Stránka 128 z 135
Re: Zaklínač 3
Napsal: čtv 15. pro 2022, 09:05
od g-ice
HEAD píše: ↑stř 14. pro 2022, 14:53
Tak jsem to zkusil a nestoji to ani za stahovani.Totalne zabugovany-Hra nahodne pada a kdyz chci zmenit v menu RT, tak hra spadne a pak nejde nacist.Prisernej stuttering.RT zere cca 90% vykonu...
Srat na to.Radsi hrajte puvodni verzi a stahnete si 4K textury.
Ale bez RT to jede uplne na pohodu. s FSR mozna jeste lepe jak predtim.. A i bez RT je to dost vylepsene (vegetace, textury, pocasi atd)
Re: Zaklínač 3
Napsal: čtv 15. pro 2022, 11:14
od HEAD
Udelal jsem srovnani + testy.Ono nejde rict, ze to vypada lip bez RT pac odstranili HBAO+ a misto toho tam je jen SSAO.
Vsude je stejny nastaveni(ultra krome jednoho testu):
Orig+4K textury 97fps
https://abload.de/img/origi5eoo.png
New gen dx11 84fps
https://abload.de/img/dx1120dnj.png
New gen dx12 70fps
https://abload.de/img/dx12r2ddu.png
A jeste new Gen+FSR2 quality+ULTRA+ 72fps
https://abload.de/img/dx12fsrs3eun.png
Jeste jsem to projel moji starou benchmarkovaci scenou s podvoltovanou 6800XT.RT je na radeonech zabugovany a je tam silenej stuttering
Re: Zaklínač 3
Napsal: čtv 15. pro 2022, 11:41
od marek16
Tak to vypadá, že tohle už nikdo nezoptimalizuje, protože si "někdo" usnadnil práci. Rewrite do DX12 asi nehrozí. Ty vole jak já nesnáším manažery.
https://learn.microsoft.com/en-us/windo ... imitations
cdpr.jpg
Re: Zaklínač 3
Napsal: čtv 15. pro 2022, 12:31
od stylar
Nějak mi to nedává logiku mít ve hře raytracing a zároveň ji chtít optimalizovanou, to dělá raytracing u všech her, že zvedne využití VRAM a CPU jakože hodně, pochybuji že s tím můžou něco dělat, max ho začít zjednodušovat, zhoršovat jeho kvalitu a tím hru "optimalizovat".
Re: Zaklínač 3
Napsal: čtv 15. pro 2022, 12:39
od marek16
D3D11On12 je "wrapper", co za běhu překládá DX11 cally na DX12, hra pořád běží v DX11. Celá pointa DX12 bylo snížení zátěže procesoru a zvýšení max počtu draw calls.
S tímhle máš nejen overhead DX11 API, ale k tomu i overhead toho překladače, což se zákonitě musí projevit, takže se to nedá svádět jen na RTX (kterej mimochodem funguje v jiných hrách výrazně líp, tady to pořádně nejede ani na 4090).
Prostě si usnadnili práci na úkor zabití výkonu - ostatně celá ta hra se chová úplně retardovaně - vytěžuje mi 12700F tak na 70% a grafika se fláká ve 4k okolo 60% i s DLSS - tzn. povedlo se jim vytvořit krásnej CPU bottleneck i na nejmodernějších procesorech tam, kde v minulé verzi hra grafiku v pohodě nakrmila, a ta jela na max.
Je to jednoznačně odfláklý garbage co vůbec neměli v tomhle stavu vypouštět ven.
Re: Zaklínač 3
Napsal: čtv 15. pro 2022, 12:50
od Epidot
takže ultra plus na UV kartě okolo 100W, paráda. RT off, hairworks pod kapucí off
Re: Zaklínač 3
Napsal: čtv 15. pro 2022, 12:51
od g-ice
Kdyz neuvyuzivam RT, ma smysl to teda vubec poustet pod dx12? Ma to nejake benefity nebo muzu zvesela jet dx11?
Re: Zaklínač 3
Napsal: čtv 15. pro 2022, 13:30
od HEAD
Mozna kvuli FSR AA ale dost to maze.Lepsi asi bude hrat s TAAU+sharpening.
Btw stiny jsou horsi u new gen
https://www.reddit.com/r/Witcher3/comme ... e_than_in/
Re: Zaklínač 3
Napsal: čtv 15. pro 2022, 18:30
od Paul
g-ice píše: ↑čtv 15. pro 2022, 12:51
Kdyz neuvyuzivam RT, ma smysl to teda vubec poustet pod dx12? Ma to nejake benefity nebo muzu zvesela jet dx11?
DX11 nemá RT a FSR a DLSS, jinak by měly bejt identický a DX11 možná jede o něco málo líp.
marek16 píše: ↑čtv 15. pro 2022, 11:41
Tak to vypadá, že tohle už nikdo nezoptimalizuje, protože si "někdo" usnadnil práci. Rewrite do DX12 asi nehrozí. Ty vole jak já nesnáším manažery.
Pak jsem četl další tweety kde psali že to zas tak horký není, ta informace je outdated a aktuální verze toho wrapperu je výkonnější.
Očividně to ale furt má daleko k dokonalosti.
Teď je otázka: vzhledem k tomu, že ta hra byla vyvíjená v letech 2011-2015 v době, kdy o realtime RT nikdo z CDP ani neslyšel, je docela pravděpodobný, že bez existence tohohle wrapperu by DX12 a RT vůbec nebylo možný do tý hry dát, bez kompletního předělání do jinýho enginu (i C77 Red engine byl od TW3 z většiny přepsanej). Což by byl v podstatě remake, a krapet mimo scope free nextgen updatu.
Takže je lepší, když to udělali takhle a vydali to (mluvím o výkonu, samozřejmě crashe je potřeba opravit), s tím že si to za pár let každej bude moct zahrát s RT, nebo by bylo lepší, kdyby se na tu implementaci RT kompletně vykašlali a vydali to jen s novými texturami a tím ultra+nastavením?
Lidi by sice nenadávali na špatnej výkon RT. Ale já bych si pak někdy v budoucnu nemohl zahrát TW3 v mnohem lepší grafice.
Za mě lepší pomalý RTGI než žádný.
Re: Zaklínač 3
Napsal: čtv 15. pro 2022, 19:14
od marek16
Paul: jj, určitě je to dobře, ALE: musel by se přepsat renderer, ne celej engine (to je dost spekulativní). Vzhledem k tomu, že hromada her shipuje s double rendererem DX11/12/vulkan, tak to asi zas takovej problém není - píšu s plným vědomím toho, že DX12 vyžaduje víc manuálního resource managementu a je víc low level, takže by to byla práce třeba na měsíce pro pár lidí. Jak dlouho o tom updatu CDPR mluví, rok a půl, dva? Nepřijde mi to na firmu co má stovky zaměstnanců, kupuje další studia, a snaží se vypiplat svoje magnum opus, jako nic nepředstavitelnýho. Teda za předpokladu, že by opravdu chtěli.
To že si ulehčí práci je jedna věc, a kdyby to udělali pořádně, tak se v tom nikdo nešťourá, jenže reálně vydali něco kde:
- RT zabije výkon do nehratelna s výjimkou grafik za 1200usd
- okamžitě to padá při kliku na switch RT ON (ať mi nikdo neříká, že tohle někdo testoval!)
- zhoršení výkonu na stejné sestavě i bez RT je tak markantní, že si toho všimne okamžitě kdokoliv, kdo tu hru přetím hrál, let alone testeři
- k tomu výkonu je tam ještě stuttering, cpu bottleneck a zdaleka to nejede plynule (frametime grafy jak EKG)
- použili texture packy od cizích lidí, a přesto když to zapnu, tak ty textury jsou snad jedinej hmatatelnej rozdíl, jakýho jsem si za půl hodiny vrtání všiml
Prostě mi přijde, že když už řeknu, že do něčeho zabuduju RT, tak by to taky mělo být hratelný, jinak je to akorát k nasrání (na ten update jsem se celou dobu hodně těšil)
Re: Zaklínač 3
Napsal: čtv 15. pro 2022, 20:03
od riXo
Paul píše: ↑čtv 15. pro 2022, 18:30
Lidi by sice nenadávali na špatnej výkon RT. Ale já bych si pak
někdy v budoucnu nemohl zahrát TW3 v mnohem lepší grafice.
Za mě lepší pomalý RTGI než žádný.
To iste som si vravel pri Arme 2.. 'Jedneho dna to bude parada'
Neni k tomu moc co povedat, RT updaty tento mesiac nerobia zrovna dobru reklamu. Momentalne nehratelne a neviem ci sa nieco zmenilo ovladacmi, alebo som na to zacal byt viac haklivy ale DLSS mi zase pride ako strasna mazanica, rovnako ako v Portal RTX.
Druhe super poznanie, ked to pustim v 4K na telke tak je to prva hra v ktorej vobec nedrzi UV a teda mojich standardnych 1755@0.775 zacne lietat ku 0.875 - 0.900 pri nizsich taktoch, to je uz riadna kvalitka.
Re: Zaklínač 3
Napsal: čtv 15. pro 2022, 20:12
od HEAD
Bez RT se to fakt asi ani nevyplati hrat.Next gen ma horsi stiny a nema HBAO+ a navic horsi vykon.Jedina vyhoda je pridani SSR.
