Stránka 2 z 5

Napsal: pon 11. čer 2007, 18:36
od Gerimo
Wuuduu píše:
no-X píše:Jinak řečeno, karta, která se dobře prodává, může být jen těžko označena za propadák. Prodejní propadák to není, technologický propadák taktéž ne, propadák z důvodu nedostupnosti také ne, podle poměru cena/výkon je na tom dokonce v segmentu high-endu velice dobře... takže znovu se ptám - podle čeho je HD2900XT propadák?
Karta je prepadak preto, ze vsetci pisali pisali a pisali ze to bude totalny maximalny-ultra-mega-duper-hyper trhac asfaltu (vratane teba).
Len preto je karta povazovana zta prepadak, nesplnila sluby a ocakavania.
To ze uz teraz ospravedlnujete jej vykon, znizujete povodne chvalospevy - uz je neskoro.
To je urcite pravda. Kdyby lidi tolik nehulakali a neocekavali od te karty tolik, tak by ted byla situace opacna... holt, nekdy je lepsi mene ocekavat a nechat se prekvapit...

Napsal: pon 11. čer 2007, 18:40
od Weslo
Lukfi píše:AA resolve provádí ROPs nebo shadery.
to by mělo být určeno také ovladačem ne?Nebo že by si Ati sama podřezala větev tím že by toto do té řídící jednotky tuhle možnost (něco jako přepínač DX9/DX10)

i když jsem někde četl že ovladač pro GK nvidia pro systém Wokna Vista má
2 x 20 000 000 řádků
(normal + SLI)
kolik by musel mít DX9/DX10 (normal + CF)

Napsal: pon 11. čer 2007, 18:53
od Lukfi
Weslo píše:to by mělo být určeno také ovladačem ne?Nebo že by si Ati sama podřezala větev tím že by toto do té řídící jednotky tuhle možnost (něco jako přepínač DX9/DX10)
Teoreticky by to možné bylo, ale znamenalo by to (velice zjednodušeně), že bys měl dvě části čipu pro jednu úlohu a nemohl bys je využívat najednou. To je dost neefektivní, tak se ATi prostě rozhodla že AA resolve se bude dělat přes shadery a na základě toho se domnívám, že ROP jednotky R6xx to ani neumí.

Napsal: pon 11. čer 2007, 21:07
od no-X
gerimo píše:
Wuuduu píše:Len preto je karta povazovana zta prepadak, nesplnila sluby a ocakavania.
To ze uz teraz ospravedlnujete jej vykon, znizujete povodne chvalospevy - uz je neskoro.
To je urcite pravda. Kdyby lidi tolik nehulakali a neocekavali od te karty tolik, tak by ted byla situace opacna... holt, nekdy je lepsi mene ocekavat a nechat se prekvapit...
Které sliby? Jediné, co výrobce sliboval ohledně výkonu R600 před vydáním bylo, že to bude nejrychlejší DX9 čip, který vytvořili. Nic víc ATi ani AMD neslibovali. A tenhle slib splnili.

Co se očekávání týká, s tím výrobce těžko něco udělá. Prakticky žádný produkt nedopadá podle očekávání. Byla G71 propadák, protože neměla 32 pixel pipelines, jak se očekávalo? Byla R580 propadák, protože nebyla ve většině her 3x rychlejší než R520, jak si někteří naivně mysleli?

Navíc očekávání každé osoby jsou jiná (třeba Radek Hulán očekával, že R600 bude propadák od první chvíle, co se na webu zprávy o jejím vývoji objevily), takže tahle teorie má k realitě skutečně daleko :)

Napsal: úte 12. čer 2007, 20:39
od Dawe111
gerimo píše: Kdyby lidi tolik nehulakali a neocekavali od te karty tolik, tak by ted byla situace opacna... holt, nekdy je lepsi mene ocekavat a nechat se prekvapit...
Očekávali pouze to, co mělo reálně nastat..

Napsal: úte 12. čer 2007, 21:11
od no-X
Na základě čeho?

Napsal: úte 12. čer 2007, 21:26
od socket
na zaklade tvrdeni AMD ze R600 prekona hravo G80 :roll:

Napsal: úte 12. čer 2007, 21:27
od Kamikadze
no-X píše:Na základě čeho?
Na zaklade nepodlozenych myslenek nekterych jedincu.

Na druhou stranu se tedy musim ptat, proc neni R600 prodejni hit a kazdy si ji nekupuje, kdyz by mela byt teoreticky tak perfektni?
Ma sice lepsi technologie nez G80, ale ocividne jsou ji k nicemu. Ma porad napriklad nechutne ztraty pri AA (co je mi znamo, tak to Cat7.5 nespravily).

Mam si tedy koupit R600 a hrat bez AA a AF, kde teda budu mit vic fps nez konkurencni GTS a nekdy se dokonce priblizim GTX? A doufat, ze nekdy teda konecne vyjdou ty dokonale ovladace, ktere zvednou vykon teto karty o 158%? Ano, ATi ma mozna v ovladacich nejaky neznamy potencial a mozna nekdy za nekolik mesicu tento problem spravi a vykon bude lepsi, mozna za 2 roky dokonce na urovni vytouzene GTX.
Jenze to bude v dobe kdy uz budou mit lidi jako Stratos 3900XT nebo este neco lepsiho, budou mlaskat na jejim vykonu a rikat, jaka je vlatne 2900XT stale dokonala karta, i kdyz jim pul roku ze zacatku byla k nicemu.

Nebo si muzu vzit 8800, ktera mela problemy s ovladaci pouze pro Windows Vista(ano, to je ten system urceny vyhradne pro vsechny hrace), a mit jisty vykon, ktery se bude hybat max o nekolik % nahoru, ale nebude mne tropit silenosti.

Osobne si kupuji kartu proto, abych si na ni zahral dnes a v nejblizsi budoucnosti. Predpokladam, ze kdo ma na highend kartu, si ji nekupuje na 5 let. A tam mam jistotu v podobe G80. Nebo mohu sve penize dat do loterie a vzit R600, kde nikdo nevi, jak na tom bude za mesic, natoz za onoho pul roku.

Napsal: úte 12. čer 2007, 21:35
od SNowie
socket píše:na zaklade tvrdeni AMD ze R600 prekona hravo G80 :roll:
citováno z ... ? :?

Napsal: úte 12. čer 2007, 21:54
od socket
Naposledy jsme si v souvislosti s GPU ATI R600 povídali o jeho možném podzimním/zimním uvedení. Tyto informace jsou již více než 2 měsíce staré, takže tu máme drobné upřesnění. Dle zdrojů blízkých společnosti ATI by měly být grafické karty s GPU R600 na světě v období CeBITu 2007. Ten se bude konat ve dnech 15. až 21. března příštího roku, takže optimistické plány o R600 si podle všeho budeme muset zrevidovat.

Práce na R600 sice standardně pokračují, nicméně se dá z těchto informací usuzovat na to, že ATI si nechce přivodit stejnou „ostudu“ jako loni s R520 alias Radeonem X1800. Ten se opozdil o řadu měsíců a nVidia tak stihla mezitím uvést GeForce 7800 GTX. Jak to bude v následujících měsících co se týče souboje mezi R600 a G80, si netroufáme odhadovat. Nicméně ATI má jeden bonus již dopředu: unifikované shadery, kterými GPU nVidia G80 nebude obdařeno.
viac najdem neskor :wink:

Napsal: úte 12. čer 2007, 22:02
od no-X
Kamikadze píše:Na druhou stranu se tedy musim ptat, proc neni R600 prodejni hit a kazdy si ji nekupuje, kdyz by mela byt teoreticky tak perfektni?
Sice je to jen jedna otázka, ale odpovím ti na ní hned 3x :wink:

1. Kdo a kde tvrdí, že je R600 teoreticky nebo technologicky perfektní? :-)

2.
no-X, květen 2006 píše:zázrak technologický nemusí být zázrak výkonnostní
3. Zdaleka se neprodává tak špatně, jak by se mohlo zdát - pokud znáš nějakého velkoobchodníka, můžeš si to snadno ověřit (jsitý ukazatel je i žebříček "ověřeno trhem" na CZC)
Kamikadze píše:Ma sice lepsi technologie nez G80, ale ocividne jsou ji k nicemu.
To si nemyslím. Jsou jí minimálně dobré k dosažení takového výkonu, jaký aktuálně má. A pokud i přes své omezené frekvence (vlivem nepovedeného výrobního procesu) a velkých propadů výkonu při MSAA (vlivem nevímčeho) dokáže konkurovat produktu, který má o 50% více texturovacích jednotek, které jsou navíc papírově 2x rychlejší a k tomu shader core, které běží na frekvenci o dvě třetiny vyšší, než u HD2900XT, pak si myslím, že ty technologie nemohou být zas až tak špatné, když i přesto, že je karta omezena dvěma problémy, se kterými se nečekalo, dokáže bezproblémově konkurovat produktu, který je papírově minimálně o polovinu rychlejší...
Kamikadze píše:Ma porad napriklad nechutne ztraty pri AA (co je mi znamo, tak to Cat7.5 nespravily).
Ano a i s těmito nechutnými ztrátami výkonu při MSAA je stále dost výkonná na to, aby se vyrovnala podobně drahé GF8800GTS.
Kamikadze píše:Mam si tedy koupit R600 a hrat bez AA a AF, kde teda budu mit vic fps nez konkurencni GTS a nekdy se dokonce priblizim GTX? A doufat, ze nekdy teda konecne vyjdou ty dokonale ovladace, ktere zvednou vykon teto karty o 158%? Ano, ATi ma mozna v ovladacich nejaky neznamy potencial a mozna nekdy za nekolik mesicu tento problem spravi a vykon bude lepsi, mozna za 2 roky dokonce na urovni vytouzene GTX.
Několikrát jsem opakoval, že tohle není nákupní poradna, ale diskuse o technologiích. Nicméně ti i přesto rád odpovím:

Zapoměň na technologickou stránku, zapomeň na to, co přinesou nebo nepřinesou ovladače v budoucnu a podívej se na to co tu máme teď. Máme tu HD2900XT, kterou výrobce označil jako konkurenta GF8800GTS. Nikoli GTX. GTX tedy nechme plavat. Jak si XT a GTS vedou nyní, v současných hrách a se současnými ovladači? Velice podobně (viz recenze). V některých hrách je rychlejší XT, v jiných GTS. V průměru vychází o trochu lépe XT, ale i kdybychom jí těch pár procent výkonu upřeli, stále nebude mít horší poměr cena/výkon, než GTS. A to je odpověď na tvoji otázku "proč kupovat HD2900XT..."

-----------
socket píše:viac najdem neskor :wink:
A to je tvrzení AMD? :roll:

