Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: sob 6. úno 2021, 23:58
Nejaka TNT2 m64 by se v krajni nouzi nasla
Diskuze o hardware, software a overclockingu
https://forum.pctuning.cz/
To jsem samozrejme myslel dle meho vyberu.havli píše:Nejaka TNT2 m64 by se v krajni nouzi nasla
jj máš to rozbitý, přes 16k dám na P4 3.4 i s neoclou 5900XT (390/700) vs 14k na XP3200+ (na nf2u, na kt880 je to trošku slabší). RAM v obou případech DDR-400 v dualu. Na athlonu na CL2 s command rate1, na P4 jsem je stabilně uchodil na CL2.5.Hladis píše:Hmm, tak pry tedy ma P4 vytrit podlahu s AthlonemXP. No u me spis AthlonXP vytrel podladhu s P4.
https://abload.de/img/fx5900uaxpvsp43dm2000rkkjx.jpg
https://abload.de/img/fx5900uaxpvsp43dm2001z3kmi.jpg
Jinak je toho slusna hromadka https://abload.de/img/20210204_1149445aknf.jpg Nedalo se stihnout vse. Testoval jsem si hlavne P4 proti Athlonu. Viz. vyse. K BXu jsem se dostal zatim jen jednomu a to tomu A-trendu. Funguje pekne https://abload.de/img/20210205_154230sqj5h.jpg SSD 120GB nesezere, takze v tom je stary 8GB HDD s W98SE. Rozchodil jsem konecne Vibru 16 a Yamahu. U obou byl problem hlavne v chybejicich jumperech, ale Yamaha me zklamala, je to sumitko a praskatko. Konecne jsem mohl kombinovat zvukovky mezi sebou a to mi zabralo hodne casu rozchodit, aby se nic nehadalo a nekolidovalo. Kazdopadne vysledek je na foto, SB16+Ensoniq S-2000. Je to bugless kombinace Sound Blasteru 16 s OPL a Ensoniqu s GM. Docela jsem si s tim vyhral a hraje to lip nez jsem cekal. Mam uz taky novy zdroj na testovani a to druhy Corsair RM550x s 25A na 3.3-5V 130W a dava bez problemu i ten nejvyssi Athlon, takze ok.
DOCu tvuj ASUS vyzkousim pozdeji, nestiham to vse otestovat.
Kód: Vybrat vše
RESULTS
3DMark Score 16475
Game 1 - Car Chase - Low Detail 260.5 fps
Game 1 - Car Chase - High Detail 86.1 fps
Game 2 - Dragothic - Low Detail 276.8 fps
Game 2 - Dragothic - High Detail 146.7 fps
Game 3 - Lobby - Low Detail 243.3 fps
Game 3 - Lobby - High Detail 113.4 fps
Game 4 - Nature 87.3 fps
Fill Rate (Single-Texturing) 1434.5 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing) 2854.3 MTexels/s
High Polygon Count (1 Light) 96.7 MTriangles/s
High Polygon Count (8 Lights) 24.3 MTriangles/s
Environment Bump Mapping 161.8 fps
DOT3 Bump Mapping 216.6 fps
Vertex Shader 160.1 fps
Pixel Shader 187.3 fps
Advanced Pixel Shader 112.6 fps
Point Sprites 32.3 MSprites/s
Kód: Vybrat vše
RESULTS
3DMark Score 14762
Game 1 - Car Chase - Low Detail 227.2 fps
Game 1 - Car Chase - High Detail 78.6 fps
Game 2 - Dragothic - Low Detail 257.0 fps
Game 2 - Dragothic - High Detail 139.4 fps
Game 3 - Lobby - Low Detail 202.8 fps
Game 3 - Lobby - High Detail 91.7 fps
Game 4 - Nature 84.9 fps
Fill Rate (Single-Texturing) 1417.2 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing) 2845.5 MTexels/s
High Polygon Count (1 Light) 89.5 MTriangles/s
High Polygon Count (8 Lights) 24.1 MTriangles/s
Environment Bump Mapping 183.3 fps
DOT3 Bump Mapping 216.2 fps
Vertex Shader 159.8 fps
Pixel Shader 187.5 fps
Advanced Pixel Shader 112.8 fps
Point Sprites 32.2 MSprites/s
Kód: Vybrat vše
RESULTS
3DMark Score 14268
Game 1 - Car Chase - Low Detail 222.6 fps
Game 1 - Car Chase - High Detail 84.7 fps
Game 2 - Dragothic - Low Detail 223.3 fps
Game 2 - Dragothic - High Detail 124.9 fps
Game 3 - Lobby - Low Detail 211.3 fps
Game 3 - Lobby - High Detail 106.4 fps
Game 4 - Nature 68.9 fps
Fill Rate (Single-Texturing) 1085.9 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing) 2327.1 MTexels/s
High Polygon Count (1 Light) 66.0 MTriangles/s
High Polygon Count (8 Lights) 12.4 MTriangles/s
Environment Bump Mapping 149.4 fps
DOT3 Bump Mapping 155.9 fps
Vertex Shader 94.6 fps
Pixel Shader 126.4 fps
Advanced Pixel Shader 104.4 fps
