Stránka 147 z 147

Re: War Thunder

Napsal: úte 29. říj 2024, 21:54
od Krteq
havli píše: úte 29. říj 2024, 21:53 Hmm, v launcheru mám jen Render: Auto... což patrně znamená v mém případě DX11. Možná je potřeba mít aktivní work in progress client?
Ne, DEV - bude to teda oficiálně venku až s 'Firebirds' (2.41.xxx)

Asi jsem to měl napsat hned, ale předpokládal jsem, že hráči vědí že updaty vychází pravidelně a další má vyjít za pár dní :mrgreen:

Re: War Thunder

Napsal: úte 29. říj 2024, 22:15
od havli
Díky za info. Počkám si až na oficiální release. Novinky nesleduju už dávno. Zahraju si možná tak hodinu za 14 dní :)
Ale lepší grafika by byla fajn, připadá mi, že za těch x let se moc nezlepšila. A rezervu ve výkonu mám pořád velkou. Hraju s DLSS Q (lepší než nativ + TAA) ve 4k 120 fps a grafika jede na půl plynu.

Re: War Thunder

Napsal: úte 19. lis 2024, 20:09
od havli
Zkusil jsem zběžně DX12 render s RT a je to hotová katastrofa.

Běžně hraju DX11 vesměs plné detaily ve 4k s DLSS Q. RTX 4070S s Ryzenem 5900X @ 3,6 GHz stabilně drží 120 fps všude.

Přepnul jsem teda na DX12, zapnul RT high a začaly se dít věci. :D První věc - na pohled není poznat žádné vizuální zlepšení, hra vypadá naprosto stejně. To by samo o sobě ani tak nevadilo... nicméně najednou je hra děsně limitovaná procesorem. 5900X na standardním taktu (kolem 4,7 GHz) udrží v náročnějších scénách s bídou 60 fps. V místech bez CPU limitu je to 80-90. A jako bonus navrch příšerný stuttering - klidně na 0,5s se hra komplet zastaví.

Takže takhle fakt ne a doufám, že DX11 ještě dlouho bude dostupný a že ho taky nějak nezprzní.

Re: War Thunder

Napsal: úte 19. lis 2024, 20:15
od Krteq
Jo, z nějakého důvodu je v DX12 vytížené převážně jen jedno jádro, což úplně popírá základní přínos DX12 API.

Re: War Thunder

Napsal: pát 22. lis 2024, 17:53
od icebosss
V konfigu můžete zkusit nastavit Vulkan Api, ale s ním zas nešlo zapnout dlss, ale už je to nějaká doba, co jsem to zkousel

Re: War Thunder

Napsal: pát 22. lis 2024, 21:19
od Krteq
Porád nejde

Re: War Thunder

Napsal: ned 23. bře 2025, 08:06
od MACH3R
War thunder je hra co nejčastěji hraju. Tak jsem si i kvůli tomu koupil novou RTXku.

Zapnul jsem to na plny kule ve 4K dlaa ultra RT.
Na obyč mapách, které nejsou přepracovaný ještě se starýma texturama a bez RT efektů to jede okolo 70-100 FPS. Karta má vytížení cca 98%.
Po přepnutí z dlaa na dlss Q to dává okolo 70-150 FPS. Je problém, že to někde hodně limituje procík. Karta dokáže zvládat 150FPS v určitých scénách.
Takže v určitých scénách to jede na 130-150 FPS vytížení karty 98%. Potom v jiné scéně to padne na 70 FPS a vytížení karty třeba 60%. Proto jsem to nechal na dlaaa kdy to dokáže pokaždé uživit kartu a karta se nefláká.

Změna je když se hraje upravená stará mapa, nebo rovnou nová mapa. Tam jsou nový textury, nasvícení atd. Tam je reálně při hře 30-80 FPS.
Karta jede průměrně mezi 50-90% vytížení. Hlavně ke konci hry kde jsou všude zničená vozidla a výbuchy to jede okolo 50 FPS.
Ještě tam přibyde další problém stuttering. Občas to skoro na sekundu lagne :lol: :lol: .

Mám i9 13900ks a je to těžce limitováno.

Doufám, že to optimalizují.

Re: War Thunder

Napsal: ned 23. bře 2025, 11:08
od havli
To asi hraješ v DX12, ne? Přepni na DX11 a máš vystaráno. Hraju s vsync na 120 Hz a ani 3,6GHz Ryzen 5900X nebyl brzdou.

Re: War Thunder

Napsal: ned 23. bře 2025, 12:59
od MACH3R
havli píše: ned 23. bře 2025, 11:08 To asi hraješ v DX12, ne? Přepni na DX11 a máš vystaráno. Hraju s vsync na 120 Hz a ani 3,6GHz Ryzen 5900X nebyl brzdou.
Ano, já vím. V DX11 nejede RT. Chci hrát s RT zapnutým a to bez DX12 nefunguje.

Re: War Thunder

Napsal: ned 23. bře 2025, 13:22
od Epidot
ale RT přeci snižuje win ratio :D

Re: War Thunder

Napsal: ned 23. bře 2025, 13:25
od MACH3R
Epidot píše: ned 23. bře 2025, 13:22 ale RT přeci snižuje win ratio :D
Já hraju na max detaily. Nehraju to try hard :lol:

Re: War Thunder

Napsal: ned 23. bře 2025, 13:35
od Krteq
RT je v téhle hře, stejně jako v dalších online titulech, úplně na prd. Rozdíly v kvalitě nasvícení minimální, někde i horší (vzdálenost RT je i na max. hodně omezená a neskutečně to ruší), FPS minimálně o třetinu nižší a k tomu jako bonus stuttering.

Nemá to cenu ani zkoušet a hraj to na max. v DX11

Re: War Thunder

Napsal: ned 23. bře 2025, 13:42
od Epidot
na druhou stranu, takové kochající se cvičné cíle obecně, žádný problém přeci