Stránka 2 z 10
Re: Factorio
Napsal: pon 6. úno 2017, 18:48
od Leon_
ona už je 0.14 ? omg
viem, že na 0.12 vyšla na steame,... nechcelo sa mi to veľmi hrať lebo som mal strašny kopec hodin na predošlých verziach, tak som čakal na 0.13 s novou grafikou, ale to mi uplne nejak uniklo, že to už vydali dávno
asi to instalnem
Re: Factorio
Napsal: pon 6. úno 2017, 19:04
od madPav3L
V 0.13 bylo celkem hodně nových věcí, kde většina je ukázána
ZDE, 0.14 byl hlavně multiplayer update, kdy hodně zlepšili MP kód, takže může hrát spolu třeba 200 lidí na mapě, jinak defakto nic nového.
Já teď nehraju a čekám na 0.15, která by měla vyjít odhadem únor/březen a to bude masivní update.
Kdybych měl vypsat pár věcí tak,
- HD grafika viz třeba
, IMG 1,
IMG 2,
IMG 3,
IMG 4
- totálně překopaný výzkum a s tím spojené odstranění fialových flašek/zkumavek + přidání nových, protože se ze hry odstraňují alien artefakty.
- atomové elektrárny + uranová ruda a její zpracování
- nový terén, viz obrázek výše
- vlaková cisterna, viz obrázek a univerzální sudy na všechny kapaliny
- blueprinty provázané mezi savy
a spoustu dalších věcí...
EDIT
Nedávno třeba zveřejnili
toto video programmable Speaker, jako jednu novou věc v 0.15.
Re: Factorio
Napsal: pon 6. úno 2017, 19:14
od Leon_
husté
tak to si potom radšej počkám na 0.15. checkujem aj 0.13 changelog a od 0.10 sa chalani posunuli obrovským skokom,...
keby si nezabudol až vyjde 0.15 tak písni
Re: Factorio
Napsal: pon 6. úno 2017, 19:18
od madPav3L
OK, pokusím se nezapomenout a dám tady vědět.
Re: Factorio
Napsal: pon 6. úno 2017, 19:24
od Leon_
kľudne by sme potom mohli dať aj nejaký mulťak,... keď som ešte klikal staršiu verziu tak mulťak bol kompletne nedoladený (furt to sync-ovalo progress), neviem ako to je teraz. Ale furt som ho chcel vyskúšať
Re: Factorio
Napsal: pon 6. úno 2017, 19:28
od Alfajk
zeleznice jsem jeste neresil, moc slozity, snad se bez nich obejdu
stejne tak ty circuit network a blueprint, k tomu jsem se jeste vubec nedostal, v kampani k tomu nemam pristup
a jeste k tem vodovodnim trubkam, kdyz mam 1 pumpu > 1 trubka k boileru(13 v rade) > 1 trubka k 10 steam engine, tak to proudi plnou rychlosti? nebo se boiler pocita jako trubka a zpomaluje prutok?
Re: Factorio
Napsal: pon 6. úno 2017, 19:32
od Leon_
ked si prejdeš myškou na steam engine, tak vidis kolko ma vody a aku ma teplotu. podla toho vies kolko musis pridať
Re: Factorio
Napsal: pon 6. úno 2017, 19:35
od madPav3L
Alfajk píše:a jeste k tem vodovodnim trubkam, kdyz mam 1 pumpu > 1 trubka k boileru(13 v rade) > 1 trubka k 10 steam engine, tak to proudi plnou rychlosti? nebo se boiler pocita jako trubka a zpomaluje prutok?
Úplně si nejsem jistý jak se počítá boiler a steam engine... každopádně to tvoje zapojení je OK a není tam žádná brzda, dokonce máš ideální poměr všech komponent.
