Stránka 2 z 2
Re: Elden Ring - From Software
Napsal: úte 19. dub 2022, 10:43
od djstudio
Hele jak si na PC verzi dám meč do obou rukou. Dvakrat se mne to takhle prehodilo ale nemuzu prijit jak se to stalo. Mnel vetsí damage a chci to tak zkusit. Klavesiy mam skoro defaultne co hra sama nastavovala a aji 6tlac. myš.
Re: Elden Ring - From Software
Napsal: úte 19. dub 2022, 13:09
od TankGeorge
Hraju na gamepadu, tak klávesy neporadím, ale jedno/obouruč přepínáš stiskem dvou tlačítek. Interaktivní tlačítko pro sbírání předmětů - asi "E" na klávesnici + tlačítko pro lehký útok - "LMB" levé na myši pravděpodobně.
Jinak hru jsem dohrál klasicky longsword + shield (STR scaling) naslepo poprvé (minul jsem Deeproot Depths s Lord of Blood bossem, všechno ostatní cleared) a mám rozehráno podruhé (jiná postava od začátku) za INT mage už 3/4 hry. První dohrání okolo 140+ hodin, celkem mám 220h. Hodnotit to není úplně jednoduché, ale TLDR bych tomu dal 85/100. Vyhnu se spoilerům dále.
========
ER je v rámci Souls žánru velká evoluce jiným směrem, a to přináší značná pozitiva, ale i nemalou dávku negativ. Velké plus už jsem zmiňoval a je to jednoduše princip openworld. Narazíte-li na překážku, tak můžete jít prostě dělat něco jiného ve hře. V předchozích Souls hrách holt člověk zahodil ovladač a šel se třeba ven projet na biku :> ER dává možnost si překážky vybírat, tím pádem se zábavnost hry drží téměř pořád vysoko a hodiny jen plynou, ani nevíte jak.
Stylizace je velmi povedená, mraky bossfightů jsou velká šou a podívaná včetně gradujícího finále, takže hra zanechá takový ten wow pocit bezprostředně po dohrání. Naprostý kontrast třeba s Cyberpunkem (a většinou openwolrdů), který jsem dohrál s pocitem "konečně to můžu vypnout a mít klid". Že jsem po 140ti hodinách hraní otočil hned novou postavu (cheessy sorcerrer laser of doom x)) na dalších 80h+ abych dal hru téměř na 100% 2x po sobě svedčí samo za sebe.
Má to ale pár zásadních negativ:
- Recyklace assetů degraduje jeden z nejsilnějších aspektů Souls her - unikátnost a propracovanost prostředí. Že ER recykluje méně, než sračky od Ubisoftu neznamená, že to není otravné mínus. S open worldem si ukousli velké sousto, a fakt bije do očí, že jsou ve hře nakopírované katakomby, ruiny či celé pevnosti a hrady. Ačkoliv je ve hře mraky věcí, dojem přifouknutosti je všudypřítomný. Něco, co se v DS3 takto nestane.
- Balanc hry je velký krok zpět. Síla hráče se utrhla ze řetězů s možností přivolávat AI spirity. Zbraně se upgradují až na +25 (v předchozím DS3 bylo max +10). Weapon arts jsou přenositelné mezi zbraněmi. ER tohle kompenzuje stupidní obtížností, aby hra nebyla příliš lehká. Stejně ale, když použiju všechny prostředky, co mám k dispozici, tak hra je velmi lehká, a když si hraju na gigachad s mečem bez spiritů a magie, tak je to naopak nefér brutus.
Uvítal bych mnohem menší scope player power, protože tím mizí kouzlo Souls her, že mají jen "jednu" obtížnost a všichni hráči čelí podobným překážkám. Mage dokáže upálit velkého bosse comet azur laserem během pěti vteřin - dost neporovnatelné s kýmkoliv, kdo máchá zbraní nablízko.
Každopádně dohraju druhou postavu a počkám si na datadisky + RT patch, než se do toho vrhnu znova. Skvělá a zábavná hra to je, ale DS3 u mě pořád vede jako č1 (s datadisky). ER je nepříjemně na rozcestí, kdy se jedním směrem může začít Souls formule sesypávat a cesta pro utaženější a kompletnější herní zážitek není úplně lehká.
Re: Elden Ring - From Software
Napsal: úte 19. dub 2022, 15:05
od djstudio
TankGeorge - dík s tím mečem je to Interakce klávesa E a pak utok - Strong Attack
Jinak si hezky popsal pocity z hry a dohrání řekl bych že si to vystihl.
A mimmo jiné dnes vyšel patch 1.0.4
Re: Elden Ring - From Software
Napsal: úte 19. dub 2022, 16:13
od madPav3L
TankGeorge píše: ↑úte 19. dub 2022, 13:09Mage dokáže upálit velkého bosse comet azur laserem během pěti vteřin - dost neporovnatelné s kýmkoliv, kdo máchá zbraní nablízko.
Tak to asi nevíš, že i se zbraní na blízko můžeš zabít bosse jedním seknutím nebo na několik do několika sekund, na youtube je toho dost, viz třeba
https://youtu.be/XlJ4n213Aj0?t=100 - Radahn oneshot.
Re: Elden Ring - From Software
Napsal: ned 24. dub 2022, 16:38
od HEAD
Re: Elden Ring - From Software
Napsal: pon 25. dub 2022, 10:07
od djstudio
Tak já zase po vikendu kdy jsem hře věnoval dost času zpracovávám zase v hlavě kolik tam toho je a jak je to rozlehlé. Spousta zbraní a podpůrnejch věcí až z toho jde hlava kolem. Levelování postavy to je kategorie sama pro sebe. Tohle se dá hrát dost dlouho. Fakt je to super hra. Skoda ze nevysla v cestine bylo by víc hráčů co by to snad ocenilo. Za mně je to TOP zábava.
Re: Elden Ring - From Software
Napsal: čtv 20. čer 2024, 20:20
od TankGeorge
https://www.youtube.com/watch?v=9bmwMdG8s9A
Blíží se DLC. Pro From Soft fans jasných 11/10 a GOAT GOTY. Zbytku populace to nejspíš - opět - přelítne přes hlavu <3
Re: Elden Ring - From Software
Napsal: pon 24. čer 2024, 17:20
od djstudio
Hraju DLC a fakt je to peckovní. Krásné lokace a nepřátelé taky dávají zabrat. Hodně povedený baví mně to si to zase po čase užívat a proskoumávat nikam nespěchám.
Re: Elden Ring - From Software
Napsal: úte 25. čer 2024, 19:32
od riXo
Tiez uz hram, som zvedavy ako sa to rozbehne.. zatial jeden boss dole, par vedlajsich. Tiez idem na pohodicku, pomale objavovanie sveta, nepriatelov, zakuti a lore. Okrem STALKERa 2 je toto asi jedina 'hra' na ktoru som sa momentalne tesil a musim povedat, ze mam na uvod trochu zmiesane pocity. Ale treba brat s rezervou lebo som na velmi skorom zaciatku.
Ad. 1 - nepriatelia su celkom damage spongie a pride mi ze trochu zbytocne. Boss levik bol ako target dummy vo WoWku
Ad. 2 - celkovo prechod Elden ringu na open world ma(l) svoj wow factor, ale teraz v dlc pozeram na obrovsku luku, ktora je sice fakt pekna, ale ... moc tam toho neni
Uvidime ake budu dalsie lokacie, dufam ze stale lepsie a lepsie.