Stránka 12 z 50

Napsal: sob 4. lis 2006, 10:24
od no-X
Když už se ta diskuse takhle pěkně rozjela... co byste dělali v případě, že by R600 měla 256bit sběrnici a přesto byla rychlejší než G80. Nebo v případě, že by měla 512bit sběrnici a přesto byla pomalejší než G80? :wink:

Napsal: sob 4. lis 2006, 10:29
od sh
no-X píše:Když už se ta diskuse takhle pěkně rozjela... co byste dělali v případě, že by R600 měla 256bit sběrnici a přesto byla rychlejší než G80. Nebo v případě, že by měla 512bit sběrnici a přesto byla pomalejší než G80? :wink:
zcestna diskuze .) NV sla opet smerem brutalniho hrubeho vykonu ale to je asi tak vse.. ten sami pripad jako 7800/7900 vs x1800/1900.. vsak vite jak to dopada... pokud ATI pouzije to co nyni zkousi viz predchozi stranka tak pak neni co resit

Napsal: sob 4. lis 2006, 10:58
od blekota je boss
no-x: tak treba ja bych nedelal nic, pac bych to nijak neovlivnil :-D ...jinak ta G80 by mela bejt slusna, kdyz na ni delali 4 roky a ATI ma zpravy o jejim potencialu urcite uz dost dlouho nato, aby nejak reagovala a vydala odpovidajici kartu...mimochodem, postradam jakykoliv smysl ted kupovat tyhle grafiky, pac hry co ten potencial a technologie vyuzijou se odkladaj (napr. crysis) a ty dnesni zvladnou karty dnesni generace, ledaze by nekdo chtel hrat na 30ti palcovym elcedecku :)
EDIT: OT jinak jaky hry krome Crysis a UT2007 budou graficky podobne narocny(pohledny)?

Napsal: sob 4. lis 2006, 11:27
od palda
no tak ATI podle me kuti neco vlastni cestou.. ono mesic potom co se uvolni specifikace G80 moc chip upravit nemuze... takze se uvidi... doufam ze ati prekvapi, jen si nedokazu predstavit jaky by musela mit monstrozni vykon aby G80 prekonala...

no jeste je tu flight simulator X v DX10 verzi... podle me jsou 3 hry az az kdyz uvazime ze jeste neni ani DX10 mainstream.... a oni chteji ty hry taky prodat a kdyz nebudou kupci (samozrejme ze pudou i na DX9.. ale tak to neni ono ze...)

Napsal: sob 4. lis 2006, 11:47
od no-X
blekota je boss píše:no-x: tak treba ja bych nedelal nic, pac bych to nijak neovlivnil :-D ...jinak ta G80 by mela bejt slusna, kdyz na ni delali 4 roky a ATI ma zpravy o jejim potencialu urcite uz dost dlouho nato, aby nejak reagovala a vydala odpovidajici kartu...mimochodem, postradam jakykoliv smysl ted kupovat tyhle grafiky, pac hry co ten potencial a technologie vyuzijou se odkladaj (napr. crysis) a ty dnesni zvladnou karty dnesni generace, ledaze by nekdo chtel hrat na 30ti palcovym elcedecku :)
EDIT: OT jinak jaky hry krome Crysis a UT2007 budou graficky podobne narocny(pohledny)?
Tohle myslím obecně - nejen ve vztahu k G80: Z doby vývoje čipu nelze nic moc usuzovat. Na jednu stranu může být dlouho vyvíjená architektura propracovaná, ale na druhou stranu mohou být prvky, které byly navrženy před 4 lety, docela zastaralé. ATi pracuje na unifikované architektuře někdy od konce roku 2001 a dva z čipů, které v tomto období navrhla, nevydala a zahodila (R400 a R500). Pouze ponechala to povedené a zbytek byl navržen znovu. Takže mudeme-li to brát takto, tak R600 bude třetí generací unifikované architektury ATi, na které se pracovalo pět a půl roku Obrázek

Napsal: sob 4. lis 2006, 12:04
od blekota je boss
R500 snad nezahodila ne? to je myslim xenos ...jinak nevis, jak by to melo bejt s dopadem na vykon pri AA, kdyz uz xenos zvlada 4xAA bez ztraty vykonu?

Napsal: sob 4. lis 2006, 12:19
od no-X
R500 skutečně není Xenos :-) R500 měla být pro PC, Xenos pro konzole. AA bez ztráty výkonu je věcí EDRAM. U takto malého čipu se 128bit sběrnicí není možné AA bez ztráty výkonu implementovat jinak, než buďto přes EDRAM, nebo přes tile-based rendering. Myslím, že u nových čipů ale AA 4x bude taktéž jen s minimální ztrátou výkonu (výkonnější ROPs, rychlejší paměti/širší sběrnice)

Napsal: sob 4. lis 2006, 12:54
od beardie
je mozne ze by v R600 bola ta EDRAM pamat? ved vyrobne naklady by boli minimalne a uzitok obrovsky, 4xAA s minimalnou stratou vykonu a bez straty vykonu je predsa rozdiel :)

Napsal: sob 4. lis 2006, 12:58
od crux2005
[x] 256 bit

Napsal: sob 4. lis 2006, 13:08
od no-X
beardie píše:je mozne ze by v R600 bola ta EDRAM pamat? ved vyrobne naklady by boli minimalne a uzitok obrovsky, 4xAA s minimalnou stratou vykonu a bez straty vykonu je predsa rozdiel :)
Pro PC bys potřeboval, aby ta EDRAM byla minimálně 16MB, spíš 24-32MB a to by znamenalo 200 milionů tranzistorů. Řekněme, že bez AA bys měl výkon třeba 100FPS a s AA 95FPS.

Když místo EDRAM těchhle 200 milionů trnazistorů nacpeme do jádra jako další výpočetní jendotky, budeme mít výkon bez AA 120FPS a výkon s AA 95FPS.

Tak. Co je výhodnější?

Napsal: sob 4. lis 2006, 13:16
od sh
no-X píše:
beardie píše:je mozne ze by v R600 bola ta EDRAM pamat? ved vyrobne naklady by boli minimalne a uzitok obrovsky, 4xAA s minimalnou stratou vykonu a bez straty vykonu je predsa rozdiel :)
Pro PC bys potřeboval, aby ta EDRAM byla minimálně 16MB, spíš 24-32MB a to by znamenalo 200 milionů tranzistorů. Řekněme, že bez AA bys měl výkon třeba 100FPS a s AA 95FPS.

Když místo EDRAM těchhle 200 milionů trnazistorů nacpeme do jádra jako další výpočetní jendotky, budeme mít výkon bez AA 120FPS a výkon s AA 95FPS.

Tak. Co je výhodnější?
to je patrne ale opravdu tam ma byt , aspon je to testovano, tak se nechme prekvapit

Napsal: sob 4. lis 2006, 13:27
od blekota je boss
kdyby ale byla sbernice 512bit, tak by to ani nemelo moc cenu se s ti zabejvat ne? tam uz by byla propustnost dost vysoka, sice ne jak v xenosu s edram, ale uz by se to tomu dost priblizilo...

Napsal: sob 4. lis 2006, 13:30
od sh
blekota je boss píše:kdyby ale byla sbernice 512bit, tak by to ani nemelo moc cenu se s ti zabejvat ne? tam uz by byla propustnost dost vysoka, sice ne jak v xenosu s edram, ale uz by se to tomu dost priblizilo...
furt je neco jineho sbernice 256 a 512 ci nejaka pripadna cache v podobe edram.. musis si uvedomit ze znatelnost hrubeho vykonu neni tak patrna ve vsech aplikacich... edram by zvysila vykon snad ve vsech oblastech, nejen v oblastech hrubeho vykonu

Napsal: sob 4. lis 2006, 14:38
od no-X
Já si nemyslím... EDRAM není až zas taková výhra - vyplatí se tam, kde není možné dosáhnout výkonu velkým čipem, širší sběrnicí, prostě tam, kde čip nesmí moc topit, PCB nesmí být příliš složité a paměti moc drahé. U grafických karet tohle není až tak velký problém.

Napsal: ned 5. lis 2006, 00:31
od RDK
iba trochu vedla ... EDRAM u XBOX360 nesplnila take ocakavania ake si u MS mysleli a j e z toho prepadak a nema vyuzitie (aspon ako som sa docital) EDRAM v XBOX360 sa vyuziva hlavne ako pamat pre textury a niekedy aj na AA ale vela programatorov sa stazuje ze je prilis mala na AA tak preto aspon pre textury .... EDRAM bol vlastne len experiment ktory sa nezdaril sice je pravda ze medzi GPU a EDRAM je 256 GB/s prenosova rychlost ale medzi CPU ostala nezmenena okolo 20 GB/s a tym padaom je to na nic a sluzi ako som uz len spominal ako dalsi ulozny priestor :roll: .... mozno by splnila vacsie ocakavanie a odlahcila zivot GPU keby nenapadlo nejakeho experta :oops: dat jej kapacitu ubohych 10 MB .....

Napsal: ned 5. lis 2006, 01:12
od no-X
Promiň, ale tohle jsou nesmysly :-) Kdes to proboha vyčetl?

Napsal: ned 5. lis 2006, 16:35
od RDK
keby aspon napises v com som sa mylil .... opisoval som XBOX360 a nie R600 ....

Napsal: ned 5. lis 2006, 16:40
od blekota je boss
ze je edram propadak a k nicemu...

Napsal: ned 5. lis 2006, 17:16
od RDK
blekota je boss píše:ze je edram propadak a k nicemu...

... ale ved soju ulohu v XBOX360 nesplnila ako si v MS mysleli ... napriklad tvorcovia hry Darkness alebo Rainbow Six Vegas si to iba pochvaluju ze maju viac miesta pre textury ale ako pre AA je to nevhodne koli tej velikosti ....

Napsal: ned 5. lis 2006, 18:33
od palda
RDK píše:
blekota je boss píše:ze je edram propadak a k nicemu...

... ale ved soju ulohu v XBOX360 nesplnila ako si v MS mysleli ... napriklad tvorcovia hry Darkness alebo Rainbow Six Vegas si to iba pochvaluju ze maju viac miesta pre textury ale ako pre AA je to nevhodne koli tej velikosti ....
podle mne to byl spis popud ATI, MS by si to nevymyslela, graficke cipy ani subsystemy nedela, pozadavek byl na levny graficky cip s vysokym vykonem, a ati si alespon na x360 vyzkousela R500 (a dalsi pamet pro grafiku by byla enorme draha, takze by se nekde muselo setrit, viz G71 u PS3, ktera ma sice 256MB vlastnich, ale cely system mam jen 256MB operacni pameti, i kdyz hodne rychle a nemusi se delit s pameti pro graficky subsystem, ale taky ji to nejak neprida kdyz tolik pameti nebude potreba), podle me se pocitalo s tim ze si ji vyvojari vyuziji podle toho jak potrebuji, podle slozitosti scen dane hry (AA) nebo mnozstvi textur