Jedna pumpa udělá průtok 60/s, takže aby si omezil její průtok, tak by to muselo být více jak 357 segmentů trubek
Re: Factorio
Napsal: pon 6. úno 2017, 20:35
od Alfajk
a small pump je potreba pouzit kdy? idealni by bylo, kdyby hra zobrazovala nejakej aktualni a maximalni prutok u tech trubek, aby uz bylo videt, kde je potreba pumpa a kde to jeste tece v pohode
tohle ted hraju
https://abload.de/img/factorio_2017_02_06_284pr5.png a vzhledem k ty delce trubek u oleju to tece maximlnim prutokem? treby ty storage tanky s cistym crude oil se naplnili jen do 1/2 a vic uz do nich proste neteklo
a kolik oil rafinery do sebe muzu na vystupu takhle zapojit? ted jsou propojeny dve, co kdyz pridam dalsi dve? pojme to jedna vystupni trubka pro kazdou surovinu?
Re: Factorio
Napsal: pon 6. úno 2017, 20:54
od madPav3L
Nevím jestli jsi se koukal na to forum, kde popisují průtok trubek, ale průtok je následovný:
0 trubek - 240/sec, 4 trubky- 150/sec, 14 trubek- 120/sec, 224 trubek- 90/sec, 357 trubek- 60/sec, 759 trubek- 30/sec
Vzhledem k délce (počtu) tvých trubek máš maximální průtok cca 90-120/s, to aby jsi využil tak by jsi musel mít několikanásobně víc vrtů... není se čeho bát.
Small pump není potřeba použít skoro nikdy.
Jinak rafinérie má crafting speed 1 a basic oil processing trvá 5s, spotřeba crude oilu na jeden craft je 10, to znamená, že na jednu trubku, která má průtok 90/s lze umístit až 45 rafinerií.
Re: Factorio
Napsal: pon 6. úno 2017, 21:23
od Alfajk
aha, 45 refinerii na trubku
ja na foro koukal, ale zmatl me tendle obrazek
https://forums.factorio.com/download/fi ... 53f6e96b58 s 50 pumpama
Re: Factorio
Napsal: pon 6. úno 2017, 21:41
od madPav3L
Aha, no ten obrázek je trochu víc advance. Jinak když na něj tak koukám, tak už vím, že boiler se počítá jako trubka a steam engine ne
V tom obrázku jde o to udržet průtok 150/s, to je maximálně 4 segmenty trubek. Takže po každých 4 segmentech jsou tam nainstalované ty malé pumpy (5ks paralelně, protože jedna má průtok 30/s = 150/s) aby se obnovil průtok v trubce znovu na hodnotu 150/s a tak se to tam opakuje několikrát...
Re: Factorio
Napsal: pon 6. úno 2017, 22:07
od Alfajk
a nahodou nejaka mapa pripravena ke staveni, s peaceful modem? nechce se me hrat s editorem a ty generovany mapy jsou vetsinou mizerny pro nejakou vetsi stavbu, protoze vsude neco prekazi nebo naopak chybi (nedostatek surovin)
Re: Factorio
Napsal: pon 6. úno 2017, 22:10
od Leon_
ona sa už neda nastaviť mapa podla vlastnych predstav? velkost ložisk surovin, alienov? hustota lesa, hustota ložisk atd?
Re: Factorio
Napsal: úte 7. úno 2017, 12:24
od nou
Samozrejme ze tam nastavenie je. Odporucam tieto nastavenia:
- voda: nechat asi tak
- frequency: very low
- size: very big
- richness: very good
- starting area: very big
Totiz frequency nepriamo ovplivnuje velkost lozisk. Pri vysokej frekvecnii ich sice je viac ale su aj omnoho mensie. Pri low je ich menej ale omno vecsie takze je to praktickejsie.
Copper cable sa neolati davat na pas kedze z jedneho medeneho platu spravite dva a teda stracate efektivitu. Netreba tiez zabudat ze inserter dokaze zobrat viacero kusov naraz ak prenasa z bedne do assembly alebo naopak. Z pasu a na pas inserter musi pokladat po jednom teda klesa rychlost.
Uzitocne cisla ako napr kolko potrebujete peci na jeden pas
Kalkulacka kolko assamblerov je treba na X veci/s
Re: Factorio
Napsal: úte 7. úno 2017, 19:12
od Alfajk
ty odkazy jsou super, presne takhle to melo bejt znazorneny ve hre, aby to bylo uplne jasny, kolik ceho je optimalne potreba, ta hra celkove neposkytuje dostatek informaci a podle oka se to dost spatne zkouma
a k multiplayeru, jeste jsem ho nezkousel, ale par veci by me zajimalo - jak je to s modama pri vyuziti lokalniho serveru? ti, kteri se na me pripoji, ty mody automaticky dostanou taky? nebo jim je predem musim poslat? a multiplayer se hraje klasicky s panackem, nebo je tam ten "free-look"?
a jak se server vubec zaklada? to menu "multiplayer" toho taky moc nerika, mam dat new game, play on lan, nebo snad connect to server?
