Stránka 2 z 3

Napsal: pon 12. pro 2005, 22:54
od radekhulan
Digitaldoom píše:Nesmyslnost SLI i crossfire vzhledem:
To co má či nemá smysl nejsi schopen posoudit (tvůj názor na to navíc nikoho nezajímá) a není to ani předmětem threadu. Jsou zjevně lidi pro něž 35.000 Kč za grafiku není podstatný výdaj a chtějí prostě mít to nejlepší na trhu, každý si nekupuje (pod)průměr. Přínos SLI v Doom 3, Quake 4, F.E.A.R. je 70-90%, čili skoro dvojnásobek. Pokud toto chudý člověk nechápe, tak by měl. Proč si asi lidi kupují Mercedes, když nějak jede i Škodovka? ;-)

A pro tyto lidi, co chtějí TOP věci, je Crossfire horší a méně flexibilní platforma než SLI, důvodu viz výše.

Napsal: pon 12. pro 2005, 23:12
od Smeli
Původně jsem napsal toto...
O.K., jakožto smrtelník, který vidí jako zbytečné cpát si do PC na hraní ap. dvě grafiky, si myslím, že SLI i CF jsou zbytečnosti. Určitě ale ne pro lidi, co dělají do grafiky ap. Když jde o SLI vs. CF, stačí se kouknout na testy. Pokud Hulán míní to, že si někdo koupí SLI protože na to má, proč si k němu bude kupovat 4 monitory (viz. tytéž bláboly na jeho pages)? Jinak, co dodat?
1) dvě "levné" 7800GT vs. X1800XT - stačí jedna X1800XT a nějak ten poměr cena/výkon (2x cca 10K a 1x cca 15K)
2) nějaká propojka... a ty máš PC věčně otočené zadkem do místnosti, aby jsi ukázal, jaká máš case? A pokud vím, SLI má propojku tak i tak...
3) kdo by dělal technologii, která je v praxi k ničemu, když se nadá používat něco jiného (komunikace karet zatěžuje PCIe sběrnici)
4) o těch linkách snad psali všude... ale marketing je marketing
5) nižší výkon možná, ale za cenu VĚTŠÍ kvality to stají za to :wink:
,
ale napadá mě jen už to, proč se to řeší, když zatím asi není nikdo, kdo v praxi CF používá? Takže tady srovnáváme jen teorii s praxí - není rozumnější počkat, až si doma někdo bude hřát CF?

Napsal: pon 12. pro 2005, 23:18
od no-X
radekhulan píše:
Digitaldoom píše:Nesmyslnost SLI i crossfire vzhledem:
To co má či nemá smysl nejsi schopen posoudit (tvůj názor na to navíc nikoho nezajímá) a není to ani předmětem threadu. Jsou zjevně lidi pro něž 35.000 Kč za grafiku není podstatný výdaj a chtějí prostě mít to nejlepší na trhu, každý si nekupuje (pod)průměr. Přínos SLI v Doom 3, Quake 4, F.E.A.R. je 70-90%, čili skoro dvojnásobek. Pokud toto chudý člověk nechápe, tak by měl. Proč si asi lidi kupují Mercedes, když nějak jede i Škodovka? ;-)

A pro tyto lidi, co chtějí TOP věci, je Crossfire horší a méně flexibilní platforma než SLI, důvodu viz výše.
Jsi schopen si uvědomit, že ty názory, které tady nikoho nezajímají, jsou zrovna ty tvoje? Řeklo ti to málo lidí? Myslíš si, že si můžeš psát co chceš a ostatním upírat právo na jejich názor, který je navíc objektivnější než tvůj? Proč se povyšuješ nad ostatní, kteří jsou tady dýl, mají větší přehled a pořád dokazuješ, že ty jsi jediný, kdo si může dovolit SLI a ostatní na to nemají a závidí ti? Proč ponižuješ a urážíš ostatní? Proč se chováš jak malý děcko ve školce, který všem musí dokazovat, že jeho autíčko je to nejlepší? Proč nereaguješ na moje odpovědi? Proč se stále dokola snažíš rozpoutat flame?

Napsal: pon 12. pro 2005, 23:29
od radekhulan
no-X píše:Proč se stále dokola snažíš rozpoutat flame?
Srovnej si to v hlavě... Poukázání na nedostatky Crossfire versus SLI není přece flame. A to, zda SLI má či nemá smysl, s tímto OFF-TOPIC tématem začal DigitalDoom, já jen reagoval. Zbytek je jen závist.. Takže se prosím vraťme k tématu.

Napsal: pon 12. pro 2005, 23:41
od Wilik
radekhulan píše:
no-X píše:Proč se stále dokola snažíš rozpoutat flame?
Srovnej si to v hlavě... Poukázání na nedostatky Crossfire versus SLI není přece flame. A to, zda SLI má či nemá smysl, s tímto OFF-TOPIC tématem začal DigitalDoom, já jen reagoval. Zbytek je jen závist.. Takže se prosím vraťme k tématu.
Hmm, nadpis zni - CF vs SLI a melo by jit o debatu, prip. srovnani techto dvou technologii. Pokud je zamerem autora (at uz puvodne v jinem threadu) poukazat na nedostatky jedne technologie pred druhou - obzvlast takovymto silne zavadejicim zpusobem, tak je to opravdu flamove tema. Asi stejne jako chtit poukazat na nedostatky Intel CPU versus AMD CPU (ci naopak).

Takze bud se bude debata odvijet od technologickeho srovnani a muze tu v klidu existovat a nebo se budete vzajemne napadat, urazet a bezmyslenkovite pomlouvat jedno ci druhe reseni - pak to tu zamkneme, rozdame karty a budeme mit vsichni spoustu volneho casu...

uvidime... EDIT: na muj post nereagujte a venujte se diskuzi...

Napsal: úte 13. pro 2005, 00:02
od radekhulan
no-X píše:je potřeba special master karta vs. není potřeba master karta
Má to vliv na výkon? Kvalitu obrazu? Spotřebu? Kompatibilitu s hrami? Ne. Tak co je na tom špatného? Naopak v případě nVidie je SLI logika součástí každého čipu a platí za ní i ti, kteří ji nepoužívají.
Je na tom špatné to, že u NVIDIA SLI si dnes koupím jakoukoliv kartu, a později udělám snadno upgrade. Nicméně pokud mám dnes X1800XL, jediný upgrade je na drahou X1800XT Crossfire Master Card, která mi poběží na úrovni pomalejší X1800XL.

A to je problém. U NVIDIA ať si koupím 6600GT, 6800GT, 6800GS, 7800GT, 7800GTX či 7800GTX-512, přechod na SLI je snadný, koupím si prostě druhou kartu ve stejné cenové relaci, nic dražšího.

Chápu to jako zcela jasnou výhodu NVIDIE. U ATI je Crossfire takzvaný "afterthought", cosi s čím se v koncepci nepočítalo, kdežto NVIDIA je zde koncepčně mnohem lepší, ATI se to tam jen snaží nějak "dobastlit", viz šílená externí propojka pro composition engine.

Možnost připojit na NVIDIA SLI až 4 monitory je pro high-end uživatele také mimořádně zajímavá, ATI to opět neumí.
no-X píše:nutná Crossfire podpora v driverech vs. uživatelská tvorba SLI profilů Tady by to bylo spíš naopak. SLI fungovalo pouze s několika podporovanými hrami a až když ATi představila CrossFire a uvedla nativní režimy, začala je nVidia kopírovat.
Není to pravda, uživatelské SLI profily aplikací jsou od počátku. A ATI toto bohužel neumí, prostě buď je podpora "natvrdo" v driverech, nebo jede jen "SuperTiling", který má přínos +/- 0%.

Opět jasná výhoda pro NVIDIA, u hodně her už jsem doplňoval uživatelský profil, třeba u GTA:SA, koupil jsem si hru, a NVIDIA měla ovladač s tímto vestavěným profilem až za měsíc. V případě ATI bych tedy měsíc nevyužil Crossfire, v případě NVIDIA SLI ano, prostě jsem si profil během minuty vytvořil a hrál :-)
no-X píše:nevyzrálá technologie a ovladače vs. stabilní a vyzrálá technologie a ovladače V čem je SLI stabilnější a vyzrálejší?
Už jen recenze na TechReport si na ovladače ATI stěžuje. Věřím jim.

A osobně jsem moc spokojen s dnešním NVIDIA SLI(-2), je to vyzrálá technologie. ATI k tomu bude muset teprve dospět.
no-X píše:dělá se jen X1800XT master vs. mohu zkombinovat třeba dvě levné 7800GT K čemu je dobré kombinovat dvě pomalejší karty, když existuje jedna rychlejší?
K čemu? Dnes má hodně lidí 7800GT jako levnou střední třídu. Pokud za půl roku budou chtít upgrade, mohou si v bazaru koupit druhou 7800GT za pár tisícikorun. V případě ATI by si museli kupovat extrémně drahou X1800XT Master Card..

Opět to chápu jako zcela jasnou výhodu pro NVIDII.

Napsal: úte 13. pro 2005, 01:01
od Mossad
radekhulan píše:
no-X píše:je potřeba special master karta vs. není potřeba master karta
Má to vliv na výkon? Kvalitu obrazu? Spotřebu? Kompatibilitu s hrami? Ne. Tak co je na tom špatného? Naopak v případě nVidie je SLI logika součástí každého čipu a platí za ní i ti, kteří ji nepoužívají.
zvednu napeti na jadre a mam takty XT, pameti holt pobezi o kus pomaleji, ale to preci neni podstatne, ten kdo chce mercedes si preci XL nekoupi ne? musi mit da best a koupi proste XT CF + XT... faq jeden blabolex za druhym... ty si jak jarda... precti si po sobe nekdy co vyblijes. tuhle pises ze kazdyho pul roku musis mit to best... pred pulrokem si spamoval ze amd je pro pubertaky... najednou mas X2, cekam na R580 az zahodis nvidii a budes fanATIk... clovek neexistuje tak, ze si stoupne na pedestal a extrahuje svoje exkrementalni domenky na lidi ktere nezajimaji a pokud chci diskutovat o problemu je nutne vest dialog ne monolog... co potrebujes slyset? ano radku mas nejlepsi pocitac z nas vsech protoze mas SLI a jelikoz si docural nejdal dostanes zlatou korunu... no-x argumenty nezodpovezene a copy&paste zvasty typu zaseklej kafemlejnek... cloveku se opravdu chvilema obraci kybl :?


//edit Wilik - promaz OT postu

Napsal: úte 13. pro 2005, 11:33
od no-X
radekhulan píše:A to je problém. U NVIDIA ať si koupím 6600GT, 6800GT, 6800GS, 7800GT, 7800GTX či 7800GTX-512, přechod na SLI je snadný, koupím si prostě druhou kartu ve stejné cenové relaci, nic dražšího.
Vážně? Tímhle jsi už argumentoval mockrát. Jenže prakticky to nedává smysl. Pokud si někdo před rokem koupil GeForce 6600GT jako novinku, těžko to dělal kvůli tomu, že by počítal s SLI upgradem. SLI deska tehdy stála o 1500-2000Kč víc a každý si dobře rozmyslel, jestli si tu sumu radši rovnou nepřidá na grafiku a nekoupí něco lepšího. Krom toho - všiml sis, že by si po tom roce někdo dokupoval druhou GF6600 do SLI? Že by to byl výhodný upgrade? Ne. Nic takového se neděje. Cena GT od jejího uvedení nijak výrazně neklesla, takže je to docela nevýhodný. Komu se vyplatí dát 4500-5000 za cca 30% výkonu navíc? S vědomím toho, že bude mít morálně zastaralé řešení, které mu krom těch 30% na výkonu nic nového nenabídne. Žádný TrAA, pomalý FSAA kvůli 128bit sběrnici a neefektivní kompresi, stále totéž anizo. To nemluvím o podpoře pro video. Pokud by si tehdy místo SLI desky onen zákazník zmíněnou sumu schoval a přidal si ji na novou grafiku, udělal by líp, protože za měsíc tu bude nová generace main-streamu (7600 / chvíli na to X1700) a ty za stejnou cenu dají vyrovnanější výkon než 6600GT-SLI, budou podporovat novější technologie a pro nové hry budou celkově vhodnější. SLI ani CrossFire není záležitost pro mainstream. Neříkám, že se to nedá využít, ale pro hráče to není.
radekhulan píše:Chápu to jako zcela jasnou výhodu NVIDIE. U ATI je Crossfire takzvaný "afterthought", cosi s čím se v koncepci nepočítalo, kdežto NVIDIA je zde koncepčně mnohem lepší, ATI se to tam jen snaží nějak "dobastlit", viz šílená externí propojka pro composition engine.
Zkus někdy používat vlastní hlavu a nekopírovat PR žblepty nVidie (ostatním čtenářům bych rád připomněl, že Radek Hulán cituje PR slajdy nVidie ze září, konkrétně stranu 10). Všechny čipy ATI vydané od roku 1999 nativně podporují multiprocesing a současný režim se používá od roku 2002 i v profesionální sféře. ATi se ale zaměřovala prvořadě na zvyšokvání kvality (což je priorita pro profesionální systémy), ne na zvyšování výkonu. Všechny čipy od R300 výš obsahují základní logiku, která dokáže skládat obraz (pro SuperTiling atp.) a podporuje blending (pro SuperAA). Pouze čip neobsahuje externí rozhraní pro přenos dat; k tomu byla používána sběrnice. Externí propojení karet přes TMDS + externí kompozitor jsou použity kvůli tomu, aby nebyla vytížena sběrnice a nárůst výkonu byl větší - u hráčských řešení se totiž preferuje výkon nad kvalitou (bohužel).

S čím se v konceptu nepočítalo je SLI-AA pro SLI - už jsem vysvětlil proč. Je ostuda, že nVidia ani v roce 2005 nepodporuje programovatelnost AA vzorků. 3Dfx programovatelný AA nabízelo už v roce 2000, ATi v roce 2001 a nVidia tuto technologii klíčovou pro nárůst kvality při grafickém multiprocesingu nepodporuje ještě ani po pěti letech, co se objevila na domácích grafických kartách.

Zde je obrázek rozložení SS vzorků - vlevo nVidia SLI, vpravo ATI CrossFire. Pro maximální účinnost je třeba, aby co nejrovnoměrněji vykrývaly plochu:
Obrázek

Pro lepší názornost stačí odstranit rastr:
Obrázek

I začátečník z tohohle posoudí, kdo má rovnoměrnější vykrytí a která technologie byla ve skutečnosti splácaná jenom tak aby se dalo říct: "my také podporujeme vyšší režimy FSAA". nVidia ale nepodporuje programovatelnost MS vzorků, takže aby nedošlo k rozostření, vyjdou SS vzorky nakumulované do centra pixelu a efektivita je v tahu. Proč je SLI AA horší než CrossFire SuperAA, když je dle tvých slov SLI vyspělá technologie, kdežto s CrossFire se podle tebe nepočítalo? Proč tedy CrossFire nabízí vyšší kvalitu FSAA na úkor nižší ztráty výkonu, než technologicky pokročilejší SLI?
radekhulan píše:Možnost připojit na NVIDIA SLI až 4 monitory je pro high-end uživatele také mimořádně zajímavá, ATI to opět neumí.
Už vidím profesionálního grafika, jak si jde koupit pro čtyřmonitorový systém SLI :lol: SLI a CrossFire je záležitost pro hráče. Kolik procent her podporuje zobrazení na čtyřech monitorech? Kolik hráčů používá čtyři monitory? I her, které podporují tři monitory (Parhelia) je jako šafránu a kdyby tohle bylo hledisko, podle kterého se někdo rozhoduje, nebyla by dnes na výsluní ATi s nVidií, ale Matrox. Tohle je hodně slabý argument.
radekhulan píše:
no-X píše:Tady by to bylo spíš naopak. SLI fungovalo pouze s několika podporovanými hrami a až když ATi představila CrossFire a uvedla nativní režimy, začala je nVidia kopírovat.
Není to pravda, uživatelské SLI profily aplikací jsou od počátku. A ATI toto bohužel neumí, prostě buď je podpora "natvrdo" v driverech, nebo jede jen "SuperTiling", který má přínos +/- 0%.

Opět jasná výhoda pro NVIDIA, u hodně her už jsem doplňoval uživatelský profil, třeba u GTA:SA, koupil jsem si hru, a NVIDIA měla ovladač s tímto vestavěným profilem až za měsíc. V případě ATI bych tedy měsíc nevyužil Crossfire, v případě NVIDIA SLI ano, prostě jsem si profil během minuty vytvořil a hrál :-)
Chris Ray píše:SLI in Far Cry would work if the game was compatible with AFR2. If you turn on AFR2 in Far Cry. You get massive boosts in performance in indoor scenes with SLI running AFR. Unfortunately the outdoor scenes arent entirely compatible with AFR2 so it causes stuttering outdoors. Which is why the game is default to SFR. Which isnt compatible to HDR rendering. Since its an un official rendering mode of the game. I honestly dont ever expect Nvidia to fix this. You can make your own HDR profile which will give significant boosts.
K čemu jsou uživatelské profily, když ani ty neumožní rozumný běh jedné z nejznámějších her? Má si hráč vybrat pomalejší SFR, které není kompatibilní s HDR, nebo má použít AFR2, které přinese větší nárůst výkonu, ale cukání ve venkovních scénách? FarCry ani SLI nejsou novinka, aby bylo něco takového omluvitelné. Zvlášť když jde o situaci na grafickém systému za 30-40 000Kč. Tohle je "vyzrálá technologie"?
radekhulan píše:K čemu? Dnes má hodně lidí 7800GT jako levnou střední třídu. Pokud za půl roku budou chtít upgrade, mohou si v bazaru koupit druhou 7800GT za pár tisícikorun. V případě ATI by si museli kupovat extrémně drahou X1800XT Master Card..
7800GT? Stejně jako to bylo s 6600GT? Snad už ne. Na tom pouze zákazníci viděli, že se něco podobného nevyplatí a že ani po roce a čtvrt cena karty neklesla na úroveň, která by SLI poměrem cena/výkon alespoň přiblížila podobně výkonnému řešení s jednou kartou. SLI má smysl pouze když se koupí najednou a v podobě toho nejvýkonnějšho dostupného řešení. Dokupovat druhou kartu, když už je první zastaralá a nedostačující, je pouze vyhazování peněz.

Napsal: úte 13. pro 2005, 13:13
od OBR
V tomto tredu se mu SLI uhajit nepodarilo tak si to dal na svuj laciny blog!

Argument 1. RH> SLI nema propojku!, a copak je ta mala desticka s napisem ASUS? Kterou si ty jednoduchy clovece propojis sve karty na desce ASUS 32-SLI a karty ti opet pobezi na x8 a ne na x16 jak se naivne domnivas!
Argument 2. RH> Vschno dobre ve SLI je dano ovladaci!, opet hloupost, prave ze ovladace svazuji SLI pouze na chipset Nvidia SLI, pokud by funkce nebyla tak zavisla na driverech slo by SLI pouzit i na Intel a VIA chipsetech. CrossFire lze prave proto ze je to samostatne reseni bez nutnosti spoluprace driveru chipsetu zprovoznit na Intel(VIA,ULI,Nforce4) chipsetu a tomu rikam svoboda volby.

Jinak mam zpravu ze se v USA Crossfie XT prodavaji od patku a skoro kazdy obchod je ma na pultech, daji se pry bezne koupit kdekoliv, brzo budou v CR, do vanoc urcite.

Napsal: úte 13. pro 2005, 13:48
od radekhulan
no-X píše:
radekhulan píše:A to je problém. U NVIDIA ať si koupím 6600GT, 6800GT, 6800GS, 7800GT, 7800GTX či 7800GTX-512, přechod na SLI je snadný, koupím si prostě druhou kartu ve stejné cenové relaci, nic dražšího.
Vážně? Tímhle jsi už argumentoval mockrát. Jenže prakticky to nedává smysl.
Ach jo, prakticky ztrácí smysl tato diskuse, jen sem kopíruješ pořád stejné kecy, pokud zjevně nemáš argumenty a o výhodách NVIDIA jen prohlásíš, že "to stejně nemá smysl", tak .. normální člověk si udělá obrázek (o tom, že NVIDIA je lepší).

Dále tvoje vyzdvihování toho, co ATI "profi" karty mají prý od roku "1950" je směšné, protože jako hráč si SLI mohu koupit v českém obchodě již více než rok, ale ATI "profi" ne. Na jedné straně NVIDII upíráš kladné body za více než rok existující komerční technologii, a na druhé straně je připisuješ v obchodě neexistujícímu "profi" řešení ATI. To je hodně tupá argumentace...

Nikoho zde nezajímá, co ATI prý má v jakési "profi" oblasti. Zajímavé je srovnání SLI a CrossFire, a to jsem provedl na začátku tohoto threadu a je to 100% pravdivé.

A protože je to pravdivé, ty se jenom utíkáš schovat k jakémsi "Crossfire Profi", které v obchodě neexistuje, a nikdo je nikdy neviděl, a neuvidí, jak je super. Také neutíkej ke "kvalitě obrazu", na nádherné moje screenshoty z NVIDIA 7800GTX z F.E.A.R. a Half Life 2 dosud nikdo nereagoval, takže NVIDIA zatím minimálně kontumačně kvalitativně rozhodně vyhrála ;-)

Zde porovnáváme SLI versus Crossfire a NVIDIA zde koncepčně drtivě vede. Sorry. Je mi líto, že ATI fanatici nemohou mít radost, když high-endu vládne NVIDIA už více než rok a bude zjevně vládnout dál..

Napsal: úte 13. pro 2005, 14:07
od Digitaldoom
Musím vystřihnout pochvalu No-X za absolutní a pravdivé vysvětlení situace ... z těch příspěvlů se člověk něco doví než jen to že prostě musíme unzat že NV drtivě vede a kdesi cosi výmysly choré mysli ...


Jako opravdu mě zaráží že tu nechají RH admini takto řádit ...dyť akorát plete lidi a chudák No-X aby to pak všechno vysvětlil a uvedl na pravou míru ....

Zde porovnáváme SLI versus Crossfire a NVIDIA zde koncepčně drtivě vede. Sorry. Je mi líto, že ATI fanatici nemohou mít radost, když high-endu vládne NVIDIA už více než rok a bude zjevně vládnout dál..
myslím že se tu uvedlo dost faktů o zastaralosti a nekoncepčnosti SLI kde ATI jako i u nových karet je technologicky namíle před NV ... v High endu NV vede ? a jakpak to ? .... pokuď vím x1800XT je nejsilnější dostupná karta a dlouho nejsilnější zůstane ... proč? protože 7800GTX 256MB je slabá a 512MB je jen papírově vydaná teda opravuji v tak omezené edici že snad ani nestojí zato o ní vůbec mluvit a hned tak nebude ... tohle prostě musí uznat i NVfanatik kdy NV dochází dech a ATI technologicky i výkonově vede a zjevně bude vládnout dál ... (abych použil slova kterým bude dotyčný rozumět) ...

