Stránka 2 z 19
Re: The Last of Us Part II
Napsal: stř 29. bře 2023, 09:32
od HEAD
Procital jsem si diskuzi na steamu a lidem to prej pada a maj bugy s texturama.To je podle me kvuli malo Vram.Ja jsem to vcera hral hodinu a pul a vse bez problemu.Hra ale zere 14GB Vram a tam je asi problem u hodne lidi...
Edit:nasel jsem ten film grain.Je to hned pod FSR2.Nastesti se to da vypnout.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: stř 29. bře 2023, 12:49
od HEAD
Tak po mensim laborovani jsem si to pekne vyladil.Pro 4K doporucuju dat vse na max a vypnout motion blur, DOF, chromatickou aberaci, pohybove rozostreni a filmove zrneni.FSR2 quality a zaroven vypnout FSR2 sharpening/ostreni.Hra vypada nesrovnatelne lip a cisteji nez pri vsem na ultra a s film grainem a FSR sharpeningem na 35.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: stř 29. bře 2023, 14:15
od marek16
Je tu někdo s 4070Ti? Jak to jede ve 4k s DLSS?
Re: The Last of Us Part I
Napsal: stř 29. bře 2023, 15:04
od GamesPeter
Na RTX4070Ti ti ve 4K nebude stačit VRAM a možná i výkon GPU, 12GB je málo, možná tak s DLSS quality a i tak bude VRAM komplet zabraná, hra si běžně ve 1440p bere 12GB VRAM ve 4K, dle uživatelů 14GB VRAM. Na to tedy jak jsou ty textury hnusný v dálce a i z blízka to není žádná sláva, tak je hrůza, že by tomu nestačila 8GB GPU a 16GB RAM.
Hra je fakt blbě optimalizovaná a nenažraná co se týče VRAM a RAM. No zkrátka ten port dělalo stejné studio, co dělalo port Uncharted 4, kde jen přidali podporu klávesnice a myši, vyššího frameratu a rozlišení, pár textur ve vyšším rozlišení a konec. Na 1440p bylo potřeba zapínat DLSS na quality, aby to jelo stabilně 60 FPS ve 1440p na RTX3060TI a to ta hra vypadá stejně, jako na PS4, hrůza. Tady to je sice předělaná PS3 hra přímo na toustovač PS5, aby to jelo ve 4K 60FPS, ale vzhledem k tomu jak to jede na PS5 a jaké má PSKO HW, tak tady fakt bída, jak to běží na podobným i daleko silnějším HW a to jenom ve 1080p a 1440p natož ve 4K, kde to chce prostě to nejlepší co je teď na trhu z NVIDIE RTX4080/4090 a od AMD 7900XTX.
Kvůli této hře jsem si koupil PS4, a The Last of US považuji za 1 z nejlepších her. I druhý díl byl velmi dobrý. Myslel jsem, že to koupím na PC v day 1, ale když už vím, kdo stojí za portem a i když mám silný HW, tak stejně nebudu riskovat pády, stutter, nečekané velké frame dropy atd. Počkám jestli to vyladí a pak možná v létě za 500 Kč tomu dám šanci.
Fakt bída, když se člověk koukne pár měsíců zpátky, co vychází a v jakém stavu se dostávají PC hry na trh. A Plague Tale: Requiem - mizerná optimalizace, využívání 1-2 jader CPU, taky vyžaduje vesměs to nejlepší co je na trhu, to samé The Callisto Protocol, na to jak to vypadá tak mizerná optimalizace v porovnání s Resident Evil 2/3 a 8. Dead Space Remake to samé, Hogwarts Legacy, omalovánky na U4 s nenažraný na VRAM i RAM, škoda mluvit, Resident Evil 4 Remake, na to jak to vypadá oproti remakům 2 a 3 a poslednímu Village, tak optimalizace taky žádná sláva, i když ten jede jinak v pohodě na silném HW a teď The Last of US = technický stav je fakt strašný. Co nás čeká dál. Není hra, co by neměla velké technické problémy jak na gondolích, tak hlavně i na PC.
Kdyby ten port dělalo studio, co portovalo God of War nebo Days Gone, tak by to jelo krásně, fakt nechápu proč SONY nesvěřilo jejich vlajkovou loď tomuto portovacímu studiu a nechalo na PC dostat takový paskvil, hlavně když většina PC hráčů to bude hrát poprvé a spousta lidí na to jsou nasosaní ze seriálu, který podle mě ve srovnání se hrou a i jako samotný post apo seriál nic moc teda. Nevím co všichni na tom seriálu, co nehráli hru vidí. Chlap s holkou chodí v post apo vidlákově, kde jsou 2 nakažení na každý druhý stát USA a všichni přeživší, jsou na sebe, když se potkají hodní a nabízejí si jídlo, než aby se zabíjeli kvůli botám a pár konzervám. Seriál je nízkorozpočťák a post apo z něj fakt nejde cítit a to co dělalo hru tak syrovou a napínavou v něm nebylo.