Napsal: stř 13. čer 2007, 15:44
od Kamikadze
no-X píše:1. Kdo a kde tvrdí, že je R600 teoreticky nebo technologicky perfektní? :-)
Na technologickou stranku si potrpis hlavne ty a dostkrat si ji vyzdvihoval. Samozrejme je pravda, ze je na tom technologicky lepe, nez nVidia, ale nez budou takoveto technologie ve hrach, tak bude karta prilis pomala.
no-X, květen 2006 píše:2. zázrak technologický nemusí být zázrak výkonnostní
To je samozrejme svata prava :)
no-X píše:3. Zdaleka se neprodává tak špatně, jak by se mohlo zdát - pokud znáš nějakého velkoobchodníka, můžeš si to snadno ověřit (jsitý ukazatel je i žebříček "ověřeno trhem" na CZC)
Ano, to je take pravda. Prodava se kupodivu dobre, ale je to dano take neznalosti lidi, coz samozrejme plati i na blbiny typu SLi atd.
no-X píše: To si nemyslím. Jsou jí minimálně dobré k dosažení takového výkonu, jaký aktuálně má. A pokud i přes své omezené frekvence (vlivem nepovedeného výrobního procesu) a velkých propadů výkonu při MSAA (vlivem nevímčeho) dokáže konkurovat produktu, který má o 50% více texturovacích jednotek, které jsou navíc papírově 2x rychlejší a k tomu shader core, které běží na frekvenci o dvě třetiny vyšší, než u HD2900XT, pak si myslím, že ty technologie nemohou být zas až tak špatné, když i přesto, že je karta omezena dvěma problémy, se kterými se nečekalo, dokáže bezproblémově konkurovat produktu, který je papírově minimálně o polovinu rychlejší...
Opravdu je vsechno v poradku? G80 je karta o pul roku starsi, coz je pro IT segment velice dlouha doba. Osobne bych cekal, ze ATi uvede kartu, ktera konkurenci smete. Osobne nevim, co bychom rikali, kdyby G80 mela priblizne stejny jako X1950XTX, akorat mela navic podporu DX10. A to je tam odstup priblizne take pul roku. Nebo pokud bude G92 o 20% vykonnejsi, nez G80. To by mne osobne take neprislo moc v poradku.

To jsou samozrejme moje domnenky. Podle nekoho muze byt vydani o pul roku pozdeji, nez konkurence a podobny vykon + cena naprosto v poradku.

Napsal: stř 13. čer 2007, 15:56
od no-X
Vždyť netvrdím, že je to v pořádku. Ale teď už je karta měsíc na trhu, každý si jí může koupit, je dostupná - tak v čem je problém? Problém byl před půl rokem, když na trhu nebyla. Ne teď. Samozřejmě je smutné, že XTX díky zmíněným dvěma problémům nevyšla, aby mohla konkurovat GTXku nebo Ultře, ale z Nuseláku kvůli tomu skákat neplánuju :razz:

Napsal: pát 15. čer 2007, 15:53
od no-X
k_o_n_e_č_n_ě


Sir Eric Demers on AMD R600
Part of the myriad things we do here at Beyond3D when covering a graphics architecture is go as deep as we can with the personnel at the IHV that actually architected, concocted, designed, built and shipped the thing. That might take the form of an email exchange or phonecall, or maybe a drunken conversation over cheap bar snacks and bad tequila at a tech event in a seedy hotel bar. Whatever works to get the info everyone craves, right? So it's with great pleasure that we managed to corner one (Sir) Eric Demers, architecture lead on R600. . . .
http://www.beyond3d.com/content/news/273

celý článek (interview):

http://www.beyond3d.com/content/interviews/39/


...ještě jsem to nečetl, ale už z principu to musí být zajímavý článek (nejen kvůli tomu, že už na něj dost lidí přes měsíc čeká) :-)

Napsal: pát 15. čer 2007, 16:02
od Stratos
ted jeste nakej dobrovolnik co to prelozi :)

Napsal: pát 15. čer 2007, 17:27
od owoce
"I think we have a very dedicated and excellent set of engineers working on our drivers. However, given a new operating system, a new DX, a new OpenGL driver and a whole new architecture, we got the perfect storm! I think that the drivers are very stable and give users a good experience. But when it comes to performance, there’s still a lot to optimize for. And it will take time to exploit the full performance potential of the hardware. They have done what was required, which is give the best $399 part, but there’s so much more to do… So I would say that a lot of progress has been made, but things are still “green”, especially on the DX10 front."

jen takový výňatek ohledne driverů , je v tom tolik jednoduché angličtiny že by to i Stratos moh dát ;)

Ten člověk sám říká, že r600 má ještě nevyužitý celý výkonový potenciál a pracujou na tom...Ale nečekal bych třeba zas +20% :D

Napsal: pát 15. čer 2007, 18:03
od no-X
Co se driverů týká, je spíš zajímavější toto:
I can’t help but be a little disappointed that we did not have enough time to get more optimizations into our drivers in time for the launch. I still cringe when I see poor performance (especially if it’s compared, to, say, our previous generation products), and send daily emails to the performance and driver team, begging for this or that. In fact, I do believe that they all hate me now. They should join the club.

