Stránka 2 z 8

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: stř 17. kvě 2023, 08:48
od _DAVE_
V tom případě díky za info, já sledoval gameplay bety záměrně na nějaké RTX2060, nebylo to naplno, ale na těch 6GB to šlapalo docela obstojně.
Obecně Ty slabší konfigurace mě zajímají hlavně proto, že lidé v mém okolí disponují spíše kartama typu GTX1660/2060/3060. Ne nic na způsob 4080.

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: stř 17. kvě 2023, 09:06
od Alfajk
ja musel dat nakonec textury na low protoze me to nebavilo relogovat a i na LOW, kdyz rozliseni textur na modelu postavy bylo asi tak 64x64 minecraft style, to bralo 7200MB/8000MB, ale pravda, uz se to nesekalo vubec, rozliseni monitoru 2k

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: stř 17. kvě 2023, 10:37
od VeCkO
Hoši nezapomeňte že diablo 4 je teď open world bez loading přechodu takže to nahrává textury z velké části světla kolem tebe co tam ani nejsi aby jsi plynule lítal Po celém světě + je to 2023 hra takže jak tu bylo řečeno když vidí že karta má 12gb Vram tak prostě zaplní 12GB a využije to celé.

Ke grafice, jde vidět že jste to nehráli.. s D3 to nemůžete srovnávat D4 je grafikou fakt jindemm stačí nazoomovat blíže charakter a vidíte detaily terénu budov postav atd.
Fakt říkat že to má grafiku jak D3 nebo 10let+ stará hra je úplně mimo.
Neříkám že je je to světová grafika ale tady v téhle hře nejde o Grafiku jak u her typu CP2077 apod. D4 je hra kde bezproblému nahraješ 1000hodin+ to u singleplayer her kde máš orgie z grafiky nemáš.. tam dáš 30hodin a jsi rád.

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: stř 17. kvě 2023, 11:56
od coyd
Alfajk píše: stř 17. kvě 2023, 06:58 celkove to vypada jen o fousek lip, nez diablo 3..
Okay :roll: https://youtu.be/u2-wETU0K38
https://youtu.be/wvO05ktxF5o

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: stř 17. kvě 2023, 12:02
od satik
havli píše: úte 16. kvě 2023, 19:46 Uznávám, že bych se o programování rád dozvěděl víc, ale i to, co znám mi stačí, abych to vykonával jako hlavní zaměstnání a uživil se. :P

Programování her teda můj obor není, dělám v jiných odvětvích. Nicméně vy všichni jste evidentně podrobně seznámeni s technickou stránkou D4, tak mi můžete vysvetlit, co je tam tak úžasného, aby se ospravedlnily vysoké nároky na GPU a VRAM. Já tam nevidím nic zase tak zásadního. Třeba ty textury o vysokém rozlišení nějak nejsou moc k vidění. Detailní geometrie? Ray Tracing? Fyzika? Rád se poučím. :D
Mě to přes 15 roků živí :)

Zy textury třeba terénu v D4 mi přijdou dost detailní, aspoň co si pamatuju, nepřišly mi nijak rozplizlý.

Před X lety se nepoužívalo PBR a typicky jsi měl jen jednu texturu na objekt, pak časem se přidala shadowmapa a dneska máš PBR, kde se těch textur na jeden povrch typicky používá klidně i víc než 6 najednou (klasický PBR jako diffuse, metalicity, translucency... normálovka, detailovka, výškovka pro tesselaci/paralax, pak pořád třeba nějaký shadow mapy nebo AO, pokud máš vyplej RT...

A jedna 4K textura v 32bit hloubce má bez komprese 64MB, takže jen na jeden povrch při třeba 8x 4K texturách jsi na 512 MB. Teď k tomu přidej to, že těch typů povrchů na terénu je víc - třeba máš jemnej sníh, hrubej sníh, bláto 1, bláto 2..., tráva... běžně se dneska podporuje třeba 8 typů povrchů na jeden level, ale nůže to bejt klidně i 16 nebo i víc. Pro 8 typů povrchů to máš v takovým případě 4 GB.
S 8K texturama by to už bylo 16GB.

No a teď ještě přidej modely a textury na ně, particly, animace... ale samozřejmě něco ubere komprese textur, nemusíš mít úplně všechny textury ve 4K nebo můžeš třeba smoothness a výškovku nacpat do jedný textury, nemusíš mít všechny věci z PBR a pak to zas půjde dolů.

