ta cena!! Kde su tie casy ked naj.. nV karty staly 499USD.. ze 650!! No to bude asi masaker po vsetkych strankach.. Tak sa modlime aby sa naplnili aspon niektore spekulacie :D

Napsal: stř 20. zář 2006, 23:35
od alea206
700M je při 90nm blbost i při 80nm mi to přijde jako nesmysl hovoříme-li o jednom chipu.
Takže pokud už bysme to měly brát reálně tak jediný východisko vidim jak napsal no-X pokud sem ho dobře pochopil.
Jeden chip na 550 na geometrii a 150 na rast. Ale ty asinchroní paměťoví sběrnice to je hodně divoká jízda. Ne že by to bylo nemožný, ale bylo by to minimálně hodně komplikovaný a např. BIOS by musel bejt o dost složitější.
No a frekvence 1.5GHz to je naprostej blábol GPU je natolik komplexní a složitá záležitost, že by se muselo chladit dusíkem aby to fungovalo a to kdo ví jestli.


Napá mě ale eště jedna teorir, kterou si nVidia vymyslela. Karta se dvěma PCB jedna jedno PCB pro geometri chip a 512MB paměti a druhý s rastem a třeba 256MB paměti. Od obou chypů by vedly heat-pipe no velkýho výměníku v samostatnym slotu a v tom velkej větrák kterej by to fučel ven. S trochou snahy by se to dalo narvat i do dvou slotů. Ale celkově by to bylo asi dost drahý a vývoj BIOS i driverů by se hodně prodloužil a zkomplikoval.

Externí napájení (myšleno ze zásuvky mimo PC zdroj) by bylo samozřejmě nutností

Napsal: stř 20. zář 2006, 23:50
od no-X
Řešíme tu nesmysly - ale budiž...

1. Proč by měl být BIOS složitější? BIOS grafická karta potřebuje de-facto jen dokud nenajednou drivery.

2. Není tam napsáno, že poběží na 1,5GHz, ale "Core clock scalable up to 1.5GHz". Stejně tak Intel u NetBurst architektury uváděl, že je dimenzovaná až do dosažení 10GHz. Každá architektura je navržená s ohledem na dosažení určité frekvence a pokud by nVidia hodlala např. z architektury G80 vycházet další 3 roky, pak by šlo o celkem rozumné nadimenzování.

3. Píšu to jen proto, abych ukázal, že teoreticky by podle těch parametrů něco postavit šlo, ale stále si myslím, že je to celkově nesmysl, tzn. dávám tomu 8/10 :wink:

Napsal: čtv 21. zář 2006, 22:22
od skace
Jenom takovy dotaz od lamky

Kolik bude stat GF 8800GTX? za jak dlouho spadne tak na 10 000 Kč?
a ma cenu si ji vubec kupovat na vanoce nebo si mam koupit nejakou 79xx?

Napsal: čtv 21. zář 2006, 22:26
od 133
No ked hodis 650 USD na CZK mas cca. 14.500+vysokohorska prirazka.. tu tazko odhadnut ale zo zaciatku by cena okolo 17-18 klackov nezaskocila, no existuju aj katastrofickejsie prognozy o cene.. No na tych 10k tazko odhadnut ako pojde vyvoj, ale asi az ked vydaju nejaku 8900GTX alebo taky naky zmatek..

Napsal: čtv 21. zář 2006, 22:27
od no-X
skace píše:Kolik bude stat GF 8800GTX?
Řekl bych, že to zatím nevědí ani výrobci :-)
skace píše:za jak dlouho spadne tak na 10 000 Kč?
Na 10000Kč 7900GTX nespadla ani po 8 měsících od uvedení , takže je možné, že se i 8800GTX dřív přestane prodávat, než její cena klesne na takovou mez.
skace píše:a ma cenu si ji vubec kupovat na vanoce nebo si mam koupit nejakou 79xx?
To záleží na tobě.

Napsal: sob 23. zář 2006, 12:13
od rotvik
Nepřipadá vám logické přisoudit 88xx (GS, GT, GTX) řadám 80nm výrobní proces? Potom by se dalo přejít na 65nm výrobní proces s uvedení 89xx řady.... :onfire:

Napsal: čtv 28. zář 2006, 23:24
od no-X
Razor1@B3Df píše:this is the way I look it, if the g80 is 2 times clock for clock faster, in all likely hood it is, it has same transistor counts as a double die 7950 gx2, with 500+ million transistors, and it doesn't exceed 650 mhz clock speed, (probably will end up around 500-600 in all likelyhood) it might end up in some instances 2 times faster. Everything in the g80 core is pretty much remade from its memory access, to ROP's, TMU's, being unified and most likely much more efficient at what they do, to VS/GS being unified, remade multitreaded pipes.

I don't know where the r600 rumor of 300 watts came from, I don't put my money on it, but I will put my money on the g80 not going over the 7950 gx2 power consumption and heat dissipation. No external power supply for the g80 unless there is one thats clocked above specs or a dual gpu version of the g80. I think you will end up seeing around a 50% increase in performance over the 7950, I know the g80 has a much improved performance % for AA and AF, so it might be a bit higher then 50% on average.

Edit: Also the g80 does have clock domains, so I also expect the vs/gs and tmu/alu to be clocked much higher then the pixel shaders which will account for some of the increased performance % of the AA/AF and the rest points to a more effecient use of bandwidth and memory allocation since it will need increased cache sizes for the multithreaded pipelines. Secondary features like HDR+AA is in there, I'm still not sure about its filtering, but with this much change to the core design of nV's GPU's they probably didn't take any short cuts at least in this aspect.

The increased cache sizes and multithreaded pipelines (I'm at the moment thinking its going to be a variable design, so the number of threads in flight and granularity in the pipelines will change depending on need) will also increase branching performance greatly.

Back to the power usage, the g80 can be clocked higher then the gx2 and have similiar power usage since it will be using gddr4 memory at 1500-1750 mhz, and will not have a full 1 gig memory.
Razor1@B3Df píše:I'm guessing from the patents about the unified ALU/TMU's, the only thing from my sources are the performance and some of the end features and power usage.

Napsal: pát 29. zář 2006, 15:32
od crux2005
celkom zaujímavé obrázky chladenia G80 sa objavili ...

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

:roll: :roll:

http://www.beyond3d.com/forum/showthrea ... post841400

najzaujímavejší :

Obrázek

ak dobre počítam = 12 čipov = 384 Bit zbernica :roll: