Stránka 2 z 10

Napsal: pát 14. říj 2005, 14:26
od Fifi
Nejhorší je ta, ketrou jsi půjčil kamarádovi a zapomněl kterému.

Napsal: pát 14. říj 2005, 14:53
od Mirkana
ja měl jednou TNT 64 to byla hruza :)

Napsal: pát 14. říj 2005, 15:07
od wolf00
toz to ja jsem mel taky tnt2 m64 32mb agp a podavala lepsi vysledky nez moje prehozi ati rage 128 16mb agp [expert play 2000]

Napsal: ned 16. říj 2005, 12:50
od swarm
no-X píše:U mě je to těžký rozhodování, ale asi to bude RIVA 128 :D
Jo, ja nevim...musel bych se rozhodovat mezi 3Dfx Voodoo3 2000 SGR a S3 Virge DX 4MB :-).

Napsal: ned 16. říj 2005, 12:52
od no-X
Hmm, takže jednoznačně RIVA 128 :roll:

Napsal: ned 16. říj 2005, 15:17
od swarm
swarm píše:Jo, ja nevim...musel bych se rozhodovat mezi 3Dfx Voodoo3 2000 SGR a S3 Virge DX 4MB :-).
Aha, asi spis ta Voodoo3, protoze ta S3 ma lepe resene chlazeni a nehreje tolik... :roll:

Napsal: ned 16. říj 2005, 15:23
od no-X
Btw. docela by mě zajímalo, jestli se tu vůbec najde někdo, kdo používal RIVU 128, ale nepovažuje ji vůbec za to nejhorší, co kdy zkusil :blee:

Napsal: ned 16. říj 2005, 15:43
od Ladiz
no-X píše:Btw. docela by mě zajímalo, jestli se tu vůbec najde někdo, kdo používal RIVU 128, ale nepovažuje ji vůbec za to nejhorší, co kdy zkusil :blee:
Treba ja :mrgreen:. Byla to skvela grafika, hezky obraz ve 2D (na 15" CRT jsem na ni tehdy pouzival ve Windows ME na plose "pekne" rozliseni 960x720 :roll: - napsal jsem si pro to vlastni jednoduchy programek, standardne tohle rozliseni pouzivat neslo) i ve 3D (ta "optimalizace" texelu ohledne filtrovani textur pri hrani nebyla vubec poznat) a byla to dost rychla grafika ve sve dobe (vsechny hry jsem tam hral plynule, Quake2 jsem daval uplne plynule i v tech 960x720, kdy tedy vsechny buffery (front, back a depth buffer, vsechny 16bit) vyplnily celou videopamet (4 MB), tudiz uplne vsechny textury musel tahat pres AGP 1x, a jak si to davala :-D).

Samozrejme mela i chyby (zprehazene nektere blendovaci rezimy v OpenGL (additive a substractive blending) i Direct3D (blbe "jen" substractive blending), takze drobne vady v par hrach (treba nejaky typ kulky predatora v AvP1 ve zdi byl bily misto modry) - u mych aplikaci stacilo detekovat string "riva128" nebo "viper v330" a podle toho zmenit cisla tech blend. rezimu, protoze ta karta je umela, jen je mela na jinych pozicich), ale ty byly v pohode. Horsi to bylo s prechodem na Windows 2000 (a vyssi) - OpenGL melo pak o hodne hnusnejsi grafiku a Direct3D nebylo podporovano vubec. Proto jsem ji tehdy vymenil za jinou...

Napsal: ned 16. říj 2005, 15:50
od no-X
Měl jsem na mysli spíš běžnýho uživatele. Ne programátora, kterej si bude psát vlastní drivery a utilitky, aby ta karta alespoň z části fungovala :sarcasm:

Napsal: ned 16. říj 2005, 16:15
od Ladiz
no-X píše:Měl jsem na mysli spíš běžnýho uživatele. Ne programátora, kterej si bude psát vlastní drivery a utilitky, aby ta karta alespoň z části fungovala :sarcasm:
Ale ja jsem beznej user :comp:. Jen jsem si napsal jednoduchej programek na nastaveni toho rozliseni (800x600 bylo zbytecne "velke" a v 1024x768 byly zas uz moc maly pismenka na mym tehdejsim 15" CRT) a experimentalne zjistil, co karta umi, a jak :)

Mladsi bracha (totalni BFU) na tom hral vsechny tehdejsi hry plynule a zadnych chyb v grafice si nevsiml (v D3D byl jinak jen substractive blending a ten se pouzival ve hrach minimalne (konkurencni voodoo 1&2 jej neumely); v OGL byl zas jen Quake2, a ten pouzival jen modulovaci a alpha blending (z blending rezimu)).