Point Sprites 32.9 MSprites/s
Kód: Vybrat vše
RESULTS
3DMark Score 12718
Game 1 - Car Chase - Low Detail 201.5 fps
Game 1 - Car Chase - High Detail 75.9 fps
Game 2 - Dragothic - Low Detail 200.1 fps
Game 2 - Dragothic - High Detail 110.6 fps
Game 3 - Lobby - Low Detail 183.9 fps
Game 3 - Lobby - High Detail 88.7 fps
Game 4 - Nature 68.1 fps
Fill Rate (Single-Texturing) 1085.3 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing) 2322.1 MTexels/s
High Polygon Count (1 Light) 60.4 MTriangles/s
High Polygon Count (8 Lights) 12.3 MTriangles/s
Environment Bump Mapping 168.2 fps
DOT3 Bump Mapping 154.6 fps
Vertex Shader 93.4 fps
Pixel Shader 126.1 fps
Advanced Pixel Shader 103.8 fps
Point Sprites 32.6 MSprites/s
Kód: Vybrat vše
RESULTS
3DMark Score 13840
Game 1 - Car Chase - Low Detail 210.5 fps
Game 1 - Car Chase - High Detail 83.7 fps
Game 2 - Dragothic - Low Detail 216.0 fps
Game 2 - Dragothic - High Detail 129.8 fps
Game 3 - Lobby - Low Detail 207.3 fps
Game 3 - Lobby - High Detail 103.3 fps
Game 4 - Nature 58.4 fps
Fill Rate (Single-Texturing) 966.9 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing) 2129.0 MTexels/s
High Polygon Count (1 Light) 58.1 MTriangles/s
High Polygon Count (8 Lights) 11.5 MTriangles/s
Environment Bump Mapping 141.0 fps
DOT3 Bump Mapping 138.2 fps
Vertex Shader 90.9 fps
Pixel Shader 116.3 fps
Advanced Pixel Shader 81.7 fps
Point Sprites 29.0 MSprites/s
Kód: Vybrat vše
RESULTS
3DMark Score 11977
Game 1 - Car Chase - Low Detail 189.7 fps
Game 1 - Car Chase - High Detail 76.5 fps
Game 2 - Dragothic - Low Detail 183.2 fps
Game 2 - Dragothic - High Detail 102.4 fps
Game 3 - Lobby - Low Detail 174.2 fps
Game 3 - Lobby - High Detail 86.4 fps
Game 4 - Nature 60.0 fps
Fill Rate (Single-Texturing) 950.5 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing) 2104.8 MTexels/s
High Polygon Count (1 Light) 57.5 MTriangles/s
High Polygon Count (8 Lights) 10.6 MTriangles/s
Environment Bump Mapping 157.5 fps
DOT3 Bump Mapping 135.7 fps
Vertex Shader 84.6 fps
Pixel Shader 113.7 fps
Advanced Pixel Shader 92.3 fps
Point Sprites 28.7 MSprites/s
Kód: Vybrat vše
RESULTS
3DMark Score 11849
Game 1 - Car Chase - Low Detail 187.5 fps
Game 1 - Car Chase - High Detail 55.6 fps
Game 2 - Dragothic - Low Detail 203.9 fps
Game 2 - Dragothic - High Detail 118.3 fps
Game 3 - Lobby - Low Detail 170.4 fps
Game 3 - Lobby - High Detail 79.2 fps
Game 4 - Nature 58.5 fps
Fill Rate (Single-Texturing) N/A
Fill Rate (Multi-Texturing) N/A
High Polygon Count (1 Light) N/A
High Polygon Count (8 Lights) N/A
Environment Bump Mapping N/A
DOT3 Bump Mapping N/A
Vertex Shader N/A
Pixel Shader N/A
Advanced Pixel Shader N/A
Point Sprites N/A
Vam neverim, jste urcite zaujaty vuci AMD. Chci to videt na vlastni bulvy.MV píše:jj máš to rozbitý
Pokud chceš extra CPU výkon, tak se spíš nabízí otázka proč ne rovnou kombo Intel 865 + socket 775. Onehdá jsem měl taky chuť na nějaký Intel a po prostudování možností (https://www.vogonswiki.com/index.php/Pe ... therboards) jsem šel právě do zmíněné kombinace. V článku doporučený ASUS P5PE-VM se zrovna válel bez povšimnutí na bazoši, tak jsem to měl pořešené rychle. Procesory, které ta deska požere, jsou potom skutečně o parník jinde. Socket 478 desku mám pouze jednu (MSI 845PE Max) v krabici s bezcenným šrotem. Pokud to má ale někdo na hraní si, nebo lpí extra na period correct věci, tak OK, ale jiné plus bych v tom z dnešního pohledu neviděl.Hladis píše:Tak lepsi desku pro P4 mam i s "bonusem", tedy bonusovou cenou, kterou jsem zrovna takhle vysokou nechtel. https://aukro.cz/asus-asus-p4p800-e-pen ... escription Doufam, ze to bude stat za to. Jestli to P4 nenakopne k slibovanymu vykonu a nevymete to s Athlonem podlahu, tak mi havli a DOC daji za trest neco se svych sbirek.
