Stránka 122 z 263

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: stř 19. srp 2020, 16:52
od DOC_ZENITH
To že je PNP ber jako plus, aspoň funguje ve winXP.

U non PNP boardů jde použít DOS utilita co jí inicializuje.

Jinak ICEBRETON, kdyby jsi s tím CPU nehnul nebo nechtěl riskovat tak můžu akorát nabídnout ho poslat ke mě a já prověřim jestli je vůbec živej.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: stř 19. srp 2020, 17:16
od Hladis
WinXP me nezajima, tohle je hlavne pro DOS-Win98 a na WinXP nema smysl cpat stary ISA zvukovky. non PnP nepotrebuji inicializacni utilitu pro DOS a jdou jednoduse nastavit pres jumpery a lepe kombinovat s jinyma.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: stř 19. srp 2020, 18:53
od ICEBRETON
DOC_ZENITH píše:To že je PNP ber jako plus, aspoň funguje ve winXP.

U non PNP boardů jde použít DOS utilita co jí inicializuje.

Jinak ICEBRETON, kdyby jsi s tím CPU nehnul nebo nechtěl riskovat tak můžu akorát nabídnout ho poslat ke mě a já prověřim jestli je vůbec živej.

Díky moc za nabídku. Máš SZ

jinak, jádro nevypadá nijak odchlíple a ani nesmrdí spáleninou...při spuštšni pc s ním se chladič normálně zahříval.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: stř 19. srp 2020, 19:33
od Hladis
Vizualne ani cichem nepoznas zda je to mrtvola, jen pokud bys ustipnul roh. Moje AXP jsou taky mrtvoly ikdyz se zahrivaj a vizualne jsou ok. Kazdopadne na KT3 by nemel byt problem s nepostnutim kvuli CPU, vesmes pokud mi nejaky CPU nepostoval spravne nebo vubec, tak se to tak chovalo i v jinych deskach a CPU byl KO.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: stř 19. srp 2020, 19:58
od ICEBRETON
ok tak se necháme překvapit

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pát 21. srp 2020, 10:11
od MV
Mně teda KT3 U2 zlobila. Teda mně přímo ne, bylo tam palomino, dával jsem tbreda i bartona. Pak jsem to zabalil a poslal známýmu do Itálie a on už pak měl problém tam rozběhat CPU, ale nějak to vyřešil, asi jak píšete.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pát 21. srp 2020, 10:58
od ICEBRETON
No asi neni uplne fajn, ze na ty MSI KT3 ultra je AMI bios. AMI tam pri startu cme max nasobic a kdyz je z toho mobilniho bartonu zmatena, cpe tam buh vi co. Award bios tam na post hodi naopak nejnizsi nasobic.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pát 21. srp 2020, 11:49
od DOC_ZENITH
Já si taky myslim že to tam cpe moc na to aby to postlo s 1,45v i kdyby FSB byla jen 100.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pát 21. srp 2020, 17:19
od Hladis
No nevim co tam Ultry cpou (mel jsem 5 Ulter), ale prohazoval jsem v nich CPUcka bez problemu. Nesetkal jsem se s problemem, ze by to s CPU nepostlo, krome situace, kdy CPU byl dead.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pát 21. srp 2020, 19:17
od ICEBRETON
A zkousel si tam i mobilniho bartona? Bavime se o obyc Ultre ne o Ultra 2.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pát 21. srp 2020, 19:29
od Hladis
Mobilniho nemam, jinak mluvim o 2x Ultra a 3x Ultra 2. Jednu Ultru uz jsem prodal, druhou ARU prodavam a chci si nechat jen Ultra 2 desky.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: sob 22. srp 2020, 18:59
od maltra
Raritka do zbierky dualnych kariet - GeForce 6200x2 od firmy Jaton (nikdy predtym som o tej firme nepocul). Totalny low-end so 4 pipelines ale ak to ma starsiu verziu jadra tak by to mohla byt osekana GeForce 6600 s 8 pipelines a malo by to ist odomknut. Karta ma 256MB DDR2 na kazde jadro a podporuje 4 monitory.

