Stránka 2 z 3
Re: Atomic Heart
Napsal: pon 20. úno 2023, 22:34
od Sobo
Hral jsem asi 2 hodiny Gamepass verzi (staci nastavit cas a region na Novy Zeland a dovoli to hru zapnout o nejakych 10 hodin driv proti Evrope). Docela me sokovalo, ze jsem tam nemel nastaveni RT - nejdriv jsem si myslel, ze Gamepass verze je zase odrbana (treba The Ascent taky mel RT nejdriv jen na Steamu), ale opravdu to tam neni vubec, coz vzhledem k tomu, ze prezentovali nejake demo uz 4 roky dozadu a pred par mesici se chvastali, ze hraj je gold a dokoncena, je jako docela bruh moment...
Kazdopadne alespon zatim bez RT to beha teda jako velice dobre. Shadery se zkompilujou hned po startu a pri hrani uz tam neni temer zadny stuttering (neco jsem obcasne zaznamenal, ale absolutni minimum a jen mensi frametime spiky). Na 4090 jsem to dal na max ve 4K DLSSQ, kdy to v exterieru melo se 120 FPS lockem asi 80% vytizeni grafiky a v interierech asi 50%, to jest bez frame generation. Takze ani RT se nebojim, rezerva je obrovska.
Jinak grafika se mi celkem libi, textury mi alespon v prvnich dvou hodinach hry prisly docela dobre, tam tu kritiku uplne nechapu. Nasviceni je uz obcas trosku hit & miss - v potemnelych chodbach celkem fajn, ale treba v te mistnosti s tou "nadrzenou skrini" to vypada dost divne, zbran se podivne zabarvi do zluta, proste takove cudne.
Co se tyce hratelnosti, zatim nemuzu soudit. Vypada to ale, ze ta hra je pomerne dost polarizujici. Treba Karak z ACG si to celkem uzil, zatimco SkillUp to nedoporucuje. Podle nej je ta hra mix ruznych veci a nefunguje dobre jako celek - treba na povrchu je plno hlidek a kamer, jenze kdyz je zabijete, tak za chvili prileti opravarsti boti a znovu je obnovi, a tohle se neda efektivne zastavit, je to proste mlaceni hlavou do zdi a strasne otravne. Jako prvotina od Mundfish studia ta hra asi neni vylozene spatna, ale je tam citit nezkusenost developeru, kdy nad nekteryma vecma se moc nezamysleli a neodladili to poradne, takze nejaky balanc tam obcas tak nejak chybi. Ale je to v Gamepassu, takze pohodicka. Nez se k tomu dostanu, asi jeste par patchu vyjde, akorat tady budou vice potreba na upravu hratelnosti nez technickeho stavu narozdil treba od Returnalu, kde to je #stutterstruggle.
edit: jo, hra absolutne nepodporuje HDR... V roce 2023, tady by nekdo potreboval nakopat do prdele
Re: Atomic Heart
Napsal: pon 20. úno 2023, 22:36
od GamesPeter
Ache píše: ↑pon 20. úno 2023, 18:23
díky tomu, že těm komančům to i uniklo ven před vydáním, tak se dá vyzkoušet "demoverze" bez denuva
Hele není to tím, že tam není raytracing, protože zkoušíš verzi “bez Denuva”
a hra vychází zítra a bude zřejmě day 1 patch? Jinak ty textury, když jsou tak hnusný, tak já ti ukážou jak jsou hnusný v Hogwarts Legacy na Ultra i High a to na Ultra + RT potřebuješ 16 GB VRAM a 32 GB RAM. Tohle je oproti tomu luxus
a mě to, co jsem viděl nepřijde nějak hrozný. Zřejmě máš nějaký starý build, co leaknul na net.
Re: Atomic Heart
Napsal: pon 20. úno 2023, 22:51
od Ache
GamesPeter píše: ↑pon 20. úno 2023, 22:36Hele není to tím, že tam není raytracing, protože zkoušíš verzi “bez Denuva”
a hra vychází zítra a bude zřejmě day 1 patch?
Jejich problém - stejně si to leaknuli sami vývojáři. Chlastali moc vodky a pak to omylem někam uploadli
Re: Atomic Heart
Napsal: pon 20. úno 2023, 23:10
od GamesPeter
Hlavně, že si zaplatili Denuvo kokoti jedni.
No spíše bude mít radost vydavatel FocusEntertainment a 4Divinity, ale i na konec samotný Mundfish - menší jejich podíly na zisku, ale fakt, ty peníze vyhodili za Denuvo úplně dopr…..
Re: Atomic Heart
Napsal: pon 20. úno 2023, 23:25
od Ache
Denuvo zaplatil vydavatel
... vývojáři to tam jistě jen neradi dávají, protože ví, že s tím spíš jsou často problémy. Na zisky to vliv mít nebude - dobré hry Denuvo nepotřebují (stejně jej časem dávají pryč, protože nechtějí dál platit licence).
Nehledě na to, že jeho "neprůstřelnost" už dostala často na frak (jestli sem koukal dobře, tak Bradavice už císařovna překonala.
No co, třeba časem tomu šanci dam... Si radši zahraju starší a odladěný (opatchovaný) RTX tituly. Tohle taky možná časem dostane raytracing (který sice už v tom ukazovali 4 roky zpět, ale asi jej někde při kompilaci zapomněli) a za pár drobných na steamu to bude fajn hra.
EDIT: Ještě sem zkusil DX11 variantu (DX12 bez RTX stejně asi navíc nic nepřinese)... a ha! Textury jsou ok a žádné škubání kvůli kompilaci shaderů. Grafika i tak je teda dost za zenitem. Uvnitř toho komplexu je vytížení GPU minimální - frekvence padá fakt pomalu i k 1GHz jak je karta nevytížena... rezerva tu je snad i na plnohodnotný path-tracing
https://abload.de/img/atomicheart42fcq.jpg
Re: Atomic Heart
Napsal: úte 21. úno 2023, 08:13
od Still.Lord
Zase někdo míchá politiku do hry?
Re: Atomic Heart
Napsal: úte 21. úno 2023, 10:19
od GamesPeter
Ta leaknutá verze je prý z konce listopadu. No zajímalo by mě, jak moc se liší oproti launch verzi, ale co říkali lidi, co mají Atomic Heart preloadnutá již týden, tak že v neděli vyšel nějaký big update a vypadá to, že by měl být ještě day 1 patch. Jsou to ale fakt kokoti, že to pustili ven. Zajímalo by mě jak se to stalo, asi fakt hodně vodky.
Vydavatel musí být nas*aný až za ušima.
Jako Denuvo rozhodně je bordel a past na platící zákazníky, ale jsou hry kde Denuvo nedělá žádný bordel. Horší je pokud do toho vydavatel nasype hafo love a Denuvo je cracknuto po týdnu či dokonce jako u pár titulů za 2 dny. Jsou ale hry, kde Denuvo nebylo prolomeno do dnes. Jako dobrá hra nepotřebuje Denuvo, aby se prodávala, ale je hafo lidí, co si prostě tu hru, když si ji může stáhnout nekoupí a pak když nejde stáhnout a Denuvo není prolomeno, tak jim nezbyde nic jiného než si hru koupit. Myslím si, že takových je fakt dost.
Re: Atomic Heart
Napsal: úte 21. úno 2023, 11:52
od Ache
GamesPeter píše: ↑úte 21. úno 2023, 10:19 Vydavatel musí být nas*aný až za ušima.
Spolupráce se soudruhy se nikdy nevyplácí.
Jako jo asi to nasere, ale kvalita toho leaku neodpovídá finále, takže smysl to hrát nemá - je to fakt jen "demo". Atmosféru to bude mít ok... jak řikam, někdy časem na steamu za normální cash do sbírky asi ok. Je to taková "bioshockovina" takže to bude good.
Re: Atomic Heart
Napsal: úte 21. úno 2023, 18:31
od stylar
Sakra už jsem měl i 2 FPS, je tam nějaký terminál a v tom položka Employee, kde to načítá fotky lidí a popis práce v zařízení, při skrolování hodně klesne FPS a vysosne to všechnu paměť RAM i VRAM.
