AMD Graphics news
Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: AMD Graphics news
@Docent:
Prosím tě, co to tady zase píšeš za nesmysly?
Prosím tě, co to tady zase píšeš za nesmysly?
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD Graphics news
Já jsem docent! Ty ne! A krtek může třeba puknout vzteky ale je to pravda.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: AMD Graphics news
To není pro zarovnani, ale pro zakriveni objektu.DOC_ZENITH píše:Truform je technologie pro zarovnávání objektů, aby nedostatek polygonů nedělal hranaté oběkty co měly bejt rovné.........
RT-Patches jako bylo tedy co ?Krteq píše:Teselace (TruForm - DX8) prvně opět na straně ATi,
Další radsi ani nebudu komentovat, neb je to cely OT bourani báboviček a trumfujete se kdo napise vetsi kravinu.
- nou
- Začátečník
-
- Registrován: 11. pro 2009
Re: AMD Graphics news
1. http://en.wikipedia.org/wiki/Close_to_Metal prvy pokus o GPGPU ktory existoval uz v X1900. Par ludi to aj pouzivalo ale nic masove to nebolo pretoze sa muselo programovat priamo instrukciach pre GPU. Teda ekvivalent asembleru pre CPU. Po uvedeni OpenCL CTM prestali vyvijat dalej. OpenCL pre 4xxx bola len narychlo splacana podpora ktora ale nikdy nemohla fungovat poriadne pretoze HW nema dostatocnu podporu pre zdielanu pamet vramci jednej compute unit (v OpenCL uvedene ako __local).
Mantle odzaciatku bolo viac menej prezentovane ako impulz k tomu aby sa vytvorilo novy typ API. AMD to nikdy nechcela tlacit silou mocou ako nVidia svoju CUDA. Mantle bude zit dalej ako Vulkan.
2. AMD mala dlho toto OpenGL rozsirenie https://www.opengl.org/registry/specs/A ... llator.txt ktore zvladalo naozajstnu tesselaciu takmer na urovni DX11. A bolo to na vsetkych kartach od X1000 az doteraz.
Mantle odzaciatku bolo viac menej prezentovane ako impulz k tomu aby sa vytvorilo novy typ API. AMD to nikdy nechcela tlacit silou mocou ako nVidia svoju CUDA. Mantle bude zit dalej ako Vulkan.
2. AMD mala dlho toto OpenGL rozsirenie https://www.opengl.org/registry/specs/A ... llator.txt ktore zvladalo naozajstnu tesselaciu takmer na urovni DX11. A bolo to na vsetkych kartach od X1000 az doteraz.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD Graphics news
Asi tak. DOCu, přečti si prosím tě něco o TruForm než začneš zas něco plácatHladis píše:To není pro zarovnani, ale pro zakriveni objektu.DOC_ZENITH píše:Truform je technologie pro zarovnávání objektů, aby nedostatek polygonů nedělal hranaté oběkty co měly bejt rovné.........
AnandTech: ATI TRUFORM Technology - Powering the next generation Radeon.
A ano, je to prvotní implementace teselace, sice skrze vyhrazenou fixed-function jednoutku. Teselace standardizovaná v DX11 používá PN-Triangles, která z TruForm (N-patches) vychází a je postavena na naprosto stejném principu.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: AMD Graphics news
RT-Patches s GF3 ale prislo drive nez TrueForm na R8500. AMD reagovalo na GF3 a prisli s lepsi metodou nez RT-Patches, ale nejde rici ze AMD snad byli prvni. To se malo vi, protože RT-Patches byla mrtvola hned při vydani a je to ještě vetsi "fail" nez TrueForm, kterej se aspoň v nektrych hrach objevil. Oboje se tedy neprosadilo. Kazdopadne bych to s DX11 tessellaci moc nesrovnaval, protože jde sice o podobny cil, ale uplne jiny postup jak toho dosáhnout s jinym dopadem na vizual a vesmes hlavni důvod bylo usetreni poctu trojuhelniku kvůli omezenym sbernicim AGP.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD Graphics news
Jak už jsem psal, TruForm i teselace v DX11 využívá naprosto stejného principu (PN-triangles) - TruForm je předchůdcem DX11 teselace. Zkuste si o tom něco přečíst, oba.Hladis píše: Kazdopadne bych to s DX11 tessellaci moc nesrovnaval, protože jde sice o podobny cil, ale uplne jiny postup jak toho dosáhnout s jinym dopadem na vizual a vesmes hlavni důvod bylo usetreni poctu trojuhelniku kvůli omezenym sbernicim AGP.
