Frame Generation

Grafické karty s libovolným GPU firmy nVidia (např. Riva, GeForce).

Moderátoři: Walker1134, Wilik

Delarge
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. črc 2004
Bydliště: Korova Milk Bar
Kontaktovat uživatele:

Re: Frame Generation

Příspěvek od Delarge »

Sasakr píše: pon 18. zář 2023, 21:58 No ale v tom článku, na který se ten Redit odkazuje, ten Vsync zmiňují proto, aby byla jistota, že framerate zůstane v VRR range. Na to nepotřebuju Vsync, stačí cap.
Jenom to tam nepíšou:
However, with G-SYNC enabled, the “Vertical sync” option in the control panel no longer acts as V-SYNC, and actually dictates whether, one, the G-SYNC module compensates for frametime variances output by the system (which prevents tearing at all times. G-SYNC + V-SYNC “Off” disables this behavior; see G-SYNC 101: Range), and two, whether G-SYNC falls back on fixed refresh rate V-SYNC behavior; if V-SYNC is “On,” G-SYNC will revert to V-SYNC behavior above its range, if V-SYNC is “Off,” G-SYNC will disable above its range, and tearing will begin display wide.
V tom reddit postu máš výcuc z celýho článku a v tom rámečku je to celkem jasně napsaný, proč vsync on.
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Frame Generation

Příspěvek od Krteq »

To ale platí pouze pro G-Sync monitory s modulem.

S G-Sync Compatible se chová jako standardní Adaptive-Sync, tj. V-Sync na horní hranici VRR
Delarge
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. črc 2004
Bydliště: Korova Milk Bar
Kontaktovat uživatele:

Re: Frame Generation

Příspěvek od Delarge »

To jo, ale podle mě to základní doporučení (gsync on, vsync on, fps limit) funguje na jakýkoliv "ne gsync module" monitor taky. Měl jsem to tak 3 roky na gsync compatible monitoru i na současným, kterej ani není oficiálně gsync compatible, a nejsou s tím žádný problémy. Ale to neznamená, že je to nutně špatně - pokud někdo chce z nějakýho důvodu mít vsync off, ať si to tak nechá.
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
Mr.Nigga
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 05. lis 2005
Bydliště: Pelhřimov

Re: Frame Generation

Příspěvek od Mr.Nigga »

Sasakr píše: úte 19. zář 2023, 08:12 Tohle nedává moc smysl. VRR by mělo fungovat i bez Vsync.
To jsem si myslel taky a očividně to tak funguje, jen ne u mě :-D Ještě mě napadá, že tomu vadí televize připojená přes HDMI, ale ta je vypnutá, zobrazení nastavené pouze na monitor a do televize nejde signál. Večer ji zkusím odpojit úplně a vyzkouším jestli to jede i bez V-Sync
I'm living on reds, vitamin C and cocaine. Everything's a blur
Luky123
Nováček
Nováček
Registrován: 06. bře 2025

Re: Frame Generation

Příspěvek od Luky123 »

Ahoj. Mam graf. kartu MSI RTX 5080 Gaming Trio. Neviete mi poradit ako mozem zapnut Dlss 4x? Skusal som hry ako Cyberpunk, Indiana Jones kde je tato funkcia dostupna, ale v nastaveniach ked zapnem DLSS tak nemam moznost dat tam tu funkciu 4x. Ked pozeram videa na youtube tak tam maju tu moznost frame generation 2x, 3x, 4x
Ja mam moznost iba Frame Generation on/off a hra ide tak na 60/70 FPS :( Ked som videl na youtube ze zapli frame generation 4x tak bolo fps 120+
Viete mi niekto poradit? Treba to niekde manulane povolit v nvidia aplikacii? Neviem uz co mam robit :(((( Za akukolvek radu dakujem
ericc6464
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2022
Bydliště: Trencin ( SK )

Re: Frame Generation

Příspěvek od ericc6464 »

