Stránka 157 z 254

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: sob 6. úno 2021, 23:58
od havli
Nejaka TNT2 m64 by se v krajni nouzi nasla :P

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 7. úno 2021, 00:09
od DOC_ZENITH
Nedostane nic, má to pod 500Kč to mi za takový docela pěkný combo (ok je to prescott takže až zas tak pěkný ne) přijde docela pěkná cena, rozhodně ne vysoká.

Hladis: Za tu 5900U bych to klidně vyměnil.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 7. úno 2021, 00:35
od Hladis
No za desku na "pitomou P4" s nafouklyma kondikama a Prescottem to je dle me docela dost. Cekal jsem cenu tak kolem 200,- a ne pres 400,- (to jsem to prehodil v posledni vterine, prvni prihoz k mymu prekvapeni nestacil). Na AthlonaXP sezenes slusny board za pakatel, takze jak pisu, at to stoji za to a chci videt jak P4 slibovane vyhraje rozdilem tridy.

Bys vymenil peknou MSI FX5950U za referencni MSI FX5900U ? Proc bys to delal.
havli píše:Nejaka TNT2 m64 by se v krajni nouzi nasla :P
To jsem samozrejme myslel dle meho vyberu. :P

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 7. úno 2021, 00:50
od DOC_ZENITH
Moje karta neni 5950U, je to 5900 256MB. Fyzicky stejnej model ale menší takty.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 7. úno 2021, 08:06
od MV
Hladis píše:Hmm, tak pry tedy ma P4 vytrit podlahu s AthlonemXP. No u me spis AthlonXP vytrel podladhu s P4.
https://abload.de/img/fx5900uaxpvsp43dm2000rkkjx.jpg
https://abload.de/img/fx5900uaxpvsp43dm2001z3kmi.jpg

Jinak je toho slusna hromadka https://abload.de/img/20210204_1149445aknf.jpg Nedalo se stihnout vse. Testoval jsem si hlavne P4 proti Athlonu. Viz. vyse. K BXu jsem se dostal zatim jen jednomu a to tomu A-trendu. Funguje pekne https://abload.de/img/20210205_154230sqj5h.jpg SSD 120GB nesezere, takze v tom je stary 8GB HDD s W98SE. Rozchodil jsem konecne Vibru 16 a Yamahu. U obou byl problem hlavne v chybejicich jumperech, ale Yamaha me zklamala, je to sumitko a praskatko. Konecne jsem mohl kombinovat zvukovky mezi sebou a to mi zabralo hodne casu rozchodit, aby se nic nehadalo a nekolidovalo. Kazdopadne vysledek je na foto, SB16+Ensoniq S-2000. Je to bugless kombinace Sound Blasteru 16 s OPL a Ensoniqu s GM. Docela jsem si s tim vyhral a hraje to lip nez jsem cekal. Mam uz taky novy zdroj na testovani a to druhy Corsair RM550x s 25A na 3.3-5V 130W a dava bez problemu i ten nejvyssi Athlon, takze ok.

DOCu tvuj ASUS vyzkousim pozdeji, nestiham to vse otestovat. :)
jj máš to rozbitý, přes 16k dám na P4 3.4 i s neoclou 5900XT (390/700) vs 14k na XP3200+ (na nf2u, na kt880 je to trošku slabší). RAM v obou případech DDR-400 v dualu. Na athlonu na CL2 s command rate1, na P4 jsem je stabilně uchodil na CL2.5.

P4

Kód: Vybrat vše

RESULTS
3DMark Score	16475
Game 1 - Car Chase - Low Detail	260.5 fps
Game 1 - Car Chase - High Detail	86.1 fps
Game 2 - Dragothic - Low Detail	276.8 fps
Game 2 - Dragothic - High Detail	146.7 fps
Game 3 - Lobby - Low Detail	243.3 fps
Game 3 - Lobby - High Detail	113.4 fps
Game 4 - Nature	87.3 fps
Fill Rate (Single-Texturing)	1434.5 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing)	2854.3 MTexels/s
High Polygon Count (1 Light)	96.7 MTriangles/s
High Polygon Count (8 Lights)	24.3 MTriangles/s
Environment Bump Mapping	161.8 fps
DOT3 Bump Mapping	216.6 fps
Vertex Shader	160.1 fps
Pixel Shader	187.3 fps
Advanced Pixel Shader	112.6 fps
Point Sprites	32.3 MSprites/s
AXP