Re: Factorio
Napsal: stř 8. úno 2017, 13:40
od nou
Tie informacie praveze v tej hre su. Ako dlho sa nieco vyraba, aj crafting speed jednotlivych assemblies a podobne. Co tam chyba je rychlost inserterov a pasov. Ale tak pri inserteroch vidis ci to stiha nakladat alebo nie.
Mod musis mat naistalovany pred tym nez sa pripojis. Dokonca sa kontroluje hash takze to musi byt presne ten isty subor. Multiplayer je klasicky s panacikom. I ked som este neskusal zalozit sandbox hru s "free look" a pripojit sa.
V mutlplayer ak das new game tak hru zalozis. Ostatny sa k tebe potom mozu pripojit cez connect to server. Play on LAN a browse servers je na pripojenie k dedikovanym serverom ktore su nastavene aby boli viditelne. Ak mas hru na steame tak funguje aj klik na priatela->join game
Ak chces spustit dedikovany server tak staci stiahnut a rozbalit z
https://www.factorio.com/download-headless. V single player si vytvorit mapu podla zelania, ulozit a nakopirovat do slozky servera a nakoniec pustit bin/x64/factorio.exe --start-server ./cesta/k/save.zip
Viac info na
https://wiki.factorio.com/Multiplayer
Re: Factorio
Napsal: stř 8. úno 2017, 15:57
od Alfajk
ten download odkazuje na linux verzi, jinak pisou, ze jde pouzit klasicka instalace factoria a ten extra script, to snad dam dokupy, a co treba nejaky zalohy mapy, extra savy? funguje klasickej autosave i pro server a jde zmenit jejich pocet? 2 po dvou minutach neni moc
/e> ted to trochu vic procitam, headless server je teda cistej bezici server bez grafiky, kde se na me lidi pripojujou, ale ja tam nejsem... jak to udelam, kdyz chci bejt server a zaroven hrat? a pri tom pouzit moji predem vygenerovanou mapu, klasickej multiplayer, kdy hostuju a zaroven hraju
Re: Factorio
Napsal: čtv 9. úno 2017, 08:47
od nou
No hej ten headless je len linux verzia. Pre windows treba pouzit normalnu verziu. Ak nie je nikto pripojeny tak server stoji takze nehrozi ze sa tovaren znicia chrobaci. Pocet slotov sa da nastavit ak si upravis data/server-settings.example.json a potom pouzijes
Kód: Vybrat vše
./bin/x64/factorio.exe --start-server ./cesta/k/save.zip --server-settings ./data/settings.json
Alebo len pustis normalne hru a das multiplayer -> new game a to spusti aj server. Samozrejme ak vypnes hru tak vypne aj ten server.
Re: Factorio
Napsal: pát 10. úno 2017, 00:47
od Alfajk
nejak spatne se me generujou mapy, i pri nastaveni :
Frequency: Lowest
Size: Max
Richness: Max
mam nejvetsi hromadky okolo 6000, sem tam 9000, pri tom by meli dosahovat 100 000 surovin, zkusil jsem reinstal i vypnuti modu, ale pokazdy stejnej vysledek, co to s tim generatorem mam?
/e> tohle nastaveni
Kód: Vybrat vše
>>>AAAOABUAAAADAwYAAAAEAAAAY29hbAEFBQoAAABjb3BwZXItb3Jl
AQUFCQAAAGNydWRlLW9pbAUFBQoAAABlbmVteS1iYXNlAwMDCAAAAGl
yb24tb3JlAQUFBQAAAHN0b25lAQUFDOlFaYCEHgCAhB4ABQF/ptg9<<
<
a takovydle resource
https://abload.de/img/factorio_2017_02_10_0azoke.png , nechapu... myslel jsme si, ze to podelal update, ale ono to nejde ani na starsi verzi