Stránka 13 z 14

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Napsal: sob 10. led 2015, 00:02
od Ache
CSAA? Kde v ovladači k Maxwellu vidíš CSAA? :-D

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Napsal: ned 15. úno 2015, 02:16
od Elkim
Máte někdo zkušenosti s ACU a AA? Resp. by mě zajímalo, co používáte. Já jedu na FXAA, protože TXAA je hroznej ale hroznej blur, MSAA 4x mi dropne FPS na 50, což je pro mě nepřijatelný a MSAA 8X to zalaguje na 5FPS.

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Napsal: pon 19. pro 2016, 10:59
od Uffendi
Čau,
nikdy jsem AA nepoužíval, dřív slabej HW, a formy na blesky mi nikdy nevadily. Pak, když byl HW, tak jsem si přečetl, že to rozmazává celkově obraz, takže taky nepoužívám. Jenomže doba pokročila a koukám, že těch AA je asi bambilión druhů. Je nějaké AA bez negativních dopadů na ostrost a tak?

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Napsal: pon 19. pro 2016, 11:05
od Hladis
Je. MSAA+TRAA, SSAA, pouziti DSR.

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Napsal: pon 19. pro 2016, 11:21
od Uffendi
ok, dík

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Napsal: pon 19. pro 2016, 12:04
od Hladis
Je doplnim, ze tyhle techniky (MSAA,SSAA.....) zerou neskutecne vykon, takze se pouzivaji často ruzny mazaci postproces "filmovy" techniky, který zase zerou vykonu minimum.

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Napsal: úte 7. lis 2017, 13:57
od fliper
Je nejaký rozdiel keď používam DSR (2k) alebo supersampling 2x? Poriadne som nič nenašiel a výkon v FPS kresol rovnako pri oboch metódach

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Napsal: pon 19. říj 2020, 11:59
od Krteq
Facebook představil "Neural Supersampling", alternativu DLSS bez nutnosti specializovaného HW a jednoduše implementovatelnou do herních enginů.

Stejně jako DLSS využívá motion vectory a trénovanou neuronovou síť

Blogpost - Facebook Research - Introducing neural supersampling for real-time rendering
Research paper - Facebook Research - Neural Supersampling for Real-time Rendering

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Napsal: pát 10. pro 2021, 15:14
od vinniczech
Já se omlouvám, jestli to tu někde je, ale už sem pročetl pár stránek tématu a nevidim to. Jak zapnout TrAA v prvnim Crysis? Nebo je to prostě supersampling? U druhého dílu se mi podařilo zapnout space-grid a vypadá to super. První díl je na anti aliasing náročnější tak hledám nějaký kompromis mezi kvalitou a výkonem. Když nastavim v nvidia inspectoru override a nastavim 2xmsaa + 2xspace grid, tak to nevypadá špatně, ale vyhlazuje to i mraky a kouř. Zkusil jsem i supersampling 4x i 8x a je to dost podobný, ale zase je to náročný na vegetaci. 2x nic nedělá na rozlišení v kterym hraju(1680x1050). Dsr sem zkusil a je to náročnější než nativní rozlišení + supersampling. Pomoc :D :)

https://ibb.co/jRnpPtF

Prostě to nastavení nic nedělá. Je mi jedno jestli budu hrát v dx9 nebo 10. Hlavně at to de

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Napsal: stř 15. pro 2021, 23:06
od Baneshee
Ano, TRAA je u nVidie pojmenovaný jako supersampling. Klasický TRAA je tam prostě jako 2x/4x/8x Supersampling. Na to nepotřebuješ ani NV Inspector, dá se to zapnout i přímo v ovladačích. Tam se to jmenuje "Vyhlazování hran - průhlednost"
Pokud máš dost výkonu, tak je IMHO ideální nastavení 4xMSAA + 4xTRAA.

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Napsal: sob 18. pro 2021, 16:03
od vinniczech
Díky už konečně vim co to Traa je. To sem měl aktivovaný ale je to náročný na vegetaci. Tak sem vynutil AA přes inspectora. 2xmsaa + 2x space grid, ale zase nevim jak se tomu řiká. Sgsaa? To je jedno. Prostě je to mnohem mín náročný a vypadá to stejně ne-li líp :) Ted už jenom šetřim na nějakou lepší grafiku než 970 abych si mohl užít plně eye-candy v prvnim crysis :oops: Zajímavý, že sem furt spíš limitovanej grafikou než šesti jádrovym phenomem. Nový hry nehraju. Jedu retro :mrgreen:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: čtv 28. pro 2023, 13:51
od DOC_ZENITH
Konečně někdo na tohle téma udělal dobré video:

https://www.youtube.com/watch?v=YEtX_Z7zZSY

Tahle všudypřítomná blitka na které jsou navíc založené DLSS a FSR. Hry s timhle NIKDY nebudou vypadat dobře v pohybu.

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Napsal: čtv 28. pro 2023, 14:14
od madPav3L
Super, konečně mám dobré video, kam budu odkazovat lidi, který mně nevěří, že TAA je blitka...

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Napsal: čtv 28. pro 2023, 18:28
od JohnXXL
Ukladam si video do zalozek a budu moc taky pouzivat kdyz mi nekdo zas bude tlacit do hlavy bludy... 🙂
Diky DOC_ZENITH ze jsi to sem hodil.

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Napsal: čtv 28. pro 2023, 20:56
od Mafian277198
Nechce se mi to zkoušet, tak kdyby někdo věděl / měl přehled... jak na dnešních grafikách a hrách je použitelný SGSSAA?

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Napsal: čtv 28. pro 2023, 21:29
od jctrnacty
Jsem rad, ze uz konecne po tom videu si lidi uvedomi , jaky kurvice nativu ty nesmysly typu dlss a fsr jsou. Hlavne , ze to vsichni vyzdvihujou jak je to must have feature (facepalm).

Docovi dik, ze na to video narazil.

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Napsal: čtv 28. pro 2023, 22:09
od Delarge
DLSS Q ve 4K je uplně jiná liga než nějaký předpotopní MSAA se shimmeringem, který ani v moderních enginech nebude pořádne fungovat...deal with it :-D

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Napsal: čtv 28. pro 2023, 22:21
od stylar
Právě v tom pohybu asi moc ne nebo proč asi bylo X verzí DLSS, kde právě na eliminaci ghostingu pracovali, ale pořád tam je.
Je to na nic všechno, ale karty jsou prostě slabý, jinak nejlepší by bylo hrát v 8k na 4k monitoru a ve 4k na fullHD monitoru (DSR).

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Napsal: čtv 28. pro 2023, 23:00
od Delarge
Stokrát radši lehce máznutej obraz v pohybu, kterej bude při dobrý implementaci ve 4K docela minimální, než nechutnej shimmering.

Re: Anti-aliasing - info a vše okolo

Napsal: čtv 28. pro 2023, 23:58
od DOC_ZENITH
Shimmering byl realitou jen pokud jsi neměl funkční TRAA. A shimmering je realitou i her s TAA, DLSS s tim hodně bojuje, jeden z největších rozdílů mezi DLSS a FSR je to že FSR narozdíl od DLSS nepotírá shimmering a proto je tak zlé jakmile dojde na vegetaci.