Kód: Vybrat vše

RESULTS
3DMark Score	14762
Game 1 - Car Chase - Low Detail	227.2 fps
Game 1 - Car Chase - High Detail	78.6 fps
Game 2 - Dragothic - Low Detail	257.0 fps
Game 2 - Dragothic - High Detail	139.4 fps
Game 3 - Lobby - Low Detail	202.8 fps
Game 3 - Lobby - High Detail	91.7 fps
Game 4 - Nature	84.9 fps
Fill Rate (Single-Texturing)	1417.2 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing)	2845.5 MTexels/s
High Polygon Count (1 Light)	89.5 MTriangles/s
High Polygon Count (8 Lights)	24.1 MTriangles/s
Environment Bump Mapping	183.3 fps
DOT3 Bump Mapping	216.2 fps
Vertex Shader	159.8 fps
Pixel Shader	187.5 fps
Advanced Pixel Shader	112.8 fps
Point Sprites	32.2 MSprites/s
Podobná písnička je pak GF4 Ti4800SE na (300/650) = ekvivalent Ti4600:

P4

Kód: Vybrat vše

RESULTS
3DMark Score	14268
Game 1 - Car Chase - Low Detail	222.6 fps
Game 1 - Car Chase - High Detail	84.7 fps
Game 2 - Dragothic - Low Detail	223.3 fps
Game 2 - Dragothic - High Detail	124.9 fps
Game 3 - Lobby - Low Detail	211.3 fps
Game 3 - Lobby - High Detail	106.4 fps
Game 4 - Nature	68.9 fps
Fill Rate (Single-Texturing)	1085.9 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing)	2327.1 MTexels/s
High Polygon Count (1 Light)	66.0 MTriangles/s
High Polygon Count (8 Lights)	12.4 MTriangles/s
Environment Bump Mapping	149.4 fps
DOT3 Bump Mapping	155.9 fps
Vertex Shader	94.6 fps
Pixel Shader	126.4 fps
Advanced Pixel Shader	104.4 fps
Point Sprites	32.9 MSprites/s
AXP

Kód: Vybrat vše

RESULTS
3DMark Score	12718
Game 1 - Car Chase - Low Detail	201.5 fps
Game 1 - Car Chase - High Detail	75.9 fps
Game 2 - Dragothic - Low Detail	200.1 fps
Game 2 - Dragothic - High Detail	110.6 fps
Game 3 - Lobby - Low Detail	183.9 fps
Game 3 - Lobby - High Detail	88.7 fps
Game 4 - Nature	68.1 fps
Fill Rate (Single-Texturing)	1085.3 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing)	2322.1 MTexels/s
High Polygon Count (1 Light)	60.4 MTriangles/s
High Polygon Count (8 Lights)	12.3 MTriangles/s
Environment Bump Mapping	168.2 fps
DOT3 Bump Mapping	154.6 fps
Vertex Shader	93.4 fps
Pixel Shader	126.1 fps
Advanced Pixel Shader	103.8 fps
Point Sprites	32.6 MSprites/s
Pro srovnání celeron 2.8/533 měl s touhle 4800SE nějakých 11849 (a to netaktovaná grafika), takže to zase tak extra bída oproti AXP nebyla a to na celeru jely ramky jen na 333. Pro srovnání (našel jsem výsledky pro všechny tři konfigurace), je vidět že netaktlá 4800SE (275/553) = Ti4400 nemá moc rezervu.

P4

Kód: Vybrat vše

RESULTS
3DMark Score	13840
Game 1 - Car Chase - Low Detail	210.5 fps
Game 1 - Car Chase - High Detail	83.7 fps
Game 2 - Dragothic - Low Detail	216.0 fps
Game 2 - Dragothic - High Detail	129.8 fps
Game 3 - Lobby - Low Detail	207.3 fps
Game 3 - Lobby - High Detail	103.3 fps
Game 4 - Nature	58.4 fps
Fill Rate (Single-Texturing)	966.9 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing)	2129.0 MTexels/s
High Polygon Count (1 Light)	58.1 MTriangles/s
High Polygon Count (8 Lights)	11.5 MTriangles/s
Environment Bump Mapping	141.0 fps
DOT3 Bump Mapping	138.2 fps
Vertex Shader	90.9 fps
Pixel Shader	116.3 fps
Advanced Pixel Shader	81.7 fps
Point Sprites	29.0 MSprites/s
AXP

