Stránka 107 z 123
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
Napsal: úte 19. úno 2019, 10:30
od ArgCZ
jo to všelijaký Motionflow XR, Clear Motion Rate nebo TrueMotion u TV taky fungujou a opravdu jejich efekt je srovnatelnej s 60Hz filmama, ale jak je zapneš u hry tak artefaktěj a je to nepoužitelný
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
Napsal: úte 19. úno 2019, 16:44
od Timmah!
LastPCgamer píše:Tu sa nam ale natiska otazka ci ten DLSS za ten kremik navyse stoji a moj osobný nazor je ze nie a chcel by som radsej oddelenu hernu GPU rodinu ako to mala nVIDIA v minulosti bez Tensor Cores.
No ja by som asi tiez preferoval vynechat Tensory a miesto nich navysit pocet tych "RT cores", kedze sa zda, ze na ten denoiser ich netreba a zvladaju ho v pohode aj klasicke CUDA cores. Ma to tak Battlefield, mam dojem, ze aj Octane Render...
chapem, ze ale pre ludi, co maju tie karty na ML su prave tie tensory dovod ku kupe...
Mimochodom:
http://www.ddworld.cz/aktuality/grafick ... nguje.html
jak moze byt niekto tak obmedzeny?
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
Napsal: úte 19. úno 2019, 19:30
od ifkopifko
Lenže to je trochu iné použitie. Na statické obrázky aplikuješ AI aby tam pridal "nejaké zmysluplné detaily". S animáciou to bude horšie, nakoľko s tamtým prístupom by to veľmi artefaktilo.
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
Napsal: stř 20. úno 2019, 12:02
od brambora81
po precteni tohodle clanku dochazim k zaveru ze NV nam tak trochu hodne lze
jak se ukazuje cele RT je jen marketingovej blaf na lidi aby platili vice za malo
https://diit.cz/clanek/vyvojar-raytraci ... e-rt-cores
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
Napsal: stř 20. úno 2019, 12:19
od hnizdo
Ty jako beres vazne ty noxovy zvasty? Precti si zdrojovy clanek. Jedna se o ciste teoretizovani a nikde se nehovori o pristi generaci konzoli, jen obecne o nextgen konzolich, treba "za deset let". O tom jaky je vykon DXR na shaderech vime, cimz i vime, ze to jde hrubou silou.
Pak si dej dohromady, ze na konzolich Metro pro nedostatek vykonu vubec nepouziva tesselaci (viz Digital Foundry analyza) a dostanes obrazek o tom, jak skvele asi pojede dxr.
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
Napsal: stř 20. úno 2019, 12:43
od Hladis
Volta neni vubec vykonove blizko, jakmile dojde na scenu s narocnym vyuzitim RT, vykon na ni jde okamzite do kopru. Original
In terms of the viability of RT on next generation consoles, the hardware doesn't have to be specifically RTX cores. Those cores aren't the only thing that matters when it comes to ray tracing. They are fixed function hardware that speed up the calculations specifically relating to the BVH intersection tests. Those calculations can be done in standard compute if the computer cores are numerous and fast enough (which we believe they will be on the next gen consoles). In fact, any GPU that is running DX12 will be able to "run" DXR since DXR is just an extension of DX12.
Na funkcni DXR nejsou potreba specializovany RT cores, to neni zadna novinka
, ale potrebuje to mit adekvatni raw power, aby to mohlo ject realtime s dostetecnymi fps, coz karty bez RTC momentalne nedaj, viz. prave masivni propady na Volte. Samozrejme pokud hypoteticky v nespecifikovanem budoucnu vyrobi cip s dostatecnym mnozstvim vykonnych cores, tak to muze akcelerovat dostatecne rychle i bez specialnich jednotek, ale pochybuju, ze to bude lepsi jak specializovany jednotky a akceleratory RT. Misto prepapouskovanyho bulvaru s podivuhodnymy vyvody, je treba linkovat originaly
https://www.eurogamer.net/articles/digi ... -interview
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
Napsal: stř 20. úno 2019, 14:39
od brambora81
jenze NV marketing mluvi kapku jinak
a to je celej problem
misto toho aby to rekli na rovinu jak to je
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
Napsal: stř 20. úno 2019, 14:41
od hnizdo
jak presne o tom mluvi marketing nvidie a co presne je v rozporu s puvodnim anglickym clankem? pokud mozno s odkazy?
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
Napsal: stř 20. úno 2019, 14:50
od Murun
V marketingu řekli na rovinu, jak to je...to už se někdy v historii této planety stalo?
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
Napsal: stř 20. úno 2019, 15:34
od Hladis
brambora81 píše:jenze NV marketing mluvi kapku jinak
Chci tu presny citace, kde nV marketing "mluvi kapku jinak". Opravdu by me to zajimalo, kdyz RTX a DXR bylo predstaveny na Volte, ktera RTC nema
Pokud nedodas jasny citace, kde nV tvrdi, ze bez RTC to nejde, tak lzes a trolis, to znamena smetak a odmena.
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
Napsal: čtv 21. úno 2019, 00:08
od Timmah!
Tak sa zda, ze Quake nie je jediny pokus o plne raytraced renderer v hre:
https://www.youtube.com/watch?v=BDvkoSDTUxc
https://ompf2.com/viewtopic.php?f=8&t=2158
Podla slov autora sa jedna o:
"a clean and elegant renderer, that handles shadows, indirect light and indirect shadows without any custom code, it's just the light simulation. This also means there are no settings for things like shadow map resolution, nor any precalculated data such as lightmaps. This theoretically greatly reduces the complexity of engine design and asset creation"
Inymi slovami, nie je to hybridny raytracing ako v pripade BF alebo Metra, cize ani ten "primary bounce" nie je rasterizovany.
Vskutku zaujimave. Vyzera to rozhodne lepsie ako ten Quake, kedze kvalita assetov je zjavne vyssia. Aj ked tam nie su dynamicke svetla pre zmenu - vraj v dalsej verzii.
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
Napsal: čtv 21. úno 2019, 00:38
od Hladis
Tohle ale neni hra, jen uz pomerne stary a jednoduchy demo jmenem Sponza.
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
Napsal: čtv 21. úno 2019, 06:28
od nou
ifkopifko píše:Lenže to je trochu iné použitie. Na statické obrázky aplikuješ AI aby tam pridal "nejaké zmysluplné detaily". S animáciou to bude horšie, nakoľko s tamtým prístupom by to veľmi artefaktilo.
Nie da sa to pouzit aj na video animaciu
https://www.youtube.com/watch?v=8v8oRwaag7k len to nedokaze byt realtime a tiez kreslena animacia je omnoho jednoduchsia na natrenovanie nez komplexne rendery z hier.
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
Napsal: čtv 21. úno 2019, 07:45
od brambora81
Hladis píše:brambora81 píše:jenze NV marketing mluvi kapku jinak
Chci tu presny citace, kde nV marketing "mluvi kapku jinak". Opravdu by me to zajimalo, kdyz RTX a DXR bylo predstaveny na Volte, ktera RTC nema
Pokud nedodas jasny citace, kde nV tvrdi, ze bez RTC to nejde, tak lzes a trolis, to znamena smetak a odmena.
NV tvrdi ze jejich karta dela RT coz neni pravda pokud vis jak funguje RT tak musis vedet ze to co dela NV je jen imitace RT protoze pokud by karta delala plnohodnotne RT tak to cele vypada kapku jinak
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
Napsal: čtv 21. úno 2019, 08:53
od nou
Hladis píše:Samozrejme pokud hypoteticky v nespecifikovanem budoucnu vyrobi cip s dostatecnym mnozstvim vykonnych cores, tak to muze akcelerovat dostatecne rychle i bez specialnich jednotek, ale pochybuju, ze to bude lepsi jak specializovany jednotky a akceleratory RT. Misto prepapouskovanyho bulvaru s podivuhodnymy vyvody, je treba linkovat originaly
https://www.eurogamer.net/articles/digi ... -interview
Pre ilustraciu ako narocne je zratat BVH prienik co som zobral z mojho raytracera.
Kód: Vybrat vše
bool aabb_hit(Ray ray, const __global AABBNode *node)
{
float3 bbMin = vload3(0, node->bvhNode.min);
float3 bbMax = vload3(0, node->bvhNode.max);
float3 t1 = (bbMin - ray.origin)/ray.dir;
float3 t2 = (bbMax - ray.origin)/ray.dir;
float3 tmin = min(t1, t2);
float3 tmax = max(t1, t2);
float near = max(max(tmin.x, tmin.y), tmin.z);
float far = min(min(tmax.x, tmax.y), tmax.z);
return near<=far && far >= 0;
}
Toto treba zratat tak 10-15 krat v zalezitosti od hlbky BVH. Takze to je porovnatelne s dnesnym beznym pixel shaderom. Problemom je absolutny random access do RAM co je to najhorsie co moze byt pre priepustnost. Kym klasicky rendering dokaze pekne citat viac menej sekvecne.
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
Napsal: čtv 21. úno 2019, 09:04
od hnizdo
brambora81 píše:NV tvrdi ze jejich karta dela RT coz neni pravda pokud vis jak funguje RT tak musis vedet ze to co dela NV je jen imitace RT protoze pokud by karta delala plnohodnotne RT tak to cele vypada kapku jinak
Tak to mas zrejme "spatne informace". Nvidia nikdy a nikde netvrdila, ani nijak nenaznacovala, ze provadi "plnohodnotny" raytracing. Zcela jasne deklarovala, ze provadi hybridni RT.
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
Napsal: čtv 21. úno 2019, 09:31
od brambora81
v top pripade priznam chybu
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
Napsal: čtv 21. úno 2019, 09:53
od Hladis
brambora81:
nVidia:
RTX is NVIDIA’s new platform for hybrid rendering, allowing the combination of rasterization and compute-based techniques with hardware-accelerated ray tracing and deep learning.
Dale Hybrid Ray Tracing in Real-Time
https://www.tomshardware.com/reviews/nv ... 801-6.html Dale nikde nic o tom, ze bez RTC to nejde.
Running this algorithm today is entirely possible using the Microsoft D3D12 Raytracing Fallback Layer APIs, which use compute shaders to emulate DirectX Raytracing on devices without native support (and redirect to DXR when driver support is identified)
Samozrejme to jde, problem je vykon
GeForce GTX 1080 Ti can cast about 1.1 billion rays per second in software using its CUDA cores capable of 11.3 FP32 TFLOPs. In comparison, GeForce RTX 2080 Ti can cast about 10 billion rays per second using its 68 RT cores.
Takze mas nejaky zdroj svych tvrzeni nebo nemas, jelikoz nikde to co pises nVidia netvrdi.
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
Napsal: čtv 21. úno 2019, 10:30
od nou
Tych 10Giga rays/s su uvedene v slidoch pri uvadzani a aj tu
https://devblogs.nvidia.com/nvidia-turi ... -in-depth/
A v tabulke je potom porovnanie aj s 1080Ti kde je 1.1Giga rays/s.
Re: NVIDIA Turing - Info a spekulace
Napsal: čtv 21. úno 2019, 13:58
od shipo
Udělej si ze zdrojů vlastní názor. Jsou jedinci co potápějí cokoliv od nVidie (la envidia = závist).
Raytrancing se klidně může počítat i na CPU, jde hlavně o "optimalizace" výkonu pro hratelné FPS.