Stránka 2 z 6
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Napsal: pon 7. pro 2020, 15:19
od Krteq
Ache píše:Krteq píše:Tam máš zas nějakej sync, protože máš stejně FPS jako reportovaný refresh při tom rozlišení
Ježišmarjá, co máš furt s nějakým syncem? To jako kvůli syncu by mě jel Crysis jen na 20fps ve scéně, která v DX11 jede přes 80fps?
https://abload.de/img/crysis3_trava5tj5j.jpg
Proč to pořád předhazuju... co mám zkušenosti, tak si DXVK moc nerozumí s forcenutým syncem nebo framelimitem skrze 3rd party utility. Pokud nastavím framelimit skrze Chill v Radeon Settings, tak problémy nejsou.
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Napsal: pon 7. pro 2020, 15:41
od Ache
Limit fps (který forcuju přes nvidia drivery na 300 fps abych omezil pískání cívek při zbytečných fps v menu her a pod.) na nic vliv nemá - bez něj to samé. Crysis běží naprd i bez limitů. GTA 4 si myslí, že je to jen 512MB karta, takže jako blbý tahá textury přes PCI-E (což je dost zásadní rozdíl v propustnosti). Ale je možné, že na AMD kartách to pomáhat bude více, protože ty v některých DX11 hrách dost failovaly.
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Napsal: pon 7. pro 2020, 17:56
od Krteq
Můžeš pls zkusit vynutit velikost VRAM skrze DXVK config file a reportovat zpět jestli GTA IV uvidí korektní VRAM?
Default config file -
dxvk.conf
Konfigurák uložit do stejného umístění jako knihovny a odkomentovat tyto řádky + změnit hodnotu VRAM v MB. Nějak takto:
Kód: Vybrat vše
...
# Override maximum amount of device memory and shared system memory
# reported to the application. This may fix texture streaming issues
# in games that do not support cards with large amounts of VRAM.
#
# Supported values: Any number in Megabytes.
dxgi.maxDeviceMemory = 8192
dxgi.maxSharedMemory = 16384
...
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Napsal: pon 7. pro 2020, 20:14
od Ache
To samý, tyhle příkazy nic neudělaly, ani když sem to ještě pro jistotu omezil jen na 2GB. To bylo maximum co v době GTA 4 bylo dostupný. Tehdy ta hra byla extrémně náročná na výkon CPU i na VRAM, běžné byly v mainstreamu 512MB grafiky což stačilo na sotva plný detaily s low texturama a nebo medium textury s očesanýma detailama. 1GB tehdy bylo v hi-endu a stále to na maximum nestačilo
To zkus ty, třeba DXKV líp lítá na radeonech.
Mě to celkem přijde jako zbytečnost (ve windows, pod linuxem asi nutnost, když někdo chce provozovat tenhle systém na hry).
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Napsal: ned 20. pro 2020, 18:31
od spajdr
Zvláštní, u 5700XT bylo jedno jestli jsem rozbalil všechny knihovny např. u AC Origins, ale s 6800XT když rozbalím všechny knihovny, tak se hra nespustí, nebo zůstane viset proces. Když ale rozbalím pouze ty dvě knihovny (d3d11.dll a dxgi.dll) pro DX11, tak se hra rozjede.
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Napsal: ned 20. pro 2020, 19:06
od Krteq
No, některý enginy to nedávaj, resp. nemůžou se rozhodnout jakou knihovnu využít.
Navíc s poslední verzí přišla rozšířená "emulace" DXGI, tak jestli nebude háček spíš v tom
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Napsal: ned 17. led 2021, 15:50
od Krteq
Otestované enginy (hry) - všechny OK včetně solidních nárůstů (hlavně min. FPS):
- UE3/4 - Borderlands (1, 2, Pre-Sequel), Mass Effect 1-3, The Vanishing of Ethan Carter, Homefront atd.
- Cryengines - Crysis série, Kingdom Come: Deliverance, Homefront: The Revolution atd.
- Frostbite - Mass Effect Andromeda, Dragon Age: Inquisition, Need for Speed (reboot série) atd.
- Creation Engine - Elder Scrolls série, Fallout 3 - 4 atd.
- AnvilNext Engine - Assassin's Creed série
- Dunia Engine - FarCry (2 - 5)
- Aurora/RED egine - Witcher 1 - 3
- X-ray engine - STALKER série
//Přidána Witcher a STALKER série
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Napsal: ned 17. led 2021, 15:52
od Ache
A na čem to bylo testováno? Já třeba ten Crysis 3 rozhodně potvrdit nemůžu, ten je na RTX2070 s DXVK katastrofa
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Napsal: ned 17. led 2021, 15:54
od Krteq
Testováno na RX Vega (+ RX 6800 series pro AC: Origins od spajdra a KCD od pepazdepa)
S tou RTX 2070 tam musíš mít něco špatně nastavené - nebo má NV nějakej bordel ve Vulkan driveru (nebylo by to poprvé co by šli mimo specifikace standardu)
//Aha, tak DXVK je postaveno hlavně pro RADV (AMD) a ANV (Intel) Vulkan open-source drivery, takže je možné, že problém je opravdu s NV Vulkan driverem
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Napsal: ned 17. led 2021, 16:12
od Ache
Krteq píše:S tou RTX 2070 tam musíš mít něco špatně nastavené - nebo má NV nějakej bordel ve Vulkan driveru (nebylo by to poprvé co by šli mimo specifikace standardu)
//Aha, tak DXVK je postaveno hlavně pro RADV (AMD) a ANV (Intel) Vulkan open-source drivery, takže je možné, že problém je opravdu s NV Vulkan driverem
Mno, jen sem nainstakloval DXVK a nic nenastavolal (kromě toho DXVK osd), takže bych spíš byl pro druhou možnost.