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: stř 17. kvě 2023, 12:38
od Hladis
Ja tohle kdysi davno uz nekde tady na foru rozepysoval, ikdyz pro dnesek uz to neni uplne aktualni, ale princip je stale stejny. Dnes uz tech vrstev je vic nez bylo kdysi. Ja delal jeste asi maximalne ctyrvrstvy textury, vetsinou jen klasika diffuse, normal, specular a paralax. Ono se to da dost slusne optimalizovat a komprimovat, ale i tak proste pokud chci hodne detailni scenu s 4k-8k texturami s nekolika vrstvami, tak se do 512MB proste se scenou nejde dnes vejit ani za boha. :) Srovnat to se zminenym AoE III ani neni mozne.

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: stř 17. kvě 2023, 14:10
od Krteq
Streaming vám asi nic neříká, že?

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: stř 17. kvě 2023, 14:12
od satik
Streaming - to bylo na koho a na co? Moc nevidím kontext se posledníma příspěvkama.

Nebejt streamingu, je klidně možný, že by hra zabrala třeba 30+ GB ve VRAM :roll:

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: stř 17. kvě 2023, 15:29
od Hladis
Krteq píše: stř 17. kvě 2023, 14:10 Streaming vám asi nic neříká, že?
:? Souvislost ? Jako ze pak se to najednou zazracne do tech 512MB vejde bez vlivu na chod hry nebo co ? :D Do tech 512MB by se sotva vesly uz jen ty meshe. Jako ja teda jsem kritik nenazranosti poslednich her kvuli odflakly optimalizaci, ale tohle je tezky extrem.

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: stř 17. kvě 2023, 16:45
od Alfajk
Hladis píše: stř 17. kvě 2023, 15:29 :? Souvislost ? Jako ze pak se to najednou zazracne do tech 512MB vejde bez vlivu na chod hry nebo co ? :D Do tech 512MB by se sotva vesly uz jen ty meshe. Jako ja teda jsem kritik nenazranosti poslednich her kvuli odflakly optimalizaci, ale tohle je tezky extrem.
to spise narazi na tech nedostatecnejch 8GB, ta hra proste nevypada jako neco, co by se nemelo vejit do 8GB a streaming ocividne moc dobre implementovanej neni, protoze pri nedostatku vram se hra kompletne zasekava s propadama gpu i cpu loadu

stejne tak odstupnovani detailu nehraje moc roli a na medium/high neni videt rozdil, bohuzel ani ve vyuziti vram...a na low je to uz zase extremni propad a je to proste hnusny

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: stř 17. kvě 2023, 17:02
od Hladis
To uz je vec jina, s 8GB to musi ject jak z praku. Pokud ne, tak to zase nekdo zprasil. Jinak vsuvka, proc nekdy nejdou moc videt rozdily mezi treba Ultra a High je, ze Ultra ma treba jen nezkomprimovany normal mapy proti High, coz pak dela maly rozdil v kvalite, ale rozdil ve vytizeni VRAM by to melo udelat znacny.

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: stř 17. kvě 2023, 17:11
od Ache
Alfajk píše: stř 17. kvě 2023, 16:45to spise narazi na tech nedostatecnejch 8GB, ta hra proste nevypada jako neco, co by se nemelo vejit do 8GB a streaming ocividne moc dobre implementovanej není...
Jo je to k smíchu. Když sem tady nadával, jak open world hry s velkým dohledem a tunou objektů na obraze (třeba cyberpunk 2077 s RT) mají problém s 8GB VRAM RTX 3070, tak sem byl za blázna. A schytával sem to i od těch co se vyskytují v této diskuzi. :evil:

Teď tady nějaký pojebaný Diablo, který má pohled se shora a na scéně se vykresluje minimum objektů, se obhajuje, že klidně může žrát víc než 8GB VRAM protože to má náročné textury :-D

Nehrál sem tuhle, hru a nikdy nebudu, ale to co vidim na screenech by se v pohodě i do 2-4GB VRAM mělo vejít.

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: stř 17. kvě 2023, 17:22
od killerek
Me prijde, ze tu jdete ode zdi ke zdi. To, ze hra nejede plynule na 8GB karte samozrejme dobre neni. To, ze hra pouzije dostupnou VRAM u tech grafik, co ji maji vice, mi prijde OK. Ale ty extremy, ze se to ma vejit do 512 MB nebo i 2 GB, jsou dost divne.

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: stř 17. kvě 2023, 17:23
od VeCkO
2-4GB aby žrala hra co výjde v roce 2023 ? ano notak.. tohle nemyslíte vážně.
Hra jede krásně i na 8GB kartách, prostě jen využívá tolik kolik má karta.

