Stránka 2 z 4
Napsal: čtv 29. čer 2006, 13:59
od no-X
Zajímavý rozhovor o DX10:
http://www.extremetech.com/article2/0,1 ... 041,00.asp
Zvlášť tohle
ExtremeTech: In your opinion, is that the more optimal way to go, to have a unified vertex and pixel shader from a hardware point of view?
Blythe: I think that's the trend, that's the direction we're going to. The 10,000-foot view is that the graphics processor is this bank of parallel processors that are really good at doing parallel programming on data-parallel kinds of applications. And that there's a layer on top that is all about graphics processing which sort of provides these logical abstractions of vertex shaders and pixel shaders and geometry shaders and anything else that we think of that makes sense.
Napsal: sob 1. črc 2006, 00:05
od crux2005
trochu menej textu .....
tak ale to tu ešte nebolo :
http://download.microsoft.com/download/ ... 2_WH06.ppt
(4.6MB)
/ inak čo ma sere , že D3D10 bude len pre Vistu
Napsal: sob 1. črc 2006, 09:15
od no-X
Napsal: sob 1. črc 2006, 09:31
od Lukfi
minimálně nějakou zkrácenou verzi už jsme viděli... ale tady je toho trochu víc
Napsal: sob 1. črc 2006, 09:45
od no-X
Nejzajímavější je asi
tenhle... to dává tušit, o kolik procent by čip mohl být efektivnější pouze díky hardwarové unifikaci.
Napsal: pát 7. črc 2006, 16:26
od no-X
Tentokrát Extremetech připravil interview s B.Drebinem z ATi (téma více-méně zůstává):
http://www.extremetech.com/article2/0,1 ... 159,00.asp
/edit: No, tak teda nic moc. Krom informace, že ATi nehodlá synchronizovat vydání R600 s Vistou (DX10), je to celkem o ničem.
Napsal: pát 7. črc 2006, 17:00
od Butch
Myslite ze DX10 bude opravdu jen pro Windows Vista?
Podle me hodne lidi jen kvuli tomu nebude chtit na Windows Vista prejit.
Je nesmysl aby treba Crysis, ktera ma podporovat DX10 v dobe sveho vypusteni nemohla byt spustena nikde jinde nez na Win Vista. Ktere v te dobe jeste nebudou prilis rozsirene.
Jako je mozne, ze pustit pujde na WinXP a bude u toho poznamka, ze kdyz se to pusti pod Vista, tak se zpristupni DX10 efekty a feature.
To je podle me jedinna sance jak tyto hry prodat. Vista-only gamesy si myslim ze jeste par let nebudou.
Podle me nevydani dx10 pod WIN xp bude blokovat vyvoj dx10 her a prodej DX10 karet tak jako tak.
Preci jen kdyz ma nekdo originalni WIN XP a koupi treba jen novou grafiku s podporou DX10 a bude chtit hrat DX10 hry se vsemi efetky, tak kvuli tomu nebude kupovat nove Windows za X tisic!!!
Pokud ano, tak politiku Microsoftu vnutit nam WIndows Vista, beru jako velice nefer jednani a bude to vezt a motivovat uzivatele k schaneni piratskych verzi.
Napsal: pát 7. črc 2006, 17:09
od palda
Butch píše:Myslite ze DX10 bude opravdu jen pro Windows Vista?
Podle me hodne lidi jen kvuli tomu nebude chtit na Windows Vista prejit.
Je nesmysl aby treba Crysis, ktera ma podporovat DX10 v dobe sveho vypusteni nemohla byt spustena nikde jinde nez na Win Vista. Ktere v te dobe jeste nebudou prilis rozsirene.
Jako je mozne, ze pustit pujde na WinXP a bude u toho poznamka, ze kdyz se to pusti pod Vista, tak se zpristupni DX10 efekty a feature.
To je podle me jedinna sance jak tyto hry prodat. Vista-only gamesy si myslim ze jeste par let nebudou.
Podle me nevydani dx10 pod WIN xp bude blokovat vyvoj dx10 her a prodej DX10 karet tak jako tak.
Preci jen kdyz ma nekdo originalni WIN XP a koupi treba jen novou grafiku s podporou DX10 a bude chtit hrat DX10 hry se vsemi efetky, tak kvuli tomu nebude kupovat nove Windows za X tisic!!!
Pokud ano, tak politiku Microsoftu vnutit nam WIndows Vista, beru jako velice nefer jednani a bude to vezt a motivovat uzivatele k schaneni piratskych verzi.
podpora u crysis nebude 100% .. to mas napriklad jako kdyz si zahrajes HL2 na DX7 karte.. knihovny DX9 se pouzijou jenom pro zvuk napriklad (DX10 neni jenom o grafice) ... teda lepe to vysvetlit neumim ale snad nekdo pochopi
...crysis nebude DX10 hra... engine je DX9 (rikal to prezident cryteku)... podle me je pro evoluci nutny trosku investovat a i software musi jit s dobou, stejne jako hardware....
Napsal: pát 7. črc 2006, 17:16
od wector
Já bych to zase tak nehrotil - než se pořádně rozšíří DX10 karty, než se pořádně rozšíří DX10 hry, tak už imho moc lidí ani ta nepodpora XPček ani trápit nebude
Napsal: ned 9. črc 2006, 00:30
od no-X
Tak tohle je hodně zajímavý:
http://www.hardware.fr/articles/631-2/d ... -gpus.html
jen doufám, že se brzo objeví i EN verze
Napsal: ned 9. črc 2006, 01:44
od palda
docela me zaujala ta velikost textur... 8192x8192 .. jen aby to naslo vyuziti i v aplikacich.. dodneska nevidim hru ktera by mela vice nez 1024x1024 (nepocitam nektere modifikace
) ..
Napsal: ned 9. črc 2006, 08:11
od no-X
Určitě z toho budou mít radost někteří profesionální grafici
Když chtěli tohle rozlišení použít, museli si koupit HW od 3DLabs.
Samozřejmě máš pravdu, reálná použitelnost bude nízká, alespoň na kartách s 512MB RAM a míň. 8k*8k textura má 16x vyšší nároky na paměť než 2k*2k...
Napsal: ned 9. črc 2006, 10:13
od palda
no-X píše:Určitě z toho budou mít radost někteří profesionální grafici
Když chtěli tohle rozlišení použít, museli si koupit HW od 3DLabs.
Samozřejmě máš pravdu, reálná použitelnost bude nízká, alespoň na kartách s 512MB RAM a míň. 8k*8k textura má 16x vyšší nároky na paměť než 2k*2k...
slo mi hlavne o tu pamet karet+propustnost (fuj a jeste to filtrovat
)... samozrejme na profesionalni grafiku sem v tomhle nemyslel, tam si vzdicky musely poradit
Napsal: ned 9. črc 2006, 10:26
od no-X
Texturou paměťovou sběrnici nezahltíš, spíš jde o tu kapacitu...
Napsal: pon 17. črc 2006, 11:22
od no-X
Další díl seriálu o DX10 na ExtremeTech - vývojáři her.
http://www.extremetech.com/article2/0,1 ... 814,00.asp
Tentokrát je to docela zajímavý a aspoň se člověk dozví i něco novýho. Navíc je to napsaný pěkně srozumitelně
Napsal: pon 17. črc 2006, 15:13
od crux2005
viem ,že to je dosť veľká pripomienka ,ale
- DX 10 je nesprávne
aj sám microsoft hovorí len o D3D 10 (Direct3D 10) a to je správne.
DX 10 preto nie ,lebo nie je spätne kompatibilná s DX9 a preto nenahrádza DX9. D3D10 je samostatné.
Preto bude vo Viste DX9 a D3D10
Napsal: pon 17. črc 2006, 15:19
od Lukfi
crux2005 píše:Preto bude vo Viste DX9 a D3D10
Máš pravdu že pod pojmem DX10 myslíme hlavně D3D10 a na ostatní moduly DX se zapomíná, ale jelikož je D3D součást DX, je blbost aby ve Vistě bylo DX9 s D3D10...
Napsal: pon 17. črc 2006, 15:21
od no-X
crux2005: Takhle bychom se nikdy nedomluvili
Termíny jako pixel pipeline, pixel shader, TMU a mnohé další jsou v souvislosti s dnešími čipy taky nepoužitelné, nebo úplně nesmyslné a přesto se ze zvyku používají dál. Pokud ale obě strany vědí, o čem se mluví a ani to nemá vliv na smysl a jednoznačnost diskuze, tak myslím nemá cenu tyhle termíny řešit.
Napsal: pon 17. črc 2006, 17:06
od crux2005
no-X píše:crux2005: Takhle bychom se nikdy nedomluvili
Termíny jako pixel pipeline, pixel shader, TMU a mnohé další jsou v souvislosti s dnešími čipy taky nepoužitelné, nebo úplně nesmyslné a přesto se ze zvyku používají dál. Pokud ale obě strany vědí, o čem se mluví a ani to nemá vliv na smysl a jednoznačnost diskuze, tak myslím nemá cenu tyhle termíny řešit.
ok beriem to aj to je nazor
ja som len chcel hodit co si ja o tom myslim ....
Napsal: pon 17. črc 2006, 19:29
od palda
pokud vim tak MS uverejnoval neco o tom ze ve vista budou oddelena API protoze DX10 je hodne odlisny a bude se mezi nim a DX9 prepinat(?). bude se to tykat myslim jen DX10 karet, ale co ja vim. mozna jsem tu zpravu jen spatne pochopil, samotne Aero je jenom DX9.
ty uverejneny rozhovory dost vydesily moji penezenku
... uvidime...