Stránka 2 z 3

Napsal: stř 29. srp 2007, 13:20
od Kamikadze
Menit 2900 za 8800 a naopak je samozrejme naprosta blbost...

A ty, co tady tvrdi, jak je 2900XT dokonala a za 100 let uplne vydrti GTX a Ultru dohromady (coz je mne fakt ukradeny, protoze 3 roky mit tu kartu nebudu, nevim jak vy) bych rad poprosil o nejaky graf (nejlepe vice her). Nejlepe jiny nez v 1024x768 1xAA 0xAF....

To ze jsou ve hrach s bioshock driverama bugy je samozrejme velice nehezke a neni to moc dobra vizitka, na druhou stranu dohraju Bioshock a davam stare drivery (asi nebudu davat bioshock drivery, kdyz chci hrat Doom3), osobne nehraju 20 her zaras a predpokladam, ze bioshock nema herni dobu 100 hodin...

Na druhou stranu se podivejte zrovna na vami kritizovany bioshock a fps 8800 a fps 2900? Na to uz toho moc nereknete... Tam je nekterymi jedinci avizovany naskok take 20%. Jenze 8800GTS 320 nad 2900XT


btw: zadny takovyto thread nema budoucnost, protoze z toho zase bude flame...

Napsal: stř 29. srp 2007, 13:29
od Pavel.P.
Kamikadze píše:...
Asi tak... ;)

Napsal: stř 29. srp 2007, 13:55
od godlike
DD rekl bych udelal dobry test..viz pro Kamikadzeho a jeho 100let http://www.ddworld.cz/graficke-karty/gi ... ou-43.html

Napsal: stř 29. srp 2007, 15:12
od Mrtvola
No spotřeba...na koleji mě to bude šumák. Tam se měsíčně za komp platí paušál 30Kč :lol: . Ale doma v našem eko house. Kde mámě měsíčně spotřebu celé domácnosti 200kWh se to pozná, kor když si bratr pořídí 1950XT. Všude máme kvalitní izolace, úsporné žárovky a spotřebiče A+. To tatínka ekologa nepotěší :lol: . Jo a topíme dřevem. A nakonec off tento topic je o ničem.

Napsal: stř 29. srp 2007, 15:46
od Shit
godlike píše:....
No nevím - recenze z tohoto webu čtu s velkou rezervou, včetně údajů v použitých grafech.
Jediný "plus" vidím v tom, že fotky už nejsou použity metodou "Ctrl+C a Ctrl+V" z jiných sajt.

Napsal: stř 29. srp 2007, 16:34
od godlike
Prave poprvy do DD delal sam,vsechny karty testoval.S 7.8 prisel opravdu razatni narust i podle jinych webu.
EDIT:
Muzu DD jen podezirat ze meri lokace kde ma 2900XT navrch,ale to je jen vec jeho svedomi.Myslim,ze je zbytecny takhle svidlovat..

Napsal: stř 29. srp 2007, 20:28
od flanker
Kamikadze píše:Menit 2900 za 8800 a naopak je samozrejme naprosta blbost...

A ty, co tady tvrdi, jak je 2900XT dokonala a za 100 let uplne vydrti GTX a Ultru dohromady (coz je mne fakt ukradeny, protoze 3 roky mit tu kartu nebudu, nevim jak vy) bych rad poprosil o nejaky graf (nejlepe vice her). Nejlepe jiny nez v 1024x768 1xAA 0xAF....

To ze jsou ve hrach s bioshock driverama bugy je samozrejme velice nehezke a neni to moc dobra vizitka, na druhou stranu dohraju Bioshock a davam stare drivery (asi nebudu davat bioshock drivery, kdyz chci hrat Doom3), osobne nehraju 20 her zaras a predpokladam, ze bioshock nema herni dobu 100 hodin...

Na druhou stranu se podivejte zrovna na vami kritizovany bioshock a fps 8800 a fps 2900? Na to uz toho moc nereknete... Tam je nekterymi jedinci avizovany naskok take 20%. Jenze 8800GTS 320 nad 2900XT


btw: zadny takovyto thread nema budoucnost, protoze z toho zase bude flame...

nevim,kde si ten test videl,ale podivej se na etsty novejsiho data,pripadne na test DDworldu...A na jak dlouho si vybiras kartu?Kdyby i na rok-2, radeji bych osobne 2900xt nez 8800gts
//
godlike píše:Prave poprvy do DD delal sam,vsechny karty testoval.S 7.8 prisel opravdu razatni narust i podle jinych webu.
EDIT:
Muzu DD jen podezirat ze meri lokace kde ma 2900XT navrch,ale to je jen vec jeho svedomi.Myslim,ze je zbytecny takhle svidlovat..
proste i kdyby, tak potencial hd2900 je jednoznacne vyssi nez 8800gts, dopadne to stejne, jak s 7900gs a x1900pro vykonove


//stano - edit dvojpost

Napsal: stř 29. srp 2007, 20:46
od Kamikadze
flanker píše:nevim,kde si ten test videl,ale podivej se na etsty novejsiho data,pripadne na test DDworldu...A na jak dlouho si vybiras kartu?Kdyby i na rok-2, radeji bych osobne 2900xt nez 8800gts
Nic proti DDWorldu, ale duveru ve mne nema velkou...
Na jak dlouho si vybiram kartu? Tot otazka k zamysleni.... Svoji predchozi 6600GT jsem mel 2 roky... U sve soucasne 8800GTS to vidim na rok, rok a pul?

