NVIDIA Turing - Info a spekulace
Moderátoři: Walker1134, Wilik
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
jo to všelijaký Motionflow XR, Clear Motion Rate nebo TrueMotion u TV taky fungujou a opravdu jejich efekt je srovnatelnej s 60Hz filmama, ale jak je zapneš u hry tak artefaktěj a je to nepoužitelný
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- Timmah!
- Začátečník
-
- Registrován: 22. kvě 2010
- Bydliště: Bojnice Slovakia
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
No ja by som asi tiez preferoval vynechat Tensory a miesto nich navysit pocet tych "RT cores", kedze sa zda, ze na ten denoiser ich netreba a zvladaju ho v pohode aj klasicke CUDA cores. Ma to tak Battlefield, mam dojem, ze aj Octane Render...LastPCgamer píše:Tu sa nam ale natiska otazka ci ten DLSS za ten kremik navyse stoji a moj osobný nazor je ze nie a chcel by som radsej oddelenu hernu GPU rodinu ako to mala nVIDIA v minulosti bez Tensor Cores.
chapem, ze ale pre ludi, co maju tie karty na ML su prave tie tensory dovod ku kupe...
Mimochodom:
http://www.ddworld.cz/aktuality/grafick ... nguje.html
jak moze byt niekto tak obmedzeny?
OLD: Intel Core i9 7940X - 32GB DDR4 3000 MHz - X299 Aorus Gaming 7 - RTX3090 + RTX2080Ti - Samsung 950 Pro 256GB - Samsung 960 Evo 500 GB - Samsung 850 Evo 500GB - Intel 530 Series 240GB - WD Caviar Black 2TB - WD Caviar Green 2TB - AlphaCool Eisbaer 360 - Fractal Design Define R5
NEW: Ryzen 9 7950X - 64GB DDR5 6000 MHz - X670E Hero - 2x RTX 4090 - Samsung 990 Pro 2TB - Kingston KC3000 2TB - Kingston KC3000 1TB - Crucial MX500 4TB - WD Caviar Gold 6TB - Arctic Liquid Freezer 420 ARGB - Fractal Design Define 7XL
NEW: Ryzen 9 7950X - 64GB DDR5 6000 MHz - X670E Hero - 2x RTX 4090 - Samsung 990 Pro 2TB - Kingston KC3000 2TB - Kingston KC3000 1TB - Crucial MX500 4TB - WD Caviar Gold 6TB - Arctic Liquid Freezer 420 ARGB - Fractal Design Define 7XL
- ifkopifko
- Začátečník
-
- Registrován: 16. říj 2009
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
Lenže to je trochu iné použitie. Na statické obrázky aplikuješ AI aby tam pridal "nejaké zmysluplné detaily". S animáciou to bude horšie, nakoľko s tamtým prístupom by to veľmi artefaktilo.nou píše:Ono viacmenej tie neuronove siete dokazu fungovat https://github.com/nagadomi/waifu2x
CPU: R7 7700 COOLER: Endorfy Fera 5 MB: ASUS B650M-E RAM: 2x16GB DDR5
VGA: Asus GTX 1060 3GB OC HDD: Samsung 980 Pro 1TB + Crucial MX500 1TB + WD Red 6TB
PSU: Seasonic Focus GM550 CASE: Thermaltake Swing Silver w/o window -trošku modifikovaná (skôr znásilnená) DISPLAY: Asus MX239H
VGA: Asus GTX 1060 3GB OC HDD: Samsung 980 Pro 1TB + Crucial MX500 1TB + WD Red 6TB
PSU: Seasonic Focus GM550 CASE: Thermaltake Swing Silver w/o window -trošku modifikovaná (skôr znásilnená) DISPLAY: Asus MX239H
- brambora81
- Začátečník
-
- Registrován: 28. čer 2015
- Bydliště: Pardubice
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
po precteni tohodle clanku dochazim k zaveru ze NV nam tak trochu hodne lze jak se ukazuje cele RT je jen marketingovej blaf na lidi aby platili vice za malo
https://diit.cz/clanek/vyvojar-raytraci ... e-rt-cores
https://diit.cz/clanek/vyvojar-raytraci ... e-rt-cores
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
Ty jako beres vazne ty noxovy zvasty? Precti si zdrojovy clanek. Jedna se o ciste teoretizovani a nikde se nehovori o pristi generaci konzoli, jen obecne o nextgen konzolich, treba "za deset let". O tom jaky je vykon DXR na shaderech vime, cimz i vime, ze to jde hrubou silou.