I blbe wowko co je staré desetiletí žere 5-6gb VRAM

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: stř 17. kvě 2023, 19:01
od Hladis
Odkdy jsou naroky her odvozeny od letopoctu ? Snad jsou odvozeny od vizualu a technickyho zpracovani. Na 2GB pri hodne nizkych detailech by to mohlo jit, na 4GB na nejaky stredni by to melo taky bezet a na 8GB by to melo ject jak z praku na max. Je to jen izometricka rubacka v ne moc vizualne a technicky komplikovanym prostredi a pokud by se to na 8GB skubalo v FHD, tak nekdo neco posral. Tohle fakt neni material na 12GB+ naroky pro hladky beh. Je jedno ze je to open world, renderuje se stejne pouze nejblizsi okoli a ne cely svet. To ze si hra nataha vic dat do pameti pokud je volna je ok, alokace se nerovna co hra aktualne ma potrebovat, nesmi se to ale prehoupnout do stutteringu a podobnych vylomenin.

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: stř 17. kvě 2023, 20:08
od VeCkO
Tak jednu dobu se tu brečí jak na dnešní dobu je 8-10-12GB málo VRAM a na druhou stranu výjde v červnu nová hra a když žere 11GB VRAM je to taky špatně a musí žrát přeci 4GB :D :D tak .. já už nevím :D

btw stále tady hejtíte hru která byla puštěná v Beta verzi.
2.6 To může vypadat úplně jinak třeba.

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: stř 17. kvě 2023, 20:19
od Alfajk
uz nekdy videls verejnou "beta" verzi hry, ktera by se ve vysledku zasadne lisila v den vydani od toho, co predvedli v te "bete" ? ja uz jich par hral a v 99% pripadu tam nikdy zadne zmeny nebyly, a kdyz uz, tak dost casto to bylo spise k horsimu

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: stř 17. kvě 2023, 20:30
od VeCkO
Ano, Call of Duty v beta verzi byl totální šrot co nebyl vůbec optimalizovaný sekalo se to trhalo fps dropy pak vyšla hra a bylo to celé fixlé třeba. Nevím teď z hlavy který díl přesně CoDu to bylo ale pamatuji si to moc dobře.

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: stř 17. kvě 2023, 20:54
od Hladis
Jen pro detail, hru nijak ja nehejtim, nemam ji a dle oficialnich pozadavku ma ject i na uplnem potato PC. Tedy teoreticky by nemel byt problem s nejakou prehnanou narocnosti. Betu bych moc neresil a az to vyleze ven ofiko, pak se uvidi. Jednoduse shrnuto, hra neni na urovni roku 2005 jak tu bylo prohlasovano a zaroven by nemela mit prehnane naroky, ze by to byl nejaky stutter fest na 8GB VRAM.

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: stř 17. kvě 2023, 21:11
od VeCkO
Hladis píše: stř 17. kvě 2023, 20:54 Jen pro detail, hru nijak ja nehejtim, nemam ji a dle oficialnich pozadavku ma ject i na uplnem potato PC. Tedy teoreticky by nemel byt problem s nejakou prehnanou narocnosti. Betu bych moc neresil a az to vyleze ven ofiko, pak se uvidi. Jednoduse shrnuto, hra neni na urovni roku 2005 jak tu bylo prohlasovano a zaroven by nemela mit prehnane naroky, ze by to byl nejaky stutter fest na 8GB VRAM.
Já nechápu kde jste přišli na stutter u 8GB VRAM nic takového není.

1. Minulou betu byly propady fps mezi lokecami úplně na všech kartách, měl jsem to já i kamarád na RX7900XTX co má mnohem více jak 8GB VRAM byl to proste omtimalizační problém. (tuhle betu už to prostě nedělalo = vyřešeno/opraveno)

2. Podívejte se na požadovanou sestavu na PC .. vždyt tam píšou do minimálních požadavku GTX660!! Ta má snad 8GB?
Nebo na medium: GTX970 co má 3,5GB VRAM?
Na High píšou pak RTX 2060 a Ultra 3080

všho všudy když to vezmu tak doporučují OD GTX 660 po RTX3080, která hra tohle dneska takhle má?
Nechápu tedy proč se tu naráží na to, že to je kravina co potřebuje 12GB+ prostě ta hra když detekuje že máš kartu co má velkou paměť tak ji zaplní v čem se řeší ten problém tedy?