Rozhodne si nekupuji kartu proto, ze bude za rok az 2 po vydani lepsi nez konkurence. Hlavnim meritkem je jednoznacne vykon dnes, nikoliv az vyjdou ony vysnene ovladace...

Napsal: stř 29. srp 2007, 21:04
od Pavel.P.
Kamikadze píše:...
Ale pořád nevyvrátíš, to, že HD2900XT byl při vypuštění o 15% výkonější než 8800GTS 640MB a ted je o 20%... Takže druhou nejlepší GK je právě HD2900xt (hned za 8800GTX, bez ultry:))

Napsal: stř 29. srp 2007, 21:10
od godlike
Kdybych chtel ultimativni vykon tehdy pred rokem vemu GTX.Ale taky dost dlouho trvalo nez se objevily pouzitelny drivery(bez artefucktu).Dnes bych vzal 2900XT v pomeru cena vykon je best.Ale ja spis cekam na poradnou s dost lepsi vykon v DX10 a ne abych mel 20fps..nene dekuji :razz:

Napsal: stř 29. srp 2007, 22:14
od no-X
flanker píše:proste i kdyby, tak potencial hd2900 je jednoznacne vyssi nez 8800gts, dopadne to stejne, jak s 7900gs a x1900pro vykonove
Proč?

Napsal: stř 29. srp 2007, 22:41
od IkE Blaster
se to pekne stocilo

to trosku zamicham:

trochu za to muzou vyvojari her, ti maj nejaky nadupany compy a vyvijej si hry ktery jim jdou v pohode, ale nejak nepockaj na vyvoj grafik. kdyz vychazely prvni dx9 karty (tusim serie fx), tak vsechny hry te doby na nich bezely uplne v pohode. dneska? dneska si poridite prumernou dx10 kartu, ale dnesni dx10 hru si na ni naplno nezahrajete. za par let vyjdou lepsi dx10 hry, na ktere nejake 8800ultra nebude stacit a pak se budeme temto radam vysmivat jako se dnes vysmivame rade fx (z casti nepravem). chci tim rict, ze vyrobci grafik nemuzou dlouho cekat a meli by mit uz dnes v rukavu nejaky pokrokovejsi dx10 karty.

Napsal: stř 29. srp 2007, 22:53
od Bigwolf
Prave vybiram komponenty na nove pc a pri vyberu graficke karty jsem taky vahal mezi 8800GTS 640 vs. HD 2900XT. Vyhrala to u me ATIna. Sice ma vetsi vyhrevnost (resim to vodnikem a aspon mi nebude zima na nohy :-D ) jak nVidia, ale zato ma o neco vyssi vykon a s novyma ovladacema by to mohlo byt jeste lepsi. Takze pro nekoho, kdo se neridi podle znacky, ale vykonu, bude imho lepsi ATI.

Napsal: čtv 30. srp 2007, 05:54
od socket
IkE Blaster píše:se to pekne stocilo

to trosku zamicham:

trochu za to muzou vyvojari her, ti maj nejaky nadupany compy a vyvijej si hry ktery jim jdou v pohode, ale nejak nepockaj na vyvoj grafik. kdyz vychazely prvni dx9 karty (tusim serie fx), tak vsechny hry te doby na nich bezely uplne v pohode. dneska? dneska si poridite prumernou dx10 kartu, ale dnesni dx10 hru si na ni naplno nezahrajete. za par let vyjdou lepsi dx10 hry, na ktere nejake 8800ultra nebude stacit a pak se budeme temto radam vysmivat jako se dnes vysmivame rade fx (z casti nepravem). chci tim rict, ze vyrobci grafik nemuzou dlouho cekat a meli by mit uz dnes v rukavu nejaky pokrokovejsi dx10 karty.
rada FX bolo nieco take ako 2900XT. samozrejme myslim ten "high end" typu FX5800/FX5950U. Tie hriali, a boli malo vykonne. FX rada bola velmi nepovedena. A s ovladacmi.. nebudem cakat rok na nove ovladace, pol roka bolo zpozdeni karty oproti 8800, dalsi rok budu vyvijat ovladace. Je to bieda.

