Stránka 12 z 24
Re: nVidia G-sync
Napsal: stř 9. led 2019, 09:04
od Bouner
To je věc druhá no, většina lidí má "budget" FHD 144hz, k tomu nějakou 1060/580 takže to mají na nějaké csko apod. A určitě kvůli tomu nebudou kupovat G-sync za 20k místo obyč monitoru za 6k. Já jsem zvědavý jak to dopadne u TV s VRR, zda to bude nějak kompatibilní nebo bude potřeba zásah i ze strany výrobce TV. U takové forzy bych to třeba uvítal, zatím mám smolík a AMD kupovat nebudu
.
Re: nVidia G-sync
Napsal: stř 9. led 2019, 09:14
od havli
skaven321 píše:havli, lenze karty, ktore by dali 2K minimalne v 144fps kupuje podla steamu kolko percent hracov? 2-3%?
Na 144 Hz monitoru s vsync off je tearing naprosto minimalni i pri nizsich fps. Nemusis mit nutne 100+ fps.
Zkratka promenlivy refresh je spis funkce vhodna pro lowend pomale zobrazovadla.
Re: nVidia G-sync
Napsal: stř 9. led 2019, 09:23
od ArgCZ
s freesync je amen a s logem AMD taky, do budoucna bude VESA Adaptive-Sync a žádný loga AMD už nebudou, tak dost pochybuju že budou loga nVidie a to že víš jak marketing nVidie funguje z první ruky je možný, nadruhou stranu před půl rokem když jsem tvrdil že nakonec nVidia bude muset standart podporovat tak tu padaly podobný argumenty jak všichni nVidii znaj a že to podporovat nikdy nebudou a pojedou si svůj G-Sync protože maj silný postavení a všechny ty silácký řečičky kolem, já jsem ale realista a tohle bylo dopředu jasný stejně jako to že do roka-dvou se VESA Adaptive-Sync stane pouhou další položkou v popisu monitoru( a i televizí) stejně jako třeba HDMI či Displayport a celej trh ho bude podporovat
Re: nVidia G-sync
Napsal: stř 9. led 2019, 09:28
od hnizdo
havli píše:Na 144 Hz monitoru s vsync off je tearing naprosto minimalni i pri nizsich fps. Nemusis mit nutne 100+ fps.
Hele nevim, ja si jednou omylem vypnul gsync a tearing jsem zaznamenal ihned. Jak si jednou zvyknes ze tam neni, dost to rusi. Arma3, okoli 100fps
Re: nVidia G-sync
Napsal: stř 9. led 2019, 10:20
od Krteq
hnizdo píše:Krteq píše:Jak "dokonalo" implementuje? Buď ho výrobce do panelu/scaleru implementuje nebo ne.
Cely zatraceny internet je plny reseni problemu s nedodrzovanim standardu
Ale jsem si jist, ze dobre vis, o cem je rec.
Celý Adaptive-Sync je postaven na rozšíření DisplayPort standardu o features léta používané v eDP standardu (vblank signaling)
Ohledně dodržování standardu, VESA má vlastní certifikační proces. Pokud panel neprojde certifikacnim procesem, prostě VESA DisplayPort Adaptive-Sync nepodporuje
Implementace na straně IHV je pouze v driveru.
Re: nVidia G-sync
Napsal: stř 9. led 2019, 10:28
od madPav3L
hnizdo píše:havli píše:Na 144 Hz monitoru s vsync off je tearing naprosto minimalni i pri nizsich fps. Nemusis mit nutne 100+ fps.
Hele nevim, ja si jednou omylem vypnul gsync a tearing jsem zaznamenal ihned. Jak si jednou zvyknes ze tam neni, dost to rusi. Arma3, okoli 100fps
Ono taky záleží hra od hry. Mám sice jen 100 Hz, ale po přechodu z 60 Hz, kde jsem měl v-sync zapnutý permanentně, ho teď nezapínám skoro vůbec. Prostě je hra kde to vidím a pak hra kde ne.
Jinak jsem zvědav, jak si s tím poradí můj Samsung s freesync.
Re: nVidia G-sync
Napsal: stř 9. led 2019, 10:31
od hnizdo
Krteq píše: Celý Adaptive-Sync je postaven na rozšíření DisplayPort standardu o features léta používané v eDP standardu (vblank signaling)
Ohledně dodržování standardu, VESA má vlastní certifikační proces. Pokud panel neprojde certifikacnim procesem, prostě VESA DisplayPort Adaptive-Sync nepodporuje
Implementace na straně IHV je pouze v driveru.
Vis o tom, ze monitor neni jen rozhrani? Myslim ze vis. Taky asi dobre vis, ze VESA u DP standardu testuje PHY layer a LINK layer, tedy rozhrani chipsetu. Certifikace je stejna pro vsechny strany "kabelu" vcetne rozhrani gpu, igpu na cpu atd. Vesu vubec nezajima, jaku funguje cpu s integrovanym DP vystupem, nebo co uzivatel potom na monitoru skutecne vidi. VESu zajima jen rozhrani.