Zkoušel jsem proběhnout první level Doom 2 a žádné zpomalení jsem nezaregistroval. Při větší mele by se to mohlo zpomalovat, to je možné. Ale obecně mě to překvapilo, čekal jsem, že to bude mít problémy s překreslováním i v BIOSu, ale v pohodě. Taky netvrdím, že je to rychlé jako PCI (viz to moje srovnání s S3), šlo mi spíš o pocitové zhodnocení. V zásadě by ISA grafika dávala smysl jen u 386, 486 a lepší už osadíš PCI a není co řešit. Windows 95+ nativní hry taky samozřejmě nemá cenu řešit, tam by zase končil dřív procesor. A ty VLB grafiky taky nejsou žádný řev:DOC_ZENITH píše:Ale rychlá jak PCI neni ani náhodou. Je to brzda jak prase (ve win directdraw věcích běžících v 640x480 samo sebou), ale i v dosu, třeba takovej Doom1 je jasně cejtit že to neběží ideálně. Je to plně hratelný? Ano, ale neni to locked 35fps jak by mělo bejt. Paradoxně build enginy si v 320x200 vedou lépe protože jsou modernější a nerefreshujou pixely UI tzn subjektivně plynulejší jak starej Doom...
No ja ti neviem. Chalani odvedla zrovna toto teraz skusali s DX2 66, a presne ten rozdiel ISA vs. VLB spravil z nehratelnej hry hratelnu (teda pokial nepocitas 12 fps za nieco hratelneho).elcrys píše:Na testovacím 486DX 33 256kB cache dělá rozdíl mezi nejrychleší VLB a ISA grafikou v Doomu celých 0,9 fps Tady už je evidentně CPU bottleneck a s rychlejším CPU už zase pozbývá smyslu i VLB. Ve Wolfensteinu už je rozdíl větší, ale není to tak, že osazením VLB grafiky se z nehratelné hry stane rázem hratelná.
Je to tak jak píšeš, já měl teda kdysi chvíli ještě mobilního northwood celerona 1,8 s 256k L2 (v noťasu, pak jsem ho tam vyměnil za northwooda P4 1.8 a to přetaktoval na 2.4 ) a to byl fajnový procesor, nebylo to tak pomalé a relativně málo žralo, pak dožil v mATX desce s IGP R9000. Jen mezi jádro a chladič jsem musel dát vylapovaný padesátihaléřDOC_ZENITH píše:MV - celkem sedí, až na toho Celera, Hladis měl NW celera s 128K L2 a ty s 256K, ten je sice slow ale už je "použitelnej", ty se 128K nejsou. On později Cedar-mill Celer s 512K s jeho masivnim OC a malou cenou byl celkem deal low-endu, ale to už pak nikdo nekupoval, pověst té řady byla dávno v kanále a K8 Semprony byly rovněž super deal. Nehledě na to že rok poté byly na trhu Core2 based Pentia který stály polovinu a měly 4x takovej výkon.
Zároveň bych ale krotil předpoklady. Top P4ka bude vesměs rychlejší jak stejně ratovaná K7, ale ne vždy, ne všude, a nebude to ňáká nakládačka. To se samo sebou bavíme o top odladěné K7 na Nforce2.
Pointa je hlavně v tom že ta platforma jako celej je lepší. I865 nemá žádné problémy s kompatibilitu, máš satu která se dá nakonfigurovat jako IDE se kterym nemaj win98 problém a zároveň je dobře kompatibilní a fungujou tam i moderní disky. K tomu máš zachovanou funkci ISA DMA callů a fungující SB16 emulaci u různejch zvukovek. Jakmile prostě nejde o 3,3v AGP tak easy cesta, a pokud jde je tu SIS645.
Edit:
Upřímně řečeno mě od AMD poslední roky začala strašněš odrazovat tak zabugovanost chipsetů. To s čim jsem se setkal jen za poslední rok je otřes. Včera mi třeba přestaly bootovat win2000, jeden ze zavádějících souborů je poškozen. Co jsem udělal? Nic. Poslední boot byl stable a neskončil žádnym crashem. Jediný co jsem dělal byly pokusy o rozchození jedné staré zvukvoky ve windows sound system modu pod 2K. To KT133ce stačilo pro to aby poškodila data na HDD, ala to co se ve své době hodně řešilo. Já už to nechci ani vidět.
Prča je že když jsem ten disk připojil k I865 a acronisem ho naklonoval na Satu tak ten OS naběhnul... takže ten soubor tam nakonec stále byl jej jej KT133 prostě... já nevim... ztratila schopnost přečíst? Jeden fail za druhym.