BTW:

to OBR: budeš zkoušet crossfire ???


//edit Wilik - upraveno

Napsal: úte 13. pro 2005, 14:28
od sh
k tematu: ATI nabizi PROFI reseni alias SLI uz pekne dlouho a to priblizne jako 3DFX ma SLI , vzdyt si vzpomente na Rage furry Maxx a podobne karty, vzdyt ATI pracuje se SLI respektive jeho alternativou uz desitky let a ty karty jsou dostupne nevim co placas , SLI profi reseni a Ati reseni jsou stejne dostupna , NV spis jeste hure , kdy se pouzivaj napriklad v kompozitorech u Quantumu , trebas 40xNV40tek , obe jsou stejne dostupne , srovnavat end user SLI a high end alternativu SLI je fakt kravina , navic co je to SLI reseni NV?kopie 3DFX reseni stareho snad jiz 10 let , vzdyt nebyt lidi od quantumu , kteří odesli z 3DFX , tak dneska ani SLI u NV nemas , vzdyt to delali ty sami lidi , externe s nima spolupracovali a NV zato vymazla tezky prachy ...


//edit Wilik - upraveno

Napsal: úte 13. pro 2005, 14:48
od no-X
radekhulan píše:Ach jo, prakticky ztrácí smysl tato diskuse, jen sem kopíruješ pořád stejné kecy, pokud zjevně nemáš argumenty a o výhodách NVIDIA jen prohlásíš, že "to stejně nemá smysl", tak .. normální člověk si udělá obrázek (o tom, že NVIDIA je lepší).
Ano, všichni jsou fanatici, jen ty jsi normální :-) Proč se pokaždý, když ti dojdou argumenty, snažíš ostatní zesměšnit? To je hodně ubohý.
radekhulan píše:Dále tvoje vyzdvihování toho, co ATI "profi" karty mají prý od roku "1950" je směšné
Opět. Pokud ti někdo předloží argument, nedokážeš na něj nomálně odpovědět a znovu děláš z diskuze frašku.
radekhulan píše:protože jako hráč si SLI mohu koupit v českém obchodě již více než rok, ale ATI "profi" ne.
SLI sice bylo možné koupit před rokem, ale ne v provedení 6800Ultra - nejrychlejší karty nVidie. Pro vydání bylo vyrobeno pouze 200ks funkčních čipů a trvalo do jara, než byla výroba čipů s HSI vychytaná a karty se dostaly do prodeje. Dostupná byla 6600GT, ale kolik lidí si jí koupilo do SLI? Jedna 6800GT nebo X800XL vycházela levněji a dávala vyrovnanější výsledky. Krom toho zhruba do června nabízelo SLI podporu jen pro některé hry, neumožňovalo SuperAA, nebylo použitelné při vyšších rozlišeních, protože docházelo k degradaci obrazu a umožňovalo pouze běh dvou karet stejné revize se stejným BIOSem a stejným množstvím paměti. Rok na trhu, ale pouze pár měsíců použitelné i pro něco jiného, než rekordy ve 3DMarku.
radekhulan píše:Na jedné straně NVIDII upíráš kladné body za více než rok existující komerční technologii, a na druhé straně je připisuješ v obchodě neexistujícímu "profi" řešení ATI. To je hodně tupá argumentace...
Ale já jsem nic takového neřekl :-) Na podporu multiprocesingu v profesionální sféře jsem poukázal proto, aby bylo jasné, jaký nesmysl je tvoje poznámka o "after-thought" opsaná z marketingových materiálů nVidie. Nikde jsem nepsal, že by v ČR byly profesionální produkty ATi dostupné. Ale existovaly a to je samo o sobě důkaz o nepravdivosti tvého tvrzení.
radekhulan píše:Nikoho zde nezajímá, co ATI prý má v jakési "profi" oblasti. Zajímavé je srovnání SLI a CrossFire, a to jsem provedl na začátku tohoto threadu a je to 100% pravdivé.
Jsi jediný, kdo si to myslí. Zkus se zamyslet proč.
radekhulan píše:Také neutíkej ke "kvalitě obrazu", na nádherné moje screenshoty z NVIDIA 7800GTX z F.E.A.R. a Half Life 2 dosud nikdo nereagoval, takže NVIDIA zatím minimálně kontumačně kvalitativně rozhodně vyhrála ;-)
Na bitvu jsou zapotřebí alespoň dva. Pokud nikdo neprohrál, nemohl nikdo vyhrát. A znovu připomínám, že jediné srovnání, které se ve zmíněném threadu objevilo vedlo jasně ve prospěch ATi.
radekhulan píše:Zde porovnáváme SLI versus Crossfire a NVIDIA zde koncepčně drtivě vede.
Nevím jestli koncepčně vede nebo ne, ale X1800XT CrossFire je nejrychlejší grafický systém na trhu a zároveň nabízí nejvyšší dostupnou kvalitu obrazu. GTX512 nelze nikde na světě koupit, GTX256 je pomalejší a SLI AA má větší výkonnostní propady a slabší výsledky než CrossFire SuperAA.

