Stránka 16 z 19
Re: The Last of Us Part I
Napsal: čtv 15. čer 2023, 22:29
od _vuLva_
Zrovna to ze zvědavosti zkouším. Docela slušnej nárůst FPS. Vtipný je, že to pořád v některých lokacích vytíží CPU tak, že to začne throttlit.
3440x1440, FSR + Ultra a VRAM nejde přes 10GB. V native skoro 11GB. Ale nedá se na to koukat přijde mi to mázlý. DLSS taky nic extra. FSR vypadá za mě nejlíp.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: pát 16. čer 2023, 09:47
od GamesPeter
To jako fakt, ta hra dokáže zaměstnat 7800X3D někde naplno, že teploty díky mizernému IHS, který neumožňuje předat odpadní teplo pořádně do chladiče, tak ti najednou vyjedou teploty na 89°C ta CPU začne throttlit? No ty v*ole.

Port za všechny prachy....
Jinak asi to TLOU teď taky vyzkouším, když už to nějak poladili, vzhledem k hernímu suchu, které bude až do září/říjen.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: pát 16. čer 2023, 10:09
od AllowedCry
GamesPeter píše: ↑pát 16. čer 2023, 09:47
Port za všechny prachy....
Jsem to hrál od verze 0, takže aktuální stav je oproti původnímu naprosto úžasný
Vím, že tam byly chvíle, kdy CPU papal přes 100W a boostoval jen něco přes 4.5Ghz, každopádně grafika byla nakrmená. Teď mám CPU líp odlazený, tak by šel takt výše. Problém to imho není, takový nový star wars vytěžuje CPU dost podobně.
E// Jinak nový update nic extra nezměnil, hraju to pořád na vysoké detaily, zkoušel jsem jít výše, ale přeteče vram a fps začne padat.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: pát 16. čer 2023, 12:16
od GamesPeter
No, ale hlavní je, že se to od launche hnulo a mohou si to zahrát v pohodě i lidi s 8GB VRAM GPU a slabším CPU.
Doufám snad, že za 2 roky, což je reálná šance, že se na PC dočkáme TLOU Part II, tak to SONY nedá IRON GALAXY,
ale někomu jinému, aby se tato situace již neopakovala.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: pát 16. čer 2023, 12:24
od dexterav
tak úplne v prvý deň vydania to bola katastrofa
updaty hodne pomohli a už sa to dá
ale aby hra pri kompilácii shaderov zaberala ako pri full renderingu aka 350W na 13900k

v podstate nechápem k čomu to je, fps to nemení aspoň nie tak akoby sa podľa prvotnej záťaže mohlo zdať

hlavne ani po milion updatoch tá hra nebude vyzerať tak aby to zodpovedalo HW nárokom
aspoň že hrateľnosť neni vôbec zlá 7/10 ak prehliadnem úplne nezmyselné HW nároky
v tom prípade tak 6/10
za mňa to neni žiaden master piece, stále dokola to isté, ovládanie celé zle, storka dobrá ale hlavne preto že tlačí do brutalít ktoré by človek často vynechal ak by mohol
zadarmo, z gamepassu alebo tak 20e je to ok, za full nič moc a už vôbec nie must have
v podstate sa núka porovnanie z CP2077 , proste hodne kontrovezné

