Napsal: pát 14. říj 2005, 14:26
Nejhorší je ta, ketrou jsi půjčil kamarádovi a zapomněl kterému.
Diskuze o hardware, software a overclockingu
https://forum.pctuning.cz/
Jo, ja nevim...musel bych se rozhodovat mezi 3Dfx Voodoo3 2000 SGR a S3 Virge DX 4MB .no-X píše:U mě je to těžký rozhodování, ale asi to bude RIVA 128
Aha, asi spis ta Voodoo3, protoze ta S3 ma lepe resene chlazeni a nehreje tolik...swarm píše:Jo, ja nevim...musel bych se rozhodovat mezi 3Dfx Voodoo3 2000 SGR a S3 Virge DX 4MB .
Treba ja . Byla to skvela grafika, hezky obraz ve 2D (na 15" CRT jsem na ni tehdy pouzival ve Windows ME na plose "pekne" rozliseni 960x720 - napsal jsem si pro to vlastni jednoduchy programek, standardne tohle rozliseni pouzivat neslo) i ve 3D (ta "optimalizace" texelu ohledne filtrovani textur pri hrani nebyla vubec poznat) a byla to dost rychla grafika ve sve dobe (vsechny hry jsem tam hral plynule, Quake2 jsem daval uplne plynule i v tech 960x720, kdy tedy vsechny buffery (front, back a depth buffer, vsechny 16bit) vyplnily celou videopamet (4 MB), tudiz uplne vsechny textury musel tahat pres AGP 1x, a jak si to davala ).no-X píše:Btw. docela by mě zajímalo, jestli se tu vůbec najde někdo, kdo používal RIVU 128, ale nepovažuje ji vůbec za to nejhorší, co kdy zkusil
Ale ja jsem beznej user . Jen jsem si napsal jednoduchej programek na nastaveni toho rozliseni (800x600 bylo zbytecne "velke" a v 1024x768 byly zas uz moc maly pismenka na mym tehdejsim 15" CRT) a experimentalne zjistil, co karta umi, a jakno-X píše:Měl jsem na mysli spíš běžnýho uživatele. Ne programátora, kterej si bude psát vlastní drivery a utilitky, aby ta karta alespoň z části fungovala
Kdybys byl typickou ukázkou běžnýho uživatele, nemusely by se k hardwaru dodávat drivery ani hry, protože by si je uživatelé v tichosti domova napsali sami Moje představa prototypu průměrnýho uživatele vypadá asi takhle.Ladiz píše:Ale ja jsem beznej user
Takže jinak - jaká karta z té doby má horší 3D obraz? Já jsem se totiž z žádnou takovou nesetkal. A jak říkám - stačí najít libovolnou dobovou recenzi se srovnáním kvality obrazu - závěry autorů jsou jednoznačné. Argumentovat absencí screenshotů s bezztrátovou kompresí je trochu mimo mísu, v roce 1997 byla rychlost připojení k intenetu taková, že bezztrátová komprese byla neakceptovatelná.swarm píše:Obraz rozhodne neni tak hrozny
tomshardwareMister Ugly is again NVIDIA's RIVA chip. At least it can deliver pretty decent frame rates, but please what do you think of the tower walls, the corridors and the ladder ? Doesn't it look horrible compared to the i740 picture?
http://graphics.tomshardware.com/graphi ... ps-09.htmlThe ugliest in this comparison is definitely NVIDIA's RIVA. not only that the clouds look like rainbows and the banding of the horizon is horrible, but the green lines of the HUD are extremely blurry as well. RIVA may be pretty fast amongst its competitors, but the image quality is pretty much the poorest around nowadays. Please don't forget that the RIVA ZX offers the same quality as RIVA 128.
tomshardwareNVidia's RIVA 128 is not famous for highest image quality and I am sure that you can see the reason why. The waterfall is not filtered as fine as in the reference picture below and the sky and clouds don't look as good as on the Voodoo either. However, the RIVA doesn't seem to lack of any particular feature when running Turok, it just doesn't look quite as good as it could. At least you get a fair trade off here, since the RIVA may not be the most beautiful, but the fastest at Direct3D.
anandtech128 Reasons not to buy nVidia
After the initial release of the Riva 128 chipset it seemed as if the chipset itself was reason enough to leave nVidia out of the competition when it came to overall quality. Suffering from poor image quality, poor implementation of the AGP specification, an annoying 800 x 600 Z-Buffered resolution limitation, not to mention poor performance on slower systems. In a cheap attempt to correct some of those problems nVidia went ahead with the release of an intermediate chipset, the Riva 128ZX, which boasted an AGP 2X compliant interface as well as support for up to 8MB of on-board RAM. However the improvements weren't enough to justify ditching your Voodoo or Riva 128 for a card based on a chipset that sounds like it was a discontinued Camaro.
templeoftechThe RIVA 128 suffered from a bad image quality, although it outperformed the Voodoo Graphics cards in many benchmarks.
PeaKI also have a Riva 128 board, and it IS fast, but the texture cracking is still bad in almost all Direct3d games, even with the latest drivers, and it noticeably detracts from gameplay. The lonsdale dx6 drivers have pretty much erased the Riva's speed advantage and the few extra fps I might be able to eke out of the Riva isn't really worth the bad image quality and the washed out 2d picture.
hardwarezoneRIVA 128 is really totally outclassed here, with it's poor image quality, you will better off with some others card if you need perfect imaging.
Treba ATIny maji svuj 16bit rezim "povestny" ("neuveritelny" dithering ). A 24/32bit rendering nabizely ATIny az pozdejc, nehlede na to, ze v mnoha hrach jeste neslo zmenit barevnou hloubku na vic jak 16bit, takze i na ATInach s podporou truecolor renderingu byl jejich hnusny 16bit obraz.no-X píše:Takže jinak - jaká karta z té doby má horší 3D obraz? Já jsem se totiž z žádnou takovou nesetkal.
Nejen v OpenGL. Ale když už to máš takhle pěkně v paměti, co kdybys zkusil udělat nějaký screenshoty + framerate při jednom i druhým nastavení, ať svoje tvrzení podložíš a nemluvíme jen tak do větru Ono by se totiž taky mohlo stát, že v "quality" režimu nebude výkon natož kvalita dosahovat ani úrovně Voodoo1, a proto nebylo tohle nastavení vybráno jako defaultswarm píše: nVidia zase nemela extra filtraci textur v OpenGL (btw koho vsechno treba ale taky napadlo z tech kterym to vadilo prepnout v ovladacich na best quality u filtrace textur, jako ze tam ta volba je a ze se projevi )
Už jsem se všeho tohodle starýho HW sbavil....ovšem ty jednu takovou kartu máš, můžeš mi ji poslat poštou s tim, že to otestuju, a pak vrátim, a nebo můžeš otestovat doma sám .no-X píše:Ale když už to máš takhle pěkně v paměti, co kdybys zkusil udělat nějaký screenshoty + framerate při jednom i druhým nastavení, ať svoje tvrzení podložíš a nemluvíme jen tak do větru