R6x0 - technologie, spekulace...
Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
- h4__
- Žlutá karta Bazar
-
- Registrován: 04. led 2006
- Bydliště: Praha - Štěrboholy, Hloubětín
- Rentigo
- Začátečník
-
- Registrován: 05. úno 2005
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
K téhle diskusi bych měl pár zásadních připomínek:
1. Pokud nepřekročí současnou mez, můžeme v ní pokračovat. I když souvislosti s R600 začínají být čím dál vzdálenější, ještě pořád nejsme tématicky úplně mimo, ale je to asi poslední mez, která je v rámci tohoto threadu akceptovatelná.
2. G80 je v současné době nejvýkonnější a technologicky nejzajímavější jednočipové řešení. To jsem nikdy nepopíral a pokud si někdo myslí, že ano, tak bych rád viděl, kde.
3. Což ovšem nic nemění na tom, že krom 1D ALUs a vylepšených clock-domains tenhle čip nepřinesl nic po technologické stránce, s čím bychom pro generaci SM4.0 nepočítali, nebo co by nás mohlo překvapit. Totiž (a opět připomínám, že po technologické stránce - výkon teď neřeším) v mnoha bodech nebylo implementováno nic víc, než co měla ATi už před rokem na R520 či Xenosu (separace TMU, FP16 HDR+MSAA, řídící jednotky pro efektivní dynamic branching, HQ-AF / HW unifikace), nebo dokonce už před čtyřmi lety na R300 (per-sample gamma-correction při všech režimech MSAA, odbourání SS, texture-adress unit, programovatelný MSAA). Takže nehodlám skládat poklonu něčemu, co už tady bylo před jedním, dvěma, resp. čtyřmi roky a co jsme tehdy považovali za samozřejmost, resp. co nVidia na ATi kritizovala. Nyní se pouze ukázalo to, že ATi byla na správné cestě o několik let dřív a nVidia její technologie nekritizovala proto, že by byly špatné, ale proto, že je sama nemohla nabídnout. Takže, pokud je konečně implementovala, nevidím v tom nějaký extra zázrak, kvůli kterému bych měl stavit slavobrány a volat haleluja, ale jediné, co mohu konstatovat, je "konečně" Co se vlastní invence nVidie týká, máme tu shader core, které je sice velmi zajímavé, ale o jehož efektivitě na tranzistor můžu vcelku oprávněně pochybovat, což se potvrzuje i tím, že musí být taktováno na dvojnásobnou úroveň oproti současným čipům, aby dokázalo podat výkon o 60-80% vyšší.
Takže ano, G80 je technologicky i výkonem dál než G71/R580, ale z poloviny je to zásluhou okopírování technologií, které konkurence úspěšně otestovala a zavedla a z druhé poloviny je to zásluha inženýra z AMD, který dokázal "donutit" výpočetní jednotky běhat na dvojnásobné frekvenci, bez níž by (ať se to některým osobám líbí nebo ne) byla G80 výkonnostní propadák pomalejší než 7950GX2.
1. Pokud nepřekročí současnou mez, můžeme v ní pokračovat. I když souvislosti s R600 začínají být čím dál vzdálenější, ještě pořád nejsme tématicky úplně mimo, ale je to asi poslední mez, která je v rámci tohoto threadu akceptovatelná.
2. G80 je v současné době nejvýkonnější a technologicky nejzajímavější jednočipové řešení. To jsem nikdy nepopíral a pokud si někdo myslí, že ano, tak bych rád viděl, kde.
3. Což ovšem nic nemění na tom, že krom 1D ALUs a vylepšených clock-domains tenhle čip nepřinesl nic po technologické stránce, s čím bychom pro generaci SM4.0 nepočítali, nebo co by nás mohlo překvapit. Totiž (a opět připomínám, že po technologické stránce - výkon teď neřeším) v mnoha bodech nebylo implementováno nic víc, než co měla ATi už před rokem na R520 či Xenosu (separace TMU, FP16 HDR+MSAA, řídící jednotky pro efektivní dynamic branching, HQ-AF / HW unifikace), nebo dokonce už před čtyřmi lety na R300 (per-sample gamma-correction při všech režimech MSAA, odbourání SS, texture-adress unit, programovatelný MSAA). Takže nehodlám skládat poklonu něčemu, co už tady bylo před jedním, dvěma, resp. čtyřmi roky a co jsme tehdy považovali za samozřejmost, resp. co nVidia na ATi kritizovala. Nyní se pouze ukázalo to, že ATi byla na správné cestě o několik let dřív a nVidia její technologie nekritizovala proto, že by byly špatné, ale proto, že je sama nemohla nabídnout. Takže, pokud je konečně implementovala, nevidím v tom nějaký extra zázrak, kvůli kterému bych měl stavit slavobrány a volat haleluja, ale jediné, co mohu konstatovat, je "konečně" Co se vlastní invence nVidie týká, máme tu shader core, které je sice velmi zajímavé, ale o jehož efektivitě na tranzistor můžu vcelku oprávněně pochybovat, což se potvrzuje i tím, že musí být taktováno na dvojnásobnou úroveň oproti současným čipům, aby dokázalo podat výkon o 60-80% vyšší.
Takže ano, G80 je technologicky i výkonem dál než G71/R580, ale z poloviny je to zásluhou okopírování technologií, které konkurence úspěšně otestovala a zavedla a z druhé poloviny je to zásluha inženýra z AMD, který dokázal "donutit" výpočetní jednotky běhat na dvojnásobné frekvenci, bez níž by (ať se to některým osobám líbí nebo ne) byla G80 výkonnostní propadák pomalejší než 7950GX2.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- RainMakeR
- Začátečník
- Registrován: 14. lis 2005
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=35707
V kostce: R600 bude mít 16 ROPs a 64 USPs, ale budou výkonnější než u G80, protože G80 má 128 1D jednotek, ale R600 má mít "4-way SIMD units". A taky prej bude 512bit sběrnice, vnitřní ring-bus 2x512bit.
V kostce: R600 bude mít 16 ROPs a 64 USPs, ale budou výkonnější než u G80, protože G80 má 128 1D jednotek, ale R600 má mít "4-way SIMD units". A taky prej bude 512bit sběrnice, vnitřní ring-bus 2x512bit.
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- remus
- Nováček
-
- Registrován: 10. říj 2006
Když už jste to načali... tady je druhý díl... taky zajímavý:)
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=35708
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=35708
Nová blbšulka...tak klid
Optimista se domnívá, že svět, ve kterém žijeme, je nejlepší ze všech možných. Pesimista se obává, že je tomu skutečně tak.
Optimista se domnívá, že svět, ve kterém žijeme, je nejlepší ze všech možných. Pesimista se obává, že je tomu skutečně tak.
- blekota je boss
- Začátečník
- Registrován: 05. črc 2006
- Bydliště: okolí Hradce Králové
- RainMakeR
- Začátečník
- Registrován: 14. lis 2005
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
- Pavlis
- Začátečník
-
- Registrován: 02. bře 2004
- Bydliště: Jihlava/M.B.
- sh
- Mírně pokročilý
- Registrován: 24. říj 2005
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
- Thellwin
- Administrátor
- Registrován: 19. čer 2003
- Bydliště: Satan City
- blekota je boss
- Začátečník
- Registrován: 05. črc 2006
- Bydliště: okolí Hradce Králové
- Thellwin
- Administrátor
- Registrován: 19. čer 2003
- Bydliště: Satan City
- blekota je boss
- Začátečník
- Registrován: 05. črc 2006
- Bydliště: okolí Hradce Králové
- sh
- Mírně pokročilý
- Registrován: 24. říj 2005
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
dle specifikaci a betaboardu ktere jsem zde psal pred mesicem by to tomu melo opravdu odpovidat, si projedte prispevky zpet a zjistite ze pisi to same co onen web vyse o mesic pozdeji
nejsem zde moc dostupny, duvodem je stavba baraku, omluvte prosim me zpozdeni na dobu 2 let .)
Opel Vectra 2.5 V6 CDX 203k
Opel Vectra 2.5 V6 CDX 203k
- Coololooser
- Středně pokročilý
- Registrován: 16. pro 2003
- Kontaktovat uživatele:
Marketing je to dobrej, krom toho konkurence to dela pomerne pravidelneThellwin píše:No to klidně může, jenže k čemu bude ATi super karta, když si jí bude moct dovolit málo lidí ? Jenom pro ten pocit, že mají to nejrychlejší na trhu ?
Zacinam se bat ze 512b sbernice nebude....Lukfi píše:http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=35707
A taky prej bude 512bit sběrnice, vnitřní ring-bus 2x512bit.
0118 999 881 999 119 7253
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
http://techreport.com/onearticle.x/10907Orton píše:Why here talking about this instead of five years ago? These problems are becoming more relevant to a broader audience. Research has been done. GPU has evolved to being multiple processors. 48 today, general FP engines. Direction now is to move to common elements for geometry, raster processing. Today, it's 48, future, maybe it's 96.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- sh
- Mírně pokročilý
- Registrován: 24. říj 2005
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
kopie clanku, ktery jsem vydal na firemnim webu
Není tomu ani měsíc zpět co jsme uvedli informace o novém čipu R600 v podání ATI, který se má u nás objevit v průběhu ledna a již nyní se objevili další informace o tomto čipu na serveru Theinquirer. Tímto článkem bych rád uvedl informace na správnou míru, jelikož informace vydané tímto webovým magazínem jsou často spíše dezinformace, jeho verzi v české podobě najdete na serveru www.pctuning.cz. Nyní již zpět k technickým parametrům čip R600 byl testován pří frekvencích 725Mhz, kde dosahoval nejstabilnějších výsledků a je velmi dobrý předpoklad výtěžnosti. Do uvedení nám však zbývá spoustu času a tak je možné vylepšení frekvence k hranici 750Mhz. Nová vlajková loď v podání ATI má opravdu 512bit rozhraní a této podobě ho mají k dispozici již různí výrobci grafických karet. Další již jistou informací je použití paměťových modulů, které poběží na frekvenci 2,6Ghz a ne 2,2Ghz jak tvrdí výše uvedený server, paměťové moduly s frekvencí 2,2Ghz budou použity u slabší derivace s čipem R600. Původně byla však betaverze osazena pamětmi na frekvenci 2,8Ghz, bohužel jsou tyto paměťové moduly v jiné cenové kategorii a karta má již dostačující výkon na frekvencích 2,2-2,6Ghz a tudíž nemá smysl použít takto drahé paměti. Co se týče spotřeby grafické karty, měla by se pohybovat kolem relace X1950xtx – 8800Gtx , u posledních samplů této karty byla spotřeba dokonce na hodnotě nižší než X1950Xtx. Poslední informaci kterou bych rád uvedl na pravou míru je délka PCB karty, která dosahuje uctihodných 26,7Cm (máme zpět dobu Voodoo 5 6000 .)
nejsem zde moc dostupny, duvodem je stavba baraku, omluvte prosim me zpozdeni na dobu 2 let .)
Opel Vectra 2.5 V6 CDX 203k
Opel Vectra 2.5 V6 CDX 203k
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele: