Stránka 11 z 50

Napsal: pát 13. říj 2006, 21:54
od Lukfi
no-X píše:Tak kde je ten zakopanej pes, když ne v BW?
OK, tak uvažujme že R420 brzdily paměti a že kdyby byla propustnost třeba o třetinu vyšší, výkonu by to dost pomohlo. Tenkrát neexistovaly rychlejší paměti než ty kolem 1,1GHz, ale R420 a NV40 byly o dost výkonnější než jejich předchůdci a paměti jim nestačily. Jestliže tohle ATi věděla, proč tenkrát nepoužila širší sběrnici? Ze stejného důvodu, proč jí nepoužije ani u R600 - protože by to bylo moc drahé. Sám jsi říkal že nejde o to udělat kartu která rozdrtí všechnu konkurenci, ale o optimální kompromis mezi výkonem a cenou...

ad GX2 - sice je úspěšná, ale prodej nemůže být nějak závratně výdělečný - dvě PCB, dva čipy a gigabajt pamětí, to se dost podepíše na výr. nákladech...

Napsal: pát 13. říj 2006, 22:09
od no-X
Lukfi píše:
no-X píše:Tak kde je ten zakopanej pes, když ne v BW?
OK, tak uvažujme že R420 brzdily paměti a že kdyby byla propustnost třeba o třetinu vyšší, výkonu by to dost pomohlo. Tenkrát neexistovaly rychlejší paměti než ty kolem 1,1GHz, ale R420 a NV40 byly o dost výkonnější než jejich předchůdci a paměti jim nestačily. Jestliže tohle ATi věděla, proč tenkrát nepoužila širší sběrnici? Ze stejného důvodu, proč jí nepoužije ani u R600
Ale kdepak :-) R420 měla díky low-k o dost vyšší frekvence při stejné/nižší spotřebě, než NV40, což stačilo pro konkurenceschopnost. Navíc k 16 nevytíženým texturovacím jednotkám 256bit sběrnice stačí. Víc by sice kartě pomohlo (to pomůže vždy), ale zdaleka to nebyla nutnost.
Lukfi píše:Sám jsi říkal že nejde o to udělat kartu která rozdrtí všechnu konkurenci, ale o optimální kompromis mezi výkonem a cenou...
Takhle přesně jsem to říkal? Jde hlavně o to, aby se karta skládala z dostupných komponent. Pokud bude karet dost a budou bezkonkurenční, budou se prodávat i za 18000 tisíc. Vzpomeň kolik lidí chtělo GTX-512 i když stála přes dvacet litrů a nekoupili ji jen proto, že nebyla...
Lukfi píše:ad GX2 - sice je úspěšná, ale prodej nemůže být nějak závratně výdělečný - dvě PCB, dva čipy a gigabajt pamětí, to se dost podepíše na výr. nákladech...
Uznáváš, že nVidia nemá high-end proto, aby na něm vydělávala. A myslíš si, že u ATi je to jiné? Že by X1900XTX s dvakrát tak velkým čipem, než má 7900GTX a stejnými pamětmi, mohla být výrobně levnější, stejně jako je prodejně levnější? ATi se současnou generací high-endu vydělává mnohem míň, než nVidia (600MHz paměti GX2 jsou velmi levný, i pro mainstream se dnes už používají rychlejší moduly...)

Napsal: pát 13. říj 2006, 23:07
od Lukfi
no-X píše:Ale kdepak :-) R420 měla díky low-k o dost vyšší frekvence při stejné/nižší spotřebě, než NV40, což stačilo pro konkurenceschopnost.
No tak pokud bude R600 pro konkurenceschopnost stačit 256bit sběrnice, jakože s nějakejma rychlejšíma GDDR4kama stačit bude...
Lukfi píše:Takhle přesně jsem to říkal? Jde hlavně o to, aby se karta skládala z dostupných komponent. Pokud bude karet dost a budou bezkonkurenční, budou se prodávat i za 18000 tisíc. Vzpomeň kolik lidí chtělo GTX-512 i když stála přes dvacet litrů a nekoupili ji jen proto, že nebyla...
To je tim že vlajkový lodi se kupujou bez ohledu na peníze... ale takhle se nedá zdražovat do nekonečna. Až někdo představí total killer kartu za 30 tisíc, která nebude mít soupeře, určitě si jí někdo koupí, ale pro hodně lidí to už bude moc. Ale jak říkáš - jde o to aby byly komponenty dostupné. Když budou pro killer kartu dostupné paměti a nebude problém s PCB, pořád je tu ještě samotný čip. Čím větší, tím menší výtěžnost, čili nižší dostupnost - takže ono to jde ruku v ruce. Killer karet nikdy nebude dost.
Lukfi píše:Uznáváš, že nVidia nemá high-end proto, aby na něm vydělávala. A myslíš si, že u ATi je to jiné? Že by X1900XTX s dvakrát tak velkým čipem, než má 7900GTX a stejnými pamětmi, mohla být výrobně levnější, stejně jako je prodejně levnější? ATi se současnou generací high-endu vydělává mnohem míň, než nVidia (600MHz paměti GX2 jsou velmi levný, i pro mainstream se dnes už používají rychlejší moduly...)
Tak nVidia určitě na GF7900GTX trhne víc než ATi na RX1900XTX... ale u GX2 bych si tak jistej nebyl. Paměti jsou sice pomalý a levný, ale pořád je to dohromady gigabajt...

Napsal: sob 14. říj 2006, 00:03
od no-X
Lukfi píše:
no-X píše:Ale kdepak :-) R420 měla díky low-k o dost vyšší frekvence při stejné/nižší spotřebě, než NV40, což stačilo pro konkurenceschopnost.
No tak pokud bude R600 pro konkurenceschopnost stačit 256bit sběrnice, jakože s nějakejma rychlejšíma GDDR4kama stačit bude...
Co vlastně od R600 čekáš? nVidia v listopadu vydá G80 s 384bit sběrnicí a levnými a dostupnými cca 1,8-2GHz pamětmi = 96GB/s. A ATi na to v březnu zareaguje kartou, která ponese drahé nedostupné 2,8GHz moduly, aby tím dosáhla o 10% horšího výsledku, tedy 89GB/s. nVidia na to logicky zareaguje použitím rychlejších pamětí, dosáhne 134GB/s a ATi udělá co? Rychlejší paměti použít nemůže, širší sběrnici taky ne (zatrhnuls jim to :roll: ), tak co? Uzná, že nVidia je lepší a zavře krám? S 256bit sběrnicí by mohla ATi konkurovat maximálně první verzi G80 s pomalejšími pamětmi, ale v žádném případě jejímu dalšímu refreshi s rychlými GDDR4.

Věřím tomu, že ani ne do 10měsíců bude ATi muset přijít s něčím víc, než s 256bit sběrnicí, jinak nebude mít konkurenceschopný high-end...

Vidím jedinou možnost, jak by se ATi mohla udržet s 256bit sběrnicí a to, že G80 nemá 384bit sběrnici jednotnou, ale že má 256bit pro rasterizér a 128bit pro geometrii. To by pak skutečně R600 nepotřebovala víc. Ale pokud je sběrnice G80 jednotná pro vše, tak to prostě nevidím reálně.

Neudivilo by mě, kdyby R600 byl čip se 128 unifikovanými shadery, 32 texturovacími jednotkami, 16-32 ROPs a 512bit sběrnicí. Vycházím z toho, že jednotky R600 budou spíš blížší jednotkám Xenosu, tzn. o něco méně výkonné, než jednotky R520/R580. V tom případě by 64 takových shaderů byl nesmysl (+- výkon jako X1900), takže 96-128 by bylo reálné číslo, čemuž při poměru 4:1 až 3:1 odpovídá 24-32 texturovacích jednotek. Pokud podle ATi 64GB/s stačí tak akorát na 10Gtexelů, tak 89GB/s bude těžko stačit na dvojnásobek.

Já bych se hlavně držel tohohle:
Eric Demers píše:Having said that, I would not mind more texture power (assuming more BW), but I would not want to reduce the ratio of ALU : TEX.
Takže ATi nebude snižovat ALU:TEX, tzn. na 16 texturovacích jednotek unifikovaného čipu připadně 48-64 shaderů. To by ovšem zásadně nestačilo, takže je třeba vycházet z vyšších čísel a jak tvrdí Eric Demers, na více texturovacích jednotek potřebuješ vyšší bandwidth.