Napsal: čtv 30. srp 2007, 10:58
od SNowie
IkE Blaster píše:..
celkem pochybuju, že nějaké dx9 hry běžely na fx sérii slušně ... sám jsem jednu měl a hořce jsem litoval, že jsem nešel do ATi

Napsal: čtv 30. srp 2007, 10:59
od no-X
socket píše:rada FX bolo nieco take ako 2900XT. samozrejme myslim ten "high end" typu FX5800/FX5950U. Tie hriali, a boli malo vykonne.
To je hodně naivní srovnání.
  • NV30 byl čip "splácaný" narychlo z toho, co nVidia měla k dispozici. Vyvíjela NV20, před jeho dokončením ještě NV2a a zároveň s NV2a ještě NV25. A na rozjetí projektu NV30 zbylo doslova pár lidí a pak to podle toho vypadalo. / Na R600 pracovalo několik set inženýrů po víc než 4 roky.
  • NV30 potřebovala nejrychlejší paměti na trhu (tehdy téměř nedostupné 500MHz DDR2) / R600 používá zcela běžné GDDR3 paměti
  • NV30 měla problémy s kvalitou obrazu (FSAA z doby GF3, který ž tehdy kvalitou neoplýval + AF osekané v driverech kvůli výkonu) / R600 má FSAA i AF velice kvalitní
  • NV30 stála dvojnásobek ceny konkurenčního produktu, přičemž výkon ceně neodpovídal / R600 má zcela konkurenceschopný poměr cena/výkon
  • NV30 byla vydaná s ročním zpožděním a ani po vydání nebyla dostupná. / R600 vyšla sice se zpožděním, ale je ode dne uvedení běžně k dostání
  • NV30 nesplňovala požadavky SM2.0 a proto si nVidia musela u MS prosadit upravenou specifikaci SM2.0a, jinak by NV30 nemohla být nazývána DX9 kartou. / R600 splňuje a v mnoha ohledech překračuje požadavky DX10/SM4.0
  • NV30 měla nízký počet pomalých pixel shader procesorů / R600 má shader core.
  • NV30 pro kompenzaci slabých shader jednotek potřebovala běžet na frekvenci o 2/3 vyšší, než konkurence / Shader jednotky R600 běží na poloviční frekvenci, než současné konkurenční řešení.
To, jaký má karta chladič, neříká vůbec nic o kvalitách grafického čipu. Vysokou spotřebu a hlučné chlazení měly i GeForce 4, GeForce 6800, Radeon X1900 a přesto nešlo o žádné propadáky...

Napsal: čtv 30. srp 2007, 11:30
od Pavel.P.
socket píše:...
Očividně oplýváš vetšímy znalostmi než no-X... HD2900XT není v žádnem případě propadák, už jen když si vezmes 512B sběrnici nebo plnou podporu DX10 a SM4.0 s jednotkou tesselator, což ted nVidia nemá...

Napsal: čtv 30. srp 2007, 11:39
od Lukfi
GeForce 8800GTS nebo Radeon HD2900XT? Toť otázka. Každý má jiný žebříček priorit a myslím, že nákup ani jedné karty není chybný krok. Ale když tady někdo vytahoval antialiasing na GeForce 8, tak k tomu bych se rád vyjádřil. Předpokládám, že AA engine je na G80 a G86 stejný a na základně vlastního testu tvrdím, že CSAA není taková bomba, jak se o něm mluví, krom toho obyčejné 4xAA je viditelně horší než 4xAA na ATi. Neptejte se mě proč, já to nevím, možná no-X bude mít nějakou teorii...

Napsal: čtv 30. srp 2007, 12:12
od no-X
Lukfi píše:Předpokládám, že AA engine je na G80 a G86 stejný a na základně vlastního testu tvrdím, že CSAA není taková bomba, jak se o něm mluví, krom toho obyčejné 4xAA je viditelně horší než 4xAA na ATi. Neptejte se mě proč, já to nevím, možná no-X bude mít nějakou teorii...
Samotné AA4x by se teoreticky lišit nemělo, ale CSAA má ten problém, že s některými aplikacemi neběhá, a pak se provede jen AA 4x. S těmi co běhá, stejně s vyšší kvalitou vyhlazuje jen některé hrany (obvykle siluety), zatímco průsečíky polygonů se opět vyhlazují jen čtyřmi vzorky (které ale navíc nemají tak optimální polohu, jako při klasickém AA 4x).

Myšlenka CSAA je moc fajn - zřejmě o tom uvažovala i ATi, má na to též patenty - ale verze na G8x je z uživatelského hlediska je to něco jako Matrox fragment AA na původní verzi Parhelie - rychlé, ale vyhlazuje jen některé hrany a funguje jen v některých hrách.

Napsal: čtv 30. srp 2007, 12:43
od Lukfi
Že se tak drze ptám, ale četl jsi můj článek? :oops: