Stránka 13 z 18
Re: The Last of Us Part I
Napsal: ned 16. dub 2023, 16:32
od Paul
TankGeorge píše: ↑ned 16. dub 2023, 16:15
Až skončí betatest, tak řekněte. Rád bych si to konečně zahrál poprvé v životě a pak sjel seriál
Na seriál bych se vykašlal, hra je ve všech aspektech lepší.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: ned 16. dub 2023, 23:55
od LastPCgamer
Paul píše: ↑ned 16. dub 2023, 16:32
TankGeorge píše: ↑ned 16. dub 2023, 16:15
Až skončí betatest, tak řekněte. Rád bych si to konečně zahrál poprvé v životě a pak sjel seriál
Na seriál bych se vykašlal, hra je ve všech aspektech lepší.
Súhlasím, seriál je veľmi slabý oproti videohre.
Ak niekto ešte nevidel seriál ani nehral videohru, tak
jednoznačne treba najprv zahrať videohru a seriál riešiť až potom. Lebo ak si najprv pozriete slabý seriál, tak ten vám vyspoiluje kľúčové príbehové momenty a tým vás ochudobní o zážitok pri hraní kvalitnej videohry.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: pon 17. dub 2023, 10:34
od _DAVE_
RE: marek16 - Tady vidím spíše problém mezi klávesnicí a židlí. Optimalizaci ve smyslu, najednou "najdou chybku" a pojede to 2x rychleji opravdu nečekej, takhle to nefunguje. Pokud máš poslední patche a nemáš slabý procesor, tak nemůže být problém.
RE: TankGeorge - s 1.0.3.0 už skončil, můžeš začít. Já většinu odehrál s 1.0.2.0 a zcela bez problémů.
S tvojí konfigurací nebude problém, jen se připrav, že ti ta hra naznačí cosi o tom, ž procesor už není dělo a stabilitu toho přetaktu řádně ověří
Jo a nechtěj po tom nativní 4k.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: pon 24. dub 2023, 10:31
od _DAVE_
Patche 1.0.4.0 už je na cestě..
Ten je určen už pro majitele opravdu slabších PC, vylepšuje např kvalitu textur nastavených na medium..
https://www.dsogaming.com/news/the-last ... rovements/
Re: The Last of Us Part I
Napsal: stř 26. dub 2023, 07:56
od Kama
Tvl, jako dobrá hra. Jsem teď v hotelu ve sklepě po tom co se utrhl výtah a atmosféra by se dala krájet.
Naposledy jsem měl takovouhle husinu v elektrárně při hraní Stalkera.
Jinak slušná grafika, na mojí sestavě to chodí parádně, 2560x1440, vše on a ultra, pády minimálně, patch 1.0.3.0, driver 531.61.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: stř 26. dub 2023, 14:38
od _DAVE_
No konečně se sem tam objeví i post o hře samotné
Pokud to hraješ na myši klávesnici dost pomůže dát to na "hard", člověk pak musí víc počítat náboje, plazit se zabíjet potichu.
Atmosféra je víc survival a človek má i pocity strachu.
Teď mě to na klávesnici přišlo opravdu docela jednoduché, ale první průchod na PS4 s gamepadem poprvé ve akční hře použitým, to byla atmo fakt úplně jinde.
Hlavně v úvodních fázích hry jsem skonal mnohokrát
Jinak od 1.0.3 snad technickou stránku opravdu netřeba omílat (jede to na starší 8G kartě i 12GB kartě jak z praku) , já dnes schválně projížděl hlavně ty ranné "recenze" na Steamu a OPRAVDU by měli zatrhnout recenzovat cokoli pod odehraných 5h. Takhle ty procenta na Steamu nelze brát vážně.
Ale co chtít po komunitě, která vyhejtí hru "za to", že se tam ocicmají dvě holky (Horizon).
Nevím, jako by velkou část publika ani nezajímal obsah, ale všemožné okolo.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: stř 26. dub 2023, 16:25
od Kama
_DAVE_ píše: ↑stř 26. dub 2023, 14:38
...jede to na starší 8G kartě i 12GB kartě jak z praku...
Mám to i na notebooku, kterej má 3070 s osmi giga paměti, ram jen 16giga, ta je při hraní plná, něco se určitě nahrává i do virtuální,
2560x1600, detaily na Střední, fps 40-50. Ale noťas má g-sync, tak je to jedno.
Na DLSS můžu bohužel zapomenout, to je díky málo paměti nehratelný slideshow, ale na kompu to jede krásně
a grafika s PL70% a zámkem fps na 75 se víceméně fláká.
Jenom jsem musel u pc zapnout virtuálku s velikostí určenou systémem, jinak to padalo.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: stř 26. dub 2023, 18:39
od _DAVE_
Na notebooky to fakt moc není, ty mají najčastěji jen 6GB VRAM a enormní nárok na CPU je musí v tom malém těle tavit
Takový oblíbený 5600H musí jet v podstatě furt na kilo v všech 12vláken.
Pokud má notebookař rozum, nastaví to na medium, zamkne na 40fps - odloží ego a docela normálně to odehraje
Re: The Last of Us Part I
Napsal: čtv 27. dub 2023, 09:53
od Krteq
Patch 1.0.4.0 je venku (24 GB)
The Last of Us Part I Patch 1.0.4.0 Release Notes
PC
- Optimized CPU and GPU use throughout the game
- Improved texture fidelity and resolution on in-game Low and Medium settings
- Improved graphical fidelity on the in-game Low graphics preset, particularly water surfaces no longer appear black
- Fixed a crash that may occur during shader building
- Fixed a crash that may occur when quitting to the Main Menu
- Also fixed a crash that may occur when dying after combat
- Fixed an issue where, on first boot, players may experience longer wait times to load into the game
- Added an option for players to lock and unlock performance stats simultaneously in the HUD menu (Options > HUD)
- Added descriptions in the Graphics menus to better explain when certain settings may affect another (Options > Display)
- Also added a Texture Streaming Rate setting (Graphics > Texture Settings)
- Fixed an issue where skipping cutscenes during a critical load may cause the game to hang
- Fixed an issue where the shader load warning did not appear while relaunching the game
- Updated the VRAM bar to more accurately display the OS+Apps usage
- Fixed an issue where the Screen Reader read values for locked settings which may imply those same locked setting were active
- Fixed an issue where aiming downward while using keyboard and mouse (KBM) may increase camera sensitivity
- Refined the handling of certain commands that are assigned the same KBM keybinding
- Corrected Brazilian Portuguese, Croatian, Dutch, Finnish, French, Greek, Hungarian, LATAM Spanish, Spanish, Thai, and Traditional Chinese translations for multiple menu options
- [Ultrawide Displays] Corrected the Rangefinder reticle position for the bow
AMD
- Fixed a crash that may occur on AMD CPUs with affinity limited to X3D cores
- Fixed an issue where textures may render incorrectly on AMD GPUs
Steam
- Fixed an issue where the “It Can’t Be For Nothing” achievement did not trigger, despite acquiring all other achievements
Steam Deck
- Fixed an issue on Steam Deck where resetting Display settings to Default no longer enabled AMD FSR 2 (Options > Display)
DSO Gaming - The Last of Us Part I Title Update 1.0.4.0 released, is 24GB in size, brings CPU & GPU optimizations, full patch notes
Re: The Last of Us Part I
Napsal: čtv 27. dub 2023, 18:03
od killerek
Tak se lehce spletl, no
Tak schvalne, jestli vylezou testy s porovnanim vykonu proti starym patchum. Kdyz vidim to mnoztsvi oprav, tak za me bych jeste pockal na dalsi patche.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: čtv 27. dub 2023, 18:10
od _DAVE_
Testy jsou na youtube, asi tě zklamu. Ve výkonu se zázraky nekonají. Textury na low a medium už mi ale přijdou koukatelné
Re: The Last of Us Part I
Napsal: čtv 27. dub 2023, 19:24
od GamesPeter
Textury na low jsou humus a koukatelné jsou až na to medium, ale sem tam budou nějaké objekty mít hodně nízké rozlišení viz. např. cedule, kde na medium nic nepřečteš, je to mazanice viz. testy na youtube, ale hrát se s tím nechá a vypadá to v rámci možností ok.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: čtv 27. dub 2023, 22:05
od Danny202
Myslím si, že už je to v pohodě hratelné i na 8GB kartě (RTX 3070) i na high (textury)/ultra nastavení v 1440p s DLSS kvalita. Jsem rád, že se jim podařilo tu hru relativně dobře odladit a opravit různé bugy, i když mohlo to tak být od začátku. Hra je jinak skvělá. Hráno poprvé až teď. Mám prostě rád tyhle koridorové příběhovky pro jednoho hráče a Naughty Dog dělá jedny z nejlepších. Snad se někdy dočkáme i druhého partu. Hru bych momentálně hodnotil 90% a peněz nelituju.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: čtv 27. dub 2023, 22:23
od Sobo
Tak jsem to dneska zkusil (patch 1.0.4) s tim, ze budu sledovat herni dobu a mit prst na spousti pro refund.
Sestava: i9-12900K @ 5.1 Ghz, 32GB RAM @ 4000 CL15, RTX 4090, Gen4 NVME SSD, W11 (VBS off).
Nastaveni: Ultra (maximum), 4K DLSS quality
Dojmy: cekal jsem, ze to bude horsi na procesor, kdyz jsem u DF videl, ze na tom Ryzenu jim to treba v uvodu u benzinky padalo nekam k 50 FPS, tak u me to v pohode drzelo 120 a nejmin jsem videl snad 110 na zlomek sekundy, takze to celkem jde. Horsi to je s GPU vykonem, protoze ani s DLSS neni 4090 schopna drzet 120 FPS vsude a mistama se nekde propada i kousek pod stovku. Jo, je to hratelne, ale stve me to - takovy vykon by to melo mit v nativnim 4K, propady pod 120 s DLSS je proste blbost. DLSS vypada okej, ale vsiml jsem si relativne neprijemneho pixel crawlingu na hranach nekterych objektu. Idealni by bylo hrat native + frame generation, jenze to hra samozrejme nepodporuje...
Taky jsem tam nejake bugy jako cerna textura kolem kanalu, volumetrika a nektere reflexe jsou z nejakeho duvodu horsi nez PS verze. Pohyb mysi mi taky prisel trochu zvlastni, jakoby to nemelo tu plynulost co u jinych her.
Ve vysledku nejsem uplne spokojeny (hlavne ten GPU vykon je stupidne maly vzhledem k PS5) - tohle proste neni odladeny produkt hodny plne ceny, dal bych za to maximalne 30 euro, vic ne. Takze jsem tam hodil refund a mozna se k tomu vratim treba na podzim, az tam dodaji jeste par patchu a bude to ve sleve.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: čtv 27. dub 2023, 23:33
od marek16
Teď jsem to znovu zkoušel na NB (5600H/3060/40GB ram) s patchem 1.0.4. CPU to asi trochu pomohlo, grafika na cca mid/hi detaily jede blízko ke 100% a okolo 60fps, nicméně abyste to do těch 6GB narvali, tak to pak vypadá jak hovno.
A ne jako "ty seš línej si snížit detaily, problémy mezi klávesnicí a židlí, blablabla", ale jako "vypadá to mnohem hůř než všechny hry za poslední dekádu, screenshot místo slibů... tohleto je prostě hnus, a aby to takhle jelo na kartě, která je dodneška v podstatě lepší mainstream a casual hráči jsou za ni rádi... to je ostuda jak prase, a Naughty dog to prostě posral (jo, vím že to dělalo jiný studio).
Nemůžu doporučit nikomu, kdo má slabší kartu než třeba 6800/4070 a pod 12GB vram.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: pát 28. dub 2023, 00:10
od Danny202
Udělal jsem takové menší srovnání jen tak ze zvědavosti.
Vlevo patch v1.0.1.5 (první menší hotfix) a vpravo současný v1.0.4. Levé screeny jsou mázlé jelikož je to pořízeno z youtube (moje video).
Nastavení se trochu liší, ale veskrze je vše na High. U nového patche je to někde High (textury) někde Ultra.
Jak je vidět. FPS jsou vyšší a to hlavně low 1%, hra pak taky vypadá o něco líp a taky zmizel (alespoň u mě) brutální micro-stuttering.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: pát 28. dub 2023, 02:32
od killerek
marek16: To je opravdu hnus na tom screenshotu, to je opravdu tezky navrat do minulosti ...
Re: The Last of Us Part I
Napsal: pát 28. dub 2023, 05:27
od Delarge
To tam asi nahodil nějakej retro 2013 PS3 mod
Jinak na 3070 to podle všeho už po měsíci patchů vypadá o dost líp. Takže to evidentně pořád jde, když se budou vývojáři trochu snažit.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: pát 28. dub 2023, 10:06
od _DAVE_
RE: GamesPeter - Tak ty ty textury na LOW naštěstí řešit nemusíš, máš kartu za 30tis.
Kdyby zajímala hra jako hra, už jí máš dávno dohranou i ve verzi 1.0.1.6 s tímhle kompem.
RE: Sobo - Ano když se to propadá místy pod stovku JE to hratelné
Asi dej ten refund.
RE: marek16 - tahle hra vypadá hůř něž ostatní hry pouze na slabém HW, je náročná na CPU a 45W Ryzen v centimetrovém těle tomu určitě nepřidá.
Plus RTX2060 (je mobilní 3060 takový ekvivalent k "normální" 2060 že?) je opravdu na ty medium detaily.
1.0.4.0 určitě něco dělá (já to dohrál normálně na 1.0.2.0), protože kolega hraje na i7-2600k + GTX1060 a údajně pomohlo hodně.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: pát 28. dub 2023, 10:50
od Sobo
Ale jinak musim uznat, ze az na podivne vysoke GPU naroky to bezi celkem dobre. Nezaznamenal jsem zadny neprijemny stuttering a ma to hodne stabilni frame times, takze to pusobi plynule. To je dost ostry kontrast oproti tomu vyj*banemu Dead Space remaku, ktery kazdych par metru stutteruje jak cubka a frame times maji misto rovne cary tvar Himalaji.
No a pritom na Steamu se dozvite, ze TLOU ma mixed recenze, ale Dead Space nejakych 94% positive... Ja uz neverim nikomu (snad krome DF), protoze lidi jsou proste hlusi, slepi a nepoznaji dobry frame pacing a performance obecne, i kdyby jim nekdo udelal schema a omlatil o palici. U TLOU chapu to, ze na 8GB grafikach (majorita) to proste fungovalo dost blbe a meli to podchytit uz od releasu, ale jinak je to teda MNOHEM lepsi nez Dead Space remake, pritom dle infa na internetu by clovek cekal pravy opak.
Ale vypada to, ze tedka uplne vsechny trumfne Jedi Survivor, kdy PC verze Gamestar magazinu bezela na krasnych 35-45 FPS ve 1440p na Ryzen 5900X + RTX 4090 s brutalnim stutteringem (kolosalni CPU bottlenecky)...
https://youtu.be/ca2zSn1nHQI?t=81
//Baneshee - promaz OT