Also, on the feature side, we weren’t able to expose the adaptive edge detect CFAA modes to the public, or even to the press, until very late in the review process. This means that most reviewers did not have a chance to look at the amazing quality this mode offers – There is nothing comparable to it out there.

We also had some last minute performance possibilities, which is always incompatible with stability, and we did not have enough time to get those tested and integrated in time for launch. We see in the latest driver, some 2x to 3x improvement in adaptive AA performance, for example, which is great but came later than I would have liked. But, I’ll admit, there’s so much to do still, that I haven’t really spent that much time on reviews and such. The reality is that I expect things to continue to improve and be much better in a few months.

Napsal: pát 15. čer 2007, 18:09
od socket
preklad poprosim :lol:

Napsal: pát 15. čer 2007, 18:22
od no-X
Sir Eric je nasranej, že driver team přišel s většinou fíčur zlepšujících výkon nebo kvalitu obrazu příliš pozdě na to, aby se to objevilo v recenzích. A imrvére je buzeruje za případy, ve kterých je R600 pomalejší než R580.

Jinak tam též bylo zmíněno, že základ DX9 driveru byl převzat z driverů pro R5xx a DX10 driver je nový. OpenGL driver je nový, ale už se na něm nějakou dobu pracovalo. Což přesně odpovídá situaci - výkony v OpenGL jsou slušné, výkony v DX10 odpovídají "čerstvosti" driveru a výkon v DX9 odpovídají tomu, že jde o převzatý ovladač, který zřejmě nevyužívá všechny výhody nové architektury.

O propadech výkonu s MSAA ani řádka, takže tohle téma je stále otevřené... ale vypadá to čím dál pesimističtěji.

Napsal: pát 15. čer 2007, 18:37
od oyza
I can’t help but be a little disappointed that we did not have enough time to get more optimizations into our drivers in time for the launch. I still cringe when I see poor performance (especially if it’s compared, to, say, our previous generation products), and send daily emails to the performance and driver team, begging for this or that. In fact, I do believe that they all hate me now. They should join the club.
... ze je sam zklamany, ze nemeli dost casu pro lepsi optimalizaci ovladacu. ze chodi kanalama kdyz vidi ten chaby vykon, obzvlaste kdyz to srovna s predchozimy produkty, a kazdodenne posila emaily ovladacovymu teamu a zebra at to udelaj lip. popravde si mysli, ze uz ho nenavidej.
Also, on the feature side, we weren’t able to expose the adaptive edge detect CFAA modes to the public, or even to the press, until very late in the review process. This means that most reviewers did not have a chance to look at the amazing quality this mode offers – There is nothing comparable to it out there.
ze prej nemohli predtim predvest adaptivni detekci hran v cfaa modech verejnosti nebo tisku, az pozde v dobe recenzi, coz prej znamena ze recenzenti nemeli moznost videt uzasnou kvalitu jakou tyto mody nabizi.
We also had some last minute performance possibilities, which is always incompatible with stability, and we did not have enough time to get those tested and integrated in time for launch. We see in the latest driver, some 2x to 3x improvement in adaptive AA performance, for example, which is great but came later than I would have liked. But, I’ll admit, there’s so much to do still, that I haven’t really spent that much time on reviews and such. The reality is that I expect things to continue to improve and be much better in a few months.
ze pred vydanim meli moznosti jak zvysit vykon, ale ze by to bylo nestabilni a nemeli dost casu to otestovat nez se karta vydala. je prej videt v poslednich ovladacich narust vykonu 2x az 3x v adaptivnim aa a ze to je sice hezky, ale ze to prislo pozdeji nez chtel. pripousti ze toho je jeste hodne co se ma udelat a ze se malo venoval recenzim atp. realne ocekava ze se bude pokracovat ve vylepsovani a bude to lepsi behem par mesicu...

na celej clanek sem koukal zbezne a podle nekterejch odpovedi je eric docela pohodar. :)