Co se RT-patches týče, jak název napovídá, jedná se o metodu dělení obdelníku na trojúhelníky (rectangle-triangle patch), tedy i odlišnou metodu. Mřížka se sice dělila, ale měnily se i parametry základního modelu (nepracovalo se se základními polygony, ale vyššími celky - aneb HOS - High Order Surfaces). Proto to taky nikdo nepoužil.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: AMD Graphics news
Dnes je DX11 tessellace jinde nez byla v TrueForm a obsahuje vice věci v jednom. Je rozdil princip a postup, protože je uplne prebudovan LOD, zabudovan displacement mapping ..... http://www.nvidia.com/object/tessellation.html . To tehdy vůbec nebylo. Hlavni reakce smerovala na to, ze s "tessallaci" prisla první ATI, coz není pravda, protože první se zakrivenim povrchu prisla nVidia s RT-Patches na GF3. TrueForm byl jen uspesnejsi, objevil se v několika hrach a hodil se na propojeni s displacement mappingem, mel tedy lepsi budoucnost. RT-Patches je vesmes mrtvola.
PS: Tessellace je obecny nazev. Patri tam stejne RT-Patches, tak i N-Patches (TRueForm) a DX11 tesselace. Je to o tom samym..... zakřivit povrch bez zvysovani poctu trojuhelniku.
PS: Tessellace je obecny nazev. Patri tam stejne RT-Patches, tak i N-Patches (TRueForm) a DX11 tesselace. Je to o tom samym..... zakřivit povrch bez zvysovani poctu trojuhelniku.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD Graphics news
Snad přesně naopak, počet polygonů ("trojúhelníků") se právě zvýší.Hladis píše:PS: Tessellace je obecny nazev. Patri tam stejne RT-Patches, tak i N-Patches (TRueForm) a DX11 tesselace. Je to o tom samym..... zakřivit povrch bez zvysovani poctu trojuhelniku.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: AMD Graphics news
Ja nevim, jestli uz to je trolleni nebo co Zvysovani poctu trojuhelniku, ktery musí proudit přes sbernici Cela ta sranda vznikla, aby se ulevilo sbernici a nemuselo se cpát velky množství geometrie přes sbernici. Uz jsem to psal proboha
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: AMD Graphics news
Nejde ani tak o sběrnici, ale o to, že se o ty vertexy nemusí starat procesor.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- oneb1t
- Začátečník
- Registrován: 22. dub 2010
Re: AMD Graphics news
presne staci se podivat jak funguje graphic pipeline
na zacatku se tam poslou data o bodech + jak jsou pospojovany do trojuhelniku/ctvercu
grafika si pak v ramci teselaci vyrobi dalsi body aby zjemnila sit
na zacatku se tam poslou data o bodech + jak jsou pospojovany do trojuhelniku/ctvercu
grafika si pak v ramci teselaci vyrobi dalsi body aby zjemnila sit
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: AMD Graphics news
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- havli
- Mírně pokročilý
- Registrován: 15. zář 2009
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD Graphics news
Ehm, nejvice lidem asi vadi spotreba v idle a pri prehravani videa - tam je rozdil masivni. Ve 3D pak zalezi na chladici, jestli dokaze kartu rozumne a tise uchladit nebo ne.Krteq píše: To že čipy mají vyšší spotřebu o pár wattů tu někteří nechtějí překousnout, i když v době GT200 a Thermi byla situace opačná a nikomu to žíly netrhalo
A jeste poznamka k GT200 - GTX 285 idle/load = 113/327W ; HD 4890 @ 950 = 163/326W. Cili ta situace opacna rozhodne nebyla, i tehdy mela nv navrch... idle spotreba HD 4800 byla celkem tragicka.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: AMD Graphics news
nebyla, HD 4850 i HD 4830 měla spotřebu idle v cajku, GDDR5 dělalo AMD u 4K řady problém
dnešní AMD karty jsou v cajku co se idle týče, nevim jak u dvou monitorů, ale klasicky to jede normálně, jak na R9 280X tak na R9 290X se to vše podtaktovávalo a podvoltovávalo normálně
dnešní AMD karty jsou v cajku co se idle týče, nevim jak u dvou monitorů, ale klasicky to jede normálně, jak na R9 280X tak na R9 290X se to vše podtaktovávalo a podvoltovávalo normálně
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: AMD Graphics news
To s tim samo souvisi ruku v ruce, ale tyhle snahy vznikly hlavne v době AGP a neslo tehda zvyšovat geometrii do velkych cisel poctu trojuhelniku, neb nejen ze to zatezovalo CPU, ale i sbernici. Mozna se daji najit i vypocty, jak s poctem geometrie (trojuhelniku) rostou nároky na sbernici a jaky počet trojuhelniku kilnul AGP.webwalker píše:Nejde ani tak o sběrnici, ale o to, že se o ty vertexy nemusí starat procesor.
