Anti-aliasing - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Zkusim ještě jednou. EQAA není to same jako MSAA a to i vzhledem k vykonu. Je nesmysl jednu grafarnu testit s EQAA a druhou s MSAA. Nevim co je na tom k nepochopeni. Není to aples to aples.
Krtku podival ses do toho dokumentu primo od AMD ? EQAA 8x je jako MSAA 4x s 8 vrorky
Krtku podival ses do toho dokumentu primo od AMD ? EQAA 8x je jako MSAA 4x s 8 vrorky
- killerek
- Začátečník
-
- Registrován: 09. pro 2003
- Bydliště: Praha
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Hladis: Kdyz uz si postoval tu prirucku AMD, tak si ji take precti!!!
Cover vzorky mas i v MSAA, jen se "polohove" schoduji s "barevnymi" vzorky.
Cover vzorky mas i v MSAA, jen se "polohove" schoduji s "barevnymi" vzorky.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Podívej se na ten obrázek ještě jednou, třeba tě to konečně trkneHladis píše:Krtku podival ses do toho dokumentu primo od AMD ? EQAA 8x je jako MSAA 4x s 8 vrorky
8x EQAA = 8x MSAA + 8x CSAA - dohromady 16 coverage vzorků
//opraven počet coverage vzorků
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Chce to screeny a nějakou detailnější analýzu. Protože tomu prostě nevěřím! Na jedné straně cheatují AF bilinear filtrem (důležitější než 8xMSAA v. 8xCSAA), a na druhé straně by si přidávali zbytečně kvalitu AA?
Prostě blbost, má se porovnávat 8xMSAA vs. 8xMSAA tečka! Jakýkoliv rozdílný rendery (nepočítam AF - s tím nic neuděláme) nemá smysl porovnávat.
Prostě blbost, má se porovnávat 8xMSAA vs. 8xMSAA tečka! Jakýkoliv rozdílný rendery (nepočítam AF - s tím nic neuděláme) nemá smysl porovnávat.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- killerek
- Začátečník
-
- Registrován: 09. pro 2003
- Bydliště: Praha
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Krtek: Jen tam mas chybku. 8x EQAA je 8x MSAA + 8x CSAA navic.
//Uz ten prispevek postrada smysl, tak to Krtku smaz
//Uz ten prispevek postrada smysl, tak to Krtku smaz
Naposledy upravil(a) killerek dne pát 24. říj 2014, 14:51, celkem upraveno 1 x.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
@Ache: Někde bylo přímo vyjádření vývojáře od Firaxisu. Tomu už veřit budeš?
//fixed
//fixed
- oneb1t
- Začátečník
- Registrován: 22. dub 2010
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Ache píše:Chce to screeny a nějakou detailnější analýzu. Protože tomu prostě nevěřím! Na jedné straně cheatují AF bilinear filtrem (důležitější než 8xMSAA v. 8xCSAA), a na druhé straně by si přidávali zbytečně kvalitu AA?
Prostě blbost, má se porovnávat 8xMSAA vs. 8xMSAA tečka! Jakýkoliv rozdílný rendery (nepočítam AF - s tím nic neuděláme) nemá smysl porovnávat.
ok no tak ja to pak v tech ovladacich naforcuju na normalni 8xMSAA aby to byla jeste vetsi nakladacka
kdyztak tady je napsany jak se dobrat k vysledku
http://forums.overclockers.co.uk/showth ... p=27099784
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu
Muze někdo udelat vykonostni porovnani EQAA, CSAA a MSAA ? At se to rozsekne.
- Alfajk
- Začátečník
-
- Registrován: 15. kvě 2009
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu
resite to tady moc vedecky...jaky AA,za predpokladu ze jich hra umi vic, mam vybrat,aby vypadalo uplne nejlip?
A jaky naopak nabizi nejlepsi obraz za cenu nejnizsich HW naroku? (fxaa vynechejte)
hra Evolve nabizi treba toto,co vybrat?
