Stránka 11 z 11
Re: Ryzen 7 9800X3D - info, recenze, zkušenosti
Napsal: čtv 14. lis 2024, 19:31
od Ache
Přijde mi to taky jako nesmysl, ty ryzeny mají v testech i nejlepší 0,1% lows... takže jaký stutter?
Re: Ryzen 7 9800X3D - info, recenze, zkušenosti
Napsal: čtv 14. lis 2024, 19:40
od HEAD
On tam testuje prvni pruchod.Pri dalsich pruchodech uz tam zadnej AMDdip neni.Recenzenti delaj prumer z nekolika 3-6ti pruchodu a tam se to samozrejme neukaze.
Jinak kazdemu kdo neni idiot musi byt jasne, ze pametovej radic je u ryzenu bottleneck.To je hlavni duvod proc jsou 3Dcache cpu o tolik rychlejsi pac velka L3 eliminuje preteceni do RAM.A po preteceni ma AMD problem.
Re: Ryzen 7 9800X3D - info, recenze, zkušenosti
Napsal: čtv 14. lis 2024, 19:53
od Ache
No já jsem se třeba rozhodnul pro Ryzen 9800X3D po tom co sem viděl ty testy nových intelů ULTRA... kde herní výkon šel dolů, místo nahoru. Jestli někde náhodně má Ryzen nějaký ojedinělý drobný propad? ok... otázka je jak často, v kolika % her. a jak moc to vadí proti celkově nižšímu výkonu u intelů. Přijdemi spíš, že pár prointelovských redakcí teď musí nějak vařit z vody a snažit se zachránit co jde. Jjá fakt čekal až do nový generace Intelů, abych se rozhodnul co vzít. Že to vyšlo takhle pěkně po sobě (ArrowLake generace a 9800X3D) je super - tady ani není o čem se rozhodovat.
Re: Ryzen 7 9800X3D - info, recenze, zkušenosti
Napsal: čtv 14. lis 2024, 19:53
od python.p
A je to určitě CPUčkem? Nebude to spíš něčím jiným? Máš na to někde odkaz? Já tu hru neznám, ale vzhledem k tomu, že to je první průchod tipnul bych si načítání něčeho z disku, kdy pak to v paměti už je a nemusí se to načítat. Přeci kdyby to bylo problémeme CPU, tak se to ukáže při každém průchodu ne ?
Teď na to video koukám. Dyť o tom sakra mluví, že se načítají textůry... ty seš fakt vocas.
Re: Ryzen 7 9800X3D - info, recenze, zkušenosti
Napsal: čtv 14. lis 2024, 20:15
od DOC_ZENITH
Btw on zveličuje onen problém, to ale neznamená že neexistuje. Ano, mnohokrát jsem zmínil že celej 9800X3D a ostatně jiné X3D jsou good jen když se onen task vejde do cache. Jakmile ne, tak jsou asi tak good jako Ryzen 7700 u AM5 platformy, nebo 5700X u AM4, protože to narazí na hard bottleneck v podobě prostupnosti a latencí do RAM, z čehož se dnes stal největší bottleneck herního výkonu. Poslední generace kde nebyl byla HEDT Haswell/Broadwell. Od Skylaku dále hry škálujou více s odladěnejma RAM než s frekvencí CPU. U ZEN5 je to už naprostej extrém kdy non 3D CPU se prakticky neodlepěj od svejch předchůdců, ale v operacích co nemaj mem latency bottleneck nebo v případě 9800X3D kde jej cache často eliminuje si dovedou vytvořit solidní nárok.
O to více mě netěší ta stará IODIE co nám znemožňuje v tomhle ohledu mít jakejkoliv progress a o to více mě zajímá Epyc/Threadripper kterej u ZEN5 umožňuje připojit chiplet dvěla IF linkama místo jedné, což teoreticky zdvojnásobuje prostupnost jednoho chipletu do RAM, u desktopu nic takového ale nemáme.
Intel to s latentními krámy taky dost podělal, takže se přešlapuje na místě.
