Stránka 2 z 14

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Napsal: stř 5. zář 2012, 18:12
od Riku
Jojo přesně takhle to mám ve skyrimu atd, ve všem.. pokud zapnu SSAA. Hroznej humus.

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Napsal: čtv 6. zář 2012, 13:24
od HEAD
Riku píše:Jojo přesně takhle to mám ve skyrimu atd, ve všem.. pokud zapnu SSAA. Hroznej humus.
Tak to je pak epic fail AMD s ovladacema.
Btw ja mam call of juarez doma na dvd.Muzu to zkusit jak to vypada na gtx670 s TRAA.

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Napsal: čtv 6. zář 2012, 14:15
od HEAD
Tak v call of juarez je to stejnej epic fail i na Nv :mrgreen:
http://www.abload.de/img/coj_dx10_2012_09_06_1d4jsi.png

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Napsal: čtv 6. zář 2012, 14:27
od Riku
No je pravda že to nevypadá zas tak strašně jak na tom screenu z CoJ, ale v trochu menší míře je to prostě takovej blivajz.
Můžu sem pak dát nějaký screeny pro srovnání zrovna třeba ze skyrimu. CoJ nemám.

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Napsal: čtv 6. zář 2012, 14:50
od Hladis
Riku píše:Jojo přesně takhle to mám ve skyrimu atd, ve všem.. pokud zapnu SSAA. Hroznej humus.
Na nV mas zase pri vynuceni TRAA pruhledny trolly ,kravy , nektery Khajiit a predmety. Proto tam pouzivam SMAA :|

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Napsal: čtv 6. zář 2012, 15:00
od Ache
HEAD píše:Tak v call of juarez je to stejnej epic fail i na Nv :mrgreen:
http://www.abload.de/img/coj_dx10_2012_09_06_1d4jsi.png
Ty tam někde vidíš ten pravidelný dithering? :? Na nvidii je to je "průhledný".
Vypadá to taky docela naprd (SSAA prostě vypadá o dost líp), ale není tam aspoň ten rušivý dithering. Ten by nevadil možná tak na nějakém Retina displeji :)

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Napsal: čtv 6. zář 2012, 15:13
od HEAD
Ne ja tam vidim hnusny bili tecky misto stromu :)
Btw ja to fotil s 4xMSAA+4xSupersampling.
Mimochodem taky to nefunguje vynutit pomoci ovladacu.Zase musim povoli ve hre AA a teprve pak se spusti i TRAA.
Spolu s crysis1 a dragon age2 uz treti hra kde to nefunguje vynutit a musi se zanout AA primo ve hre(ne ze by to nak vadilo :) ).

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Napsal: čtv 6. zář 2012, 15:24
od Ache
Tečky? :? Tak ty tam opravdu nevidim.
Jedinný rozdíl je že bez AA jsou ty stromy nevyhlazené, a s AA (MSAA) jsou vyhlazeny prostě klasickým multisamplem = barevné přechody na hranách (podle stupně AA 2,4,8 úrovní).
AMD multisample funguje stejně, ale ještě do doplňuje otravným ditheringem (kdyby neměl pravidelný vzorek, možná by byl fajn).

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Napsal: čtv 6. zář 2012, 15:26
od durod
HAEDe, a v ovladacich mas u AA prepsat nastaveni programu?

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Napsal: čtv 6. zář 2012, 15:27
od DOC_ZENITH
Mě to v Cal of Juarez skoro ani nepřijde jako TRAA. Připomíná mi to více texturu s různejma hodnotama průhledonsti. TRAA se nejvíce používá pro typické textury, které jsou neprůhledné a maj určitou škálu barev + jeden konkrétní odstín znamená transparenci. Proto je to zubaté, shimmeruje to, atd, protože se nedaj udělat plynulé přechody mezi průhlednými a neprůhlednými pixely na textuře. Nicméně, ony částečně transparentní textury existují a skoro si myslim že tahle hra je využívá. ale nemohu více posoudit, sám jí totiž nemám.

