Stránka 135 z 263
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: čtv 29. říj 2020, 11:08
od MV
DOC_ZENITH píše:Cyrix šel za 1500 uff....
to už je levnější i na ebayi
https://www.ebay.com/itm/Cyrix-MII-400G ... 2982583294 ale je rare no.... kdo si tehdy takový cpu už kupoval? byl spíš jen v lowend sestavách.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: čtv 29. říj 2020, 12:12
od elcrys
Když to vezmeš do důsledku, tak celý Super Socket 7 byl low-end
Teď jsem se na tom eBay proklikl na další specialitku:
https://www.ebay.com/itm/AMD-K6-2-350AU ... SwXE5fmJY-
Tohle bude pryč rychle - low voltage K6-2+, ten by mohl dát na 2V 600 MHz s prstem v nose.
DOC_ZENITH píše:...P1 MMX 200 kterej je ale haluz, je unlocked (což mmxka nebejvaj), a hlavně je to ňákej godlike kus, dostal jsem se na 300Mhz a to jsem byl na undervoltu na 2,5v. To bylo max co jsem mohl nastavit (3,5x83), ještě ho pak zkusim v SS7 desce s většim FSB, ale mam tu klasickou 233ku a ta pro stejnej takt potřebuje overvolt na 3,2v aby byla stable.
To je hodně neobvyklé. Buď to je godlike kus, nebo máš nějakou divnou desku
P 200 MMX tady mám jeden SY060, výroba USA 1997, 22 týden; ten dal na výchozím napětí 225 MHz (max FSB na desce), ale víc jsem ho pravda netýral. Možná to zkusím později taky na SS7 i s těma dvěma 233 MMX, co tady mám.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: čtv 29. říj 2020, 12:34
od Hladis
Super Socket 7 byl nejen low end, ale taky bugfest, zvlaste s AGP. Je zajimavy sledovat, ze je pomerne obliben retrofily i s temi prociky. Ja ho mel jen na testovani starsich veci, ktery nesli do KT333, jinak jsem ho vubec nepouzival.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: čtv 29. říj 2020, 12:43
od DOC_ZENITH
Já ho taky vůbec nepoužívám, teď budu pravděpodobně prodávat poslední SS7 desku. Jsou tam jen 2 chipsety a oba stojej za prd, AGP stojí za prd, atd. S7 před AGP tzn Intel 430HX, TX a pod to jsou ok desky pro retro (hodně ISA a pod) ale SS7 nenabízí skoro nic.
Spíš je to taková pocitovka že to byl poslední platforma kde bylo mnoho výrobců CPU a pod. Svého času když jsem vyupgradoval sekundární komp z 486 tak se chvíli jel na mmxku a pak na K6 s Voodoo2, ale bylo to ihmo tristní, tehdy jsem na tom hrál UT na lance ale dnes už to označuji za muka a odmítal bych na tom hrát. Na 20fps při akci neni nikdo moc zvědavej. K6-3 je první CPU co přestává limitovat Voodoo1.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: čtv 29. říj 2020, 12:55
od Srandista
Hladis: ty si zjavne neuvedomujes, ze ten clovek, co kupil toho Cyrixa ho imho nikdy do fungujucej masiny neda. Je to jednoducho procak na policku, nic viac bych za tym nevidel. A ze poznam borcov, co za nejake rare (aj ked realne shit) procaky vedeli dat stovky eur...
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: čtv 29. říj 2020, 13:03
od Hladis
Srandista píše:Hladis: ty si zjavne neuvedomujes....
Hladis píše:To fakt musi byt nejaky potrhly sberatel, ze za to dal tolik.
Ja si to uvedomuju, jen je ta cena proste neadekvatni.
DOC_ZENITH píše: Spíš je to taková pocitovka...
Hlavne asi dost lidi tehda tohle vlastnilo, takze i pocitovka pro nostalgii.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: čtv 29. říj 2020, 13:09
od Srandista
Pri nostalgii a zberatelstve pojem adekvatna cena casto leti z okna. Si zober havliho, co relativne nedavno zobral Voodoo 4 za 170€. Tiez by som to nenazval adekvatnou cenou, ale tak skratka tu kartu chcel a tak siel rozum stranou...
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: čtv 29. říj 2020, 13:17
od ICEBRETON
No jak to tady ted ctu, tak si rikam, ze jsem svyho cyrixe PR300 (3x75) ted prodal nejak moc lacino - za 50kc
. No co uz.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: čtv 29. říj 2020, 13:21
od Hladis
U Cyrixe bych taky necekal, ze by se to prodal tak draho.
Srandista:
170E neni za V4 moc, ma to potencial drzet hodnotu, tedy neprodela na tom a ma to i uzitnou hodnotu.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: čtv 29. říj 2020, 13:24
od DOC_ZENITH
Záleží který, ty 2,8-2,9v tuctovky (takový ty klasický PR do 333) těch byly tuny a všude se jich dodnes válej tuny (i když se hodně recyklujou na zlato), ty nemaj moc hodnotu, tohle ale nebyl tenhle tucťák no.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: čtv 29. říj 2020, 13:25
od elcrys
No, tak jsem jeden kousek toho K6-2+ vzal. Běda vám, jak nedá těch 600 MHz
Jak píšete, SS7 je pocitovka, s tím, že nabízí to samé jako S7 + bonus ve formě rychlejších CPU, FSB/mem a AGP. Rychlostí dostačuje pro 99% DOSovek a implementace AGP je u posledních revizí desek lepších výrobců (Asus, Gigabyte) bezproblémová, alespoň u ALi. A nejlepší je právě ta flexibilita ve výběru CPU, s tím si teď člověk vyhraje hodně.
ICEBRETON:
To jsi byl ty?
https://pc.bazos.cz/inzerat/127124644/cyrix-pr300.php
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: čtv 29. říj 2020, 13:41
od DOC_ZENITH
Já jsem paradoxně late SS7 CPU typu K6-3 více uplatnil na starších boardech co nejsou SS7 (ne všechny jsou compatible ale spousta ano), protože tam těch 256KB fullspeed L2 dalo více. Jede mi 6x83Mhz tzn 500.
AGP kompatibilitu nemá smysl moc řešit protože neexistuje CPU co by na týhle platformě uživil AGP karty. Je to úsměvný že tam jde vložit voodoo3 nebo třeba (pokud je kompatibilita tak GF2MX) ale v praxi k čemu.
+ Se zde ještě řeší množství adresovatelný/cachovatelný RAM, podle velikosti L2, podle použitý revize NB, podle TAG čipu, atd, atd. Bordel vedle kterýho je 440bx platforma s x krát takovym výkonem a žádnym bordelem no.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: čtv 29. říj 2020, 13:50
od ICEBRETON
Jo, ale uz je fuc, je zabalenej a odpo jde do zasilkovny.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: čtv 29. říj 2020, 13:58
od Hladis
Je libo Gravis Ultrasound MAX ?
https://pc.bazos.cz/inzerat/126649348/g ... na-1mb.php No jeho prakticka hodnota je vylozene nulova, je to karta tak na policku a dal bych za ni dotycnemu tak na pivo, kazdopadne pokud dotycny "vi", tak ji neda lacino.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: čtv 29. říj 2020, 14:03
od elcrys
Jo, cena dohodou - to jsem takhle chtěl koupit V2 za 1,- na bazoši a ten člověk za to chtěl litr
ICEBRETON:
Už se na něj těším. Ten jsem totiž koupil já
Původně jsem si říkal, že jsem se unáhlil, protože už jeden IBM 6x86MX PR300 (3.5x 66MHz) mám, ale tohle je černá verze s 3x 75 MHz a stál jen to pade, tak jsem si udělal radost. Když nebude funkční (nebylo inzerováno a ani jsem se na to neptal), tak tě budu aspoň moct špinit i tady na fóru
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: čtv 29. říj 2020, 14:21
od ICEBRETON
elcrys píše:Jo, cena dohodou - to jsem takhle chtěl koupit V2 za 1,- na bazoši a ten člověk za to chtěl litr
ICEBRETON:
Už se na něj těším. Ten jsem totiž koupil já
Původně jsem si říkal, že jsem se unáhlil, protože už jeden IBM 6x86MX PR300 (3.5x 66MHz) mám, ale tohle je černá verze s 3x 75 MHz a stál jen to pade, tak jsem si udělal radost. Když nebude funkční (nebylo inzerováno a ani jsem se na to neptal), tak tě budu aspoň moct špinit i tady na fóru
Nebyl si sam kdo se ozval, prekvapilo me jakej o to byl tak rychle zajem. Kdyz sem prodaval k6-2 500mhz tak sem to prodava snad mesic asi za 150kc nebo kolik to bylo.
Byl koupenej v sestave v roce 1997 v Brne na videnske ve Vikomptu nebo jak se to jmenovalo ale ten obchod uz tam neni. Provozoval jsem ho do te doby nez jsem vzal tu k6 500. Do te doby normalne fungoval. Tak od cca roku 2002 lezel v supliku. Pak sem na stredni za prachy z brigad koupil msi k3 ultra s palominem 1900+ a geforce4 4200 128mb, to byl pecka stroj na tu dobu a hodne drahej. Jen na monitor nezbyly prachy tak jsem hral na 14" crt kterymu obcas vypadavala cervena barva
. Pozdeji obvas vypadavala cervena a zelena a hral jsem komplet v modre. No rok az dva sem to nejak prezil a presel na lcd 17" benq. To crt pak slo na skladku ale to ostatni vcetne toho lcd funguje dodnes.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: úte 3. lis 2020, 16:13
od elcrys
Tak Cyrix/IBM otestovaný a funkční. GA-5AA ho detekuje jako M2, což mě překvapilo, ale potom jsem se dočetl, že první M2 jsou vlastně jen přejmenované poslední revize M1, takže OK.