A jaky naopak nabizi nejlepsi obraz za cenu nejnizsich HW naroku? (fxaa vynechejte)
hra Evolve nabizi treba toto,co vybrat?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
CPU: AMD Ryzen 5 7600X@5,5GHz | GPU: EVGA GeForce RTX 3080 12GB XC3 ULTRA GAMING | MB: ASUS PRIME X670-P WIFI | RAM: 32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY EXPO | SSD: WD Black SN770 NVMe 2TB | PSU: Seasonic Focus GM-850 Gold | CPU Cooler: Noctua NH-D15 | Case: be quiet! Pure Base 500DX Black | OS: Win 10 Professional | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27AQL1A
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu
Jde o to jestli funguje ve hře TRAA. Pokud ano, tak MSAA. Pokud MSAA neni tak uff... zkusit co nejméně zhoršuje (bluruje, obvzláště v pohybu) obraz.
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu
No jediné opravdové vyhlazování v té nabídce je TXAA (založené na MSAA + nějaký post procesing redukující shimmering). SMAA a FXAA jsou "antialiasingy" které vyhlazují už hotový obraz.
Já si myslím že když si to vyzkoušíš, tak sám uvidíš co ti bude připadat nejlepší, každý má jiný oko a každému sedne něco jiného. Kdyby tam bylo klasický MSAA, tak ti doporučim nastavit to + v ovladači grafiky SS-TRAA, tale když tam MSAA není, tak smůla.
Já si myslím že když si to vyzkoušíš, tak sám uvidíš co ti bude připadat nejlepší, každý má jiný oko a každému sedne něco jiného. Kdyby tam bylo klasický MSAA, tak ti doporučim nastavit to + v ovladači grafiky SS-TRAA, tale když tam MSAA není, tak smůla.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu
Nejlepsi z tech moznosti je 2x SMAA
Uplne nejlepsi je zapnout si DSR.
Docela skoda ze v 95% novych her vubec MSAA neni a nefunguje a jedina moznost jak dosahnout spickovyho obrazu je DSR.
Uplne nejlepsi je zapnout si DSR.
Docela skoda ze v 95% novych her vubec MSAA neni a nefunguje a jedina moznost jak dosahnout spickovyho obrazu je DSR.
CPU-Ryzen 9700X, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu
Fascinuje me ta absence MSAA, ale za to hromada ruznych postproces sracek. Tedy kurvitek obrazu. Opravdu dementni moda
- ghostdog32
- Začátečník
- Registrován: 20. led 2011
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu
no jak se to veme... mě příjde, že neostřejší obraz je bez AA a hned potom MSAA. efekt DSR mi příjde skoro stejný jako při zapnutí FXAA a podobných... zkoušel jsem to ve více hrách, ale jako plnokrevné vyhlazování to vážně nefunguje. MSAA vypadá prostě líp.HEAD píše:Nejlepsi z tech moznosti je 2x SMAA
Uplne nejlepsi je zapnout si DSR.
Docela skoda ze v 95% novych her vubec MSAA neni a nefunguje a jedina moznost jak dosahnout spickovyho obrazu je DSR.
i5-2500K @4.4 Ghz, Noctua NH-U14S, GA-Z68XP-UD3P, Kingston 8GB 1333MHz HyperX blu, Samsung 840 EVO 120GB, Intel 320 80GB, WD Green 2TB EZRX, Audinst HUD-mx2 + AKG K240MKII, EVGA SuperNOVA 750W G2, Fractal Design Define R4, LG W2220P @75Hz
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu
Tak to mas asi blbe nastaveny, protoze DSR nic nerozmazava.Ba naopak obraz je daleko ostrejsi.
Dej si DSR smoothness na 0.
Navic samotny MSAA nikdy nebude lepsi, protoze nevyhlazuje transparentni textury.
DSR se hlavne projevi tam kde je hodne vegetace.
Treba ve watch dogs u stromu kde i s MSAA+TRAA sou stromy blbe vykresleny.
A u starych her si clovek muze zapnout MSAA+TRAA+DSR a bude mit absulutne nejlepsi obraz.
Navic MSAA+TRAA je jak to vypada mrtvy.Funguje jen u starych her.
Dej si DSR smoothness na 0.
Navic samotny MSAA nikdy nebude lepsi, protoze nevyhlazuje transparentni textury.
DSR se hlavne projevi tam kde je hodne vegetace.