Nejake info tu, ale overim si to sam az ked to zapojim do PC: https://www.techpowerup.com/gpu-specs/g ... -pci.c3040

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: sob 22. srp 2020, 19:29
od DOC_ZENITH
Doufám že bude funkční, já jsem před pár lety měl v ruce jednu co měla taky dva čipy, ale byla prostotově lépe vymyšlená, bylo na ní 2x toto s pamětmi rovnou na substrátu u GPU:

https://www.techpowerup.com/gpu-specs/g ... 128m.c2223

Tzn velikost celé karty byla poměrně malá. Bohužel karta byla dead, primární GPU chcíplo.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: sob 22. srp 2020, 20:22
od havli
Zajimava karta, vubec jsem netusil, ze neco takoveho existuje. :) No, ale oni asi na tyhle multimonitorove systemy pouzivali kde co. Skoda, ze tam nepujde rozjet SLI. :twisted:

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: sob 22. srp 2020, 21:01
od maltra
DOC_ZENITH píše:Doufám že bude funkční, já jsem před pár lety měl v ruce jednu co měla taky dva čipy, ale byla prostotově lépe vymyšlená, bylo na ní 2x toto s pamětmi rovnou na substrátu u GPU: https://www.techpowerup.com/gpu-specs/g ... 128m.c2223
Tzn velikost celé karty byla poměrně malá. Bohužel karta byla dead, primární GPU chcíplo.
Aka presne to bola karta Doc? Ten odkaz co si sem dal to je nejaka mobilna grafika a nevyzera na dualku.
havli píše:Zajimava karta, vubec jsem netusil, ze neco takoveho existuje. :) No, ale oni asi na tyhle multimonitorove systemy pouzivali kde co. Skoda, ze tam nepujde rozjet SLI. :twisted:
Je este aj mensia verzia s dvojnasobkom pamati, aj tu som objednal ale este mi nedosla a nema original box - https://www.techpowerup.com/gpu-specs/j ... quad.b5095 S tym SLI to ako myslis? Ze kazdy cip zvladne dva monitory ale nepojdu zapojit spolu do SLI pri nejakej 3D aplikacii? Asi mas pravdu, lebo 6200 nema podporu SLI :(.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: sob 22. srp 2020, 21:09
od havli
Ano, jsou to dve separatni karty na jednom PCB. Navic povesene na stare PCI sbernici, cili velmi slaba propustnost smerem do systemu.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: sob 22. srp 2020, 21:15
od maltra
Jasne, taku jednu uz vlastne mam od Matroxu (Matrox G450x2 MMS 64MB) ale ma len jeden vystup - http://www.maltrabob.com/pict/PC/HW_col ... 50x2_f.jpg. Je tam ale aj ten PLX bridge co sa dava na dualky, tak ktovie co je to za kartu.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: sob 22. srp 2020, 21:27
od DOC_ZENITH
Já už nevim, bylo to ňáký quadro, ale na název si nevzpomenu, ten mobilní čip jsem dal jenom jako ilustrační protože měl na sobě dva přesně takhle vypadající.

Jinak ICEBRETON špatná zpráva, dnes jsem ten CPU zkusil a je 100% dead. Ani neťukne jak na KT7A tak na Solteku a ten má i jumpery na násobič a voltáž tam mam pevně zadrátovanou zespod, tzn pokud se nerozjede ani tam je dead a bohužel na 100% je, jakmile tam dám ten můj 2600+ hned vše jede.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 23. srp 2020, 19:02
od Hladis
DOC_ZENITH píše:100% dead
Jak jsem bohuzel psal, jakmile to takhle blbne s postnutim, je to problem s vadnym CPU, u KT3 by nemel byt zadny problem s jakymkoliv AXP ze by nepostnul.

