Stránka 2 z 37
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: pát 12. dub 2019, 17:05
od michal3d
Nj, lenže BF V bol podla všetkého vyvíjaný asi ešte bez RTX karty, takže to neprekvapí, viď už dávno uvádzané výsledky s Titan V.
Ale pozri na rozdiely v Metre napr., to už je iná kávička keď RTX2070 má dovjnásobné FPS oproti GTX1080Ti
https://www.techpowerup.com/254528/nvid ... e-gtx-gpus
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: pát 12. dub 2019, 17:35
od Hladis
Vyhrabal jsem starsi prednasku o Real Time RT ze Siggraphu roku 2005
https://pubweb.eng.utah.edu/~cs6965/pap ... sallek.pdf Tehda jeste real time RT pro masy byla utopie.
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: pát 12. dub 2019, 18:41
od rbclass
michal3d píše:Nj, lenže BF V bol podla všetkého vyvíjaný asi ešte bez RTX karty, takže to neprekvapí, viď už dávno uvádzané výsledky s Titan V.
Ale pozri na rozdiely v Metre napr., to už je iná kávička keď RTX2070 má dovjnásobné FPS oproti GTX1080Ti
https://www.techpowerup.com/254528/nvid ... e-gtx-gpus
cakal som vacsi slideshow
https://www.youtube.com/watch?v=hO95LN1sCR8
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: pát 12. dub 2019, 19:37
od michal3d
No tak ak ti toto neprijde ako slideshow (obzvlášť v kontexte 1080Ti - FullHD), tak neviem no
https://youtu.be/hO95LN1sCR8?t=592
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: pát 12. dub 2019, 20:12
od rbclass
tiez sem mozem dat casovy usek kde to ide 80fps v metre v tom videu..to je ako vytrhavanie z kontextu
skusim inak
https://www.youtube.com/watch?v=LyVapOVVSp8
na to ze to nema dedikovane jednotky na RT to ide myslim celkom dobre
(sice ten chlap je kus mimo,kedze tam spomina odrazy,ktore vobec nie su RT

)
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: pát 12. dub 2019, 20:23
od Xnovic
Tak jsem zkusil Quake II přepracovaný s RT.. Moje GTX1080 to dává okolo 30FPS při 1024x768