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Napsal: ned 17. led 2021, 16:25
od Krteq
Ani ten async build ti nejede korektně?
//nvm, koukám zpět na ty screeny a async build tam používáš, otázka jestli tam máš nastavenou tu proměnnou aby to async používalo.
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Napsal: ned 17. led 2021, 16:27
od spajdr
Ache : jako že máš s Crysis 3 přes horší fps?
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Napsal: ned 17. led 2021, 16:32
od Krteq
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Napsal: ned 17. led 2021, 16:39
od Ache
spajdr píše:Ache : jako že máš s Crysis 3 přes horší fps?
Podstatně (akorát nevim zda má smysl sem dávat screeny, podle diskuze o VRAM nic nedokazují)
screeny už jsou na předchozí straně - ale ne pohromadě - takže oblíbená scéna s trávou
DX11:
https://abload.de/img/crysis3_trava5tj5j.jpg
Vulkan:
https://abload.de/img/crysis3_2020_12_06_22lhk97.jpg
Zajímavý by bylo možná zkusit to pod tučňákem, kde to bez DXVK ani nemůže fungovat.
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Napsal: ned 17. led 2021, 16:51
od Krteq
Teď mě ještě napadlo. Mě třeba způsobovala problémy povolená HW akcelerace v Rainmeteru (stutter apod.) na ploše.
Nepoužíváš taky něco podobného?
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Napsal: ned 17. led 2021, 17:31
od Ache
Minimálně by to měl zkusit i někdo jiný s RTX kartou. Takhle těžko říct. Ale trápit mě to extra nemusí pod DX11 to litá v pohodě. Sem to nedavno dohrál po x letech a asi konečně 100% plynule.
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Napsal: úte 2. úno 2021, 12:57
od Krteq
Krteq píše:Otestované enginy (hry) - všechny OK včetně solidních nárůstů (hlavně min. FPS):
- UE3/4 - Borderlands (1, 2, Pre-Sequel), Mass Effect 1-3, The Vanishing of Ethan Carter, Homefront atd.
- Cryengines - Crysis série, Kingdom Come: Deliverance, Homefront: The Revolution atd.
- Frostbite - Mass Effect Andromeda, Dragon Age: Inquisition, Need for Speed (reboot série) atd.
- Creation Engine - Elder Scrolls série, Fallout 3 - 4 atd.
- AnvilNext Engine - Assassin's Creed série
- Dunia Engine - FarCry (2 - 5)
- Aurora/RED egine - Witcher 1 - 3
- X-ray engine - STALKER série
- VOID engine - Dishonored 2, Dishonored: Death of Outsider, Prey, Prey - Typhoon hunter
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Napsal: sob 13. úno 2021, 15:59
od spajdr
Aktuální commit DXVK můžete nalézt v ten samý den nebo následující na.:
https://haagch.frickel.club/files/dxvk/
Kdyby tam pár dní nic nebylo, písnu člověku co tu stránku vlastní ať to pushne, občas se mu to sekne
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Napsal: pát 19. úno 2021, 11:54
od spajdr
DXVK 1.8
Bug Fixes and Improvements
Fixed some build system warnings with newer Meson versions.
CPU-based Vulkan implementations such as Lavapipe will now always be enumerated last. This should avoid issues on systems without a dedicated GPU where games could potentially default to a CPU rasterizer.
Optimized image layout transitions, which may improve performance on Intel GPUs in some games.
D3D9: Improved performance of texture uploads and occlusion queries in some cases.
D3D9: Fixed an issue where supported back buffer formats would be reported incorrectly.
DXGI: Enabled multi-monitor support. This requires a relatively recent Wine version with XRandR 1.4 support to work correctly.
D3D11: Fixed a number of reference counting issues that could potentially lead to stability issues (PR #1887, PR ##1888).
D3D11: Improved correctness of NaN handling in shaders with VK_KHR_shader_float_controls, and removed most app workarounds setting d3d11.enableRtOutputNanFixup.
Enabled d3d11.enableRtOutputNanFixup by default on older RADV versions.
Enabled d3d11.invariantPosition option by default to fix common Z-fighting issues, especially on RDNA2 GPUs.
Atelier Ryza 2: Added workaround for video playback breaking D3D11 rendering, like in other games of the series.
Battle Engine Aquila: Fixed broken textures (PR #1759).
Dark Messiah of Might & Magic: Work around out-of-memory issues on startup.
Everquest: Work around performance issues.
F1 2018/2020: Work around broken compute shaders causing artifacts on AMD drivers, similar to F1 2019 (#1897).
Hitman 3: Work around AMDAGS issues on AMD GPUs similar to Hitman 2 (PR #1909).
Nioh 2: Work around black screen issues.
Tomb Raider Legend: Work around performance issues (#1685).
https://github.com/doitsujin/dxvk/releases
ASYNC verze
https://github.com/Sporif/dxvk-async/fi ... ync.tar.gz
Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
Napsal: pon 1. bře 2021, 18:47
od Krteq
DXVK 1.8.1
Bug fixes and Improvements
- Fixed a regression that would cause a number of D3D9 games to crash when changing the resolution or during startup.
- Improved performance in many D3D9 games when using MSAA on RADV.
- Improved presentation logic for MSAA swap chains, which are common in older D3D9 games.
- Mafia II: Work around shadows being broken when the game thinks it's running on an AMD GPU.
- Warhammer Online: Work around the game trying to use unsupported image formats.