Napsal: úte 13. pro 2005, 14:59
od radekhulan
no-X píše:Nevím jestli koncepčně vede nebo ne
Ale já vím, kdo koncepčně vede. Představ si, že máš doma dva monitory jako já, na jednom programuji, na druhém běží pomocné aplikace, a koupíš si Crossfire. Následně jeden monitor musíš vyhodit. S NVIDIA SLI ale nikoliv. Pokud hraješ hru, snadno si zapneš SLI na hlavní monitor, během sekundy.

Nebo si představ, že si koupíš novou hru, a než její podporu ATI zahrne do ovladačů, což měsíc či dva zabere, dohraješ ji do konce. Samozřejmě na jedné kartě, i když máš Crossfire. U NVIDIA SLI si během minuty vytvořím profil aplikace, a mám 2x vyšší výkon než ATI.

Nebo si představ, že chceš mít upravený počítač, i ze zadu, aby z něj nečouhala obrovská externí propojka. S ATI máš smůlu.

Představ si, že máš X1800XL, jako většina lidí, co chce highend a X1800XT nesežene. Následný upgrade musí ale být na X1800XT Crossfire Master Card, která poběží na úrovni pomalejší X1800XL. Kdežto když máš 7800GT, upgrade je zase na 7800GT, a ušetříš 7.000 Kč.

Všechno to jsou jasné příklady z praxe.

Toto všechno je jasný důkaz o nadřazenosti NVIDIA SLI nad Crossfire, a to sem netahám fakt, že NVIDIA SLI je stabilní tecvhnologie, kdežto Crossfire se teprve rodí a má problém s ovladači.

Napsal: úte 13. pro 2005, 15:03
od Wilik
No, takze uz me pomalu ale jiste prestavatet bavit - a to jak strana hloupych chudych teenageru, tak ulhany flamer :roll:

Naposledy uvadim, ze tohle neni diskuze o nadrazenosti nejake technologie nad druhou, protoze nic takoveho se neda v zadnem pripade rict ani o jednom.

Taky se zda bavime o technologii, ne o tom, jestli je neco v obchode nebo ne. Protoze co neni dnes, bude zitra a to ze jeden uvedl neco driv neznamena, ze to musi byt lepsi.

Taky bych (k dnesnimu dni) srovnal nejvykonnejsi dostupna reseni:
- jednograficke - ATI Radeon 1800XT
- vicegraficke - nVidia SLI GeForce 7800GXT

Timto bych uzavrel dohady o tom co je a neni a venoval se dal jen a pouze srovnani CF vc SLI - po technologicke strance.

mj. bylo promazano nekolik postu... pokud se jeste nekdo bude vracet k necemu z dosud uvedeneho ma to na kartu, pokud tu uvidim jeste nejake narazky (od kohokoli), ma kartu - doufam, ze je jasno.

Napsal: úte 13. pro 2005, 15:10
od radekhulan
Wilik píše:Naposledy uvadim, ze tohle neni diskuze o nadrazenosti nejake technologie nad druhou, protoze nic takoveho se neda v zadnem pripade rict ani o jednom.
To není prostě pravda. Jedna koncepce může být jiné zcela jasně nadřazena. Proč tomu tak je jsem na praktických příkladech uváděl výše, myslím, že to je jasné a pochopitelné.

Hlavní nedostatek Crossfire je nemožnost tvorby profilů aplikací (takže na nové hry Crossfire nefunguje a je mi zcela k ničemu) a nepodpora pro více monitorů. Oboje věci jsou naprosto kritické. Plus možnost upgrade NVIDIA SLI na stejnou levnou kartu, kdežto u Crossfire na drahou X1800XT master kartu.

Pokud toto nechceš nazvat horší koncepcí, jak bys to proboha nazval? Toto srovnání je naprosto seriózní, a případný kupec by si to měl takto rozebrat..