O tom to totiz je.
madPav3L píše:
Jinak jsem zvědav, jak si s tím poradí můj Samsung s freesync.
Tohle sem urcite napis.
Re: nVidia G-sync
Napsal: stř 9. led 2019, 11:10
od Hladis
Bouner píše:Tahle diskuze je super
Nevidel jsem zadny komentar, ze by tu nekdo z nepodpory VRR na nV vinil vyrobce monitoru a to dalsi je taky slusna snuska dojmologie.
ArgCZ píše: s freesync je amen a s logem AMD taky
Zatim to vsude v popisech produktu vidim a pokud tam nechce nV svoje loga, tak se nemuseli s celou "G-sync" procedurou vubec obtezovat a jen ohlasit podporu pro standart VRR a ne nejaky saskarny s G-sync compatible a certifikaty. PS: Nechce se mi verit, ze by AMD taky svoje loga chteli stahnout, zvlaste kdyz oni to vymysleli. To je vesmes vzdani se reklamy for no reason.
ArgCZ píše: že to podporovat nikdy nebudou
Nevim jestli padalo ze "nikdy". "Nikdy" je nesmysl. nV s G-sync moduly mirila hlavne na high end a miri tam s nim doted a proprietarni G-sync je zdroj prijmu. Co se psalo nekde pred rokem, to patrilo k situaci pred rokem. Nepodpora Freesync se nejak negativne neprojevovala na dominanci nV a ikdyby nemeli podporu ani v tomhle roce, nedelo by se vesmes vubec nic. Ze v budoucnu svuj pristup pozmeni, to se klidne stat mohlo, do hlavy Huangovi nikdo nevidi.
Re: nVidia G-sync
Napsal: stř 9. led 2019, 11:41
od ArgCZ
k jaký situaci před rokem, jakmile se ohlásil Adaptive-Sync jako standart tak jsem psal že to nV bude muset podporovat, nijak jiná situace nebyla, jen jsem nečekal že se to stane takhle brzo
Re: nVidia G-sync
Napsal: stř 9. led 2019, 11:53
od hnizdo
nvidia si vytvari vlastni standarty, je to soukroma firma, nic podporovat nemusi. jedine kdyby to byla povinna soucast noveho DP nebo HDMI a neziskala by pak certifikaci.
spis mne cim dal vic fascinuje kolik prace musi byt otestovat tech 550 modelu monitoru, vcetne budoucich. to se musi ocenit, to je slusnej kus prace pro zakaznika. vzali to od podlahy.
Re: nVidia G-sync
Napsal: stř 9. led 2019, 11:55
od Krteq
hnizdo píše:Krteq píše: Celý Adaptive-Sync je postaven na rozšíření DisplayPort standardu o features léta používané v eDP standardu (vblank signaling)
Ohledně dodržování standardu, VESA má vlastní certifikační proces. Pokud panel neprojde certifikacnim procesem, prostě VESA DisplayPort Adaptive-Sync nepodporuje
Implementace na straně IHV je pouze v driveru.
Vis o tom, ze monitor neni jen rozhrani? Myslim ze vis. Taky asi dobre vis, ze VESA u DP standardu testuje PHY layer a LINK layer, tedy rozhrani chipsetu. Certifikace je stejna pro vsechny strany "kabelu" vcetne rozhrani gpu, igpu na cpu atd. Vesu vubec nezajima, jaku funguje cpu s integrovanym DP vystupem, nebo co uzivatel potom na monitoru skutecne vidi. VESu zajima jen rozhrani.
O tom to totiz je.
Ano, A/S je realizován skrze Link Layer, já ale mluvím čistě o Adaptive-Sync certifikaci a to, že podpora GPU IHV je čistě na straně SW/driveru
Pro připomenutí
Overall, the biggest catch in Adaptive-Sync is that it's optional. No VESA member is required to implement or support Adaptive-Sync. The certification routine is separate from that of DisplayPort itself. As of now, Adaptive-Sync does not even have its own logo! Having a display or GPU that exposes a DisplayPort connection is, in and of itself, no guarantee that it will support Adaptive-Sync. Sadly, as with all optional standards, consumers are bound to be confused.
Adaptive-Sync works by leveraging an optional DisplayPort feature. By telling the "sink" (the display) to "ignore main stream attributes," it can effectively use variable Vblank periods, creating a variable refresh rate.
Adaptive-Sync and the FreeSync standard built on top of it requires the specification of a certain range in which a display can operate on a variable refresh basis (for example, 30 to 144Hz). The range is set by the capabilities of the LCD panel and scaler, not by the GPU. The GPU is required to honor such a range requirement. Note that this range may not be, and typically is not, the full range of the display itself. For example, a display that can operate at fixed refresh rates of both 24Hz and 144Hz may opt to expose a variable rate of 35 to 90Hz.