Re: The Last of Us Part I
Napsal: pát 16. čer 2023, 12:30
od GamesPeter
No já jsem si kvůli tomu koupil PS4 a Part 1 je jedna z mých nejlepších her, co jsem kdy hrál, ale je to jen kvůli těm postavám, příběhu a brutálnímu postapo světu, který mi fakt sednul. Hratelnost zase není nic nového, je to jen koridorovka v zajetých kolejích a záleží, jak komu hra sedne právě z toho příběhu. Já když jsem viděl walkthrough na youtube, tak jsem věděl, že si to někdy chci zahrát. I Part II byl dobrý, ale byla to již jiná hra a i přes tu propagandu LBTQ+ jsem si to užil.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: pát 16. čer 2023, 18:51
od _DAVE_
RE: GamePeter. “”””””některých lokacích vytíží CPU tak, že to začne throttlit”””””
Pokud ti něco vytíží procesor, a ten začne throttlit, tak to s tím CPU rozhodně nemáš něco vpořádku.
Možná si ale pleteš snižování turba s throttlením..
Re: The Last of Us Part I
Napsal: pát 16. čer 2023, 20:01
od _vuLva_
To bylo asi na mě?
Jinak sry za mystifikaci. Nethrottlí to. Nevím proč si celou dobu myslím, že má 7800X3D Tjmax 85 °C. Výš to nejde.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: pát 16. čer 2023, 20:22
od GamesPeter
Pokud dobře chladíš a nenaráží to na 89°C, tak k throttlingu nemůže dojít. To, že nové Ryzeny topí jako prase i při nízkém odběru a teploty hned vystřelí při 70% a více vytížení nahoru k 80°C i při odběru lehce přes 80W, tak to je holt běžná věc. Pokud tedy TLOU dokáže vytížit CPU chvíli skoro na maximum, tak se člověk nesmí divit, že teploty jsou hned jinde, ale throttlit by to nemělo.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: pát 16. čer 2023, 20:40
od _DAVE_
Omlouvám se pánové, z mobilu je to malinko nepřehledné, takže jsem asi přehlednul.

Snažím se říci, že pokud hra vytěžuje maximum vláken je to jedině dobře. Furt lepší, než když běží pomalu zatímco vytížena jsou jen třeba dvě jádra.
Jinak CPU by mělo být vyladěno/chlazeno tak, ať může dlouhodobě v rozumných teplotách/hluku běžet v plném zatížení všech vláken.
Právě u TloU jsem viděl majitele monster alá i9 lamentovat že museli předělávat teplotní křivky, protože ta hra si dovolila vytížit 16vláken a chladič se chce possssrat.
Evidentně nikdy přetím svůj CPU plně nezatížili. Potom se ale nabízí otázka, proč takový CPU vlastně kupovali…
Re: The Last of Us Part I
Napsal: pát 16. čer 2023, 21:00
od AllowedCry
Roky platilo to, že hra vždy zatěžovala CPU méně než burn test, ale díky PS5 portům už je situace jiná. U této hry a dead space jsem poprvé atakoval 90st při hraní a vlastně je mi to jedno, protože veškeré OC a chlazení mám přizpůsobené na full load, což by měl mít asi každý

Re: The Last of Us Part I
Napsal: sob 17. čer 2023, 22:24
od _DAVE_
Přesně tak, já tvrdím ať vlastním jakýkoli procesor, vlastním (a provozuji) ho zcela bez pochyby celý.
Takže vlastnit dvacetijádro nastavené chlazením tak, že to stejně "nikdy nezatížím celé" je poněkud mimo mísu.
TloU mě samozřejmě zklamal tím jak náročný na CPU je, ale evidentně PS5 něco dělá mnohem efektivněji než klasický x86 procesor a díky tomu skok v nároku na něj. Naštěstí nevyžaduji 120fps, takže dobrý.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: ned 18. čer 2023, 10:25
od dexterav
vola sa to odstratý port

v ps a boxe sú v podste x86 cpu už 2 genercie

dokonca sa predávajú aj ako základné dosky tuším z xboxov a nomálne tam beži win

stále musím ukazovať na DS vs HZD kde DS je ukážka ako sa to má robiť a HZD ako sa to nemá robiť a taká je bohužial aj väčšina tých portov
btw ako také mi nevadí že to CPU sa tvari že počíta zrážku 2 galaxii, len v tom nejak nevidím zmysel a ani dovod kedže to tak nejak neprídáva fps a ani nič

