Anti-aliasing - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu
To je terochu divny. Ja to tedy neGooglil, ale ve hrach co jsem ted hral s MSAA jsem zadny problémy nezaznamenal. Ale v Metru a BF4 to overit nemuzu.
- ghostdog32
- Začátečník
- Registrován: 20. led 2011
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu
no musel by se někdo podívat na to samé místo na mapě jako já... jinde ve hře jsem si toho ještě nevšiml. myslel jsem si že jo, ale když jsem se na to zaměřil, tak to byly jen odlesky na "lesklých" texturách. opravdu todle je v BF4 zatím jediné místo. vypadá to zkrátka tak, že když někde chybí "šev" mezi texturama, tak se vyhlazuje hrana textury bez návaznosti na druhou a proto to udělá toto. tak si to vysvětluju
i5-2500K @4.4 Ghz, Noctua NH-U14S, GA-Z68XP-UD3P, Kingston 8GB 1333MHz HyperX blu, Samsung 840 EVO 120GB, Intel 320 80GB, WD Green 2TB EZRX, Audinst HUD-mx2 + AKG K240MKII, EVGA SuperNOVA 750W G2, Fractal Design Define R4, LG W2220P @75Hz
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
EQAA = CSAA (který mimochodem už GTX980/970 nepodporuje) = cheat.Civilization: Beyond Earth
The decision to turn on EQAA for Radeon cards (both in DX11 and Mantle code paths) seems odd to me and I question the reasoning behind it. I'm always a fan of higher image quality and if a hardware or software vendor can claim to do so without affecting performance, then offer that up. But the options menu should reflect that change either with a text indication or another check box. I know the media wouldn't appreciate AMD or NVIDIA doing this in the background without any out-facing indication so we should hold the software guys to the same standards.
Hladis//Presunuto z Mantle topicu.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- oneb1t
- Začátečník
- Registrován: 22. dub 2010
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
to je ale pouzity jak v DX tak v mantle takze ten vysledek je porovnatelnej tady vam o tom pisou
http://community.amd.com/community/amd- ... yond-earth
http://community.amd.com/community/amd- ... yond-earth
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
- killerek
- Začátečník
-
- Registrován: 09. pro 2003
- Bydliště: Praha
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Ache, Hladis: dle tohole bych spise rekl, ze je to narocnejsi typ AA a ne cheat
EQAA is an interesting feature as it improves on the quality of MSAA (somewhat) by doubling the coverage sample count while maintaining the same color sample count as MSAA. So 4xEQAA will have 4 color samples and 8 coverage samples while 4xMSAA would have 4 of each. Interestingly, Firaxis has decided the EQAA will be enabled on Beyond Earth anytime a Radeon card is detected (running in Mantle or DX11) and AA is enabled at all. So even though in the menus you might see 4xMSAA enabled, you are actually running at 4xEQAA.
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
No jo, ale pak mělo být použito na nvidii snad CSAA ne? (což je trochu problém, když tam už se od tohohle AA z podivných důvodů opustilo, přitom 8xCSAA vypadá téměř jako 8xMSAA z nároky na výkon spíš jako 4xMSAA)
Každopádně EQAA a CSAA jsou méně náročné jež MSAA (při stejných počtech vzorků), takže co se týče výkonu, tak platilo a platí že 8xMSAA < 8xCSAA/EQAA < 4XMSAA
s kvalitou vyhlazování je to obráceně, ale popravdě já mezi 8xMSAA a 8xCSAA nikdy neviděl žádný velký rozdíl. Fakt nechápu proč bylo vypuštěno.
Každopádně EQAA a CSAA jsou méně náročné jež MSAA (při stejných počtech vzorků), takže co se týče výkonu, tak platilo a platí že 8xMSAA < 8xCSAA/EQAA < 4XMSAA
s kvalitou vyhlazování je to obráceně, ale popravdě já mezi 8xMSAA a 8xCSAA nikdy neviděl žádný velký rozdíl. Fakt nechápu proč bylo vypuštěno.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
killerek:
http://amd-dev.wpengine.netdna-cdn.com/ ... 0Cards.pdf
Ache. U nV takhle ma byt pouzito CSAA. Pak by výsledek mohl byt pomereny. MSAA 8x je narocnejsi nez EQAA 8x.
http://amd-dev.wpengine.netdna-cdn.com/ ... 0Cards.pdf
Ache. U nV takhle ma byt pouzito CSAA. Pak by výsledek mohl byt pomereny. MSAA 8x je narocnejsi nez EQAA 8x.
- oneb1t
- Začátečník
- Registrován: 22. dub 2010
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Neymslim si že by to AA mělo velkej vliv na min fps v tomto případě. Ano na average ano ale pokud je řeč o CPu limitaci a API, tak Implementace mantle v beyond earth vypadá solidně. Snižuje overhead render threadu o 50%, tzn 5Ghz Fxko nemá výkon jak I3 (pod DX) ale jako zamčená I5.... Ale zdvojnásobení min fps i se slušnym CPU, ala 1440p 290X nad 60fps min je krásnejch.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Ache píše:EQAA = CSAA (který mimochodem už GTX980/970 nepodporuje) = cheat.
ROFLHladis píše:Nejsou. Precti si to poradne. AMD cheatuje s AA
Tady je ale zásadní rozdíl v implementaci - zatímco nV měla 8xAA jako 4xMSAA + 4xCSAA, AMD má 4xEQAA jako 4xMSAA + 8xCSAA
Co takhle si nejprve něco nastudovat než se ohánět cheatem (který byl doposud na opačné straně ).
