Takze mam hotovo. Vysledky se mozna nekomu nebudou libit, ale neda se nic delat... proste to tak vychazi.
Testovaci sestava je:
A6-3670K @ 3GHz
4GB DDR3 1866 CL11 (CL10 nebylo stabilni)
Gigabyte A55M-SD2
Win7 x64
Grafiky jsem pouzil nakonec tri:
integrovanou HD 6530D @ 800MHz
HD 5550 GDDR5 @ 800MHz - ma kompletne stejnou konfiguraci jako HD 6530D, ovsem bez limitace pameti.
GF GTS 250 - Vykon by mel podle mych odhadu docela dobre odpovidat HD 7750 GDDR5 / GTX650.
Testoval jsem v rozliseni 1280x1024 (vetsinou bez AA), coz je pro HD 6530D rozumny maximum. I tak ma dost problemy. Detaily jsou nastaveny tak, aby hra bezela hratelne na APU. Starsi hry jsou na maximalni detaily, novejsi vesmes na low.
Vsechno jsem meril frapsem, takze jsou k dispozici prubehy i frametimes. Tady je link na vsechny namerene data + prohlizeci program. Staci stahnout, rozbalit a spustit. Vyzaduje javu.
Prubehy FPS a frametimes
A ted grafy s prumernymi a minimalnimi fps plus
moje subjektivni hodnoceni hratelnosti. Pokud nekomu staci pro hrani min fps, tim lip pro nej... Neberte to jako dogma, jen muj nazor
Prvni dil Dirt, nekdy z roku 2006 tusim. Medium detaily, bez AA.
Na HD 6530D i 5550 nehratelne, hra ma masivni inputlag.
http://abload.de/img/dirt_nastaveniejfzd.png
Crysis 2 na nejnizsi detaily (ve hre pojmenovane high), bez AA, dx9.
S bidou hratelne na GTS 250.
http://abload.de/img/c2_nastavenisoim9.png
Deus Ex: HR. Nastaveni normal bez AA, bez DX11.
Meren uvodni pruchod po budove, u vytahu jsem fraps zastavil.
Hratelnost nehodnotim.
http://abload.de/img/dx_nastaveniekcdf.png
Far Cry 2 - medium, DX9, bez AA. Ranch small.
Na HD6530D na hranici hratelnosti. Pri narocnejsich scenach se drzi fps kolem 30, coz je malo.
Prvni dil FEAR - maximalni detaily, bez AA, vestaveny benchmark. Puvodne jsem chtel merit dvojku, ale kvuli zabugovanemu vsync jsem to vzdal. Jednicka je mozna i narocnejsi na VGA.
HD6530D sice jede 50fps, ale s dost patrnym microstutteringem (viz logy vyse), takze hratelnost nic moc.
GTA IV jsem dal low/medium detaily. Jizda po meste (vzdy stejna trasa).
Na APU nehratelne. Patrne se CPU a GPU pretahuji o pamet a vykon jde fo haje. HD5550 je tady o hodne lepsi.
http://abload.de/img/gtaiv_nastaveniltdpj.png
HL2 EP2 - maximalni detaily s 4xAA.
V pohode hratelne na vsem.
http://abload.de/img/hl2_nastavenirbe6v.png
Mafia 2 - low detaily (v rychlosti ani kvalite se prilis min-max nastaveni nelisi). Bez psysx. Merena jizda po meste, tusim 3. mise.
Hratelnost celkem v pohode, ale s pribyvajicimi fps je znatelne plynulejsi.
http://abload.de/img/mafia2_nastaveni5piii.png
Metro 2033 - dx10 low, vestaveny benchmark.
Na HD 6530D nehratelne. GTS 250 tady prekvapive propada. Neni to CPU limitace, G92 tenhle engine proste nesedi.
http://abload.de/img/metro_nastaveniciedk.png
NFS Most Wanted (original z roku 2005). Detaily naplno, 4xAA.
Hratelne na vsem.

War Thunder - low detaly. Mapa se nahodne meni, takze byla pokazde jina, ale typ stejny - pevnina a malo vody. Voda je docela narocna na vykon.
Na radeonech docela hratelne, ale GTS 250 rozjede hru podstatne plynuleji, coz usnadni mireni.
http://abload.de/img/wt_nastavenitgegn.png
Vsechny grafy vyse zprumerovane. Karta, ktera je nejrychlejsi v dane hre, dostane 100%. Ostatni pak logicky min, podle fps. Procenta minimalnich fps jsou pocitane podle avg nasledujicim zpusobem. V NFS MW ma nejvetsi avg fps GTS 250... a to 89. HD 5550 ma min fps 59, coz je 59/86=66%. Teoreticky by to melo reflektovat pomer min fps k nejlepsimu fps v dane hre.
Procenta jsou vypocitane pro kazdou hru zvlast a nasledne zprumerovany - z toho vzniknul tenhle graf. Doufam, ze to dava smysl, takhle v noci uz mi to moc nemysli.
Tak a par slov na zaver.
1. Llano na novejsi hry nestaci, bud se pohybuji na hranici hratelnosti nebo pod ni. Defaultni takt jsem ani nemeril, nemeloby to cenu, na tom by plynule nejelo vubec nic. Starsi hry se hrat daji celkem v pohode.
2. HD 5550 s 4GHz GDDR5 je o 40% rychlejsi nez HD6530D se sdilenymi DDR3 1866. Takze Llano s DDR3 1866 je porad znacne brzdeno. U novejsich APU to bude imho jeste vyraznejsi.
3. GTS 250 (~ HD 7750 GDDR5) je 2x rychlejsi nez pretaktovane Llano. Podle starsiho testu na EHW
http://extrahardware.cnews.cz/testy/mal ... trana/0/12 je 7750 2x rychlejsi nez HD 6550D OC (plnohodnotne Llano). Vzhledem k limitovanosti RAM predpokladam, ze mezi HD 6530D a 6550D nebude rozdil. HD 7660D OC na EHW je o 40% rychlejsi nez 6550D OC / 6530D OC, coz nahodou vychazi podobne jako HD 5550 v mem testu. Cili je videt, ze mezi GTS 250 ~ HD 7750 a APU (vcetne tech nejlepsich) je porad znacnej rozdil. A dokud se nejakym zpusobem nevyresi problem s propustnosti RAM, tak se s vykonem APU asi daleko nedostaneme.
4. Pokud nekoho zajima rozdil ve vykonu HD 6530D @ 444/1600MHz a 800/2000MHz + porovnani s ruznymi starsimi dedikovanymi grafikami, tak muze kouknout na muj starsi (zatim nedokonceny) test.
http://hw-museum.cz/benchmark-3-1.php Metodika je narocnejsi na hruby vykon, takze tam Llano (i pres vetsi OC) dopada o neco hur nez tady.