Stránka 13 z 183

Napsal: pát 27. črc 2007, 10:43
od Lukfi
=>no-X: tak mám zase na celej den co dělat... i když tohle vypadá že budu zpracovávat ještě zejtra.

Napsal: ned 29. črc 2007, 13:48
od no-X
Davros@B3Df píše:During today's briefing AMD confirmed that RD790 will support PCIe 2.0 as well as support up to four graphics cards in CrossFire mode. AMD also dropped a few hints on what gamers can expect next year. On the CPU side, we'll see the first 45-nm CPUs from AMD shipping with up to 6MB of L3 cache, while 2008 will also see the debut of AMD's R7xx graphics family. R7xx will be built on 55-nm process technology.

Napsal: úte 31. črc 2007, 09:09
od Coololooser

Napsal: úte 31. črc 2007, 10:38
od godlike
Kolem 200D(4500kc?)to musi byt asi hodne osekany derivat 2900XT :)

Napsal: úte 31. črc 2007, 10:41
od Lukfi
$200 je podle mě blbost, spíš to bude těch 200 euro

Napsal: úte 31. črc 2007, 10:53
od Gerimo
Stejne pri uvedeni bude stat 6000-7000,-

Napsal: úte 31. črc 2007, 12:13
od Ssnake
godlike píše:Kolem 200D(4500kc?)to musi byt asi hodne osekany derivat 2900XT :)
mozna maji hodne nepodarenych zbytku, tak to udaji aspon takhle

Napsal: úte 31. črc 2007, 12:35
od Lukfi
ATI HD2900PRO - informace, spekulace...
http://forum.pctuning.cz/viewtopic.php?t=100861&start=0
můžeme pokračovat tam

Napsal: úte 7. srp 2007, 12:32
od Coololooser
AMD Graphics Product Group: Multi-GPU je budoucnost
"Lidé z AMD jednoduše už nezajímá vývoj velkých jednotlivých grafických procesorů a místo toho dávají přednost škálování nabídky pomocí Multi-GPU," řekl Richard Huddy (Developer Relations Chief, AMD graphics product group)
edit: No boze, tak ses rychlejsi o 3 dny :P

Napsal: úte 7. srp 2007, 18:14
od no-X
Coololooser: hmmm? :roll:

Napsal: čtv 9. srp 2007, 23:01
od no-X
Tak co nás vlastně ještě čeká?

R600PRO

Podle specifikací FireGL by HD2900PRO byla podtaktovaná R600 s 256bit sběrnicí. Na můj vkus by ale příliš topila. Takže bych nevylučoval jednu z následujících možností:

1. 3 quady (ze 4), 8-12ROPs, 256bit
2. 4 quady, 2-3 SIMDs (ze 4), 8-12ROPs, 256bit

a spíš bych se přikláněl k "osekanějším" konfiguracím - primárně je třeba snížit spotřebu, výkon je v tomhle případě vedlejší. Otázka je, kdy a jestli vyjde. Nějak mi nevycházejí datumy :-) Buďto bych to viděl na přelom srpna/září (back2school), nebo na přelom října/listopadu (xmas).


RV670

Nástupce RV570 (X1950GT/PRO), levnější a méně topící náhrada R600PRO. 256bit sběrnice, 55 nebo 65nm výroba (na 55nm by v podstatě mohla mít výkon srovnatelný* s R600 při rozměrech srovnatelných s RV570).

* srovnatelný neznamená identický - nejlepší by asi bylo přirovnání R520->RV570

Verze se dvěma jádry by byla high-endem. Vydání asi bude záviset na dostupnosti výrobního procesu - reálný se zdá být leden. Očekává se i podpora DX10.1


R700

nová generace, high-end složený ze dvou jader, léto 2008, snad začátek

(tento post je jen souhrnem mých osobních názorů)

Napsal: čtv 9. srp 2007, 23:33
od Lukfi
no-X píše:R600PRO...
No, jediný zdroj informací, který o Radeonu HD2900Pro máme, je Fudzilla, a podle té je konfigurace následující: R600, 256bit sběrnice + "rychlejší" paměti, 160 stream processorů (polovina), 8 ROPs (polovina), 16 TMUs (žádná změna). Smrdí na tom jenom to, že zatímco shader core by bylo na úrovni Radeonu HD2600XT (počítám s taktem ~600MHz), poměr ALU:TEX by byl úplně jinde, než mají ostatní karty rodiny RHD2000.

Nicméně je to logické. Pokud jsou 4 ROPs akorát pro 128bitovou sběrnici (jak jsi sám tvrdil v threadu o RV630), pak pro 256bitovou sběrnici bude nejvhodnějších 8. No a v dnešních hrách R600 údajně nejvíc limituje počet TMUs, takže by to mohlo mít efekt je všechny nechat odemčené. Pokud má Fudzilla pravdu, pak se Radeon HD2900Pro bude dát přirovnat k R520 v době, kdy už byla na trhu R580 - Radeon X1800XT podával stále dobrý výkon, ale když přišel Radeon X1900GT s 12 TMUs/ROPs namísto 16, ale 36 shadery namísto 16, v novějších hrách náročných na shadery se R520 začala propadat a bůh ví, jak je to dneska.