- killerek
- Začátečník
-
- Registrován: 09. pro 2003
- Bydliště: Praha
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Hladis: Ja mam i Civ 5. Budu kupovat i tu novou Civ. Pravdepodobne i pristi mesic koupim 290/290X. Horsi je to u me s casem na nejake testovani. Posledni dobou jsem hodne v praci i o vikendech a pak jsem rad, ze si jen neco chvili zahraju nebo se vyvalim u nejakeho serialu. Kdyz da dobra konstalace hvezd, tak tu novou grafiku zkusim otestovat na obou sestavach.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Civ5 nemá uz cenu testovat. To uz je stara hra. To bylo aktualni před mnoha mesici.
Krteq: Ted ti nejak nerozumim Když někdo testuje v tyhle Civce, AMD vynucuje za každých okolnosti EQAA, kdezto nV jede na MSAA. Maxwel uz CSAA ani ofiko nemá.
Krteq: Ted ti nejak nerozumim Když někdo testuje v tyhle Civce, AMD vynucuje za každých okolnosti EQAA, kdezto nV jede na MSAA. Maxwel uz CSAA ani ofiko nemá.
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Krtku, po cheatech s AF na 100% nevěřím tomu že by náhodou AMD dělalo lepší AA při stejném režimu jako nvidia.
Chtělo by to tedy screeny že to 8xAA u AMD použité v té Civce je tedy něco jako 8xMSAA+další bonusový CSAA vzorky!
Navíc jak píše hladis: Testovat se má snad v režimu "apples to apples". A jestli jedna grafika má jiné AA než druhá, tak je takový test k ničemu a zkreslený.
Chtělo by to tedy screeny že to 8xAA u AMD použité v té Civce je tedy něco jako 8xMSAA+další bonusový CSAA vzorky!
Navíc jak píše hladis: Testovat se má snad v režimu "apples to apples". A jestli jedna grafika má jiné AA než druhá, tak je takový test k ničemu a zkreslený.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Přesně. Na GeForce to jede přes standardní 4xMSAA, na Radeonech na 4xMSAA + 4xCSAAHladis píše:Krteq: Ted ti nejak nerozumim Když někdo testuje v tyhle Civce, AMD vynucuje za každých okolnosti EQAA, kdezto nV jede na MSAA. Maxwel uz CSAA ani ofiko nemá.
Nechápu, proč se AMD samo znevýhodňuje obíráním se o FPS s dalšími coverage vzorky.
- killerek
- Začátečník
-
- Registrován: 09. pro 2003
- Bydliště: Praha
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Hladis: V nove Civ na NV jede 4x MSAA (4x color sample +4x coverage samples), na AMD je pusteno 4x EQAA (4x color samples + 8x coverage samples).
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Tady máš jeden starší z TomsHWAche píše:Krtku, po cheatech s AF na 100% nevěřím tomu že by náhodou AMD dělalo lepší AA při stejném režimu jako nvidia.
Chtělo by to tedy screeny že to 8xAA u AMD použité v té Civce je tedy něco jako 8xMSAA+další bonusový CSAA vzorky
Coverage Sampling Modes: Nvidia’s CSAA And AMD’s EQAA
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Mě zajímá jak je to v tomto testu!!!
GTX980/970 totiž CSAA neumí! Na těhle grafikách vždy už bude jen 2x, 4x, 8x MSAA in-game.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Krtek:
Co blaznis . EQAA 8x je vykonove mezi MSAA 4x a 8x EQAA není vykonove to samy, jako MSAA 8x.
killerek:
Ne. Pokud nastavis ve hre u nV MSAA, tak zadny cover vzorky nemas. Mas cisty MSAA. Jedine když zacnes vynucovat AA, nebo nastavis vylepseni aplikace přes driver. Na defaultu pouziva nastaveni hry.
arach:
Tady se nikdo ted nebavi o Mantle, ale o pouzitym AA.
Co blaznis . EQAA 8x je vykonove mezi MSAA 4x a 8x EQAA není vykonove to samy, jako MSAA 8x.
killerek:
Ne. Pokud nastavis ve hre u nV MSAA, tak zadny cover vzorky nemas. Mas cisty MSAA. Jedine když zacnes vynucovat AA, nebo nastavis vylepseni aplikace přes driver. Na defaultu pouziva nastaveni hry.
arach:
Tady se nikdo ted nebavi o Mantle, ale o pouzitym AA.
- oneb1t
- Začátečník
- Registrován: 22. dub 2010
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
pouzite aa je lepsi nez pouzite aa u nvidie takze nevim co resis (ocividne u amd prisli na to ze je to vykonostne neposkodi tak to zapnuli by default)
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Však už to tu postoval killerekAche píše:Mě zajímá jak je to v tomto testu!!!
GTX980/970 totiž CSAA neumí! Na těhle grafikách vždy už bude jen 2x, 4x, 8x MSAA in-game.
EQAA is an interesting feature as it improves on the quality of MSAA (somewhat) by doubling the coverage sample count while maintaining the same color sample count as MSAA. So 4xEQAA will have 4 color samples and 8 coverage samples while 4xMSAA would have 4 of each. Interestingly, Firaxis has decided the EQAA will be enabled on Beyond Earth anytime a Radeon card is detected (running in Mantle or DX11) and AA is enabled at all. So even though in the menus you might see 4xMSAA enabled, you are actually running at 4xEQAA.
Ty to stále nechápešHladis píše:Krtek:
Co blaznis . EQAA 8x je vykonove mezi MSAA 4x a 8x EQAA není vykonove to samy, jako MSAA 8x.
8x EQAA = 8x MSAA + 8x CSAA