Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od del42sa »

spajdr píše:Tak prubnuto při 1920x1080 .:

DirectX 11 single-thread - 2 590 745 Draw calls per second
DirectX 11 multi-thread - 2 185 836 Draw calls per second
DirectX 12 - 18 608 890 Draw calls per second
Vulkan - 20 665 511 Draw calls per second
ten DX11 multithread je nějaký slabý, tam by mělo být cca 5 - 6 mil Draw Calls/s
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

MSI MPG GUNGNIR 110R White | CPU AMD Ryzen 7 9700X Granite Ridge | DeepCool AK500 White | GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB | MB MSI MAG X670E GAMING PLUS WIFI | 32GB DDR5 Patriot Viper Elite 5 32GB KIT 6600MHz | system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB | Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III | data HDD WD RED 1TB SATA III | Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR | zdroj Be quiet! SYSTEM POWER 9 CM700W 80 PLUS Bronze | Win 10-64 bit Pro
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

AMD uvolnilo Anvil framework/tool designovaný pro usnadnění vývoje cross-platform Vulkan aplikací

GPUOpen / GitHub
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od rbclass »

Krteq,porad ako dostanem do systemu Vulkan 1.0.26.0


viem ho tam dostat len nainstalovanim stareho crimsonu..chcem ale najnovsi
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

S revizí OpenCL 2.2 začíná Khronos s "integrací" OpenCL do Vulkan API :shock:
Khronos píše:“By finalizing OpenCL 2.2, Khronos has delivered on its promise to make C++ a first-class kernel language in the OpenCL standard,” said Neil Trevett, OpenCL chair and Khronos president. “The OpenCL working group is now free to continue its work with SYCL, to converge the power of single source parallel C++ programming with standard ISO C++, and to explore new markets and opportunities for OpenCL — such as embedded vision and inferencing. We are also working to converge with, and leverage, the Khronos Vulkan API — merging advanced graphics and compute into a single API.
Khronos Releases OpenCL 2.2 With SPIR-V 1.2
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od nou »

To je vyborna sprava pretoze to konecne donuti nVidiu poriadne podporovat OpenCL
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

CryEngine s verzí 5.4 přidává podporu Vulkan API
Vulkan renderer

Following on from the renderer refactoring and DirectX 12 implementation, the team has been hard at work implementing a Vulkan renderer. The code can be seen in Code/RenderDll/XRenderD3D9/Vulkan/… although the feature is not functional, yet. We want to make these changes available to you for review whilst we are currently stabilizing the engine for our 5.4 release. So you can track our progress on GitHub until 5.4 is finally here by the end of July.
CryEngine.com: New Push Coming to GitHub - CE 5.4 Sneak Peek
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od nou »

Vulkan 1.0.53 pridava nove extension

VK_AMD_gpu_shader_int16, VK_EXT_blend_operation_advanced, VK_EXT_sampler_filter_minmax, and VK_NV_framebuffer_mixed_samples

http://www.phoronix.com/scan.php?page=n ... 3-Released
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Test Serious Sam 3: BFE s pridanou podporou Vulkanu http://www.phoronix.com/scan.php?page=a ... lkan&num=1
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

"video není dostupne."
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od nou »

Druhe video. Vulkan je az neskor https://www.youtube.com/watch?v=yqalQSAdxb8
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od nou »

AMD uvolnilo DX12/Vulkan profiler http://gpuopen.com/radeon-gpu-profiler-1-0/
rosta
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. čer 2017
Bydliště: Ustí nad Orlicí

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od rosta »

Bude Vulkan podporovat multiGPU ? Nebo podporuje ? Naposled jsem zkousel DOOM a tam Vulkan SLI nepodporoval a prinos na jedne GPU 1080Ti byl cca 10-15 fps ve 4k, asi 170 fps vs 185 fps. Pri takovehlem fps k nicemu a prepnul jsem to zpet na opengl a SLI. Ale chápu, že nekomu tech 15 fps vytrhne trn z paty. Preci jen 30 vs 45 je super. A hitman ? ve 4k dx11-50 fps, dx12-70, dx12SLI-120fps. Ale na hranici hratelnosti jakekoliv fps navic vzdy potesi.
CPU: Intel core i9 13900K MB: Asus z790 hero RAM: G.Skill 32gb ddr5 @7800mhz cl36 HDD: 2TB Seagate SSD: Corsair Force Series MP510 960GB, Samsung 960 PRO 1TB GPU: TUF 4090 PSU: Corsair HX1200i ostatní: NZXT internal usb hub, aquaero 6, BT 4.0 nano usb tp-link ub400 Vodní chlazení: dva okruhy, dvě pumpy, 5 chladičů a spousta trubek Monitor: Samsung Odyssey G9
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od havli »

Od multiGPU se obecne v poslednich letech spis ustupuje, takze na zlepseni bych moc nesazel... ani ve Vulkanu, ani nikde jinde.
Ryzen 7 7700 ; Asus B650E-F Gaming Wifi ; 64 GB DDR5 6000 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od nou »

Vulkan aj DX12 multiGPU podporuju. Ale podporu musia naprogramovat vyvojary hry. Teda bud explicitne striedat GPU pri renderingu a teda implementovat AFR alebo renderovat obraz pol na pol a teda SFR.
rosta
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. čer 2017
Bydliště: Ustí nad Orlicí

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od rosta »

aha, díky za info, Nou :-)
CPU: Intel core i9 13900K MB: Asus z790 hero RAM: G.Skill 32gb ddr5 @7800mhz cl36 HDD: 2TB Seagate SSD: Corsair Force Series MP510 960GB, Samsung 960 PRO 1TB GPU: TUF 4090 PSU: Corsair HX1200i ostatní: NZXT internal usb hub, aquaero 6, BT 4.0 nano usb tp-link ub400 Vodní chlazení: dva okruhy, dvě pumpy, 5 chladičů a spousta trubek Monitor: Samsung Odyssey G9
Srandista
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. čer 2009
Bydliště: Brno

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od Srandista »

Major v2.4 Update, Free DLC, and Vulkan Support for Ashes of the Singularity: Escalation Coming on Aug. 24
Ashes of the Singularity was one of the first DirectX 12 games. With this update for Escalation, the game continues to bring cutting edge technology to its players by adding support for Vulkan, a graphics rendering API that can improve Operating System compatibility and performance. For those on Windows 7 and 8, we recommend benchmarking Vulkan compared to DX11 and seeing what offers better performance. This is our first step for Vulkan support, we will be continuing to optimize and improve compatibility with future releases.

http://steamcommunity.com/games/507490/ ... 8913632101
MTB: MSI MAG B550 Tomahawk, CPU: AMD Ryzen R5 3600 + Arctic LF III 240, RAM: Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL16, GPU: AMD RX 6800 16GB RAM, SSD: Corsair MP600 PRO LPX 1TB + Corsair MP510 1TB, SC: Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional, PSU: Corsair RM650x, Case: Fractal Design North Mesh, Monitor: Dell S2721DGFA
Google Pixel 8 256GB, Nexus 7 (2013) 32GB
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Celkem zajímavé jak se pořád častěji používá compute pro čím dál tím víc věcí... že by Tim Sweeney měl s tím SW renderingem přeci jen pravdu? :)

Obrázek

Twitter
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“