Stránka 2 z 2

Re: Hellblade 2 - technická stránka hry

Napsal: stř 29. kvě 2024, 10:46
od Krteq
Paul píše: úte 28. kvě 2024, 17:20
AllowedCry píše: pon 27. kvě 2024, 17:27 ...
Mohli do toho jako třešničku na dortu implementovat i nějaký ten RT efekt.
...
Vždyť veškerý osvětlení je přes Lumen a to je snad hardwarově akcelerovaný RT.
...
Je tam sice Lumen, ale RT není akcelerovaný přes dedikované jednotky, jen "SW" RT (GI a reflections)

Re: Hellblade 2 - technická stránka hry

Napsal: stř 29. kvě 2024, 19:27
od HEAD
Jsou ve dvojce ty puzzle trochu lehci?Ty puzzle v 1 me uplne vytacej.Nikdo mi nerekne co delat/proc to delat/kam jit.Nejhorsi jou ty runy z toho uplne silim.Ted jsem v nakym mocalu a porad chcipam na nakej ohen v baraku nebo co to je a ke vsemu tam mam vyresit 3 runy :mrgreen:
Fakt nevim, jestli to vubec dohraju.

Re: Hellblade 2 - technická stránka hry

Napsal: stř 29. kvě 2024, 19:33
od Luda
V jedničce mě ty hádanky bavili. Ve dvojice je to slabý odvar.

Re: Hellblade 2

Napsal: stř 29. kvě 2024, 20:04
od Thellwin
Upravil jserm název, tahle hra asi nemá takový potenciál, aby "uživila" technický a herní thread.

Já jsem to hlavně kvůli vizuálu chvíli zkusil, ale musím říct, že pro mě to asi není. Jak už kdesi padlo, je to walking simulator v graficky fakt hezkém prostředí, ale gameplay jako takovej mi přišel i ničem. Přitom třeba ten soubojovej systém má podle mě potenciál, kdyby se to pořádně rozpracovalo ... v jiné hře :)

Během té cca hodiny hraní, se mi hodně vybavoval film Barbar s Madsem Mikkelsonem. Taky takovej divnej žážitek, něčím hrozně chytlavej vizuál, ale obsahově je to divný ....

Re: Hellblade 2 - technická stránka hry

Napsal: čtv 30. kvě 2024, 12:24
od Paul
Krteq píše: stř 29. kvě 2024, 10:46 Je tam sice Lumen, ale RT není akcelerovaný přes dedikované jednotky, jen "SW" RT (GI a reflections)
Tak to je demence. K čemu má Lumen HW akceleraci, když jí pak nepoužívaj? je to zbytečně náročnější než by mohlo bejt.
I když jako furt to vypadá fantasticky a dropy pod 60 jsem nezaznamenal, takže zas tolik si stěžovat nebudu :mrgreen:

Jinak jsem v poslední kapitole. Zatím bych to viděl na 7/10, slušnej zážitek, ale ta absence herních mechanik a totální linearita s neviditelnejma zdma to zadupává.

Re: Hellblade 2 - technická stránka hry

Napsal: čtv 30. kvě 2024, 13:21
od Krteq
Paul píše: čtv 30. kvě 2024, 12:24Tak to je demence. K čemu má Lumen HW akceleraci, když jí pak nepoužívaj? je to zbytečně náročnější než by mohlo bejt.
Akcelerace Lumenu přes dedikované RT jednotky přibyla až s pozdější verzí UE5.3 ... nevím jakou přesně verzi Hellbllade 2 používá, ale zřejmě ještě bez toho

Čemu to jinak vadí? RTGI přes Lumen nevoní protože to není "true RTX" :lol: ? Jediné, s čím může být problém jsou artefakty s Lumen reflections, kde je použit hybridní přístup.

Jinak výkon s "HW RT Lumenem" by šel paradoxně ještě víc do kolen. Mrkni na videa kde je porovnání Lumenu ve verzi 5.3 a novější

Re: Hellblade 2

Napsal: čtv 30. kvě 2024, 14:24
od Elkim
Thellwin píše: stř 29. kvě 2024, 20:04 Upravil jserm název, tahle hra asi nemá takový potenciál, aby "uživila" technický a herní thread.