Možná to trochu rozbijí Flawless Widescreen a je mít potřeba tam mít zatrhnuto jenom FOV fix.
edit: a už je prý čeština, samozřejmě ta přes překladač
Re: Atomic Heart
Napsal: úte 21. úno 2023, 22:55
od Leveler
Zatím odehraný 2 hodky na XSX a pecka.
Re: Atomic Heart
Napsal: úte 21. úno 2023, 23:41
od spajdr
Re: Atomic Heart
Napsal: stř 22. úno 2023, 00:00
od Ache
stylar píše: ↑úte 21. úno 2023, 18:31Možná to trochu rozbijí Flawless Widescreen a je mít potřeba tam mít zatrhnuto jenom FOV fix.
Je neuvěřitelný, že nějaký hra v roce 2023 ještě nemá FOV posuvník v menu. To asi k soudruhům, ještě nedorazilo.
FOV tam ale je defaultně bídný. Holt v rusku ještě jedou na 4:3 monitorech a širší panely tam nedorazily aby si vyzkoušeli, jak mizerný je koukat na FOV 70° na širokoúhlým panelu o vetší úhlopříčce než jejich BW 15" CRT.
Re: Atomic Heart
Napsal: stř 22. úno 2023, 05:18
od Delarge
Vyzkoušeno na Game Passu a tohle si soudruzi můžou zase nechat
Re: Atomic Heart
Napsal: stř 22. úno 2023, 07:10
od madPav3L
@Ache
FOV jde fixnout přes Flawless Widescreen
Re: Atomic Heart
Napsal: stř 22. úno 2023, 11:39
od Ache
Fixnout to může jít, ale proč si mam kvůli neschopnosti vývojářů instalovat 3rd party aplikaci? Je to unreal engine - takže do menu stačí dát jen jeden posuvník navíc.
Re: Atomic Heart
Napsal: stř 22. úno 2023, 14:34
od stylar
madPav3L píše: ↑stř 22. úno 2023, 07:10
@Ache
FOV jde fixnout přes Flawless Widescreen
O tom je řeč právě, ale jak jsem psal podezřívam ho, že způsobuje memory leak, což se v případě 3rd party aplikace dá očekávat, je to vlastně hack a u moderní střílečky z první osoby je in-game FoV slider vlastně nutnost, zvlášť při větším monitoru, kdy si ho chci nastavit větší.
edit: v tom Flawless Widescreen je ještě v default zapnuto aspect ratio, culling fix, scannig fix a něco z toho způsobuje memory leak ve hře nebo i crash, ale vyšel aktualizovaný plug-in takže by to mohlo být OK, ale vidíte kolik sraní s tím je
https://steamcommunity.com/app/668580/d ... 564787284/
Re: Atomic Heart
Napsal: stř 22. úno 2023, 17:18
od Ache
Test výkonu na TPU... AMD se nějak moc nedaří. A to je ta hra rudá jak ten milion rudých růží v tý písničce v rádiu na začátku.
https://www.techpowerup.com/review/atom ... is/5.html
Re: Atomic Heart
Napsal: stř 22. úno 2023, 19:20
od stylar
Vypadá to, že HDR by se dalo vynutit přes config (očividně jako spousta věcí), protože engine to podporuje, každopádně hra nevypadá správně (moc světlé a přesaturované) ať zkouším různé varianty a stejně chybí in-game kalibrace.
https://respawnfirst.com/enable-hdr-in-atomic-heart/
Re: Atomic Heart
Napsal: stř 22. úno 2023, 20:32
od GamesPeter
To FOV nejde vynutit přes config?
Re: Atomic Heart
Napsal: stř 22. úno 2023, 20:54
od stylar
GamesPeter píše: ↑stř 22. úno 2023, 20:32
To FOV nejde vynutit přes config?
Jedině znám tohle (přidat do Engine.ini)
Kód: Vybrat vše
[/script/engine.localplayer]
AspectRatioAxisConstraint=AspectRatio_MaintainYFOV
což jsem použil, třeba i v Hellblade Senua's Sacrifice, ale nemůžeš si zadat přímo hodnotu jakou potřebuješ, tohle počítá nějak z rozlišení a poměru stran a FoV to dost zvětší, ale nevýhoda možná více než je potřeba.