Pak si dej dohromady, ze na konzolich Metro pro nedostatek vykonu vubec nepouziva tesselaci (viz Digital Foundry analyza) a dostanes obrazek o tom, jak skvele asi pojede dxr.
Pak si dej dohromady, ze na konzolich Metro pro nedostatek vykonu vubec nepouziva tesselaci (viz Digital Foundry analyza) a dostanes obrazek o tom, jak skvele asi pojede dxr.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
Volta neni vubec vykonove blizko, jakmile dojde na scenu s narocnym vyuzitim RT, vykon na ni jde okamzite do kopru. Original
Na funkcni DXR nejsou potreba specializovany RT cores, to neni zadna novinka , ale potrebuje to mit adekvatni raw power, aby to mohlo ject realtime s dostetecnymi fps, coz karty bez RTC momentalne nedaj, viz. prave masivni propady na Volte. Samozrejme pokud hypoteticky v nespecifikovanem budoucnu vyrobi cip s dostatecnym mnozstvim vykonnych cores, tak to muze akcelerovat dostatecne rychle i bez specialnich jednotek, ale pochybuju, ze to bude lepsi jak specializovany jednotky a akceleratory RT. Misto prepapouskovanyho bulvaru s podivuhodnymy vyvody, je treba linkovat originaly https://www.eurogamer.net/articles/digi ... -interviewIn terms of the viability of RT on next generation consoles, the hardware doesn't have to be specifically RTX cores. Those cores aren't the only thing that matters when it comes to ray tracing. They are fixed function hardware that speed up the calculations specifically relating to the BVH intersection tests. Those calculations can be done in standard compute if the computer cores are numerous and fast enough (which we believe they will be on the next gen consoles). In fact, any GPU that is running DX12 will be able to "run" DXR since DXR is just an extension of DX12.
- brambora81
- Začátečník
-
- Registrován: 28. čer 2015
- Bydliště: Pardubice
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
jenze NV marketing mluvi kapku jinak a to je celej problem misto toho aby to rekli na rovinu jak to je
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
jak presne o tom mluvi marketing nvidie a co presne je v rozporu s puvodnim anglickym clankem? pokud mozno s odkazy?
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- Murun
- Začátečník
-
- Registrován: 12. říj 2005
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
V marketingu řekli na rovinu, jak to je...to už se někdy v historii této planety stalo?
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
Chci tu presny citace, kde nV marketing "mluvi kapku jinak". Opravdu by me to zajimalo, kdyz RTX a DXR bylo predstaveny na Volte, ktera RTC nema Pokud nedodas jasny citace, kde nV tvrdi, ze bez RTC to nejde, tak lzes a trolis, to znamena smetak a odmena.brambora81 píše:jenze NV marketing mluvi kapku jinak
- Timmah!
- Začátečník
-
- Registrován: 22. kvě 2010
- Bydliště: Bojnice Slovakia
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
Tak sa zda, ze Quake nie je jediny pokus o plne raytraced renderer v hre:
https://www.youtube.com/watch?v=BDvkoSDTUxc
https://ompf2.com/viewtopic.php?f=8&t=2158
Podla slov autora sa jedna o:
"a clean and elegant renderer, that handles shadows, indirect light and indirect shadows without any custom code, it's just the light simulation. This also means there are no settings for things like shadow map resolution, nor any precalculated data such as lightmaps. This theoretically greatly reduces the complexity of engine design and asset creation"
Inymi slovami, nie je to hybridny raytracing ako v pripade BF alebo Metra, cize ani ten "primary bounce" nie je rasterizovany.