Já jsem to hlavně kvůli vizuálu chvíli zkusil, ale musím říct, že pro mě to asi není. Jak už kdesi padlo, je to walking simulator v graficky fakt hezkém prostředí, ale gameplay jako takovej mi přišel i ničem. Přitom třeba ten soubojovej systém má podle mě potenciál, kdyby se to pořádně rozpracovalo ... v jiné hře :)

Během té cca hodiny hraní, se mi hodně vybavoval film Barbar s Madsem Mikkelsonem. Taky takovej divnej žážitek, něčím hrozně chytlavej vizuál, ale obsahově je to divný ....
Když to tu tak čtu - uvědomujete si, že to je doopravdy simulátor? Konkrétně simulátor psychózy. Hra má přiblížit lidem denní realititu lidí potýkající se s touhle mentální nemocí.

Re: Hellblade 2

Napsal: čtv 30. kvě 2024, 15:04
od Thellwin
Je to vydávaný jako hra a pro mě to jako hra nefunguje. Někomu se to může takhle líbit, mě to holt nezaujalo :)

Re: Hellblade 2 - technická stránka hry

Napsal: čtv 30. kvě 2024, 18:08
od Paul
Krteq píše: čtv 30. kvě 2024, 13:21
Paul píše: čtv 30. kvě 2024, 12:24Tak to je demence. K čemu má Lumen HW akceleraci, když jí pak nepoužívaj? je to zbytečně náročnější než by mohlo bejt.
Akcelerace Lumenu přes dedikované RT jednotky přibyla až s pozdější verzí UE5.3 ... nevím jakou přesně verzi Hellbllade 2 používá, ale zřejmě ještě bez toho

Čemu to jinak vadí? RTGI přes Lumen nevoní protože to není "true RTX" :lol: ? Jediné, s čím může být problém jsou artefakty s Lumen reflections, kde je použit hybridní přístup.

Jinak výkon s "HW RT Lumenem" by šel paradoxně ještě víc do kolen. Mrkni na videa kde je porovnání Lumenu ve verzi 5.3 a novější
Tak to mi vysvětli. Jak může bejt HW akcelerace pomalejší než SW akcelerace při stejný kvalitě zobrazení. Fakt by mě to zajímalo. Epic neumí programovat?

Jinak dohráno. 6/10 at best, slabší než jednička. Jediný co můžu pochválit je zasazení, audiovizuál a grafika. Všechno ostatní (nepodstatnosti typu gameplay a příběh) mi přišly slabý až průměrný. Ale v rámci gamepassu asi ok.

Re: Hellblade 2

Napsal: čtv 30. kvě 2024, 18:24
od Sobo
Dohrano. Je to jak rika Paul. Clovek by cekal, ze kdyz ziskali zkusenosti z jednicky a delali na tom tolik let, tak to taky nejak rozvedou - nejaky rozsahlejsi moveset, skilly, comba, gear, nebo alespon nove herni mechaniky, inovativnejsi boss fighty apod. Ale tohle vuci jednicce neprinasi navic vubec nic, dokonce je to v nekterych pripadech i regrese... V jednicce byly boss fighty, kdy hrac musel porazit unikatni nepratele, kteri meli ruzne mechaniky - treba boss v utrobach te hory, ktery casto utocil ze tmy a hrac se musel spravne nasmerovat podle zvuku.

Nic takoveho tady neni, vlastne je to rozdelene na 3 segmenty, ktere jsou jako pres kopirak. Nejdriv prochazka, pak trivialni "hadanka" k ziskani jmena, nakonec "boss fight" ve stylu environmentalniho hazardu, kde se jen vyhybate rytmickym instakillum v pohode vybuchu lavy nebo privalove vlny. To je vsechno, process se opakuje asi 3x dokola a konec hry.

Pokud ma clovek dobry HW + OLED, tak to dokaze vypadat opravdu uchvatne, ale je to skoro vic interaktivni film nez hra, skoro je to vice o koukani nez hrani, a toho zrovna fanousek nejsem. Je to v game passu, ktery si stejne platim, takze no problem, ale 50 ecek je imho teda fakt ranec za zhruba 6h walking simulator, i kdyz vypada hezky. Jednou za cas si takovou hru klidne zahraju, ale bez GP bych za to takove prachy rozhodne nedal a rozhodne pockal na minimalne 50% slevu, pokud ovsem vas tenhle typ hry vubec bavi.

Kdyz jsme u walking simulatoru, mozna by si spousta lidi radeji zahrala Firewatch, ale to jsme taky v uplne jine cenove relaci, ten si proste na nic nehraje.

