Tak, po kulturní vložce "diskuse s ifkopifko", bych chtěl pokračovat a postupně vysvětlit funkce aplikace FrapsCut a popsat výsledky, které vám každý graf nabízí.
Průběh latencí
Vlevo je tabulka DataGridu (něco jako Excel), ve které máte importovaná data z fraps log souboru. Hodnoty ve žlutém sloupci můžete ručně editovat (měnit).
Data z této tabulky jsou automaticky zanášena do grafu, který je umístěn v pravé části okna. Kliknete-li pravým tlačítkem na graf, zobrazí se vám ještě místní nabídka, ve které si můžete vzhled grafu dále upravovat.
Kromě ruční editace hodnot v tabulce můžete nad těmito daty spouštět úlohy, které tato data nějak hromadně modifikují. Tyto úlohy jsou popsány v nápovědě, takže se tím tady nebudu zdržovat.
Výsledky:
Kromě výsledné křivky jsou v grafu umístěny ještě tyto údaje:
Range (rozpětí)
Rozpětí je rozdíl mezi nejvyšší a nejnižší latencí v souboru dat. (nezajímavá veličina)
Variance (rozptyl)

Ačkoliv vzorec vypadá složitě, nic složitého na výpočtu rozptylu není.
1. Aplikace projde všechna data a sečte hodnoty všech latencí. Tento součet vydělí počtem dat, čímž získá
průměrnou latenci. Když máme vypočtenou průměrnou latenci můžeme se pustit do rozptylu.
2. Aplikace prochází opět všechna data a od jednotlivých hodnot latencí odečte průměrnou latenci, výsledek umocní (aby dostal vždy kladné číslo). Součet těchto hodnot vydělený počtem dat nám pak udává rozptyl. Protože se umocňovalo, je rozptyl udáván ms2 (milisekundy2).
Směrodatná odchylka (standard deviation)

Směrodatná odchylka není tedy nic jiného než druhá odmocnina z rozptylu (ms).
Odchylka nám vlastně udává průměrnou vzdálenost hodnot latencí od přímky průměrné latence.
Pokud je odchylka nulová, znamená to ideální stav, kdy všechny hodnoty latencí leží na přímce průměrné latence. Čím vyšší je hodnota této odchylky, tím více jsou hodnoty latencí vzdáleny od ideálního stavu přímky průměrné latence - křivka průběhu latencí je více rozkolísaná od průměrné latence.
Variační koeficient (Coefficient of variation)

Vydělíme-li standardní odchylku průměrnou latencí dostaneme právě tento koeficient variance (%).
Je to sice jen hra s čísly, ale tato hodnota udává z kolika procent se směrodatná odchylka podílí na průměrné latenci. Opět, čím vyšší procento, tím jsou hodnoty naměřených latencí více vzdálené od ideální přímky průměrné latence.
Hodnoty rozptylu, směrodatné odchylky či variačního koeficientu jsou standardní veličiny charakterizující variabilitu (proměnlivost) dat, tak proč je nevyužít. Myslím si, že to jsou celkem dobré veličiny, které popisují průběh křivky a rozhodně daleko lepe než-li 99th percentila. V každém případě však micro stuttering neodhalí.
PS: Napadlo mě, že by nebylo od věci vyzkoušet a otestovat řešení, kdy by se k průměrné latenci jednoduše připočetla hodnota směrodatné odchylky. Získali bychom jednu hodnotu, ve které by byla zahrnuta jak průměrná latence, tak i rozkolísanost výsledné křivky. Ale nevím, jestli je to matematicky správně. Je tady nějaký matematik?