+ ještě tenhle starý post od D. Baumanna:
Dave Baumann píše:Given Eric's comments in the R580 interview, if core speeds scale at a similar ratio at memory, why would we expect any more of the elements that consume bandwidth? Take a read of the interview again, carefully, and bear in mind what items are likely to be on his mind when he's replying (given that R580 is a historic item to him at that point).

Also, note, just because GDDR4 is coming doesn't mean that this will translate into an immediate and massive leap in bandwidth. GDDR3 started at the high point of GDDR2's end - i.e. GDDR2's high point was 500MHz, but 500MHz GDDR3 was far more prevelent; it wouldn't surprise me to see GDDR4 coming in at the 900-1000MHz range initially.
Z toho je patrné, že pokud nezvýšíme BW, nemá cenu zvyšovat počet TMUs. Zároveň je z toho postu jasné, že se tehdy předpokládalo, že zřejmě nebudou k dispozici dostatečně rychlé GDDR4 na to, aby samy o sobě poskytly dostatečný BW pro efektivní využití více (24-32) texturovacích jednotek. Zůstat na 16 texturovacích jednotkách ale nemá smysl, protože tím bychom nedosáhli dostatečného výkonu.

Na tvé oblíbené R420 při zdvojnásobení počtu TMU ATi zvýšila BW o 50-60% rychlejšími pamětmi, ale teď nemá paměti, které by byly o 50-60% rychlejší, než 2000MHz GDDR4, aby mohla zachovat sběrnici. Podle všeho ATi během příprav R600 ani nepočítala s tím, že by k dispozici byly... Čím víc o tom přemýšlí, tím větší opodstatnění v tom nacházím. A pokud má R600 podporovat víc než AA6x, tak bude vyšší BW setsakra potřebovat.

Napsal: sob 14. říj 2006, 08:30
od Lukfi
Když to po tobě čtu, tak se mi taky zdá že 256bit nebude stačit. Teď už je jen otázka, jestli to bude 384 nebo 512bit. Co je lepší? Mít o třetinu menší paměť, ale o třetinu vyšší propustnost nebo stejnou paměť, stejnou propustnost (případně o 20% vyšší když se budeme držet historie) a o něco menší čip?

Napsal: sob 14. říj 2006, 09:09
od no-X
Eric Demers kdysi na dotaz o 384bit sběrnici prohlásil, že vzhledem k návrhům čipů ATi by nebyla ideální a že by se hodila v případě, kdy by byla rozdělená na 256/128bit, které by měly samostatné řadiče a sloužily pro oddělené části čipu (zhruba řečeno)... Ale už je to dlouho, bylo to myslím ještě před ring-busem a od tý doby se leccot změnilo... :|

Napsal: sob 14. říj 2006, 11:27
od NMS
Takže takto: http://www.mvktech.net/
ATI's R600 chips has an external 512-bit memory bus
Written by Mavke
Friday, 13 October 2006

The up and coming R600 will have a real 512-bit memory controller. Unlike its predecessors which had an internal 512-bit ring memory bus, the R600 will have it externally as well. This means that the packaging of the chip will be extremely expensive. The wider memory bus you use the more pins you need in your chip package. If the 512-bit memory ring turns to be the real thing, we are talking about 128GB/s of memory bandwidth with GDDR4 clocked at 2000MHz. We also learned that the R600 core may use memory faster than 2000MHz as it will be available by first quarter of 2007. If ATI keeps pushing the chip we might get even faster GDDR4 chips at production time. - The Inquirer

Napsal: ned 15. říj 2006, 16:14
od RADEONX800
jak ste se bavily vo tech konektorech tak vono to je asi dos o tom KOLIK Aček jede po 12V vetvy a ja myslim docela ze dost protoze muj hercules 9700Pro kdyz natocim svou A64 na 2300 tak s 19000v 3dmark 2001 mne ta SWIN zacne vypalovat konektor na 12v vetvy takze na konektory BACHA :o

Napsal: stř 1. lis 2006, 22:49
od no-X
Konečně něco málo...
CJ píše:Here's what was mentioned. I tried to translate it as best as I could:

"DX10 performance can of course not be tested. About the physics part, there is no seperate dedicated physics chip. The unified shaders will take care of that (that's why it's got so many onboard - 128. DX10 performance can not be derived from DX9 performance, because the drivers make the unified shaders work as dedicated pixelshaders and vertexshaders. So in a real DX10 game the GPU will behave differently."