Takze jsem si poradne pohral s obema AWE32 a obe jsou funkcni. Tady nejaky moje ISA porno https://abload.de/img/20200822_1310202hk8m.jpg Co jsem u AWE a SB32 atd... zjistil neni zadny prekvapeni, to asi je znamo z mnoha zdroju. Pokud chcete hrat i v DOSu, tak sehnat AWE32 CT2760 nebo lepe CT3900, ktery jsou non/semi PnP. CT3980 PnP pokud nesezenete nonPnP a nebo to chcete z nejakyho duvodu pouzit na WinXP. U non PnP karet nepotrebujete pro DOS zbytecne nahravat inicializacni CTCM a odpadnou i pripadny problemy pri kombinaci s dalsima kartama kvuli snadnemu rucnimu nastaveni pomoci jumperu. U tehle tri verzi AWE32 mate jednu podstatnou vyhodu v pritomnosti OPL3 cipu, kde na FM OPL syntezu jde aplikovat Chorus a Reverb. U modernejsi AWE32 CT 3990 s CQM uz to nejde (stejne tak u SB32) a pri porovnani CQM a OPL3 (zkousel jsem pro porovnani hrat dlouho Doom na obou AWE32 s FM syntezou) nekdy zni CQM o dost hur. Omezeni AWE32 prave tkvi v tom, ze Wavetable se soundfonty funguje pod Win, ale pod DOS musi mit hra primou podporu pro AWE, jinak je na hudbu funkcni jen FM synteza. Emulace General Midi pod DOSem skoro nikde nefunguje. Pokud DOS hra nejede pod Win a nema AWE primou podporu, tak vam prave aspon zustane moznost OPL3 a s aktivnim reverb a chorus to vcelku ujde. Teoreticky se da General Midi v DOSu vyresit pripojernim zarizeni na MPU-401, kdy tuhle moznost (na rozdil od SB32) AWE32 ma. Zde nastava trochu problem s bugy. U verze CT 3980 by mel nastat jen problem s legitimnimi high notes, tedy melo by se jednat o dost raritni bug. Tim castejsim a horsim tahle verze netrpi. Dale by to melo trpet u her jako Duke3D slow downs. To nemuzu odzkouset, nemam GM daugterboard nebo jiny MIDI zarizeni, ale zase se daji tyhle hry hrat pres primou podporu AWE (nebo ve Win), takze to jde obejit. Teoreticky s pripojenim GM zarizeni na MPU-401 by to mohla byt ultimatni zvukovka, ktera by mela pokryt zvukove cely spektrum her. Asi zkusim nejaky MIDI zarizeni sehnat. Velky problem tehle AWE32 je neskutecna delka. Je problem je nejak dat do case a dost se prohybaji. Co se tyka Soundfontu a pameti, sehnat do toho 30pin 2x4MB 70ns (daji se se stestim sehnat dost levne), vic neni potreba. Neni treba slozite laborovat se Soundfonty a staci nahrat od Creative prilozeny 8MB soundfont, ktery je urceny na hry. Zatim tohle neprekonalo v univerzalnosti SB/Ensoniq emulaci, mozna s GM doughterboard by to mohlo dojit dokonalosti. Jeste chci pri hledani ultimatniho reseni vyzkouset zvukovky ruzne nakombinovat (treba SB16+OPL s Ensoniq S2000 nebo nejaka kombinace s AWE32) zda to nebude to pravy orechovy. Co se tyka socialnejsiho reseni, tak SB32 svou praci odvede, nemaji vetsinou OPL, nemaji chorus a reverb na FM syntezu, nektery nemaji moznost Bass a Treble a nemaji Wavetable header a nejaky veci jako ASP cip, naletovanou pamet, ale da se s tim fungovat za nizsi peniz. U SB32 bych sel asi jen do CT3670, coz je vesmes AWE64 s moznosti pridat pamet a ktera netrpi bugy. Kdo nemuze byt bez OPL, tak z SB32 jen CT3630. SB16 je dobra asi spis na nejakou kombinaci se zvukovkou s dobrym GM, nebo pokud ma OPL, mela by jit zkombinovat s SB32/AWE32 verzemi bez OPL, jinak samostatna SB16 neni s absenci wavetable a s bugy pro pridavny MPU-401 zarizeni tak zajimava. Jsou verze SB16, ktery netrpi temi nejhorsimi bugy, ale bezproblemove to neni.

Zajimavy linky:
Scoring Vintage ISA Sound Cards' Gaming Suitability
http://nerdlypleasures.blogspot.com/201 ... aming.html

Sound Blaster AWE32 & 64 Options
http://nerdlypleasures.blogspot.com/201 ... tions.html

Sound Blaster 16 - Distinguishing the Endless Models
http://nerdlypleasures.blogspot.com/201 ... tions.html

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 23. srp 2020, 20:08
od DOC_ZENITH
Jako socilální řešení bych volil jakejkoliv SB16 s OPL3, kompatibilita bude ok a bude to hrát fajn (pokud člověk neni midi fajnšmekr). Kombinování zvukovek a sound-fonty to nechám labužníkům.

Jen tak btw, když už jsem kvůli tomu dead 2400+ dělal zas rošádu v socket A deskách, tak jsem zkusil dát lepší RAM do Solteka a dal jsem tam tu 2600+ Bartona a mam zatim svůj rekord na KT133. 2,4Ghz na KT133, nejrychlejší SDram system co jsem kdy viděl heh, skoro 200 CPU99marků a to neni strop CPU tohle je strop RAM/chipsetu. CPU si nechá ještě min o 100Mhz říci protože i o 4mhz FSB vejš je primestable, ale už padá memtest na RAM. Když tam dam tu 7800GTX AGP tak jí to už i docela krmí a šlo by na tom i hrát něco novějšího.

https://i.imgur.com/7VhJ6GO.jpg
https://i.imgur.com/eGqIAzI.jpg