Re: Hellblade 2

Napsal: čtv 30. kvě 2024, 22:06
od HEAD
Doporucuju optimalizaci podle tohodle videa + odstranit sracky jako chromaticka aberace, vignite a black bar https://www.nexusmods.com/senuassagahellblade2/mods/3
https://www.youtube.com/watch?v=jtL7IxohMys

Re: Hellblade 2

Napsal: pát 31. kvě 2024, 23:38
od HEAD
Tak jsem odehral asi 4hodky a tady je par postrehu.
Black bars/aspect ratio 2.39:1 tam jsou zcela urcite kvuli zvyseni vykonu.Po odstraneni se snizil vykon o dobrych 20%.Ale s tim to fakt nemuzu hrat.Vypada to hrozne.
Je lepsi to hrat bez sharpeningu pro FSR/DLSS, protoze to dela artefakty v pohybu a taky to dost vyrazne snizuje vykon o 10-15%.
FSR3 je i ve 4K docela nepouzitelny kvuli artefaktum v pohybu.XESS na ultra+ vypada skoro stejne jako DLSS quality.
HDR se mi zda lepsi ten svetlejsi preset+HGIG na TV.
Nastaveni nakonec pouzivam 4K, DLSS quality+framegen, 0 sharpening, high preset.Jen jsem snizil stiny a volumetricke efekty na stredni.
V configu jsem pak vypnul black bary a ten balast jako chromaticka aberace atd
[SystemSettings]
r.NT.Lens.Distortion.Intensity=0
r.NT.Lens.Distortion.Stretch=0
r.NT.Lens.Softness.Intensity=0
r.NT.Lens.Softness.RadiusSampleCount=0
r.NT.Lens.ChromaticAberration.Intensity=0
r.NT.DOF.RotationalBokeh=0
r.NT.DOF.NTBokehTransform=0
r.Tonemapper.Quality=0
r.NT.AllowAspectRatioHorizontalExtension=0
r.NT.EnableConstrainAspectRatio=0

[/Script/Engine.LocalPlayer]
AspectRatioAxisConstraint=AspectRatio_MaintainXFOV
Beha mi to 80-110fps coz je myslim slusny.Jinak ta pasaz v jeskynich a tesne predtim to jsou fakt graficky orgie na Oledu
Par screenshotu HDR prevedene do SDR
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Re: Hellblade 2

Napsal: pát 31. kvě 2024, 23:43
od Krteq
Vyšel patch
Hi everyone. We hope you’ve been enjoying Senua’s new journey into Viking Iceland. Today we have some small fixes to improve the game experience.
  • Added a warning prompt when selecting ‘New Story’ as this option resets the current save's story progress.
  • Fixed the large text size option, which was causing UI elements in chapter selection to go out of bounds.
  • Animation sync issues during some enemy executions in combat have been adjusted and fixed.
  • Adjusted the combat events during the Thórgestr battle at the end of Chapter 1
  • Several localization fixes.
  • Tree collision fixes in Chapter 2 settlement puzzle.
  • Fixed the crash when closing photo mode after extended gameplay.
  • Fixed a few cases of memory leaks game-wide.
  • Ultrawide fix during Chapter 3 cinematic to prevent Fargrímr from disappearing.
  • Indoor rain inside the broken house in Chapter 1 is fixed.
  • Ghosting issues fixed when running Frame Generation.
  • Added missing SFX during Chapter 3 puzzle and Chapter 4 combat
  • Fixed missing captions in several areas across the game.
  • Missing facial animations in Chapter 5 cinematic after village battle.
  • Misaligned peach fuzz around Senua's neck and face has been corrected.
  • Goði combat crowd push events have been adjusted for a better combat experience.
  • Improved FSR3 artefacts.
  • Fixed the case of some animated objects were invisible during gameplay.
  • Fixed instances of black marks appearing on faces around beards and fine hairs on Low preset
.
Patch Notes – 31st May 2024

Re: Hellblade 2

Napsal: ned 2. čer 2024, 20:36
od HEAD
Tak musim rict, ze az do pasaze s prvnim obrem me ta hra bavila vic nez jednicka.Potom je to hratelnostne porad to stejny..ted jsem u tretiho obra a musim se nutit to hrat.Podle me je to moc natahovany a melo to skoncit po prvnim obrovi.
Jednicka byla vic ruznoroda v hratelnosti.Treba ta pasaz s pochodnema/svetlem a stinem atd.