Vskutku zaujimave. Vyzera to rozhodne lepsie ako ten Quake, kedze kvalita assetov je zjavne vyssia. Aj ked tam nie su dynamicke svetla pre zmenu - vraj v dalsej verzii.
https://www.youtube.com/watch?v=BDvkoSDTUxc
https://ompf2.com/viewtopic.php?f=8&t=2158
Podla slov autora sa jedna o:
"a clean and elegant renderer, that handles shadows, indirect light and indirect shadows without any custom code, it's just the light simulation. This also means there are no settings for things like shadow map resolution, nor any precalculated data such as lightmaps. This theoretically greatly reduces the complexity of engine design and asset creation"
Inymi slovami, nie je to hybridny raytracing ako v pripade BF alebo Metra, cize ani ten "primary bounce" nie je rasterizovany.
Vskutku zaujimave. Vyzera to rozhodne lepsie ako ten Quake, kedze kvalita assetov je zjavne vyssia. Aj ked tam nie su dynamicke svetla pre zmenu - vraj v dalsej verzii.
OLD: Intel Core i9 7940X - 32GB DDR4 3000 MHz - X299 Aorus Gaming 7 - RTX3090 + RTX2080Ti - Samsung 950 Pro 256GB - Samsung 960 Evo 500 GB - Samsung 850 Evo 500GB - Intel 530 Series 240GB - WD Caviar Black 2TB - WD Caviar Green 2TB - AlphaCool Eisbaer 360 - Fractal Design Define R5
NEW: Ryzen 9 7950X - 64GB DDR5 6000 MHz - X670E Hero - 2x RTX 4090 - Samsung 990 Pro 2TB - Kingston KC3000 2TB - Kingston KC3000 1TB - Crucial MX500 4TB - WD Caviar Gold 6TB - Arctic Liquid Freezer 420 ARGB - Fractal Design Define 7XL
NEW: Ryzen 9 7950X - 64GB DDR5 6000 MHz - X670E Hero - 2x RTX 4090 - Samsung 990 Pro 2TB - Kingston KC3000 2TB - Kingston KC3000 1TB - Crucial MX500 4TB - WD Caviar Gold 6TB - Arctic Liquid Freezer 420 ARGB - Fractal Design Define 7XL
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
Tohle ale neni hra, jen uz pomerne stary a jednoduchy demo jmenem Sponza.
- nou
- Začátečník
-
- Registrován: 11. pro 2009
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
Nie da sa to pouzit aj na video animaciu https://www.youtube.com/watch?v=8v8oRwaag7k len to nedokaze byt realtime a tiez kreslena animacia je omnoho jednoduchsia na natrenovanie nez komplexne rendery z hier.ifkopifko píše:Lenže to je trochu iné použitie. Na statické obrázky aplikuješ AI aby tam pridal "nejaké zmysluplné detaily". S animáciou to bude horšie, nakoľko s tamtým prístupom by to veľmi artefaktilo.nou píše:Ono viacmenej tie neuronove siete dokazu fungovat https://github.com/nagadomi/waifu2x
- brambora81
- Začátečník
-
- Registrován: 28. čer 2015
- Bydliště: Pardubice
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
NV tvrdi ze jejich karta dela RT coz neni pravda pokud vis jak funguje RT tak musis vedet ze to co dela NV je jen imitace RT protoze pokud by karta delala plnohodnotne RT tak to cele vypada kapku jinakHladis píše:Chci tu presny citace, kde nV marketing "mluvi kapku jinak". Opravdu by me to zajimalo, kdyz RTX a DXR bylo predstaveny na Volte, ktera RTC nema Pokud nedodas jasny citace, kde nV tvrdi, ze bez RTC to nejde, tak lzes a trolis, to znamena smetak a odmena.brambora81 píše:jenze NV marketing mluvi kapku jinak
- nou
- Začátečník
-
- Registrován: 11. pro 2009
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