Na druhou stranu, pokud přijmeme jako skutečnost, že obecný trend ve hrách je zvyšovat zatížení shader core a poměr ALU:TEX, pak by Radeon HD2900Pro, jak ho vidí Fudzilla, byl docela netypickou ATi kartou, protože ATi většinou dimenzuje karty na hry novější než na ty starší...
no-X píše:RV670...
RV670 je navrhován tak, že půjde vyrábět na 65nm i 55nm postupu, ale podle všech zpráv to vypadá, že ATi zvolí 55nm a počká na něj, mluví se o lednu. Výkon srovnatelný s R600 by teoreticky být mohl, ale bude záležet na tom, kolik jednotek bude RV670 mít, a jestli bude zachován poměr ALU:TEX z R600. O konfiguraci čipu totiž zatím víme velký kulový. Ohledně podpory DX10.1, sice nevím, v čem přesně to spočívá, teoreticky jsou unifikované shadery vysoce univerzální, takže překousnou ledacos, ale otázka je, jaké nároky budou kladeny na zbytek čipu. Pokud vím, tak detaily o Shader Modelu 4.1 známy nejsou a největší novinka v DX10.1 bude alternativní zvukové rozhraní vedle DirectSoundu.
no-X píše:R700...
Výrobní postup prej bude 55nm, ale asi to bude nějaká high speed varianta, jako 80nm R600 versus ostatní 80nm čipy.
Vypadá to na dvoučipovej high-end, což je na jednu stranu dobrý v tom, že hned od začátku bude k mání karta vyššího mainstreamu (5-7 tisíc Kč), která dlouho chyběla u minulé generace a chybí i u současné generace. A to bude asi zajímat víc lidí, než high-endová šaškárna se dvěma GPU.
Ale nedivil bych se ani, kdyby v případě potřeby ATi vytáhla z rukávu nějaké zoufalé řešení se třemi čipy na jedné kartě...

Napsal: pát 10. srp 2007, 20:29
od crux2005

Napsal: pát 10. srp 2007, 20:48
od Lukfi
Zajímavé. Každopádně jediné, co jsem tam zjistil nového, se týká RV670, respektive údajně změněného poměru ALU:TEX ve prospěch texturovacích jednotek. Jsem z toho z důvodů již uvedených výše zmaten. Že by v tom mělo prsty AMD, když z čela ATi vyšoupli Ortona?

Napsal: pát 10. srp 2007, 21:43
od no-X
Ne, hlavouni z AMD imho ani pořádně nevědí, k čemu je texturovací jednotka :-) To jsou spíš ekonomové.

//RV670 radši budeme řešit tady:

http://forum.pctuning.cz/viewtopic.php? ... 22#7359122

Napsal: pát 10. srp 2007, 22:05
od Gerimo
Abych rekl pravdu, ted hodne lituju, ze AMD koupila ATi...

Napsal: pát 10. srp 2007, 22:08
od JamesDean
...

Napsal: sob 11. srp 2007, 01:52
od Digitaldoom
Gerimo píše:Abych rekl pravdu, ted hodne lituju, ze AMD koupila ATi...
proč? :) levný grafiky máš, výkonný je to taky, rozjetý to maji slušně, to že jsou tam taky ekonomové je velmi dobře ... tak o vo jde? :)

Napsal: sob 11. srp 2007, 09:02
od no-X
Digitaldoom: Maluješ si to moc růžově. HD2400 a HD2600 jsou velice konkurenceschopné, nepřišly ani pozdě a OEM partnerům se dodávaly ještě před oficiálním vydáním, tzn. tentokrát s mainstreamem nVidia náskok neměla. Jenže high-end vyšel pozdě a pro GTX neměli konkurenta, takže si jednak neudělali dobrou vizitku a druhak vývojáři už od léta optimalizovali pro finální G80, což asi bude bolet nejvíc.

Napsal: sob 11. srp 2007, 11:02
od Digitaldoom
Já to řeknu asi takhle ... nepřekvapilo by mě, kdyby ATI už možná nikdy nevydalo výkonější grafiku než Nvidia. Zdá se mi, že Nvidia se chce soustředit právě na výkonné GPU-CPU řešení, takže výkonné grafické karty karty jsou toho průvodním produktem, zatímco AMD-ATI chce integrovat a multi-čipovat a soustředit se na dobrý poměr cena-výkon. Prostě tento vývoj je možný a osobně na něm nevidím nic až tak špatného ...