Stránka 2 z 2

Re: Chernobylite

Napsal: úte 3. srp 2021, 18:00
od HEAD
TAA.Nekdo na guru 3d to nazyval TAAU, ale podle vseho na TAAU je jeste jinej prikaz a to r.TemporalAA.Upsampling=1

Ja pouzivam:
[SystemSettings]
r.TemporalAA.Algorithm=1

a je tam oversharpening s FSR.

Edit:zkusil jsem ten TAAU a 4k+77% resolution scale+reshade CAS a vypada to lip nez nativ4K (i vs defaultni humus TAA+FSR) :mrgreen:
https://ibb.co/PzkxZHX

Takze za me pro nejlepsi moznou kvalitu je pouzit VSR/DSR a zvysit rozliseni o jeden stupen vys.Pro 1440p je to 4k a zaroven dat resolution scale na 77% + pouzit reshade CAS a nebo sharpening v ovladacich.
Editovat ten engine.ini:
Pod dokumenty\jmeno\appdata\local\chernobylgame\saved\windowsnoeditor
je soubor engine.INI.Editujte ho a pridejte dolu
[SystemSettings]
r.TemporalAA.Algorithm=1
r.TemporalAA.Upsampling=1

Re: Chernobylite

Napsal: úte 3. srp 2021, 18:36
od Ache
Takovýho sraní... prostě zapnu DLSS a mám hezkou vegetaci bez shimeringu :twisted:

Re: Chernobylite

Napsal: úte 3. srp 2021, 18:54
od HEAD
Jo ale mas to jeste o 50% vic rozmazany nez s tim defaultnim humus TAA :lol:

Re: Chernobylite

Napsal: úte 3. srp 2021, 20:30
od Ache
Tak si to zahraj s DLSS v pohybu a uvidíš, že s TAA by to místo DLSS nehrál asi nikdo. Na ten drobný blur funguje ALT+Z, filtry her - sharpen +. 8)

Re: Chernobylite

Napsal: stř 4. srp 2021, 09:38
od GamesPeter
Tak HEAD má zřejmě rudo před očima nebo jenom trolí. :-D Ať si zajde na oční nebo koupí na zkoušku nějakou RTX grafárnu a pak uvidí, jak je FSR pozadu.

Prostě DLSS 2.0 je lepší řešení než jen trochu lepší upsacilng jménem FSR. DLSS 2.0 pro hry, kde je již TAA, tak je rozhodně lepší použít DLSS než hnus jménem TAA, i když i to je v nějakých hrách pěkně uděláno a obraz nemaže. V tom Chernobylite je rozdíl jasný oproti nativu s použitím DLSS 2.0, kdy je v obraze více detailů, jsou vyhlazeny tenké linie, křoví, tráva, stromy vypadají díky tomu lépe, když jsou prokresleny a ne jako po vzoru TAA kdy jsou celistvé a mírně prostě mázlé.

NATIV vs DLSS 2.0
https://www.youtube.com/watch?v=O4kUycl ... DIAGeForce

FSR vs DLSS 2.0
https://www.youtube.com/watch?v=RoC6pSJ ... nnel=RX580

Tady je krásně vidět jak obraz přechází z leva do prava, kde člověk vidí jak FSR překrývá DLSS 2.0 a zprava do leva, kdy DLSS 2.0 jede přes FSR. Ať si každý udělá svůj názor co je lepší.

A tady je krásně vidět, kdy FSR je horší než nativ na GTX 1050Ti
https://www.youtube.com/watch?v=HXSjq2J ... nnel=54FPS

U DLSS 2.0 je prostě výhoda těch tensor cores, které fakt umí obraz vyladit, že místy fakt vypadá lépe než v nativu, zároveň zmizí klasické artefakty pro upscaling, ale zase se objeví ghosting. FSR vypadá použitelně, ale je to jen lepší upscaling + sharpen filter a možná ještě něco. Třeba v RE:VII co jsem viděl na Digital Foundry tak FSR vypadá hůře než klasický upscaling, obraz je prostě s klasickým upscalingem ostřejší, ale zase tam jsou typické neduhy upscalingu, což na FSR nejsou. DLSS je v tom dále a dokáže jich více redukovat. Záleží ale na konkrétní hře. Třeba DLSS 2.0 v CoD: Cold War, Warzone vypadá hrozně a nepoužitelně, tam je to prostě oprosti SMATX 2x hrozná mazanice a hned jsem to vypnul. Zřejmě to nesedí tomu hnusnýmu enginu, stejně jako FSR je horší v tom Residentovi oproti klasickému upscalingu.

Třeba i v tom RDR2, kde zaplať pán bůh za to, že tu je oproti hnusnému TAA implementováno DLSS 2.0, ale také to tomu enginu moc nesvědčí, hra je trochu v pohybu mázlá a je tam ghosting stejně jako byl v Death Stranding.