Obecně, snaha o maximální výkon v paralelizaci nám dost zazdila progress v této oblasti. Protože všichni začali ject stylem "who cares" když tam můžeme narvat více chipletů, trhnout zas novej rekord v cinebenchi a prohlásit že tim mohu konzolidovat o xx% více serverů do jednoho rozvirtualizovaného ač kapacita RAM rovněž stagnuje, aspoň že je na cestě ten CXL co aspoň trochu pročistí tuhle žumpu, ten je ale zas latentní. Intel je to samé, jen horší.
JO a ta druhá věc, ala větší a delší stutter při loadu assetů u X3D AMD CPU, tam taky naráží na realitu. Proč? Protože pokud je onen loading a dekomprese assetů dobře multithreadovanej, tak je to situace co je schopná dost využít i více jak 8-mi jádrovej CPU, kor v případě kdy by se třeba 8 jader dedikovalo na render a zbytek dekomprimoval a loadoval ve snaze co nejméně brzdit onen render. Pokud se to dobře přiřadí a prioritizuje, je to i cesta jak efektivně zapojit Ecores, tzn v těhlech situacích kde hra používá 8-12 thredů při běžném hraní/renderu najednou můž použít třeba 32 při loadu assetů. A u AMD je to dost problém protože jsou zde konflitní situace, kde i 2-chipletovej CPU implementuje systém co hru tlačí a zamyká pouze na jeden chiplet, protože ten s cache mnohem lépe renderuje, ale nemít k dispozici ten druhej zas zpomaluje ony dekomprese a loading, dalšim faktem je kompilace shaderů pokud člověk něco loaduje poprvé, většina z nás se s tim určitě spoustakrát setkala.
Řešení 1? Mít dobrej HW co by nebyl dělenej, rozsekanej, ale měli jsme prostě čip s dost jádry (16-24) na jednom ringu, s rychlou a nízkolatentí L3 a rychlym nízkolatentnim mem controllerem na stejnym ringu. Ala modernizovat to co Intel uměl v roce 2014. Ale to nemáme, máme chipletové a nebo heterogení CPU a nebo nedejbože hetero plus tiles pro latentní RAM jako bonus.
Řešení 2? Dobrej SW s OS a komunikace těchto dvou věcí. Ideálně napsaná hra by dokázala detekovat a ideálně využívat CPU, renderovat na jednom chipletu a dekomprimovat/loadovat assety na druhym, atd. Nebo u Intelu renderovat na Pcores zbytek dělat na E, ale dobrej SW nebo OS (v podobě současnejch windows) nemáme. Takže máme tenhle stav kterej má problémy, nemá smysl popírat to. Má a ne že ne. 8-mijádra s velkou cache jsou fast, ve většině her the fastest ale maj slabiny protože... maj jen 8 jader. V roce 2014 Intel dokázal dělat CPU s 18 jádry s velkou a rychlou cache. Za 10 let jsme se posunuli k rychlejším cinebenchům, a náhražkám/záplatám pro herně neoptimální design, ala Vcache, ale už tu nemáme univerzálně good CPU.
Re: Ryzen 7 9800X3D - info, recenze, zkušenosti
Napsal: čtv 14. lis 2024, 20:42
od Ache
Řešení je stejně takový, že si na hry koupíš 9800X3D, protože na tuhle činnost nic lepšího prostě na trhu není.
Re: Ryzen 7 9800X3D - info, recenze, zkušenosti
Napsal: čtv 14. lis 2024, 20:46
od python.p
O tom ani potom. Ale ukazuje se tady jedna hra, kde podle mě botlleneck bude spíš jinde než v CPU, ale Kingdome come jsem nehrál a neznám jak funguje.
Re: Ryzen 7 9800X3D - info, recenze, zkušenosti
Napsal: čtv 14. lis 2024, 20:51
od DOC_ZENITH
Ten větší stutter při loadu assetů a delší loadingy a delší kompilace shaderů jsou realita, je to jenom 8 jádro.
Re: Ryzen 7 9800X3D - info, recenze, zkušenosti
Napsal: čtv 14. lis 2024, 20:56
od python.p
Fakt řešíme stutter z 300FPS na 200 FPS?