A tie hry máš originál, sú aktualizované ? Až potom sa dá nastaviť FG na 2/3/4x.
Delid CPU --- AM5 / 1700
MB: Asus ROG CROSSHAIR X670E GENE CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D RAM: G.SKILL 32GB 6800MHz CL34 Trident Z5 RGB VGA: Asus ROG Astral GeForce RTX 5090 32GB GDDR7 OC SSD: Kingston KC3000 1TB PSU: Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition CASE: Streacom BC1 Black LCD: 32" ASUS ROG Swift PG32UCDM KEYBOARD / MOUSE / PAD: Logitech MX Keys + Logitech G305 + A4tech X7 SOUND: Creative Gigaworks T20 II + Bang & Olufsen Beoplay H95
COOLING → CPU: Alphacool Core 1 Silver + TG AMD Mycro Direct-Die Pro RGB V1 VGA: ??? RAM: IceManCooler Nickel / Black Block + Heatsink RADIATOR: TECO TK 2000 Chiller PUMP: 3x D5 TUBING: EK 16/12 FITTING: Barrow 16/10 + Koolance QD3 FANS: 10x ARCTIC P12 PWM PST CONTROLLER: Aquacomputer OCTO FLOW SENSOR: Aquacomputer High Flow LT FILTER: Alphacool ES Big Inline
alienGT
Začátečník
Začátečník
Registrován: 02. úno 2007
Bydliště: Opava

Re: Frame Generation

Příspěvek od alienGT »

Tak to vynut prez nVidia app a uvidis. Me to pomohlo v Alan Wakeovi 2 s DLSS 4.
9800X3D|Silent Loop 2|ASUS Strix B650E-E|2x32GB 6000CL30|RTX 4090 Gaming OC|FD Meshify 2 XL|RM850i|42" LG C2 120Hz OLED
Luky123
Nováček
Nováček
Registrován: 06. bře 2025

Re: Frame Generation

Příspěvek od Luky123 »

Ano, hry su Original cez Steam a GOG. Hry som dnes preinstaloval. Teraz som skusal pri Cyberpunku pustit frame generation a automaticky preplo z DLSS na AMD FSR 3 Frame Generation pritom mam kartu od Nvidia. Mam tam len tuto AMD FSR moznost alebo off. Ked znova prepnem na DLSS super resolution tak sa frame generation hodi na off
Luky123
Nováček
Nováček
Registrován: 06. bře 2025

Re: Frame Generation

Příspěvek od Luky123 »

Ked som dal optimalizovat cez nVidia app tak pise zapnute DLSS frame generation 4x . Akonahle ale spustim hru tak to tam neni a mam tam len klasicke DLSS
Luky123
Nováček
Nováček
Registrován: 06. bře 2025

Re: Frame Generation

Příspěvek od Luky123 »

Tak problem je vyrieseny :) Musel som v nastavenia grafickej karty vo Windows povolit (Hardeverovo urychlovane planovanie GPU)
https://www.bing.com/videos/riverview/r ... &FORM=VIRE
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: Frame Generation

Příspěvek od _DAVE_ »

Zdravím, má FG nějaký reálný význam na 60Hz televizi?
Ne že bych téhle “technologii” nějak fandil nebo na ní spoléhal…
Ale vyzkoušel jsem ji v GreatCircle.
Funguje to v pohodě, ale samozřejmě jen bez framepcap a VSYNC.
A tutíž s vydatným tearingem..
Nekoukatelné.
Nějaké rady typu 58fps cap se moc neujaly, hra při takto nizkém fps vyloženě padala na plochu.

Ne že bych to tak chtěl hrát (real fps kolem 30), ale spíš mi šlo o to, vyzkoušet podobný bizár.
Hrávám na zamknutých 60fps a plně to vyhovuje, jen mě napadlo, kdyby se hra pohybovala okolo 45-55fps reál, jestli nelze FG použít k “dorovnání” hodnoty na 60.

Nicméně takhle to asi nefunguje
HTPC: i5-12400f, 32GB RAM, RTX4060ti, (3GHz/18,5GHz) - 16GB, case Grandia, 3DTV-LG 47"/ 3D Acer Projektor.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.

Ukázky her v plně stereoskopickém 3D, je potřeba - 3DTV, 3D projektor, VRset:: https://www.youtube.com/@stereoscopicga ... 9/featured
marek16
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. čer 2006
Bydliště: Brno

Re: Frame Generation

Příspěvek od marek16 »

Nemá, pokud nejsi masochista. Minimální hratelný fps s FG2 jsou tak cca 90fps. S FG3/4 nevím, ale určitě je to víc, na 120hz TV je to taky nepoužitelný, hroznej inputlag (minimálně v Cyberpunku).
Quis custodiet ipsos custodes?
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: Frame Generation

Příspěvek od _DAVE_ »