Za mě je DLSS 2.0 to poslední, co by mě donutilo rozhodnout se upřednostnit v současné a budoucí době NVIDII před AMD. Taky se mí líbí více RX6800XT, ale dokud v budoucnu nebude AMD mít obdobu tensor cores a FSR nebude schopno obraz zrekonstruovat stejně jako DLSS 2.0, tak pokud se NVIDIA po letošním fiasku nevschopí a Lovelace nebude efektivní co se týká spotřeby a bude to oproti AMD jen low VRAM sh*t tak přechod na nějakou RX7800XT bude krásný, ale bude právě šílený se rozloučit s DLSS 2.0. :D

Re: Chernobylite

Napsal: stř 4. srp 2021, 09:51
od HEAD
O DLSS vs FSR tu vubec neni rec.Bylo by dobre si aspon precist co pisu nez zacnes psat zase naky slohy o necem co se tu vubec neresi.
Ukaz mi s DLSS podobnej screenshot jako tady.Tzn nerozmazany a krasne vyhlazeny.Je to kombinace VSR+gen5 TAA+ gen5 TAAU primo ve hre + 77% res scaling.
https://ibb.co/PzkxZHX

Btw FSR ani nemuze byt dobry v tehle hre pac ten defaultni TAA je asi nejhorsi TAA co jsem kdy ve hre videl a FSR je zavisle na kvalite AA. :mrgreen:

Re: Chernobylite

Napsal: stř 4. srp 2021, 11:21
od GamesPeter
Já jsem jenom reagoval na tu tvoji nezaujatost jako majitele Radeonu a nesmyslný příspěvek jako, že DLSS 2.0 v pohybu je o 50 % horší než TAA, což jako fakt není pravda. :-D Hůř to vypadá v nativu s TAA a za použití FSR to je ještě horší.

Jo, jak si zmiňoval v příspěvku výše, že si použil DSR + reshade a vynutil si ten TAAU gen5 tak rozhodně to vypadá lépe než ten FSR.
FSR to odnese kvalitou, když je použitý nějaký hnus TAA, což většinou je, protože je FSR je na tom závislý viz ten RE:VII.

Jinak screen fakt hezký. Taky nechápu proč tam není ten TAA gen5, implementován hned. Na hru se dnes chystám a vím, že s TAA hrát nebudu, takže vyzkouším DLSS 2.0 a pak vynutím v configu ten TAA gen5 a TAAU gen5 a porovnám to, případně zkusím i ten DSR + reshade, protože hra je dobře optimalizovaná, tak to půjde si z 2560x1440p dovolit a pak porovnám.

Možná to bude vypadat lépe než s DLSS, obraz bude krásně ostrý a čistý, ale bude to stát hafo výkonu, přeci jen zvyšovat rozlišení z 4k nebo 2k, je už docela záhul. Kdyby ta hra byla ale náročná, tak si to nemůžeme dovolit, byl tam např. raytracing. To jsme pak právě závislý na FSR a DLSS 2.0, který nám zrekonstrují obraz a dají výkon navíc. Pak záleží jaké konkrétní řešení je lepší, jak se chová v pohybu atd.

Zkoušel si FSR s tím vynuceným TAAU gen5 a TAA gen5 ? Mělo by to pak být tedy lepší ne?

Re: Chernobylite

Napsal: stř 4. srp 2021, 17:17
od petsild
Jsem naopak velice překvapen co FSR v první :D verzi dokáže za zázraky a začínám v tomhle závodě AMD fandit víc.

Re: Chernobylite

Napsal: pon 27. zář 2021, 19:03
od renek1
Tak s novou aktualizací je přidána i čeština.

Re: Chernobylite

Napsal: úte 28. zář 2021, 17:31
od Paul
A oznámili že ještě rok budou dělat DLC, takže hraní se odkládá až to bude komplet.

Re: Chernobylite

Napsal: pát 14. čer 2024, 13:27
od HEAD
Tak jsem dohral enhanced edici, ktera pridala novej obsah a pridala i RT.Hra jako takova je dost podobna stalker serii.Nejvetsi rozdil je, ze si clovek postavi a vylepsuje zakladnu a ze zakladny vyrazi na mise.Je tam asi 10 map a clovek se teleportuje do map na mise.Tam pak sbira suroviny na stavbu zakladny a upgrady a po splneni ukolu se teleportuje zpet na zakladnu.Taky na tech mapach muze clovek stavet podobne jako na zakladne i kdyz budovy jsou jine(pasti, ruzne pristroje na snizeni radiace atd).Dalsi rozdil je, ze si clovek muze naverbovat az dalsich 5 spolecniku.
Staveni zakladny je asi to nejlepsi ze hry.Je tam fakt velkej vyber pristroju.Od vyrabeni a vylepsovani zbrani a zbroji az po nabytek a nebo treba si muze clovek zalozit zahradu pro jidlo :-D

Do plusu bych dal:
Stavba zakladny a vyroba/vylepsovani zbrani a zbroje +vybavovani spolecniku
Pekna grafika
Moznost vratit se v case a zmenit rozhodnuti pribehu
Do minusu bych dal:
V kazde hlavni misi se clovek musi rozhodnout co udela a vetsinou 2 spolecnici chtej opacnou vec.Tzn kazdym rozhodnutim jednoho naserete a druhej bude rad.Pokud nekoho clovek nasere nekolikrat, tak odejde.Takze pozdeji nejde vubec o to co chci ja, ale o udrzeni spolecniku v rovnovaze.Tohle me strasne sralo.
Pribeh je ze zacatku OK, ale ke konci to vubec nedava smysl.
Jen 10map a mise se na nich porad opakujou.

Re: Chernobylite

Napsal: pát 14. čer 2024, 16:30
od renek1
Tak tahle hra mě opravdu nechytla, Stalker je 100x lepší a hlavně Gamma.