O tom prave tessellace prvotne je a byla, ze se prenese tahle práce na GPU.oneb1t píše:grafika si pak v ramci teselaci vyrobi dalsi body aby zjemnila sit
- havli
- Mírně pokročilý
- Registrován: 15. zář 2009
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD Graphics news
Moje 4830 idluje na 500 MHz (stejne jako 4870 a 4890) a spotreba tomu odpovida. Ale 4850 je ok, asi zalezi podle verze biosu.ArgCZ píše:nebyla, HD 4850 i HD 4830 měla spotřebu idle v cajku, GDDR5 dělalo AMD u 4K řady problém
dnešní AMD karty jsou v cajku co se idle týče, nevim jak u dvou monitorů, ale klasicky to jede normálně, jak na R9 280X tak na R9 290X se to vše podtaktovávalo a podvoltovávalo normálně
U dvou stejnych monitoru problem neni, ale s nestejnym rozlisenim vyleti RAM na plny 3D takt a uspornost je pryc. 280X funguje celkem dobre i pri prehravani videa bez DXVA - drzi 2D takty. 290 opet hodi pameti naplno a to je minimalne 30W navic (i s jednim monitorem). Tohle holt soudruzi moc nevychytali...
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: AMD Graphics news
kdysi kolem toho byla mela, některí výrobci HD4830 zprasili, já měl Sapphira a ten byl cajk, jel 163MHz
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD Graphics news
Tehdy to byl hodně divokej západ. Mam tu v šupleti gainwarda 4850GDDR5 edition, a ten ani nemá power mody. Má nereferenčníá analog kaskádu která je pevná, ala nedovede vůbec ovládat či měnit voltáž, jede furt na full 3D vcore veškerej čas, provozní vlastnosti karty tomu odpovídaj.
Nicméně ta situace s chovánim Hawaii karet v 2D je ihmo tristní, to jest fakt. Co je zde k nepochopení je to, že na starší Tahiti to funguje lépe.
Nicméně ta situace s chovánim Hawaii karet v 2D je ihmo tristní, to jest fakt. Co je zde k nepochopení je to, že na starší Tahiti to funguje lépe.
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD Graphics news
Posledni spekulace jsou ze na computexu jen karty oznami a launch bude az v druhe polovine roku v zari.Coz bude presne rok od uvedeni GTX970/980.
Jelikoz to bude uz rok od GTX970/980 NV pak vyda kompletni maxwell refresh nekdy kolem rijna/listopadu.
GTX1060 coz bude spekulovana GTX960TI se 3GB Vram a vykonem kolem 780 za cenu GTX960
GTX1070 prejmenovana GTX980 s vyssim boostem a 8Ghz DDR5 za cenu GTX970
GTX1080 orezanej GM200
1080TI rychlejsi jak TITANX s 6GB vram
By me zajimalo co pak bude AMD delat.Sou prakticky generaci pozadu.
Edit
http://www.fudzilla.com/news/graphics/3 ... ng-in-june
Fiji XT rychlejsi jak GTX980 a fiji VR naka dualni sracka?
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"