Stránka 147 z 147
Re: War Thunder
Napsal: úte 29. říj 2024, 21:54
od Krteq
havli píše: ↑úte 29. říj 2024, 21:53
Hmm, v launcheru mám jen Render: Auto... což patrně znamená v mém případě DX11. Možná je potřeba mít aktivní work in progress client?
Ne, DEV - bude to teda oficiálně venku až s 'Firebirds' (2.41.xxx)
Asi jsem to měl napsat hned, ale předpokládal jsem, že hráči vědí že updaty vychází pravidelně a další má vyjít za pár dní

Re: War Thunder
Napsal: úte 29. říj 2024, 22:15
od havli
Díky za info. Počkám si až na oficiální release. Novinky nesleduju už dávno. Zahraju si možná tak hodinu za 14 dní

Ale lepší grafika by byla fajn, připadá mi, že za těch x let se moc nezlepšila. A rezervu ve výkonu mám pořád velkou. Hraju s DLSS Q (lepší než nativ + TAA) ve 4k 120 fps a grafika jede na půl plynu.
Re: War Thunder
Napsal: úte 19. lis 2024, 20:09
od havli
Zkusil jsem zběžně DX12 render s RT a je to hotová katastrofa.
Běžně hraju DX11 vesměs plné detaily ve 4k s DLSS Q. RTX 4070S s Ryzenem 5900X @ 3,6 GHz stabilně drží 120 fps všude.
Přepnul jsem teda na DX12, zapnul RT high a začaly se dít věci.

První věc - na pohled není poznat žádné vizuální zlepšení, hra vypadá naprosto stejně. To by samo o sobě ani tak nevadilo... nicméně najednou je hra děsně limitovaná procesorem. 5900X na standardním taktu (kolem 4,7 GHz) udrží v náročnějších scénách s bídou 60 fps. V místech bez CPU limitu je to 80-90. A jako bonus navrch příšerný stuttering - klidně na 0,5s se hra komplet zastaví.
Takže takhle fakt ne a doufám, že DX11 ještě dlouho bude dostupný a že ho taky nějak nezprzní.
Re: War Thunder
Napsal: úte 19. lis 2024, 20:15
od Krteq
Jo, z nějakého důvodu je v DX12 vytížené převážně jen jedno jádro, což úplně popírá základní přínos DX12 API.
Re: War Thunder
Napsal: pát 22. lis 2024, 17:53
od icebosss
V konfigu můžete zkusit nastavit Vulkan Api, ale s ním zas nešlo zapnout dlss, ale už je to nějaká doba, co jsem to zkousel
Re: War Thunder
Napsal: pát 22. lis 2024, 21:19
od Krteq
Porád nejde
Re: War Thunder
Napsal: ned 23. bře 2025, 08:06
od MACH3R
War thunder je hra co nejčastěji hraju. Tak jsem si i kvůli tomu koupil novou RTXku.
Zapnul jsem to na plny kule ve 4K dlaa ultra RT.
Na obyč mapách, které nejsou přepracovaný ještě se starýma texturama a bez RT efektů to jede okolo 70-100 FPS. Karta má vytížení cca 98%.
Po přepnutí z dlaa na dlss Q to dává okolo 70-150 FPS. Je problém, že to někde hodně limituje procík. Karta dokáže zvládat 150FPS v určitých scénách.
Takže v určitých scénách to jede na 130-150 FPS vytížení karty 98%. Potom v jiné scéně to padne na 70 FPS a vytížení karty třeba 60%. Proto jsem to nechal na dlaaa kdy to dokáže pokaždé uživit kartu a karta se nefláká.
Změna je když se hraje upravená stará mapa, nebo rovnou nová mapa. Tam jsou nový textury, nasvícení atd. Tam je reálně při hře 30-80 FPS.
Karta jede průměrně mezi 50-90% vytížení. Hlavně ke konci hry kde jsou všude zničená vozidla a výbuchy to jede okolo 50 FPS.
Ještě tam přibyde další problém stuttering. Občas to skoro na sekundu lagne

.
Mám i9 13900ks a je to těžce limitováno.
Doufám, že to optimalizují.
Re: War Thunder
Napsal: ned 23. bře 2025, 11:08
od havli
To asi hraješ v DX12, ne? Přepni na DX11 a máš vystaráno. Hraju s vsync na 120 Hz a ani 3,6GHz Ryzen 5900X nebyl brzdou.
Re: War Thunder
Napsal: ned 23. bře 2025, 12:59
od MACH3R
havli píše: ↑ned 23. bře 2025, 11:08
To asi hraješ v DX12, ne? Přepni na DX11 a máš vystaráno. Hraju s vsync na 120 Hz a ani 3,6GHz Ryzen 5900X nebyl brzdou.
Ano, já vím. V DX11 nejede RT. Chci hrát s RT zapnutým a to bez DX12 nefunguje.
Re: War Thunder
Napsal: ned 23. bře 2025, 13:22
od Epidot
ale RT přeci snižuje win ratio

Re: War Thunder
Napsal: ned 23. bře 2025, 13:25
od MACH3R
Epidot píše: ↑ned 23. bře 2025, 13:22
ale RT přeci snižuje win ratio
Já hraju na max detaily. Nehraju to try hard

Re: War Thunder
Napsal: ned 23. bře 2025, 13:35
od Krteq
RT je v téhle hře, stejně jako v dalších online titulech, úplně na prd. Rozdíly v kvalitě nasvícení minimální, někde i horší (vzdálenost RT je i na max. hodně omezená a neskutečně to ruší), FPS minimálně o třetinu nižší a k tomu jako bonus stuttering.
Nemá to cenu ani zkoušet a hraj to na max. v DX11
Re: War Thunder
Napsal: ned 23. bře 2025, 13:42
od Epidot
na druhou stranu, takové kochající se cvičné cíle obecně, žádný problém přeci