Napsal: úte 13. pro 2005, 15:34
od Wilik
radekhulan píše:
Wilik píše:Naposledy uvadim, ze tohle neni diskuze o nadrazenosti nejake technologie nad druhou, protoze nic takoveho se neda v zadnem pripade rict ani o jednom.
To není prostě pravda. Jedna koncepce může být jiné zcela jasně nadřazena. Proč tomu tak je jsem na praktických příkladech uváděl výše, myslím, že to je jasné a pochopitelné.
Ja mluvim o CF a SLI, ne obecne, takze to je pravda. Stejne jako se to neda urcit v pripade Intel vs AMD, DVD+R vs DVD-R - kazde ma sve plus i minus, stejne jako CF a SLI. A uz jen z duvodu, ktere tu uvedl no-X se neda rict, ze by bylo jedno nadrazene druhemu.

A promazany byly prispevky obou stran, ale RH je jen jeden a "teenageru" je vic, tak to mozna vypada, ze je mu nadrzovano, ale neni.

edit: pridano hlasovani

Napsal: úte 13. pro 2005, 17:47
od karf
hlasoval jsem pro crossfire od ati. jelikož osobní zkušenost nemam - nemam na to love (a nevím jestli bych to využil) vycházel jsem z faktů od rh a no-x.

Napsal: úte 13. pro 2005, 17:55
od radekhulan
karf píše:hlasoval jsem pro crossfire od ati. jelikož osobní zkušenost nemam - nemam na to love (a nevím jestli bych to využil) vycházel jsem z faktů od rh a no-x.
no-x žádná fakta ke Crossfire nedodal, jen uvedl 100x postované nesouvisející off-topic věci ohledně "profi" ATI karet a kvalit FSAA. To jen tak na okraj.. Ale kdo chce kam a chce si koupit zaostalé Crossfire, jen ať si poslouží. Až mu nebude fungovat Crossfire ve hrách, protože ATI dosud neupravila pro novou hru ovladače, bude si pozdě sypat popel na hlavu, že nemá NVIDII. Ale líbí se mi to, argumenty pro NVIDII jsou naprosto jasné, tak se aspoň dá zjistit, kolik teenagerů berou argumenty a kolik z nich jsou fanatici.

Majitelé NVIDIA SLI se budou mezitím spokojeně pochechtávat a užívat si 2x vyššího výkonu :-))

Jinak řečeno, hlasovat o něčem, čemu lidé nerozumí (a směrovat je sem z ATI threadu) je fakt super hlasování. Asi si udělám ve threadu o NVIDII hlasování, zda je lepší NVIDIA či ATI 8)

Napsal: úte 13. pro 2005, 18:11
od karf
radekhulan píše:no-x žádná fakta ke Crossfire nedodal, jen uvedl 100x postované nesouvisející off-topic věci ohledně "profi" ATI karet a kvalit FSAA.
...takže sis jistě domyslel, že jsem vycházel z tvých faktů?
radekhulan píše:je potřeba special master karta vs. není potřeba master karta
dělá se jen X1800XT master vs. mohu zkombinovat třeba dvě levné 7800GT
je nutná externí propojka vs. composition engine je na kartě
komunikace karet zatěžuje PCIe sběrnici vs. inteligentní interní propojka
ATI chipset umí 2x8 linek vs. NVIDIA chipset umí 2x16 linek
nižší výkon ATI vs. vyšší výkon NVIDIE (v High Quality!)
nutná Crossfire podpora v driverech vs. uživatelská tvorba SLI profilů
nevyzrálá technologie a ovladače vs. stabilní a vyzrálá technologie a ovladače
výstup jen na jeden monitor (externí propojka) vs. výstup až na 4 monitory
neověřená základní deska s ATI chipsetem vs. nejlepší chipsetová platforma pro AMD

Jinak řečeno, je to docela propadák... NVIDIA má podstatně lepší KONCEPT SLI než je Crossfire, možnost si koupit relativně levnou 7800GT kartu a k tomu časem doplnit další je vynikající. DOufal jsem, že ATI ten propadák z X850 Crossfire zlepší, ale ten koncept je pořád stejně špatný. Jediné co ATI odstranilo je to směšné omezení na 1600x1200@60Hz.
1. na CF je možné použít jakoukoliv x1xx kartu
2. na CF je možné použít jakoukoliv x1xx kartu
3. měl jsem 2xV2 a na lan party jsem byl něco víc, když jsem měl vzadu vidět propojku 2 karet. Neberu to jako mínus ani plus
4. viz předchozí posty
5. viz předchozí posty
6. viz předchozí posty
7. viz předchozí posty
8. mam jeden monitor
9. ta neověřená deska se nejspíš časem ověří... a třeba umí 1T

jako propadák cf nevidím. ještě se ani pořádně nezačalo prodávat.

co se hlasování a porozumnění týče. nejsem na tom o nic líp co se zkušeností s cf a sli týče. nebo jsi snad s cf měl problémy? ne! takže jsi jen četl plky mladistvých na netu.