Oh some other tidbits I've been hearing, but I'm not 100% sure about it's credibility, but I guess I can write it here. Just take it with a grain of salt.

Availability of G80 will be bad... or at least it will look bad, probably because of high demand. One source said that availability will be bad and that the lifespan of G80 will be short. NV has G81 waiting in it's wings to fix the availability problem. Nothing was mentioned about the G81 architecture, but G81 could be to G80 what G71 is to G70. Scheduled release: Spring 2007.

Oh and R600 was also mentioned... It will most probably be released in the last week of January 2007 (does this coincide with the Vista release?). The exact date given for launchdate was a Saterday so that's a bit weird...

Napsal: stř 1. lis 2006, 23:24
od beardie
cize G81 bude iba G80 na 80nm?

Napsal: stř 1. lis 2006, 23:31
od no-X
Fuj tajbl, tady řešíme R600 :wink:

Napsal: pát 3. lis 2006, 20:07
od no-X
Co ankentku?

hlasování - Jakou sběrnici podle vás bude mít grafický čip ATi/AMD R600?

1. 256bit
2. 384bit
3 512bit

:wink:

Napsal: pát 3. lis 2006, 20:17
od sh
nevim jake mate informace, ale dle mych zdroju je momentalne čip vyvijen smerem 512mbit ovsem zadne 2,8ghz nybrz jiz testovane 2,6ghz pameti, ktere byly vyuziti u betaverze r580+, čip je puvodne pry vyvijen 256+256 , ktere budou na sobe "nezavisle" tj neco jako dualcore, ale popravde nerozumim architekture a funkci jednotlivych komponent jako nox a podobny, fakt nevim jak by to v praxi mohlo fungovat ale je mi to tak podavano, otazkou je co se do te doby zmeni..

Napsal: pát 3. lis 2006, 20:23
od sh
jinak by me zajimal nazor noxe na vyvyjeny system v podani jakoby cache pameti, kdy k jadru je prirazena urcita cache pamet o velikosti 16mb , ktera ma zrychlit pristup dat?otazkou je ta velikost , dle me je to strasne male na jakekoliv ukladani.. tento system byl uz testovan u 580+, u r600 dle me take nebude pouzit mozna to bude urcity trumf .)

Napsal: pát 3. lis 2006, 20:33
od Stratos
¨na tu kartu se uz vazne tesim :oops:

Napsal: pát 3. lis 2006, 20:35
od no-X
sh píše:jinak by me zajimal nazor noxe na vyvyjeny system v podani jakoby cache pameti, kdy k jadru je prirazena urcita cache pamet o velikosti 16mb , ktera ma zrychlit pristup dat?otazkou je ta velikost , dle me je to strasne male na jakekoliv ukladani.. tento system byl uz testovan u 580+, u r600 dle me take nebude pouzit mozna to bude urcity trumf .)
Popisuješ EDRAM Xenosu... ta ale byla 10MB. Ale na PC čipech by EDRAM být neměla.

Napsal: pát 3. lis 2006, 22:20
od sh
no-X píše:
sh píše:jinak by me zajimal nazor noxe na vyvyjeny system v podani jakoby cache pameti, kdy k jadru je prirazena urcita cache pamet o velikosti 16mb , ktera ma zrychlit pristup dat?otazkou je ta velikost , dle me je to strasne male na jakekoliv ukladani.. tento system byl uz testovan u 580+, u r600 dle me take nebude pouzit mozna to bude urcity trumf .)
Popisuješ EDRAM Xenosu... ta ale byla 10MB. Ale na PC čipech by EDRAM být neměla.
aha tak precijen, no uvidime co z toho nakonec bude..

Napsal: sob 4. lis 2006, 09:31
od RainMakeR
hlasování v anektě :-)
512 bitova sběrnice bude na čipech R600 :comp: :worship: :baa:

Napsal: sob 4. lis 2006, 09:45
od Lukfi
256bit... a dosavadní výsledky ankety naznačují že moje teorie je správná

Napsal: sob 4. lis 2006, 10:05
od palda
dle meho nazoru 512bit... ati pouziva 256bit sbernici uz dostatecne dlouho aby znalo jeji limity a nutnost pouziti drahych pameti pri jejim pouziti a co by tim vzniklo za problemy...