Re: Zaklínač 3
Napsal: čtv 15. pro 2022, 20:17
od berat33
U mě v současném stavu taky nehratelné, náhodné pády, v každé nové lokaci se to ze začátku seká, vytížení GPU padá až na 0%...
Bude to chtít ještě pár patchů.
Re: Zaklínač 3
Napsal: pát 16. pro 2022, 06:41
od mr_sheen
Tady typek hezky rozebira ruzna nastaveni s RX6800XT.
https://www.youtube.com/watch?v=w1QjanS ... DanielOwen
Re: Zaklínač 3
Napsal: pát 16. pro 2022, 09:19
od HEAD
Nekdo v komentarich tam rika, ze na stuttering pomuze zapnout anti-lag a musim rict ze to funguje.Mozna to i trochu zveda vykon.Ted mam cca 35-40fps s RT na max krome odlesku s FSR balanced.To uz je celkem hratelny bez toho stutteringu.Taky se musi zapnout sharpening v ovladacich, protoze vsechny AA ve hre i FSR desne maze(ja to mam na 80%)
Jak je videt zadnej stuttering
https://ibb.co/pvVpqSD
https://ibb.co/MNc4wNG
https://ibb.co/r2HkjbX
https://ibb.co/42v6ZzQ
RT reflection se podle me nevyplatej.SSR vypada skoro stejne a kvuli drahocenym -10% vykonu se to nevyplati.
https://ibb.co/b79vMqb
https://ibb.co/dPCdQGs
Re: Zaklínač 3
Napsal: pát 16. pro 2022, 10:42
od Still.Lord
Skoro, ale pořád je tam dost viditelný rozdíl
Re: Zaklínač 3
Napsal: pát 16. pro 2022, 11:31
od zhor
Me to s nastavenim <
https://imgur.com/a/5IGsOrJ> vypada velmi dobre a v FHD jede plynule kolem 55fps, kdyz vypnu DLSS tak kolem 45fps ale oboje je plynule hratelny, zvlast na g-sync monitoru kterej navic pod 47fps zdvojnasobuje frekvenci, grafickej zaznam fps je pak prakticky primka s minimalni deviaci.
Dulezity je ze to RTGI natolik vylepsi subjektivni dojem ze uz neni cesty zpet, bez nej vypada obraz uplne plochej, takze me to tak nebavi hrat. Nakonec tenhle typ her (vetsinou chuze/jizda na koni+video) moc velky fps ani nepotrebuje, staci kdyz jsou stabilni.
Re: Zaklínač 3
Napsal: pát 16. pro 2022, 17:15
od Paul
Já jsem si našel nastavení se kterým mám všude kromě Novigradu/Beauclair perfektně framepaced 60fps, bez jakéhokoliv stutteringu.
V těch dvou městech to prostě CPU nedává a dokud to CDP nějak nevylepší (pokud to jde), dávat nebude. Řešení je jedině budoucí CPU nebo framegen. Beauclair padá do 50tek, Novigrad do 40tek.
Ale i tak je to supr a v podstatě už nejsem nespokojenej
V Beauclair je RTGI taky krásně znát. Už třeba jen ta kamenná podlaha, jak vypadá díky RTGI jako skutečnej kámen a ne jen nějaká šedá plocha..
A btw při hraní mi to ještě nespadlo, jediný kdy to padá, je když se pokusím zapnout RT ve hře. Je potřeba ho zapínat v main menu.
Re: Zaklínač 3
Napsal: pát 16. pro 2022, 18:26
od HEAD
Ono i ty RT stiny a AO delaj fakt hodne pac oni normalni stiny nak nerfnuli u next gen verze a HBAO+ odstranili uplne.Orig hra v tomhle smeru vypada o dost lip a ten skok proti ray tracingu tam nebude tak velkej.
Proste tahle verze se bez RT vubec nevyplati hrat(hra vypada bez RT plose kvuli absenci HBAO+ a nerfnutych stinu) a lepsi je namodovat orig a bude to vypadat lip.
Re: Zaklínač 3
Napsal: pát 16. pro 2022, 18:41
od Paul
HEAD píše: ↑pát 16. pro 2022, 18:26
Ono i ty RT stiny a AO delaj fakt hodne pac oni normalni stiny nak nerfnuli u next gen verze a HBAO+ odstranili uplne.Orig hra v tomhle smeru vypada o dost lip a ten skok proti ray tracingu tam nebude tak velkej.
Proste tahle verze se bez RT vubec nevyplati hrat(hra vypada bez RT plose kvuli absenci HBAO+ a nerfnutych stinu) a lepsi je namodovat orig a bude to vypadat lip.
Namoduj orig a vyfoť stejný místo, zajímá mě jak by to vypadalo. Já hrál původní verzi bez grafickejch modů, naposled v 2016.