Re: The Last of Us Part I
Napsal: ned 18. čer 2023, 11:05
od GamesPeter
To je pravda, že CPU od PS4 jsou už x86, takže to není výmluva. Prostě jedná se o nepovedený port z důvodu nulových zkušeností studia IRON GALAXY s PC porty. Každý jejich PC port byl dost mizerný. Velký problém byl, že si to SONY nepohlídala a nechala jejich výkladní titul takhle zmršit, když se měl dostat na PC. Snad si to SONY pohlídá až se bude portovat PART II za pár let a dostaneme port typu God of War, Spider-Man a Days Gone.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: ned 18. čer 2023, 14:29
od Sobo
No, nulove asi nejsou, kdyz delali uz port Batman Arkham Knight v roce 2015.
Jinak tady zaznamenavam konfliktni informace, kdy se casto rika, ze tenhle port delali minimalne z casti Naughty Dog in-house. Na svem webu to takovym stylem maji popsane:
https://www.naughtydog.com/blog/celebra ... rt_i_on_pc
Kazdopadne to na PC stale bezi mimoradne spatne. Je obecne znamo z mnoha jinych her, ze PS5 GPU je nekde na urovni RTX 2070S - 2080, jenze v TLOU dava podstatne lepsi vykon a priblizuje se RTX 3080 - WTF? Koridorova hra, kde nejsou zadne pokrocile technologie a vsechno je po staru staticky zapekane; ten performance je proste absolutni bizar ne jen pro CPU, ale i GPU a nedava smysl.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: ned 18. čer 2023, 14:52
od dexterav
je to v podstate RX6700
ono to je fuk, TLOU je asi zatiaľ najhorší port
imho lokni si fps na 60 daj stredné detaily a pojde všetko ako z praku

Re: The Last of Us Part I
Napsal: ned 18. čer 2023, 15:54
od _DAVE_
No obávám se, že jsme tady všichni tak trochu samozvaní odborníci na architekturu PS5
Počkáme na Ratcheta, to je rovněž PS5 only a dělají ho opěvovaní bohové.
Takže to určitě poběží jak z praku na i7-6700, - a nebo taky ne… že?
Vyřešit hned všechno tím, že nahouby port to je vlastně to úplně nejlehčí
Re: The Last of Us Part I
Napsal: úte 20. čer 2023, 20:40
od dexterav
šak lebo je, hlavným dôkazom je to že po roku opráv to ide už vlastne tak ako má
alebo to aspoň nemá totálne nezmyslené HW nároky ako 32GB ram a viac, GPU pre istou z 20GB vram etc
vlastne len jebali nato a ked sa ludia sťažujú proste to opravia, aké zázračné
prečo sem ťaháš i7 7600? ked to nejde ani na cpu z úplne iných kategorii lol
Re: The Last of Us Part I
Napsal: stř 21. čer 2023, 20:37
od GamesPeter
Tak jsem to dneska taky zkusil a vážně s tím něco udělali, protože i ta kompletace shaderů, která byla při launchi nekonečná, tak u mě byla hotova do 5 minut.

Jinak ta PC verze má fakt bohaté možnosti nastavení a dokonce i vidět, jaký bude rozdíl mezi jednotlivými nastaveními, zřejmě si v IRON GALAXY vzali příklad z remaků Resident Evil a z jiných titulů, takhle by mělo vypadat řádně nastavení každé PC hry, škoda jenom té brutální náročnosti, která nereflektuje, že to je mega úzká a striktně scriptovaná koridorovka. Jinak graficky je to velmi pěkný, prostě to vypadá jako Part II, kde na PS4 dostali z toho HW maximum.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: pon 26. čer 2023, 11:50
od _DAVE_
že po roku opráv to ide už vlastne tak ako má
Opravdu rok oprav? Vím čas letí, ale počítej ho jako všichni ostatní.
prečo sem ťaháš i7 7600? ked to nejde ani na cpu z úplne iných kategorii lol
TloU už jede na i7-6700 docela normálně, jen ne na 100fps.
A procesor jsem zmínil v kontextu úplně jinou hrou, ta je rovněž PS5 only, a jsem zvědav jestli se pak furt budeme vymlouvat na prasácký porty, nebo nám dojde, že to prostě vlastnost PS5 her.