Ten port měl být fakt vzhledem k očekávanosti z důvodu kladného přijetí seriálu zmáknutý na 1*. SONY teď musí mít radost vidět ty negativní recenze na STEAMU, zajímalo by mě jestli to stáhnou ze STEAMU jako v případě GTA Trilogie to udělal sám ROCKSTAR.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: stř 29. bře 2023, 15:22
od HEAD
Mozna lidem s malo Vram to muze pripadat neoptimalizovany, ale me optimalizace pripada dobra na to jak to vypada.Ve 4K s HDR naprosta spicka a mega graficky orgie.Navic to bezi krasne bez stutteringu nebo padu.60fps u tyhle hry naprosto staci a to moje 6800XT zvlada celkem bez problemu
Jediny co me sralo byla ta dlouha kompilace shaderu.Ale furt lepsi nez pak stuttering ve hre.Radsi si pockat hodinu a pak to hrat bez stutteringu.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: stř 29. bře 2023, 16:05
od GamesPeter
Někdo říká, že hra padá několikrát při kompilaci shaderů, což je fakt masakr. To samé zaplnění VRAM 7GB na střední textury, což je taky masakr. Ty textury fakt neodpovídají kvalitě, aby tomu nestačilo 8GB GPU. Jasně, že to na 16GB a více GPU poslední 2 generace poběží snad bez problémů.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: stř 29. bře 2023, 16:15
od LastPCgamer
Snáď nikto neočakával, že porty hier z PS5 budú mať rovnaké nároky na PC hardvér ako porty hier z PS4. Aktuálna generácia konzol PS5 a Xbox Series X ma až 16 GB RAM, to sa logicky muselo prejaviť na zvýšených nárokoch na RAM a VRAM aj na PC. Navyše The Last of Us Part I je hra ktorá bola vyvinutá primárne pre PS5 a vyšla len na PS5, takže ju nijako nebrzdila PS4 verzia.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: stř 29. bře 2023, 16:31
od marek16
GamesPeter píše: ↑stř 29. bře 2023, 15:04
Na RTX4070Ti ti ve 4K nebude stačit VRAM a možná i výkon GPU, 12GB je málo..
Chjo, zeptám se jak to jede a někdo mi odpoví přednáškou na téma, že to nepojede
Pokud mám kartu s 12GB, tak si samozřejmě nastavím detaily tak, abych se vlezl do 12GB, a pak s tím není problém, stejně jako to dělám celou svou herní historii, a je mi úplně jedno že nějakej stín nemá rozlišení 2048, ale jen 1024.
Nehledě na to, že pokud by to studio chtělo, tak na to stačí pustit memory profiler, týden si s tím hrát, a klidně by to o několik GB stáhli, což nejspíš budou muset, vzhledem k recenzím na steamu.
Už se začínají objevovat recenze na youtube, 4070Ti jede na quality cca 60fps, na balanced cca 70, a určitě tam bude prostor dostat se na víc:
https://www.youtube.com/watch?v=pRA883JewlE
Jinak to vypadá že i s 2060 se dá 1080p high, a pokud je někdo masochista/student, tak to na cca 40fps rozjede i na 1060
https://www.youtube.com/watch?v=4b_8TKJ2WdI
https://www.youtube.com/watch?v=HzwxYZ-XEcw
Re: The Last of Us Part I
Napsal: stř 29. bře 2023, 16:37
od GamesPeter
Jo to jo, ale vezmi si jaký HW má PS5, jakou GPU (výkonově tj. RTX2070/2080) a na PS5 to jede 4K60FPS, ale ten kdo má např RTX3060Ti a 60FPS to dává možná tak ve Full HD, na 2K to nedrží ani s DLSS ve 2K na 60. A teď si vezmi jak krásně běží na PC, God of War a Days Gone, to se fakt nedá srovnávat s The Las of US. Zkrátka Iron Galaxy ty porty neumí jako např. to umí Nixxies.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: stř 29. bře 2023, 17:44
od HEAD
Tak zrovna days gone mi bezi +- stejne jako tohle.Ale last of us ma daleko lepsi grafiku i textury.Jedinej rozdil je, ze u days gone neni FSR no
Re: The Last of Us Part I
Napsal: stř 29. bře 2023, 18:12
od GamesPeter
To Days Gone jsem hrál Day 1 na RTX2080 ve 2K a naprostá pohoda. Tohle se nenechá s Days Gone vůbec srovnávat.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: stř 29. bře 2023, 18:38
od durod
To byla PS4 hra, stejne tak GOW.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: stř 29. bře 2023, 19:38
od Ache
Jede to v pohodě. Akorát to nemá poctivý fullscreen, takže DSR 4K nezkusím
Jen ta úvodní kompilace shaderů byla na pěst... co to je za novou módu (hlavně u těch konzolistických portů), že se po instalaci hry musí ještě čekat xx minut na kompilace shaderů.