Napsal: ned 16. říj 2005, 16:41
od no-X
Nejhorší AGP kompatibilita, nejela pořádně na polovině desek, nejhnusnější 3D obraz, jakej jsem kdy viděl (a není to jen můj názor, stejný hodnocení je prakticky v libovolný recenzi na netu), mizernější drivery měla snad už jen ATi a Quake se na tom musel hrát softwarově, protože než se pánové uráčili splácnout vůbec nějakej opengl driver, bylo půl roku pryč.
Ladiz píše:Ale ja jsem beznej user :comp:
Kdybys byl typickou ukázkou běžnýho uživatele, nemusely by se k hardwaru dodávat drivery ani hry, protože by si je uživatelé v tichosti domova napsali sami :roll: Moje představa prototypu průměrnýho uživatele vypadá asi takhle. :wink:

Napsal: ned 16. říj 2005, 16:49
od Ladiz
  1. Njn, samozrejme jsem kartu nekupoval v dobe, kdy byla high-end, takze v te dobe na ni OpenGL ovladace uz byly, a vzhled 3D moc hodnotit nedokazu - jsem programator, rozeznavam jen 16 barev :oops:
  2. To jo, vzhledem k tomu, ze mam dokumentaci k cipu Riva128 na disku, tak bych se svymi dnesnimi znalostmi (a podivanim se do zdrojaku driveru jinych karet, coz treba na linuxu neni problem) ten driver dokazal splacat :) (mysleno pro linux, ale tam uz pro riva128 je). Mno a ty hry, ty delam uz delsi dobu :wink:

Napsal: ned 16. říj 2005, 16:55
od no-X
Právě, vždyť říkám - kdyby byli běžní uživatelé na tvojí úrovni, nebylo by třeba dodávat hry ani drivery :-) To ovšem nic nemění na tom, že když stojí hardware jako takový za ***, tak s tím ani sebelepší drivery nic nenadělaj... Což je shodou okolností situace, o který celou dobu mluvíme :-)

Napsal: ned 16. říj 2005, 18:58
od swarm
Ja bych nevidel Rivu 128 jako spatnou kartu jak nam ji tady no-X prezentuje. Obraz rozhodne neni tak hrozny, jak rika - vlastne jsem s kvalitou obrazu ve 3D nemel nijak problemy, ze by karta vybocovala z prumeru (vlastne bych rad videl pokud ji jeste nekdo ma, aby udelal screeny z par starych her na teto karte a jeste na nejakych dobovych pro porovnani...ale zadny JPEG, muselo by to byt v PNG, jinak by to bylo bezpredmetne).
Co se tyka vykonu, tak ten byl v te dobe vyborny a to je nepopiratelne. Ovladace; ja jsem tuto kartu daval Ladisovi do pocitace misto nejake S3Virge (vlastne uz ani nevim kde jsem ji lohnul, ale to by byla dlouha historie....ty penize jsem za ni tenkrat ale nedal :)) a instaloval jsem tam puvodni ovladace od Diamondu s podporou OpenGL a nebyl s nimi zadny problem v zadne hre, co se na tom hrala. Jinak tuto kartu jsem mel pouze v Intel deskach (nejcasteji 440BX) a problem s AGP jsem nemel nikdy...je mozne, ze na nejakych jinych chipsetech problemy mohly byt. Nekde tu mam jeste testy z nejakyho nemeckyho casaku na test agp texturingu a v te dobe bych rekl, ze problemy s AGP nebyly nic ojedineleho u dost karet....navic bylo dost karet, co ho nepodporovaly vubec i kdyz byly do AGP, takze i tak ta karta nebyla horsi nez tyto.
Jedinne co se da teto karte vytknout byla jeji tehdejsi cena, ktera byla docela dost vysoka - zvlaste u Diamondu (ASUS uz nebyl na tom tak hrozne).

Napsal: ned 16. říj 2005, 19:41
od no-X
swarm píše:Obraz rozhodne neni tak hrozny
Takže jinak - jaká karta z té doby má horší 3D obraz? Já jsem se totiž z žádnou takovou nesetkal. A jak říkám - stačí najít libovolnou dobovou recenzi se srovnáním kvality obrazu - závěry autorů jsou jednoznačné. Argumentovat absencí screenshotů s bezztrátovou kompresí je trochu mimo mísu, v roce 1997 byla rychlost připojení k intenetu taková, že bezztrátová komprese byla neakceptovatelná.

Jak říkám - "kvalita" obrazu tohohle čipu není můj osobní výmysl:

Quake II
Mister Ugly is again NVIDIA's RIVA chip. At least it can deliver pretty decent frame rates, but please what do you think of the tower walls, the corridors and the ladder ? Doesn't it look horrible compared to the i740 picture?
tomshardware

RAGE's Incoming
The ugliest in this comparison is definitely NVIDIA's RIVA. not only that the clouds look like rainbows and the banding of the horizon is horrible, but the green lines of the HUD are extremely blurry as well. RIVA may be pretty fast amongst its competitors, but the image quality is pretty much the poorest around nowadays. Please don't forget that the RIVA ZX offers the same quality as RIVA 128.
http://graphics.tomshardware.com/graphi ... ps-09.html

Turok
NVidia's RIVA 128 is not famous for highest image quality and I am sure that you can see the reason why. The waterfall is not filtered as fine as in the reference picture below and the sky and clouds don't look as good as on the Voodoo either. However, the RIVA doesn't seem to lack of any particular feature when running Turok, it just doesn't look quite as good as it could. At least you get a fair trade off here, since the RIVA may not be the most beautiful, but the fastest at Direct3D.
tomshardware
128 Reasons not to buy nVidia

After the initial release of the Riva 128 chipset it seemed as if the chipset itself was reason enough to leave nVidia out of the competition when it came to overall quality. Suffering from poor image quality, poor implementation of the AGP specification, an annoying 800 x 600 Z-Buffered resolution limitation, not to mention poor performance on slower systems. In a cheap attempt to correct some of those problems nVidia went ahead with the release of an intermediate chipset, the Riva 128ZX, which boasted an AGP 2X compliant interface as well as support for up to 8MB of on-board RAM. However the improvements weren't enough to justify ditching your Voodoo or Riva 128 for a card based on a chipset that sounds like it was a discontinued Camaro.
anandtech
The RIVA 128 suffered from a bad image quality, although it outperformed the Voodoo Graphics cards in many benchmarks.
templeoftech
I also have a Riva 128 board, and it IS fast, but the texture cracking is still bad in almost all Direct3d games, even with the latest drivers, and it noticeably detracts from gameplay. The lonsdale dx6 drivers have pretty much erased the Riva's speed advantage and the few extra fps I might be able to eke out of the Riva isn't really worth the bad image quality and the washed out 2d picture.
PeaK
RIVA 128 is really totally outclassed here, with it's poor image quality, you will better off with some others card if you need perfect imaging.
hardwarezone


Leckerá karta měla díky driverům nebo chybějící podpoře pro nějakou technologii horší kvalitu obrazu v nějaké konkrétní hře, ale jedině RIVA 128 vychází mizerně komplet ve všech hrách.

A co se týká AGP - nemyslel jsem problémy typu nefunkční AGP texturing s tou a tou deskou, ale že AGP verze v mnoha deskách vůbec nebootovala...

Takže si trvám na tom, že druhá karta, krerá by byla mizerná v tolika ohledech, na trhu prostě nebyla. Jedinou výhodou RIVY byl výkon.

Napsal: ned 16. říj 2005, 19:57
od Ladiz
no-X píše:Takže jinak - jaká karta z té doby má horší 3D obraz? Já jsem se totiž z žádnou takovou nesetkal.
Treba ATIny maji svuj 16bit rezim "povestny" ("neuveritelny" dithering :roll:). A 24/32bit rendering nabizely ATIny az pozdejc, nehlede na to, ze v mnoha hrach jeste neslo zmenit barevnou hloubku na vic jak 16bit, takze i na ATInach s podporou truecolor renderingu byl jejich hnusny 16bit obraz.

Napsal: ned 16. říj 2005, 21:29
od no-X
Ty to píšeš, jako kdyby RIVA 128 32bit rendering uměla :) Jinak co se týká kvality obrazu Rage PRO, za moc nestála, ale jak v QII, tak v Incomingu dopadl pořád líp, než RIVA 128 a co se Turoku týká, tak jako jedinej čip měl Rage PRO solidně transparentní mlhu, kazil to jen bug použitých driverů, kvůli kterýmu nejela korektně filtrace textur. Ale na banding a mipmapy NV3 z konkurentů neměl zdaleka nikdo. To totiž nebyl bug, ale vlastnost :-)

Napsal: ned 16. říj 2005, 21:55
od swarm
S3 mela chybu v obraze protoze neumela modulovat alfu, takze vznikaly cerny mista.
Rage Pro neumela u alfablendovanych polygonu filtraci a mela naprosto sileny dithering.
nVidia zase nemela extra filtraci textur v OpenGL (btw koho vsechno treba ale taky napadlo z tech kterym to vadilo prepnout v ovladacich na best quality u filtrace textur, jako ze tam ta volba je a ze se projevi :roll:)

Pro me to byl proste prumer...

Napsal: ned 16. říj 2005, 23:34
od no-X
swarm píše: nVidia zase nemela extra filtraci textur v OpenGL (btw koho vsechno treba ale taky napadlo z tech kterym to vadilo prepnout v ovladacich na best quality u filtrace textur, jako ze tam ta volba je a ze se projevi :roll:)
Nejen v OpenGL. Ale když už to máš takhle pěkně v paměti, co kdybys zkusil udělat nějaký screenshoty + framerate při jednom i druhým nastavení, ať svoje tvrzení podložíš a nemluvíme jen tak do větru :wink: Ono by se totiž taky mohlo stát, že v "quality" režimu nebude výkon natož kvalita dosahovat ani úrovně Voodoo1, a proto nebylo tohle nastavení vybráno jako default :roll:

Napsal: ned 16. říj 2005, 23:50
od swarm
no-X píše:Ale když už to máš takhle pěkně v paměti, co kdybys zkusil udělat nějaký screenshoty + framerate při jednom i druhým nastavení, ať svoje tvrzení podložíš a nemluvíme jen tak do větru :wink:
Už jsem se všeho tohodle starýho HW sbavil....ovšem ty jednu takovou kartu máš, můžeš mi ji poslat poštou s tim, že to otestuju, a pak vrátim, a nebo můžeš otestovat doma sám :wink:.