S Metrem dosahuji podobných výsledků..
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: pát 12. dub 2019, 20:25
od rbclass
Head mal v Quake 2 v 1440p 17fps..co je dost zle
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: pát 12. dub 2019, 20:44
od michal3d
rbclass píše:tiez sem mozem dat casovy usek kde to ide 80fps v metre v tom videu..to je ako vytrhavanie z kontextu
- to není vytrhávanie z kontextu ale realita. Je jasné že v časti ktoré nie sú náročné na RT budeš mať viac FPS, ktoré sa za ideálnych podmienok môžu dokonca blížiť k tým bez RT. Ale na tom videu vidíš že akonáhle sa dostal do nejakej časti kde už sa začína RT reálne uplatnovať tak idú FPS do sklepa a to do toho sklepa len nakukol a donútra ani radšej nešiel, len prešlapoval pred dvermi v 25 FPS. A to bola ešte ultra jednoduchá scéna, kedže GTX1080Ti nemá RT jednotky, tak v komplexnejších scénach kde aj bez RT má čo robiť to s RT pôjde už úplne dole, lebo tam už nebude rezerva vôbec. A to hovorím sa bavíme o 1080Ti vo FullHD.
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: sob 13. dub 2019, 08:51
od ifkopifko
michal3d píše:Ale na tom videu vidíš že akonáhle sa dostal do nejakej časti kde už sa začína RT reálne uplatnovať tak idú FPS do sklepa a to do toho sklepa len nakukol a donútra ani radšej nešiel, len prešlapoval pred dvermi v 25 FPS.
Z môjho pohľadu, väčšinu času má 60+fps (často oveľa viac) s jedným úsekom ~45fps. Osobne neviem o akom "sklepe" píšeš. Ak som správne pochopil čo sa písalo, v Metre je RT GI použitá výhradne pre slnko a oblohu, nie pre ostatné svetlá (interiér), takže v nejakom "sklepe" by to naopak malo/mohlo byť menej náročné čo sa RT týka.
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: sob 13. dub 2019, 09:06
od michal3d
Najjednoduchšia scéna na RT je práve voľné vonkajšie priestranstvo (je to vysvetlované aj v tej prednáške na ktorú je tu odkaz btw), lebo väčšina odrazených paprskov skončí mimo scény (v oblohe) a teda sa okamžite zahodia. Navyše aj tie ktoré sa odrazia do scény tak vzhľadom na to že celá scéna je kvalitne nasvietená a GI tam je len na jemné doplnenie scény, tak stačí aj relatívne málo samplov na tú scénu aby kvalita bola OK.
Ale akonáhle sa dostaneš do interiéru ktorý je nasvetlovaný vonkajším svetlom cez GI tak to je naopak tá najnáročnejšia časť pre výpočet GI ale na druhú stranu aj práve ten moment kde sa sila GI najviac prejaví. Lenže typicky máš len malý otvor do miestnosti (pár malých okien a pod.) ktoré musia nasvietiť celú scénu, takže tam je potrebných kvantum samplov, ktoré naviac všetky treba vypočítať lebo žiaden "neujde zo scény". A ten sklep som tu postoval, tak ešte raz:
https://www.youtube.com/watch?v=hO95LN1 ... u.be&t=592
A jak som hovoril, toto je ešte scéna ktorá je relatívne jednoduchá jak z pohľadu nasvietenia, tak predovšetkým z pohľadu samotnej geometrie a zložitosti tej scény, takže tá 1080Ti tam má kvantum priestoru na počítanie GI. Tak ako ak podľa teba je OK na hranie, že vonku budeš mať 80 FPS a akonáhle vojdeš do búdy tak sub 25 FPS a to všetko na 1080Ti vo FullHD, tak neviem ako no.
btw...z vedlajšieho vlákna, RTX2080Ti vs GTX1080Ti v TR s RT
https://youtu.be/XHWlrVj9CYA?t=84
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: sob 13. dub 2019, 09:28
od ifkopifko
Myslel som že hovoríš o videu ktoré postol rbclass. Tam má RT nastavnené na high, nie na ultra (ako vo videu čo odkazuješ ty). RT na ultra nastavenie je určite presne to, čo by mohlo zaujímať majiteľov non-RTX kariet.
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: sob 13. dub 2019, 09:31
od michal3d
Tu ale nejde o absolútne FPS ale o to že RTX2080Ti tam má 5-krát vyššie FPS ako GTX1080Ti = to je tá sila RT cores a RTX rady na RT...a teraz si to znovu dajme do perspektívy s tým jak sa hovorilo že ani RTX karty nemajú na RT výkon.
Inak čo sa toho Metra ešte týka, tak nerozumiem tomu prečo to v interiéry kde má tých 25 FPS testoval na Ultra a potom vonku keď to vyskočilo na 60 FPS to ešte prepol na High.
Každopádne v Metre není moc velký rozdiel medzi Ultra/High, asi tak do 20%, takže miesto 25 FPS by tam mal 30 FPS, čo si myslím je na 1080Ti/FullHD stále ultra low a v praxi nepoužitelné.
https://www.techpowerup.com/reviews/Per ... dus/6.html
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: sob 13. dub 2019, 14:47
od Thellwin
Já myslím, že lidi s GTX 1080Ti jsou úplně v pohodě, protože kdyby tak moc toužili po RT, tak si s doplatkem vymění GTX za RTX. Mě RT nepřesvědčil, abych investoval do RTX řady a stejně tak je mi úplně jedno, jakej výkon v něm moje 1080Ti podává. Kdyby NV nezpřístupnila RT na starší řadě, tak jsou všichni spokojený a se změnou situace, která v podstatě oproti stávajícímu stavu nemění nic k horšímu se najednou maj všichni jít oběsit?

Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: sob 13. dub 2019, 14:55
od Xnovic
To, že je RT dostupná i na GTX kartách mě jen přesvědčilo o tom, že kvalita RT prvků ve hrách za moc nestojí a moje GTX 1080 se mi v PC ještě nějakou dobu ohřeje.
Možná za dva roky to už bude jiný maso..

Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: sob 13. dub 2019, 15:07
od HEAD
Me to taky nepresvedcilo. Nejvic jsem byl zvedavej na quake2 RT pac ten ma plnej RT na vse. Navic clovek potrebuje 2080TI aby to behalo pri 60fps ve 2560x1440.
BF5 nehraju.
Metro tam jsem to zkusil v kanalech a misto 120fps jsem mel 25fps bez rozdilu v obrazu.
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: sob 13. dub 2019, 21:56
od Hladis
Digital Foundry: Pascal Ray Tracing Tested! GTX 1080 Ti vs RTX 2080/ RTX 2060 + More
https://www.youtube.com/watch?v=TkY-20kdXl0
DF myslim dali vcelku dobrou analyzu rozdilu ve vykonu pri zapnutem RT mezi Pascalem a Turingem. Na Pascalu se to da zapnout, ale nema cenu to provozovat kvuli poklesum vykonu v mnoha lokacich dotycnych her, kdy se to promeni ve slide show a tak to herni zazitek spis zabije. Tech her taky jeste neni tolik. Ty rozdily mezi on/off asi mnoho lidi zatim nepresvedci zahodit GTX 1080Ti a vyplaznout nekrestansky prachy za RTX 2080Ti, ale je to budoucnost a u nastupců Turingu uz by mela byt situace jina. Melo by byt vice her a i vykon by mel byt lepsi.
Hladis// Promaz a uprava prispevků.
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: úte 16. dub 2019, 15:28
od Krteq
PS5 má podporovat RayTracing i když má být postavena na AMD Navi GPU
Cerny confirmed that the PlayStation 5 will be based on AMD hardware once again. The CPU will be 3rd generation Ryzen, while the GPU will be based on AMD’s upcoming Radeon Navi architecture. The new console will apparently support ray tracing, in addition to new 3D audio technology, which is baked into the CPU architecture itself...
KitGuru - Sony reveals first details on PlayStation 5 hardware specifications
The GPU, a custom variant of Radeon’s Navi family, will support ray tracing, a technique that models the travel of light to simulate complex interactions in 3D environments...
...The AMD chip also includes a custom unit for 3D audio that Cerny thinks will redefine what sound can do in a videogame [RadeonRays obiously]
Wired.com - EXCLUSIVE: WHAT TO EXPECT FROM SONY'S NEXT-GEN PLAYSTATION
Otázka zní jestli i desktop Navi karty budou RT podporovat. Jakou techniku RT vlastně má Navi/PS5 podporovat není uvedeno.
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: úte 16. dub 2019, 15:37
od HEAD
Vsak vsechny karty podporujou RT.Jen bez hardwaru dedikovanymu na RT to pobezi nahovno

A stejne aby ten rozdil ve hrach hledal clovek lupou.
Btw navi uz musi byt davno ve vyrobe a tezko tam neco jako RT dedikovany obvody roubovali na posledni chvili.
Neco jako jeeee nvidia ma RT u turingu pojdme do navi naroubovat neco podobnyho

Imho neco takovyho bude trvat roky navrhnout.
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: úte 16. dub 2019, 15:44
od Krteq
Na rychlý výpočet BVH traversal/intersections není třeba dedikovaný HW
Ale máš recht, rozdíly aby člověk hledal lupou.
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: úte 16. dub 2019, 16:16
od webwalker
Tady jsem testoval s GTX 1080 Ti Port Royal:
maxresdefault-600.jpg
[/url]