Stránka 2 z 17
Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl - Technická stránka hry
Napsal: čtv 21. lis 2024, 09:12
od Still.Lord
Čekal jsem pruser, ale né takový
Zlatý Cyberpunk...
I když už první díl dost napověděl.
Nepřeskořitelný první film, nejde běhat, po sebrání Artefaktu nikde není... To je na prvních 5 minut dost i na mou trpělivost...
O kompilování shaderů pořád dokola ani nemluvě...
Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl - Technická stránka hry
Napsal: čtv 21. lis 2024, 09:36
od komec001
Delarge píše: ↑čtv 21. lis 2024, 09:06
V tom případě tam ale těžko bude 99% využití grafiky, že jo...
Nějaké jiné vysvětlení?
Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl - Technická stránka hry
Napsal: čtv 21. lis 2024, 09:49
od python.p
450W je maximální TDP při využití plného potenciálu GPU všeho co na boardu je.
Teď jsem třeba počítal nějaký neuronky a 4090 brali cca 330W (takty jeli na plno, výsledky odpovídali výkonu).
Takže buď je údaj 99% špatný a nebo jej špatně interpretuješ. V ideálním světě, kdyby CPU byl bottleneck pro GPU, tak by GPU jela třeba na 50% a CPU by jel třeba na 80%. Ano klidně 80%, protože to je součet všech jader/ vláken a pokud hra umí využít jen 12 vláken u 16 vláknového CPU tak to znamená, že těch 12 jede na max a narazilo to na strop a ty zbylý 4 vlákna se flákají a ideálně se starají o nějaký systemový nesmysle.
Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl - Technická stránka hry
Napsal: čtv 21. lis 2024, 09:52
od satanicek666
komec001 píše: ↑čtv 21. lis 2024, 09:36
Delarge píše: ↑čtv 21. lis 2024, 09:06
V tom případě tam ale těžko bude 99% využití grafiky, že jo...
Nějaké jiné vysvětlení?
v tvojej zostave nemoze ani bohovy byt cpu bottleneck
Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl - Technická stránka hry
Napsal: čtv 21. lis 2024, 10:09
od stylar
Jsem ani nezažil aby moje RTX4090 brala běžně 450W, možná při přetaktování, vliv bude mít i použití HW RT akcelerace, kde se GPU jádro používá na max. prostě přes 400W v defaultu se dostávám jenom v hodně RT náročných hrách jako je Cyberpunk 2077 s pathtracingem atd.
U některých her mi to jede i cca 4k120fps s využitím GPU 99% a spotřeba kolem 200W, takže za mě spíš engine bottleneck, kdy nevyužije všechny prostředky, co má k dispozici.
Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl - Technická stránka hry
Napsal: čtv 21. lis 2024, 10:13
od AllowedCry
V těch lokacích je hra skutečně CPU limited, pozoruji u sebe to samé.
https://www.pcgameshardware.de/Stalker- ... 1459736/6/
E// Tohle snad časem dají do kupy.
Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl - Technická stránka hry
Napsal: čtv 21. lis 2024, 10:17
od python.p
CPU limit na úrovni engine? Jasný to tam asi bude.
Je CPU bottleneck pro GPU? Ne. I když někdo to tak asi vnímá.
Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl - Technická stránka hry
Napsal: čtv 21. lis 2024, 10:22
od durod
Ktere nastaveni je nejnarocnejsi na vykon? Shading? GI?
Testovali to jiz nekde?
Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl - Technická stránka hry
Napsal: čtv 21. lis 2024, 11:01
od Paul
Zkusil jsem hodinu PC gamepass verzi (krabicovka čeká v alzaboxu), pár postřehů:
- grafika je pěkná, ale absence stínů od baterky je bizár (první Stalker to uměl, 2007)
- ovládání na gamepadu je kompletně rozbitý, absence deadzone a acceleration znamená že míření i chození je šíleně špatný a kompletně to ničí zábavu (vtipný porovnat s BLOPS6 který jsem hrál před tímhle, kde bylo default controller nastavení naprosto dokonalý)
- vypadá to že A-Life (persistentní simulace NPC) ve hře vůbec není a NPC i enemáci se spawnují náhodně kolem hráče
- hra neběží úplně dobře, v prvním settlementu framerate drop na 40, na 5800X3D CPU bottleneck? absurdní
- do prvního bloodsuckera jsem musel vypálit asi tři zásobníky - tenhle bullet sponge zdá se mi být poněkud nešťastný
Věřím že hra bude skvělá, ale...tak za půl roku. Možná později.