Pre ilustraciu ako narocne je zratat BVH prienik co som zobral z mojho raytracera.Hladis píše:Samozrejme pokud hypoteticky v nespecifikovanem budoucnu vyrobi cip s dostatecnym mnozstvim vykonnych cores, tak to muze akcelerovat dostatecne rychle i bez specialnich jednotek, ale pochybuju, ze to bude lepsi jak specializovany jednotky a akceleratory RT. Misto prepapouskovanyho bulvaru s podivuhodnymy vyvody, je treba linkovat originaly https://www.eurogamer.net/articles/digi ... -interview
Kód: Vybrat vše
bool aabb_hit(Ray ray, const __global AABBNode *node)
{
float3 bbMin = vload3(0, node->bvhNode.min);
float3 bbMax = vload3(0, node->bvhNode.max);
float3 t1 = (bbMin - ray.origin)/ray.dir;
float3 t2 = (bbMax - ray.origin)/ray.dir;
float3 tmin = min(t1, t2);
float3 tmax = max(t1, t2);
float near = max(max(tmin.x, tmin.y), tmin.z);
float far = min(min(tmax.x, tmax.y), tmax.z);
return near<=far && far >= 0;
}
Naposledy upravil(a) nou dne čtv 21. úno 2019, 09:24, celkem upraveno 1 x.
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
Tak to mas zrejme "spatne informace". Nvidia nikdy a nikde netvrdila, ani nijak nenaznacovala, ze provadi "plnohodnotny" raytracing. Zcela jasne deklarovala, ze provadi hybridni RT.brambora81 píše:NV tvrdi ze jejich karta dela RT coz neni pravda pokud vis jak funguje RT tak musis vedet ze to co dela NV je jen imitace RT protoze pokud by karta delala plnohodnotne RT tak to cele vypada kapku jinak
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- brambora81
- Začátečník
-
- Registrován: 28. čer 2015
- Bydliště: Pardubice
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
v top pripade priznam chybu
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
brambora81:
nVidia:
nVidia:
Dale Hybrid Ray Tracing in Real-Time https://www.tomshardware.com/reviews/nv ... 801-6.html Dale nikde nic o tom, ze bez RTC to nejde.RTX is NVIDIA’s new platform for hybrid rendering, allowing the combination of rasterization and compute-based techniques with hardware-accelerated ray tracing and deep learning.
Samozrejme to jde, problem je vykonRunning this algorithm today is entirely possible using the Microsoft D3D12 Raytracing Fallback Layer APIs, which use compute shaders to emulate DirectX Raytracing on devices without native support (and redirect to DXR when driver support is identified)
Takze mas nejaky zdroj svych tvrzeni nebo nemas, jelikoz nikde to co pises nVidia netvrdi.GeForce GTX 1080 Ti can cast about 1.1 billion rays per second in software using its CUDA cores capable of 11.3 FP32 TFLOPs. In comparison, GeForce RTX 2080 Ti can cast about 10 billion rays per second using its 68 RT cores.
- nou
- Začátečník
-
- Registrován: 11. pro 2009
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
Tych 10Giga rays/s su uvedene v slidoch pri uvadzani a aj tu https://devblogs.nvidia.com/nvidia-turi ... -in-depth/
A v tabulke je potom porovnanie aj s 1080Ti kde je 1.1Giga rays/s.
A v tabulke je potom porovnanie aj s 1080Ti kde je 1.1Giga rays/s.
- shipo
- Začátečník
- Registrován: 28. pro 2007
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
Udělej si ze zdrojů vlastní názor. Jsou jedinci co potápějí cokoliv od nVidie (la envidia = závist).brambora81 píše:po precteni tohodle clanku dochazim k zaveru ze NV nam tak trochu hodne lze jak se ukazuje cele RT je jen marketingovej blaf na lidi aby platili vice za malo
https://diit.cz/clanek/vyvojar-raytraci ... e-rt-cores
Raytrancing se klidně může počítat i na CPU, jde hlavně o "optimalizace" výkonu pro hratelné FPS.