DOC_ZENITH:
Testoval jsem OC potenciál svých MMX Pentií (2x 233, 1x 200) a nejlepší kousek bylo jedno P233, které dalo 291 MHz (3.5x 83 MHz) na default 2.8 V, 300 MHz (3x 100 MHz) až s 2.9 V a je otázka, jak by to bylo dlouhodobě stabilní. Všechny kousky mají lock násobiče nahoru (při použití vyšších nastaví ve skutečnosti nižší) a otevřený dolu, což je u Pentií MMX standard.
Při té příležitosti jsem se taky podíval na Tillamooka 266 MHz (SL2Z4), kterého jsem ještě pořádně netestoval a vyklubal se z toho celkem slušný kus. Nemodovaný má násobič zamčený na max 3.5x a s 100 MHz FSB dal na default 1.9 V s klidem 350 MHz. Po lehkém zvýšení na 2.2 V už bylo stabilních i 437 MHz (3.5x 125 MHz). Potenciál tam ještě bude, ale nedával jsem pod chladič pastu, tak jsem ho nechtěl zbytečně mučit. Oproti tomu Cyrixu se ale CPU prakticky nezahřálo. Kdyby nechtěl Intel mermomocí protlačit Slot 1, tak tohle by byla dost slušná alternativa novějším Cyrixům a K6 pro SS7 a nestálo by je to žádnou námahu (výroba běžela už v roce 1998):
PS: Výsledky jsou s vypnutou L2 cache, na to je potřeba další mod, ale na ALi to nemá zase takový dopad a člověk může o to víc vytočit FSB.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: stř 4. lis 2020, 12:38
od MV
pěkný a jak je na tom srovnání s K6-2/3 na stejné frekvenci? Fakticky by ta on-die L2 nepomohla? Ono je rozdíl jestli je cache na 100 MHz na desce, nebo 4x rychlejší v CPU. Ale taky jsem někde četl že u tillamooku to takový rozdíl není, což je podivné.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: stř 4. lis 2020, 13:28
od DOC_ZENITH
CPU co maj vlastní L2 jako K6-3 tak tam ta onboard prakticky nehraje vliv, ale u CPU bez L2 je to v hrách tak 1/4 výkonu, rozhodně to neni zanedbatelné. Ala radši 300Mhz CPU s L2 než 350 bez, rozhodně.
Co se MMXka týče tak je to hra od hry, někde vyhraje MMX někde K6 na stejnym taktu. Jde o to jak je napsanej kód, něco využívá 3D-now, něco je zas optimalizovaný pro Inteláckou synchronou pipelie burst FPU (quake). Něco je je ALU heavy zas poběží nejlpépe na Cyrixu.
Ta K6 ale musí bejt full supported boardem, MMXko má optimální výkon všude, K6 ale musí mít aktivní write allocate a pod featury jinak je celkem slow. Něco z toho se dá aktivovat SW utilitkama pokud to deska nativně neumí. MMXko je tedy univerzálnější a předvídatelnej CPU. Já K6 (krom K6-3) moc rád nemám bylo to vždy dost pozlátko a žádnej "grunt" ala 500Mhz ale výkon tam stejně moc neni. Problém socketu 7 je že neškáluje. CPU krom K6-3/3+ a2+ nemaj L2 a ta na boardu jede synchro s FSB, tzn pro 200Mhz CPU je 100Mhz cache decentní, pro 500Mhz CPU je ale 100Mhz cache "meh". Proto je K6-3 v hrách o tolik lepší jak 2 a stejnym taktu.
Pak jsou tu ještě problémy s chipsety vs cachovatelná RAM pokud se má jít nad 64MB, TAG čipy a pod.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: stř 4. lis 2020, 14:37
od elcrys
MV píše:pěkný a jak je na tom srovnání s K6-2/3 na stejné frekvenci? Fakticky by ta on-die L2 nepomohla? Ono je rozdíl jestli je cache na 100 MHz na desce, nebo 4x rychlejší v CPU. Ale taky jsem někde četl že u tillamooku to takový rozdíl není, což je podivné.
Jak psal DOC, bylo by to srovnání případ od případu. Kupříkladu Quake v 320x200 šel na Tillamooku 84.3 fps. Srovnat můžeš s Pentiem MMX a maximálně vyladěným K6-3+:
https://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php ... 3#p9670363
Výkon tedy odpovídá klasickému MMX na cca 380 MHz, což je dáno tím, že to CPU nemá k dispozici L2 cache na desce (on-die Tillamook L2 taky nemá, jako klasické MMX). L2 (external cache) jsem musel v BIOSu vypnout, jinak PC neprojde přes POST a to je ještě GA-5AA jedna z mála kompatibilních desek, která to CPU zná. I tak je dopad absence L2 překvapivě malý, nějak extra jsem to netestoval, ale údajně je to jedno z pozitiv ALi vůči čipsetu VIA. U SS7 cache na desce taky typicky brání nestabilitou navyšování frekvence FSB (s ní běží synchronně), takže vypnutím L2 si může člověk částečně vykompenzovat ztrátu výkonu vyšším FSB.