AMD Graphics news

Grafické karty s libovolným GPU firmy AMD/ATI (např. Rage, Radeon).

Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik

Odpovědět
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od webwalker »

@Docent:
Prosím tě, co to tady zase píšeš za nesmysly?
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Já jsem docent! Ty ne! A krtek může třeba puknout vzteky ale je to pravda. :P
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od Hladis »

DOC_ZENITH píše:Truform je technologie pro zarovnávání objektů, aby nedostatek polygonů nedělal hranaté oběkty co měly bejt rovné.........
To není pro zarovnani, ale pro zakriveni objektu.
Krteq píše:Teselace (TruForm - DX8) prvně opět na straně ATi,
RT-Patches jako bylo tedy co ?

Další radsi ani nebudu komentovat, neb je to cely OT bourani báboviček a trumfujete se kdo napise vetsi kravinu.
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od nou »

1. http://en.wikipedia.org/wiki/Close_to_Metal prvy pokus o GPGPU ktory existoval uz v X1900. Par ludi to aj pouzivalo ale nic masove to nebolo pretoze sa muselo programovat priamo instrukciach pre GPU. Teda ekvivalent asembleru pre CPU. Po uvedeni OpenCL CTM prestali vyvijat dalej. OpenCL pre 4xxx bola len narychlo splacana podpora ktora ale nikdy nemohla fungovat poriadne pretoze HW nema dostatocnu podporu pre zdielanu pamet vramci jednej compute unit (v OpenCL uvedene ako __local).
Mantle odzaciatku bolo viac menej prezentovane ako impulz k tomu aby sa vytvorilo novy typ API. AMD to nikdy nechcela tlacit silou mocou ako nVidia svoju CUDA. Mantle bude zit dalej ako Vulkan.

2. AMD mala dlho toto OpenGL rozsirenie https://www.opengl.org/registry/specs/A ... llator.txt ktore zvladalo naozajstnu tesselaciu takmer na urovni DX11. A bolo to na vsetkych kartach od X1000 az doteraz.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od Krteq »

Hladis píše:
DOC_ZENITH píše:Truform je technologie pro zarovnávání objektů, aby nedostatek polygonů nedělal hranaté oběkty co měly bejt rovné.........
To není pro zarovnani, ale pro zakriveni objektu.
Asi tak. DOCu, přečti si prosím tě něco o TruForm než začneš zas něco plácat :lol:
AnandTech: ATI TRUFORM Technology - Powering the next generation Radeon.

A ano, je to prvotní implementace teselace, sice skrze vyhrazenou fixed-function jednoutku. Teselace standardizovaná v DX11 používá PN-Triangles, která z TruForm (N-patches) vychází a je postavena na naprosto stejném principu.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od Hladis »

RT-Patches s GF3 ale prislo drive nez TrueForm na R8500. AMD reagovalo na GF3 a prisli s lepsi metodou nez RT-Patches, ale nejde rici ze AMD snad byli prvni. To se malo vi, protože RT-Patches byla mrtvola hned při vydani a je to ještě vetsi "fail" nez TrueForm, kterej se aspoň v nektrych hrach objevil. Oboje se tedy neprosadilo. Kazdopadne bych to s DX11 tessellaci moc nesrovnaval, protože jde sice o podobny cil, ale uplne jiny postup jak toho dosáhnout s jinym dopadem na vizual a vesmes hlavni důvod bylo usetreni poctu trojuhelniku kvůli omezenym sbernicim AGP.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od Krteq »

Hladis píše: Kazdopadne bych to s DX11 tessellaci moc nesrovnaval, protože jde sice o podobny cil, ale uplne jiny postup jak toho dosáhnout s jinym dopadem na vizual a vesmes hlavni důvod bylo usetreni poctu trojuhelniku kvůli omezenym sbernicim AGP.
Jak už jsem psal, TruForm i teselace v DX11 využívá naprosto stejného principu (PN-triangles) - TruForm je předchůdcem DX11 teselace. Zkuste si o tom něco přečíst, oba.

Co se RT-patches týče, jak název napovídá, jedná se o metodu dělení obdelníku na trojúhelníky (rectangle-triangle patch), tedy i odlišnou metodu. Mřížka se sice dělila, ale měnily se i parametry základního modelu (nepracovalo se se základními polygony, ale vyššími celky - aneb HOS - High Order Surfaces). Proto to taky nikdo nepoužil.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od Hladis »

Dnes je DX11 tessellace jinde nez byla v TrueForm a obsahuje vice věci v jednom. Je rozdil princip a postup, protože je uplne prebudovan LOD, zabudovan displacement mapping ..... http://www.nvidia.com/object/tessellation.html . To tehdy vůbec nebylo. Hlavni reakce smerovala na to, ze s "tessallaci" prisla první ATI, coz není pravda, protože první se zakrivenim povrchu prisla nVidia s RT-Patches na GF3. TrueForm byl jen uspesnejsi, objevil se v několika hrach a hodil se na propojeni s displacement mappingem, mel tedy lepsi budoucnost. RT-Patches je vesmes mrtvola.

PS: Tessellace je obecny nazev. Patri tam stejne RT-Patches, tak i N-Patches (TRueForm) a DX11 tesselace. Je to o tom samym..... zakřivit povrch bez zvysovani poctu trojuhelniku.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od Krteq »

Hladis píše:PS: Tessellace je obecny nazev. Patri tam stejne RT-Patches, tak i N-Patches (TRueForm) a DX11 tesselace. Je to o tom samym..... zakřivit povrch bez zvysovani poctu trojuhelniku.
:? Snad přesně naopak, počet polygonů ("trojúhelníků") se právě zvýší.