Treba ve watch dogs u stromu kde i s MSAA+TRAA sou stromy blbe vykresleny.
A u starych her si clovek muze zapnout MSAA+TRAA+DSR a bude mit absulutne nejlepsi obraz.
Navic MSAA+TRAA je jak to vypada mrtvy.Funguje jen u starych her.
CPU-Ryzen 9700X, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- ghostdog32
- Začátečník
- Registrován: 20. led 2011
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu
aha, měl jsem 33%. to bylo asi v základu? díky... zkusímHEAD píše:Tak to mas asi blbe nastaveny, protoze DSR nic nerozmazava.Ba naopak obraz je daleko ostrejsi.
Dej si DSR smoothness na 0.
Navic samotny MSAA nikdy nebude lepsi, protoze nevyhlazuje transparentni textury.
DSR se hlavne projevi tam kde je hodne vegetace.
Treba ve watch dogs u stromu kde i s MSAA+TRAA sou stromy blbe vykresleny.
A u starych her si clovek muze zapnout MSAA+TRAA+DSR a bude mit absulutne nejlepsi obraz.
Navic MSAA+TRAA je jak to vypada mrtvy.Funguje jen u starych her.
i5-2500K @4.4 Ghz, Noctua NH-U14S, GA-Z68XP-UD3P, Kingston 8GB 1333MHz HyperX blu, Samsung 840 EVO 120GB, Intel 320 80GB, WD Green 2TB EZRX, Audinst HUD-mx2 + AKG K240MKII, EVGA SuperNOVA 750W G2, Fractal Design Define R4, LG W2220P @75Hz
- ghostdog32
- Začátečník
- Registrován: 20. led 2011
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu
váš názor na MFAA? můj vzorek v BF4:
ať se kluci snaží jak chtějí, tak MSAA zatím nedokáže nic nahradit
ať se kluci snaží jak chtějí, tak MSAA zatím nedokáže nic nahradit
i5-2500K @4.4 Ghz, Noctua NH-U14S, GA-Z68XP-UD3P, Kingston 8GB 1333MHz HyperX blu, Samsung 840 EVO 120GB, Intel 320 80GB, WD Green 2TB EZRX, Audinst HUD-mx2 + AKG K240MKII, EVGA SuperNOVA 750W G2, Fractal Design Define R4, LG W2220P @75Hz
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu
2xMSAA+MFAA vypadá opravdu jak 4xMSAA (na statickým snímku). Na screenshot nelze výsledek zachytit, protože MFAA skládá snímky po sobě.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- ghostdog32
- Začátečník
- Registrován: 20. led 2011
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu
ok, asi to zatím nechám je to furt maličko vidět i přimo na vlastní oči, ale přiznávám, že opravdu jenom minimálně... funguje to jakoby to přidávalo víc zubů, ale s plynulejším rozdílem
pozitivní je, že to nic nerozmazává, což je u FPS her asi nejdůležitější... můj osobní názor na lidi, co nechávaj zaplé FXAA v BF4, je že to jsou masochisti
pozitivní je, že to nic nerozmazává, což je u FPS her asi nejdůležitější... můj osobní názor na lidi, co nechávaj zaplé FXAA v BF4, je že to jsou masochisti
i5-2500K @4.4 Ghz, Noctua NH-U14S, GA-Z68XP-UD3P, Kingston 8GB 1333MHz HyperX blu, Samsung 840 EVO 120GB, Intel 320 80GB, WD Green 2TB EZRX, Audinst HUD-mx2 + AKG K240MKII, EVGA SuperNOVA 750W G2, Fractal Design Define R4, LG W2220P @75Hz
- ghostdog32
- Začátečník
- Registrován: 20. led 2011
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu
když jde v BF4 nastavit MSAA jenom 4x, tak mám dát CSAA přes ovladače taky jenom 4x?
i5-2500K @4.4 Ghz, Noctua NH-U14S, GA-Z68XP-UD3P, Kingston 8GB 1333MHz HyperX blu, Samsung 840 EVO 120GB, Intel 320 80GB, WD Green 2TB EZRX, Audinst HUD-mx2 + AKG K240MKII, EVGA SuperNOVA 750W G2, Fractal Design Define R4, LG W2220P @75Hz