Stránka 2 z 2

Napsal: pát 1. čer 2007, 12:16
od no-X
Lukfi píše:česky? :?
  • UE3 používá deferred shading
  • při deferred shading jsou geometrická data během vykreslování ztracena, takže multisampling, který je jinak prováděn na konci pipeline podle geometrických dat, nic nevyhladí, protože na téhle úrovni už nemá z čeho vycházet - údaje o polygonech už nejsou (protože z principu def. shading už se dál pracuje pouze s texturami = G-Buffers)
  • řešení je vykreslit už G-Buffers s MSAA
  • problém je MSAA resolve, který je standardně prováděný až na konci celého procesu fixně v ROPs
  • řešením je použít resolve přes shader core
  • R600 řeší resolve výhradně přes shader core - někdo z ATi (Orton? Huddy?) tvrdil, že pro budoucí hry nemá fixní resolve na úrovni ROPs smysl
  • zdá se, že měl pravdu

Napsal: pát 3. srp 2007, 19:52
od alea206
zdravim mám dotaz
Právě přesedlávám z GF6800 128MB (12@16; 5@6; 325@392; 700@850) na Palit X1950GT 512MB kterou bych rád vytočil na 600/1400. Ale kdo ví jak to dopadne že :-) No uvažujme raději default takty.
Jde mi o to že bych měl moc rád puštěnej adaptiv antialiasing (transparentní textury), ale nevim jak brutální vliv to má na výkon páč sem nikde nenašel testy s a bez. A upřímně ani nevim jak to na čem testovat, protože každá hra mám množství těhlech textur dost odlišný.

Tak jestli někdo má XP tak poraďte

Napsal: pát 3. srp 2007, 20:10
od Lukfi
Adaptive AA u ATi je od nějaké verze ovladačů vždy realizováno přes EATM, jehož dopad na výkon je minimální.

Napsal: sob 4. srp 2007, 11:10
od no-X
V cat. 7.5 (nebo 7.6?) byl nahrazen za EATM, ale myslím, že jen přes Catalyst AI, tedy v některých hrách. Teprve v Catalyst 7.8 bude nahrazen (nebo těch her minimálně výrazně přibude). Otázka ale je, jestli jen pro HD series, nebo zpětně pro všechny Radeony (R300+)

//thx2 Lukfi za datum :oops:

Napsal: sob 4. srp 2007, 14:48
od alea206
díky za odpovědi v Catalistech se moc neorinteju, tak sem jenom rád.

Ale mám ještě jednu otázku, jakej dopad na výkon má použitý volby "kvalitní AF"

S timhle přechodem bych si chtěl užít nejenom větší výkon, ale i lepší kvalitu obrazu. Takže ve chvíli kdy bych měl najednou spuštenej adaptivní antialiazing a kvalitní AF by mi výkon šel dolu přibližně o kolik procent?

A je ten rozdíl v kvalitě obrazu dostatečnej aby to stálo za to. Nechci se hnát za extra velkym počtem FPS ale za hodně dobrou kvalitou obrazu a dostatečnym FPS.

Napsal: sob 4. srp 2007, 15:33
od crux2005
kvalitní AF je pravdepodobne preklad "HQAF", takže by som ti túto možnosť určite odporučil zapnúť :wink:
HQAF predstavuje AF takmer nezávislé na uhloch, čo je voči nastaveniu AF veľká zmena, ktoré je ešte závislé na uhloch

rozdiel vo výkon AF <-> HQAF je zhruba ~ 5%, záleží od hry

Napsal: sob 4. srp 2007, 15:44
od alea206
jj asi to bude HQAF bral sem to z PCtuningu a tam všude psaly tohle :-)

taže celkovej propad výkonu u použití HQAF a adaptabilního AA by moch bejt kolem 7% ?

To podle mě neni tak hrozný asi i těch 10% bych přežil, navíc když to budu taktit tak bych se moch dostat i do kladnejch hodnot :-)

Napsal: úte 12. úno 2008, 19:39
od no-X

Napsal: úte 12. úno 2008, 19:49
od blekota je boss
perfektni, i takovej laik jako ja uz to zacina chapat... :)
uz se tesim na dalsi dil :)

Napsal: čtv 27. bře 2008, 17:16
od no-X

Re: AntiAliasing - info a technologie

Napsal: ned 14. bře 2010, 15:30
od Flanči
Ahoj. Mam otazku. Mam HD 4550, mam k nej nainstalovany aj najnovsi ovladac. Ten mi podporuje 4xAA a s tym niesom spokojny. Mam tam nastaveny aj Filter na 12x tz. Edge Detect. Moja otazka znie, ako si mozem AA zvysit? napr na 6x alebo 8x? Mam nainstalovany aj ATi Tray Tools a tam si mozem dat v 3D nastaveniach 6xAA. No ako tak spravim, zacne sa mi to byt v stym nastavenim v Drivery a vysledok je to, ze AA je 0x :( Co mi radite? Existuje nato nejaky soft alebo nieco.

Re: AntiAliasing - info a technologie

Napsal: ned 14. bře 2010, 17:06
od no-X
MSAA 6x byl podporovaný jen na starších čipech (R300-R580 / Radeon 9500 - Radeon X1950XTX). Novější umožňují MSAA 2x, 4x a vyšší modely 8x. HD4550 zřejmě 8x nepodporuje. Můžeš ale používat MSAA 4x + filtry, čímž se dostaneš na vyšší úroveň.

Re: AntiAliasing - info a technologie

Napsal: pon 15. bře 2010, 13:45
od Flanči
tie filtry mam naplno cize ako si pisal 4xAA a filter 12x ale aj tak to stale neni ono :-/ A co to je to MSAA? :oops:

Re: AntiAliasing - info a technologie

Napsal: pon 15. bře 2010, 13:54
od no-X
Multi-sample anti-aliasing... základní forma AA, kterou současné grafické karty používají. Pokud je ti 12x málo, jdi do grafiky, která podporuje víc :-)