EDIT:
vlastně jo - 4K se dá zkusit jednoduše, místo ve hře dám 4K rovnou na plochu a je to... 4070Ti (s UV na 2500MHz) to dá v pohodě. VRAM stačí i když narvaná je dost:
Re: The Last of Us Part I
Napsal: stř 29. bře 2023, 20:04
od radekhgt
Jj, tak som to spravil aj ja, na ploche prepnem na 4K a v hre to uz beží...
Co ma ale na*ralo ze znovu sa mi nacitavaju shadery...
Edit : ale úprimne, beží to na prd... Pri pohybe/otáčaní to trhá obraz ako keby to bežalo na 50fps pritom mi tam svieti 100fps+... Asi si počkám na nejaky patch, zatial dohram RDR2
Re: The Last of Us Part I
Napsal: stř 29. bře 2023, 20:07
od AllowedCry
@Ache Obyvatel/obyvatelka je tam protože si voják nemůže být jistý genderem?
Re: The Last of Us Part I
Napsal: čtv 30. bře 2023, 00:36
od Ripper6
Ache píše: ↑stř 29. bře 2023, 19:38... co to je za novou módu (hlavně u těch konzolistických portů), že se po instalaci hry musí ještě čekat xx minut na kompilace shaderů.
Co to znamena? Jsem se s tim ted nesetkal na PC, je fakt ze jsem ted hral na konzoli PS5, hry nacte hned, Last of US tez hned, Ghost of Tsutshima, Resident Evil 4.
Jako u PC bych cekal uz Direct Storage, ze proste zapnu TLOU Part 1 a bez nacitani to dnes hned jede, uz diky tem cenam HW a je rok 2023, ne rok 386 ci ZX Spectrum
Jestli tam nekdo ceka 20min na nakou kompilaci, tak nyni zvazuji ze asi PC prodam a pujdu radeji ven
Budu to teprve zkouset na RTX 4090 (nemel jsem jeste cas, mam to nove).
Re: The Last of Us Part I
Napsal: čtv 30. bře 2023, 01:47
od Paul
GamesPeter píše: ↑stř 29. bře 2023, 16:37
Jo to jo, ale vezmi si jaký HW má PS5, jakou GPU (výkonově tj. RTX2070/2080) a na PS5 to jede 4K60FPS,
Na PS5 to samozřejmě nejede v 4K60fps. Jede to tam v 1440p a upscaluje se to. A nikdo nevíme na jaký nastavení to tam jede, ale PC ultra to na 99% nebude.
Ache píše: ↑stř 29. bře 2023, 19:38
Jen ta úvodní kompilace shaderů byla na pěst... co to je za novou módu (hlavně u těch konzolistických portů), že se po instalaci hry musí ještě čekat xx minut na kompilace shaderů.
Prostě DX12 a Vulkan hry vyžadujou kompilaci shaderů na danej individuální hardware. Některý to dělaj během gameplaye a sekaj se, některý to dělaj během gameplaye a nesekaj se, některý to dělaj v menu, některý to dělaj před zapnutím hry (třeba Far Cry 6, jak tam bylo to warming up PSO cache).
Holt cena za více "close to metal" APIs.
Jinak u mě ta kompilace trvala cca 20 minut a samotná hra jede bez problému. 4K, DLSS quality, mix ultra a high, kolem 80fps v průměru.
Nahrál jsem gameplay se zaplým RTSS:
https://www.youtube.com/watch?v=pG-xno9OjqE
Re: The Last of Us Part I
Napsal: čtv 30. bře 2023, 03:30
od killerek
Ripper6 píše: ↑čtv 30. bře 2023, 00:36
Jako u PC bych cekal uz Direct Storage,
U PC na to prave spise muzes zapomenout. Projdi si vlakno o degradaci SSD a zjistis proc. U konzole si jsou schopni pohlidat paramatetry/kvalitu komponent, ale to u PC nehrozi.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: čtv 30. bře 2023, 08:06
od berat33
radekhgt píše: ↑stř 29. bře 2023, 20:04
Edit : ale úprimne, beží to na prd... Pri pohybe/otáčaní to trhá obraz ako keby to bežalo na 50fps pritom mi tam svieti 100fps+... Asi si počkám na nejaky patch, zatial dohram RDR2
Mě pomohlo nastavení viz níže, stejný problém měl i Uncharted 4...
- Disable Raw mouse input in settings
- Set mouse polling rate to 1000
-set monitor to 120hz refresh rate
-set max frame rate in Nvidia Control Panel to 120Hz
-set Low Latency Mode in Nvidia Control Panel to "Ultra"
-set VSYNC ON in Nvidia Control Panel
Re: The Last of Us Part I
Napsal: čtv 30. bře 2023, 08:10
od HEAD