Jsem docela nasrán, vzal jsem si kvůli tomu dovolenou
Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl - Technická stránka hry
Napsal: čtv 21. lis 2024, 11:06
od python.p
A to se někde nechali slyšet, že ta hra pojede na klid i na 1650Ti
Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl - Technická stránka hry
Napsal: čtv 21. lis 2024, 11:17
od satanicek666
jak som pisal vysie.ze to bude jak u cp2077 hratelne fajne o cca rok
Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl - Technická stránka hry
Napsal: čtv 21. lis 2024, 11:19
od Thellwin
Když člověk opustí tu mantru, že jak nejsou posuvníky grafiky nastavený na doraz doprava, tak se na to nedá koukat, tak co jsem proběhl pár YT videí, dá se celkem hratelně zprovoznit v 1080p resp 1440p i na celkem už starých kartách, které mají dneska cenu pár tisíc. Asi nikdo nemůže čekat, to to pojede na dejme tomu high nastavení 60+ FPS na kartách, který se prodávaly X let zpátky
FSR jede dneska skoro na všem, DLSS od 2XXX generace na NV taky. Akorát tady nejsme úplně reprezentativní skupina, myslím že většina běžných lidí prostě stáhne nějaká nastavení, tak jak to dělají po celý svůj život a zahrajou si taky dobře (z jejich pohledu).
Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl - Technická stránka hry
Napsal: čtv 21. lis 2024, 11:28
od madPav3L
Vůbec nejsem překvapen v jakém stavu to vyšlo, moc dobře si pamatuji v jakém stavu byly předchozí S.T.A.L.K.E.R. hry, i když dnes už je to celkem trend a až na výjimky je dost her při vydání hodně zprasených.
Těším se na to moc, mám to koupené, protože jsem si moc přál, aby to bylo ok, ale v tomto stavu tomu nechám minimálně půl roku až rok na doladění a dám refund.
Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl - Technická stránka hry
Napsal: čtv 21. lis 2024, 11:30
od satik
_vuLva_ píše: ↑čtv 21. lis 2024, 05:34Jo kompiluje to shadery při každým spuštění. Je to otravný, ale naštěstí to netrvá moc dlouho.
U mě to pokaždý trvá odhadem tak 2-3 minuty...
Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl - Technická stránka hry
Napsal: čtv 21. lis 2024, 11:41
od satik
python.p píše: ↑čtv 21. lis 2024, 08:36
Můžu se zeptat, když karta jede na 99% proč je bottleneck na CPU?
Já bych tomu i věřil, že může bejt reálný, že to ukazuje 98+% a přitom je bottleneck na cpu.
Pokud se u grafiky to zatížení počítá tak, že to jen sampluje, jestli grafika zrovna něco dělá v danej moment, ale už to neřeší, jakým způsobem je zatížená.
Podobně, jako je to např. u vícejádrovýho procesoru, kdybys využití procesoru počítal jen podle toho, jestli ten procesor zrovna něco zpracovává nebo ne (protože u GPU nemůžeš nějak jednoduše počítat využití každý třeba CU a pak to zprůměrovat).
Dneska už grafika počítá spousty věcí asynchronně, od grafiky, stínů, různý fyziky, částic, animací atd.
Paul píše: ↑čtv 21. lis 2024, 11:01
- grafika je pěkná, ale absence stínů od baterky je bizár (první Stalker to uměl, 2007)
Tohle teoreticky může bejt i úmyslný (zapnout stíny tam je otázka přehození jedný proměnný), když máš světlo někde blízko kamery a pak s tím přijde blízko k objektu, kterej vrhá stíny (třeba když procházíš vegetací), tak ty stíny můžou bejt docela divoký a může to ve výsledku působit rušivějc, než když tam ty stíny nejsou.
Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl - Technická stránka hry
Napsal: čtv 21. lis 2024, 11:46
od python.p
Rozumím, ale tohle spíš vídím, jakože na problém CPU vs engine vs to jak se zatížení počítá.
Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl - Technická stránka hry
Napsal: čtv 21. lis 2024, 11:53
od satik
To jo, ale ve výsledku máš 99% a jsi CPU bottlenecked. (Ale je to zatím jen moje domněnka).
Snad brzo bude i nějakej CPU benchmark
Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl - Technická stránka hry
Napsal: čtv 21. lis 2024, 12:10
od Elkim
Teď jsem si v rychlosti změřil první vesnici, TAA, FG OFF, detaily na max, 4090+9800X3D:
2160p: Max Thread load 85%, Time in GPU Load Limit 78%, GPU Power 345W, GPU Load 97%, 1% Low Avg 40FPS
720p: Max Thread load 83%, Time in GPU Load Limit 0%, GPU Power 226W, GPU Load 79%, 1% Low Avg 44 FPS
Každopádně ten input lag je příšernej a pozabíjet smečku teleportujících se čoklů je i na rookie celkem challenge.
Na benchmarkování to bude jistě fajn, kdo najde nějakou jó CPU heavy lokaci, dejte vědět pls
Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl - Technická stránka hry
Napsal: čtv 21. lis 2024, 12:20
od Still.Lord
Paradoxně se mi to nejvíc seká v interierech, což je trochu hodně divné...
Ale co, dám tomu holt čas.
Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl - Technická stránka hry
Napsal: čtv 21. lis 2024, 12:31
od python.p
Satikcz: Máš recht, já to z nějakýho důvodu vidím jinak, ale nepůjdu proti proudu, na to už jsem starej.
Ale vypadá to na hru kde se bude dát testovat moderní CPU - to potvrdí Michal.