Jo to je jasné, je to funkce pro "rychlomonitoráře", aby je vůbec k něčemu měli.
Vždyť jsem taky od prvotního představení nechápal, k čemu to vlastně může být - kromě "placebo" obrovského čísla na ukazateli fps.
Chtěl jsem to jen zkusit, jaké to je vidět 60 mít 30 :)
Jsou experti co to takhle (podobně) údajně používají.
Mě se to povedlo používat jen s neomezeným fps - a s tearingem.
Když byly fps někde kolem hodnoty 100-120, ovládalo se to naprosto v klidu, to nicméně ale i v 60 s FG OFF a VSYNC. :roll:
HTPC: i5-12400f, 32GB RAM, RTX4060ti, (3GHz/18,5GHz) - 16GB, case Grandia, 3DTV-LG 47"/ 3D Acer Projektor.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.

Ukázky her v plně stereoskopickém 3D, je potřeba - 3DTV, 3D projektor, VRset:: https://www.youtube.com/@stereoscopicga ... 9/featured
Sasakr
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 02. bře 2010

Re: Frame Generation

Příspěvek od Sasakr »

_DAVE_ píše: ned 23. bře 2025, 14:43Hrávám na zamknutých 60fps a plně to vyhovuje, jen mě napadlo, kdyby se hra pohybovala okolo 45-55fps reál, jestli nelze FG použít k “dorovnání” hodnoty na 60.
Tohle umí aplikace Borderless Gaming, Digital Foundry to rozebírali taky. Jenže performance hit je takovej, že ti base frame padne z 45 někam na 30, z kterých ti to bude dopočítávat do 60, takže to ve výsledku bude horší než 45 nativ.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Frame Generation

Příspěvek od Krteq »

Neměl jsi na mysli spíš Lossless Scaling? Ta má možnost adaptivního FG

Lossless Scaling Adaptive Frame Generation! (In-Depth Review, Tests, and Showcases) (YouTube)
Sasakr
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 02. bře 2010

Re: Frame Generation

Příspěvek od Sasakr »

Pardon, samozřejmě Lossless Scaling :-D
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: Frame Generation

Příspěvek od _DAVE_ »

Chápu že nad tímhle budou majitelé 5xxx asi z principu ohrnovat nos, protože právě vyhodili desetitisíce za MFG a tady týpek prodává za 7$ něco, co patrně funguje lépe a na jakékoli plečce..

Nová aktualizace v Lossess Scaling : --- "Adaptive FG" myslím stojí za pozornost každého s rychlejším monitorem...

https://youtu.be/vi07odj5GVg?t=148
HTPC: i5-12400f, 32GB RAM, RTX4060ti, (3GHz/18,5GHz) - 16GB, case Grandia, 3DTV-LG 47"/ 3D Acer Projektor.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.

Ukázky her v plně stereoskopickém 3D, je potřeba - 3DTV, 3D projektor, VRset:: https://www.youtube.com/@stereoscopicga ... 9/featured
Sasakr
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 02. bře 2010

Re: Frame Generation

Příspěvek od Sasakr »

A jsem jedinej, kdo má takovej performance hit? Při zapnutí mi spadne nativní framerate až o 35 %. To nemá ani smysl zapínat...

Nebo jestli je to obsolentní RX580...
-+_[]
Začátečník
Začátečník
Registrován: 20. pro 2017
Bydliště: Třinec

Re: Frame Generation

Příspěvek od -+_[] »

Je to tou RX580. Ta už je na LS fakt nedostatečná. Jinak je LS velice dobrý počin.
Mani
Začátečník
Začátečník
Registrován: 24. zář 2013

Re: Frame Generation

Příspěvek od Mani »

_DAVE_ píše: pát 28. bře 2025, 13:55 Chápu že nad tímhle budou majitelé 5xxx asi z principu ohrnovat nos, protože právě vyhodili desetitisíce za MFG a tady týpek prodává za 7$ něco, co patrně funguje lépe a na jakékoli plečce..
Za MFG? Predpokladam ze pre nikoho z tejto komunity nebol MFG selling point pri 5000 serii, je to len bonus. Okrem toho, LSFG neni lepsie ako v hre implementovane FSR FG, XeSS FG ani DLSS FG uz len zo svojej podstaty. Application-level FG ktory nema pristup k motion-vectorom inheritne bude viac "nedokonaly" ako riadne implementovany frame-gen v hre.
Odpovědět

Zpět na „NVIDIA grafické karty“