Re: Ryzen 7 9800X3D - info, recenze, zkušenosti
Napsal: čtv 14. lis 2024, 21:09
od Howkey
Ja Kingdom Come hral na 3700x a nepamatuju se ze bych to resil. Kazdopadne tenhle titul nebyl dobre optimalizovany coz potvrdilo i samo studio a u druheho dilu tomu venovali vetsi pozornost.
Urcite se tu shodneme ze to IODIE by chtelo prepracovat, ale pojdme si taky priznat ze velmi casto za problemy stoji samotni vyvojari enginu ci hry.
Re: Ryzen 7 9800X3D - info, recenze, zkušenosti
Napsal: čtv 14. lis 2024, 21:12
od Ache
Nehledě na to, že moderní DX12 hry už snad využívají tu funkci, kdy si herní assety přímo načítá GPU z disku. Takže nějaká dekomprese přes CPU je bypass ne?
KDC je stará hra, na starým enginu... co z toho asi poleze za výsledky?
Re: Ryzen 7 9800X3D - info, recenze, zkušenosti
Napsal: čtv 14. lis 2024, 21:17
od HEAD
Chtelo by vedet na jakych detailech to testoval pac ja mam o dost min fps nez on a i to video vypada jako by to testoval na low.
kazdopadne takhle to vypada u me
https://www.youtube.com/watch?v=4lMZCIS3d24
At to nekdo otestuje na 13900/14900k.Nastaveni 1280x720 vse max(AA OFF a ty posuvniky dole taky na max)
Edit:naravani do AV1 videa asi sezere par% vykonu, ale nemel by mit 2x vic fps
Re: Ryzen 7 9800X3D - info, recenze, zkušenosti
Napsal: čtv 14. lis 2024, 21:21
od python.p
Jop chápu proč se testujou hry na LOW, ale k čemu to ve finále je když NIKDO tu hru na tohle rozlišení a nastavení hrát nebude.
Proč se zabývat problémem, kterej fakticky nemůže snad nikoho postihnout.
Re: Ryzen 7 9800X3D - info, recenze, zkušenosti
Napsal: čtv 14. lis 2024, 21:42
od GaGy
Docu tvůj nápad je hezký ale druhá věc je ekonomika. Moc si nedokážu představit dvanáctijádrový monolit. (ač bych ho sám chtěl)
Drahý proces + zmetkovost by to pěkně zdražila. Je třeba mít na paměti jak velká je IOD ,která je větší než celý core complex a ještě je vyráběný na levnější procesu, takže vyrábět to jako celek by byla pěkná raketa.
Oni ti inženýři nejsou hlupáci a proto máme dnes složené cpučka aby se to vyplatilo.
Jen při další generaci by mělo Amd jako první vydat rovnou procáky s 3D a jako okrajovku k tomu ty klasické.
Re: Ryzen 7 9800X3D - info, recenze, zkušenosti
Napsal: čtv 14. lis 2024, 23:24
od DOC_ZENITH
To jsi se nechal dost zvyklat marketingem a propagandou obhajovačů cen. 12 jader je easy, vždyť jsme měli 8 za 1000 doláčů v r 2014 do HEDT a to bylo na 28nm, bylo i 18 jádro co bylo monolyt, dnes by takové čipy bylo easy vyrobit, i Intel měl 12 jádro do mainstreamu v roadmapě ale vypadá to že je zrušené. Dnes má s příchodem Granite rapids nejmenší Xeon 16 jader a 48 velkejch jader je dnes maximální monolyt co Intel vyrábí, takže tak. U současné už odcházející 10nm Sapphire-rapids generace tě v HEDT 12 jádro stojí 880 doláčů a to je s Xeon přirážkou a masivní HEDT IO, monolyt 26 jader stojí 2000 doláčů s Xeon přirážkou, tzn za polovic by jej mohli prodávat se solidnim ziskem.
Vyrábět monolyt 12 jádro do desktop socketu by bylo mnohem levnější než ten šílenej latentní slepenec co tam Intel produkuje teď. Nebylo by to hard ani pro AMD, nezapomínejme že ZEN5C chiplety do Epyců jsou 16 jádrový s jednim CCX s jednou společnou cache, nemá to nic společného s tim jak ZEN4C vypadal.