The Adaptive-Sync standard does not cover how the system should behave when frame rates drop outside the supported range (below 30 frames per second or above 144 in a 30 to 144Hz range), except for implicitly stating that the refresh rate should not go above or below that range. It is left up to the GPU/driver combination to determine that.
All in all, the Adaptive-Sync standard is an exceptionally "light" standard. After all, the whole addendum is a mere two pages long. Especially because it's optional, it's unlikely that it will be the quick revolution wanted by gamers hoping for a rapid standardization of variable refresh rates.
Tom's HW - FreeSync: AMD's Approach To Variable Refresh Rates
Re: nVidia G-sync
Napsal: stř 9. led 2019, 11:59
od hnizdo
Krteq píše:Ano, A/S je realizován skrze Link Layer, já ale mluvím čistě o Adaptive-Sync certifikaci a to, že podpora GPU IHV je čistě na straně SW/driveru
Vsak ja vim ze schvalne mluvis o necem jinem
Uzivateli je naprosto jedno, jaci trpaslici nosi bity do monitoru. Je zajima, jestli pak monitor neblika, nevlni, nevypadava, nerozmazava, nemeni podani barev. Coz je to co zahrnuje "gsync compatible" certifikace. Nikoliv VESA AS certifikace. Na tu kazdej kasle.
Re: nVidia G-sync
Napsal: stř 9. led 2019, 12:00
od ArgCZ
hnizdo: nemusí, může si udělat třeba vlastní standart pro sloty grafických kartet, svůj standart pro velikost záslepek pro montování karet, svoje výstupy, ale nedělají to, divný co?
Re: nVidia G-sync
Napsal: stř 9. led 2019, 12:03
od Krteq
hnizdo píše:Uzivateli je naprosto jedno, jaci trpaslici nosi bity do monitoru. Je zajima, jestli pak monitor neblika, nevlni, nevypadava, nerozmazava, nemeni podani barev. Coz je to co zahrnuje "gsync compatible" certifikace. Nikoliv VESA AS certifikace. Na tu kazdej kasle.
huh, nechápu. Je to industry standard s jasnýma specifikacema vlastním certifikačním procesem.
Jestli to bude blikat, vypadávat, rozmazávat, neměnit podání barev je už problém SW implementace IHV.
Co na tom nechápeš?
Je jasné, že nV se bude s korektní SW/driver podporou kroutit jak had aby jejich stávající G-Sync řešení nevypadalo tak nevýhodně.
Re: nVidia G-sync
Napsal: stř 9. led 2019, 12:06
od ArgCZ
já myslím že jde spíše o divadýlko k akcionářům, musej to udělat nějak šikovně bez následků a tohle s těma certifikacema by mohlo obstát
Re: nVidia G-sync
Napsal: stř 9. led 2019, 12:08
od Krteq
Taky možnost... ale co když se to provalí? Bude další žaloba a pád ceny akcií?
Re: nVidia G-sync
Napsal: stř 9. led 2019, 12:09
od ArgCZ
nemyslím že jde o nějakou nekalou praktiku, trhy naopak někdy reagujou panicky i na pozitivní věci, mě to přijde jako rozumný
Re: nVidia G-sync
Napsal: stř 9. led 2019, 12:13
od hnizdo
Krteq píše:
Jestli to bude blikat, vypadávat, rozmazávat, neměnit podání barev je už problém SW implementace IHV.
je to problem vendora vyrabejiciho monitor. starosti nvidie je pouze podpora VESA PHY a LINK na strane DP v GPU.
Krteq píše:
Je jasné, že nV se bude s korektní SW/driver podporou kroutit jak had aby jejich stávající G-Sync řešení nevypadalo tak nevýhodně.
To je jen tvoje nicim nepodlozene tvrzeni/nesmysl.
Re: nVidia G-sync
Napsal: stř 9. led 2019, 12:16
od Krteq
hnizdo píše:Krteq píše:Jestli to bude blikat, vypadávat, rozmazávat, neměnit podání barev je už problém SW implementace IHV.
je to problem vendora vyrabejiciho monitor. starosti nvidie je pouze podpora VESA PHY a LINK na strane DP v GPU.
Takže podle tebe je výrobce panelu/scaleru zodpovědný za Adaptive-Sync SW backend v GPU driveru?
Re: nVidia G-sync
Napsal: stř 9. led 2019, 12:20
od hnizdo
Krteq píše: Takže podle tebe je výrobce panelu/scaleru zodpovědný za Adaptive-Sync SW backend v GPU driveru?
Ne, vyrobce monitoru je zopovedny za to, jestli to bude blikat, vypadávat, rozmazávat, měnit podání barev. Na to nema zadny sw backend v gpu zadny vliv. To je zalezitost vyhradne chipsetu monitoru.