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Napsal: čtv 6. zář 2012, 15:34
od HEAD
To si delas srandu ze nevidis ty hnusny tecky misto jehlici?
Btw nevim proc ale kdyz mam ve hre jen 4xAA, tak to vypada uplne stejne a i vykon je stejnej jako kdyz potom zapnu TRAA v ovladacich.
Takze bud nefunguje vynuceni v ovladacich a nebo hra uz pouziva nakej svuj TRAA.I kdyz v nastaveni neni zadny TRAA.
kdyz ale pak nastavim v ovladacich 4x Sparse Grid Supersampling, tak uz je tam propad vykonu, ale porad to vypada stejne hnusne :lol:
Ve hre v nastaveni 4xAA+TRAA vypnuto v ovladacich
4xAA+4xsupersampling vynuceno v ovladacich
4xAA+4x Sparse Grid Supersampling vynuceno v ovladacich
http://www.abload.de/img/coj_dx10_2012_09_06_1ens7o.png
http://www.abload.de/img/coj_dx10_2012_09_06_1tksjt.png
http://www.abload.de/img/coj_dx10_2012_09_06_1p6sp7.png

edit:dorod jo mam.Tohle nastaveni pouzivam u vsech her vcetne crysis1 a vynuceni TRAA proste nefunguje pokud nezapnu samotny AA primo ve hre.
http://www.abload.de/img/beznzvushife.jpg

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Napsal: čtv 6. zář 2012, 15:40
od Ache
tak jehličí z dálky dělá tečky i bez AA, co já vidím je barevný přechod - který u tak jemné textury jako je jehličí vypadá blbě....
Tahle hra asi nebyl nejlepší nápad jak ukázat dithering při MSAA-TRAA na Radeonech.

Já pak omrknu, jestli v té hře vůbec půjde nějak detaktivovat to MSAA, a vynutit místo něj SSAA (keré by naopak v tom jehličí vypadalo super).

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Napsal: čtv 6. zář 2012, 15:56
od Riku
Hladis píše:
Riku píše:Jojo přesně takhle to mám ve skyrimu atd, ve všem.. pokud zapnu SSAA. Hroznej humus.
Na nV mas zase pri vynuceni TRAA pruhledny trolly ,kravy , nektery Khajiit a predmety. Proto tam pouzivam SMAA :|
To pokud vím neumí vyhlazovat listí atd? Já našel SMAA bez injectoru kde už je i něco jako TRAA myslím, ale nějak jsem nezkoumal jak to zprovoznit.

/edit: tak pro ukázku jak to asi vypadá na AMD ve Skyrimu (bez ENB), z blízka je to v pohodě, ale ten strom v dálce je hnusnej, adaptive AA je šílenej humus

http://www.abload.de/img/tesv2012-09-0617-36-3fak8k.png 4xMSAA + Supersampling
http://www.abload.de/img/tesv2012-09-0617-37-4vaqf4.png 4xMSAA + Adaptive Antialiasing
http://www.abload.de/img/tesv2012-09-0617-38-0porfc.png bez AA

navíc na 7850 mi to ze stabilních 60fps padá na 40fps, s 8xMSAA+SSAA to padá na 25 a vypadá to stejně

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Napsal: čtv 6. zář 2012, 20:31
od Ache
Tak Call of Juarez úplně kašle na jakékoliv nastavení nvidia ovladače. jiný, než In-game AA vynutit nejde. :nervous:
Holt AMD/Ati DX10.1 patch :mrgreen:

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Napsal: pát 7. zář 2012, 00:41
od sam_217
Takže na AMD kartách nejde zapnout TRSSAA ale jen TRMSAA?

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Napsal: pát 7. zář 2012, 00:42
od DOC_ZENITH
sam_217 píše:Takže na AMD kartách nejde zapnout TRSSAA ale jen TRMSAA?
Jen když si o to hra řekne "zapnout" tam bohužel nejde skoro nic.