Obrázek
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od Hladis »

Ja nevim, jestli uz to je trolleni nebo co :roll: Zvysovani poctu trojuhelniku, ktery musí proudit přes sbernici :roll: Cela ta sranda vznikla, aby se ulevilo sbernici a nemuselo se cpát velky množství geometrie přes sbernici. Uz jsem to psal proboha :angry2:
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od webwalker »

Nejde ani tak o sběrnici, ale o to, že se o ty vertexy nemusí starat procesor.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od oneb1t »

presne staci se podivat jak funguje graphic pipeline
na zacatku se tam poslou data o bodech + jak jsou pospojovany do trojuhelniku/ctvercu

grafika si pak v ramci teselaci vyrobi dalsi body aby zjemnila sit
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od ArgCZ »

PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od havli »

Krteq píše: To že čipy mají vyšší spotřebu o pár wattů tu někteří nechtějí překousnout, i když v době GT200 a Thermi byla situace opačná a nikomu to žíly netrhalo :roll:
Ehm, nejvice lidem asi vadi spotreba v idle a pri prehravani videa - tam je rozdil masivni. Ve 3D pak zalezi na chladici, jestli dokaze kartu rozumne a tise uchladit nebo ne.
A jeste poznamka k GT200 - GTX 285 idle/load = 113/327W ; HD 4890 @ 950 = 163/326W. Cili ta situace opacna rozhodne nebyla, i tehdy mela nv navrch... idle spotreba HD 4800 byla celkem tragicka.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od ArgCZ »

nebyla, HD 4850 i HD 4830 měla spotřebu idle v cajku, GDDR5 dělalo AMD u 4K řady problém

dnešní AMD karty jsou v cajku co se idle týče, nevim jak u dvou monitorů, ale klasicky to jede normálně, jak na R9 280X tak na R9 290X se to vše podtaktovávalo a podvoltovávalo normálně
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od Hladis »

webwalker píše:Nejde ani tak o sběrnici, ale o to, že se o ty vertexy nemusí starat procesor.
To s tim samo souvisi ruku v ruce, ale tyhle snahy vznikly hlavne v době AGP a neslo tehda zvyšovat geometrii do velkych cisel poctu trojuhelniku, neb nejen ze to zatezovalo CPU, ale i sbernici. Mozna se daji najit i vypocty, jak s poctem geometrie (trojuhelniku) rostou nároky na sbernici a jaky počet trojuhelniku kilnul AGP.
oneb1t píše:grafika si pak v ramci teselaci vyrobi dalsi body aby zjemnila sit
O tom prave tessellace prvotne je a byla, ze se prenese tahle práce na GPU.
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od havli »

ArgCZ píše:nebyla, HD 4850 i HD 4830 měla spotřebu idle v cajku, GDDR5 dělalo AMD u 4K řady problém

dnešní AMD karty jsou v cajku co se idle týče, nevim jak u dvou monitorů, ale klasicky to jede normálně, jak na R9 280X tak na R9 290X se to vše podtaktovávalo a podvoltovávalo normálně
Moje 4830 idluje na 500 MHz (stejne jako 4870 a 4890) a spotreba tomu odpovida. Ale 4850 je ok, asi zalezi podle verze biosu.

U dvou stejnych monitoru problem neni, ale s nestejnym rozlisenim vyleti RAM na plny 3D takt a uspornost je pryc. 280X funguje celkem dobre i pri prehravani videa bez DXVA - drzi 2D takty. 290 opet hodi pameti naplno a to je minimalne 30W navic (i s jednim monitorem). Tohle holt soudruzi moc nevychytali...
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od ArgCZ »

kdysi kolem toho byla mela, některí výrobci HD4830 zprasili, já měl Sapphira a ten byl cajk, jel 163MHz

Obrázek
Obrázek
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Tehdy to byl hodně divokej západ. Mam tu v šupleti gainwarda 4850GDDR5 edition, a ten ani nemá power mody. Má nereferenčníá analog kaskádu která je pevná, ala nedovede vůbec ovládat či měnit voltáž, jede furt na full 3D vcore veškerej čas, provozní vlastnosti karty tomu odpovídaj.

Nicméně ta situace s chovánim Hawaii karet v 2D je ihmo tristní, to jest fakt. Co je zde k nepochopení je to, že na starší Tahiti to funguje lépe.
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od HEAD »

ArgCZ píše:http://diit.cz/clanek/amd-r-300-v-cervn ... 00-odlozen

takže opravdu v červnu
Posledni spekulace jsou ze na computexu jen karty oznami a launch bude az v druhe polovine roku v zari.Coz bude presne rok od uvedeni GTX970/980.

Jelikoz to bude uz rok od GTX970/980 NV pak vyda kompletni maxwell refresh nekdy kolem rijna/listopadu.
GTX1060 coz bude spekulovana GTX960TI se 3GB Vram a vykonem kolem 780 za cenu GTX960
GTX1070 prejmenovana GTX980 s vyssim boostem a 8Ghz DDR5 za cenu GTX970
GTX1080 orezanej GM200
1080TI rychlejsi jak TITANX s 6GB vram

By me zajimalo co pak bude AMD delat.Sou prakticky generaci pozadu.

Edit
http://www.fudzilla.com/news/graphics/3 ... ng-in-june
Fiji XT rychlejsi jak GTX980 a fiji VR naka dualni sracka? :(
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Odpovědět

Zpět na „AMD/ATI grafické karty“