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Napsal: pát 7. zář 2012, 00:57
od sam_217
Já tohle vidim třeba jako zásadní nedostatek celkem rozhodující o tom, jestli si zákazník koupí AMD nebo nvidii...AMD má dobrý karty ale horší drivery, který budou stačit možná max tak pro BFU...já bych se bez Nv driveru neobešel, protože potřebuju nastavovat speciální timingy pro rozlišení, abych zapl 75Hz vertikální frekvenci monitoru...

U toho TRMSAA bude asi nějakej principielní nedostatek, proč nefunguje, zřejmě ty úhly ve kterých sou vzorky rozmístěny nevyhovujou průhlednym texturám? Vůbec se mi zdá divný, proč při MSAA je třeba zapínat přídavně TRAA, že to není automaticky na celej obraz, když supersampling ano, jestliže z tohodle pohledu multisampling nevyhladí průhlednost, tak se zdá logický, že při dodatečnym trasparentim msaa to nebude nějak moc fungovat? Logický se mi zdá, že kdyby hra umožňovala zapnout tradiční SSAA, tak už není třeba žádný TRAA, ale je to pekelně náročný, proto se použije na většinu MSAA a jen na části průhlednosti se využije SSAA...

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Napsal: pát 7. zář 2012, 01:16
od DOC_ZENITH
Jo ale SS na texturách a SS celoobrazovej funguje úplně jinak. TRAA u ATI provádí shadery u NV texturovací jednotky, neni to věc framebufferu, nežere to Vram a ani to neni tak náročné jak celkovej supersampling + to ještě nepo*** fonty, 2D věci, atd.

A drivery jsou umě taky jedinej důvod pro N, bohužel stav je pořád takovej, že i kdyby AMD mělo o 1/4 lepší poměr cena/výkon, tak jej furt nevezmu, k čemu mi bude levnej výkon s těmahle driverama.

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Napsal: pát 7. zář 2012, 01:45
od sam_217
Přes shadery to musí bejt pomalejší ne? Shadery sou vytížený všim možnym, ale co pamatuju za dob G92 a RV770 měla ATi mnohem menší propady výkonu s AA jak Nv, ale to bylo asi kvůli paměti...

Takže o celoobrazovej SS/MS se staraj ROPs, jaktože ale multisampling nepodělá texty 2D věci atp a SS jo...

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Napsal: pát 7. zář 2012, 01:58
od DOC_ZENITH
sam_217 píše:Přes shadery to musí bejt pomalejší ne? Shadery sou vytížený všim možnym, ale co pamatuju za dob G92 a RV770 měla ATi mnohem menší propady výkonu s AA jak Nv, ale to bylo asi kvůli paměti...

Takže o celoobrazovej SS/MS se staraj ROPs, jaktože ale multisampling nepodělá texty 2D věci atp a SS jo...
G92 vs rv770 se netestovaly s TRAA, takže logicky ano, ostatně, kdyby se testovalo s TRAA, tak by GT200 doslova zářila..... NT6 drivery na rv770 už měly TRAA nefunkční, NT5 drivery ještě chvíli ano, v létě 2009 se to zlomilo i tam. A ano, TRAA je na Radeonech mnohem pomalejší, zeptej se Heada co upgradoval z 2x5850 corssfire na GTX670 co se stalo s TRAA (v hrách kde to teda na Radeonech fungovalo, což se dá spočítat na prstech jedný ruky). Možná to byl i záměr AMD, prostě to znefunkčnit aby se v tom prostě netestovalo (v lepším případě aby se na NV s tim testovalo na Radeonech jen naměřili výsledky a nikdo se nezabejval jak to vypadá a jestli to opravdu funguje že, něco jako kvalita filteringu Cypress vs Fermi). Nvidia měla vždy overkill v TMU, proto jí to TRAA tak "odsejpá". Jediný karty co maj bottleenck v TMU jsou Fermi (nejvíce GF100/110) a u těch je hned vidět citelnej pokles výkonu když to zapneš, ale furt je to je to nesrovantelně jine než na Radeonech.