Kód: Vybrat vše

RESULTS
3DMark Score	11977
Game 1 - Car Chase - Low Detail	189.7 fps
Game 1 - Car Chase - High Detail	76.5 fps
Game 2 - Dragothic - Low Detail	183.2 fps
Game 2 - Dragothic - High Detail	102.4 fps
Game 3 - Lobby - Low Detail	174.2 fps
Game 3 - Lobby - High Detail	86.4 fps
Game 4 - Nature	60.0 fps
Fill Rate (Single-Texturing)	950.5 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing)	2104.8 MTexels/s
High Polygon Count (1 Light)	57.5 MTriangles/s
High Polygon Count (8 Lights)	10.6 MTriangles/s
Environment Bump Mapping	157.5 fps
DOT3 Bump Mapping	135.7 fps
Vertex Shader	84.6 fps
Pixel Shader	113.7 fps
Advanced Pixel Shader	92.3 fps
Point Sprites	28.7 MSprites/s
Celeron2.8 - DDR333/CL2

Kód: Vybrat vše

RESULTS
3DMark Score	11849
Game 1 - Car Chase - Low Detail	187.5 fps
Game 1 - Car Chase - High Detail	55.6 fps
Game 2 - Dragothic - Low Detail	203.9 fps
Game 2 - Dragothic - High Detail	118.3 fps
Game 3 - Lobby - Low Detail	170.4 fps
Game 3 - Lobby - High Detail	79.2 fps
Game 4 - Nature	58.5 fps
Fill Rate (Single-Texturing)	N/A
Fill Rate (Multi-Texturing)	N/A
High Polygon Count (1 Light)	N/A
High Polygon Count (8 Lights)	N/A
Environment Bump Mapping	N/A
DOT3 Bump Mapping	N/A
Vertex Shader	N/A
Pixel Shader	N/A
Advanced Pixel Shader	N/A
Point Sprites	N/A

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 7. úno 2021, 10:57
od Hladis
MV píše:jj máš to rozbitý
Vam neverim, jste urcite zaujaty vuci AMD. Chci to videt na vlastni bulvy. :)

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 7. úno 2021, 11:47
od DOC_ZENITH
MV - celkem sedí, až na toho Celera, Hladis měl NW celera s 128K L2 a ty s 256K, ten je sice slow ale už je "použitelnej", ty se 128K nejsou. On později Cedar-mill Celer s 512K s jeho masivnim OC a malou cenou byl celkem deal low-endu, ale to už pak nikdo nekupoval, pověst té řady byla dávno v kanále a K8 Semprony byly rovněž super deal. Nehledě na to že rok poté byly na trhu Core2 based Pentia který stály polovinu a měly 4x takovej výkon.

Zároveň bych ale krotil předpoklady. Top P4ka bude vesměs rychlejší jak stejně ratovaná K7, ale ne vždy, ne všude, a nebude to ňáká nakládačka. To se samo sebou bavíme o top odladěné K7 na Nforce2.

Pointa je hlavně v tom že ta platforma jako celej je lepší. I865 nemá žádné problémy s kompatibilitu, máš satu která se dá nakonfigurovat jako IDE se kterym nemaj win98 problém a zároveň je dobře kompatibilní a fungujou tam i moderní disky. K tomu máš zachovanou funkci ISA DMA callů a fungující SB16 emulaci u různejch zvukovek. Jakmile prostě nejde o 3,3v AGP tak easy cesta, a pokud jde je tu SIS645.

Edit:

Upřímně řečeno mě od AMD poslední roky začala strašněš odrazovat tak zabugovanost chipsetů. To s čim jsem se setkal jen za poslední rok je otřes. Včera mi třeba přestaly bootovat win2000, jeden ze zavádějících souborů je poškozen. Co jsem udělal? Nic. Poslední boot byl stable a neskončil žádnym crashem. Jediný co jsem dělal byly pokusy o rozchození jedné staré zvukvoky ve windows sound system modu pod 2K. To KT133ce stačilo pro to aby poškodila data na HDD, ala to co se ve své době hodně řešilo. Já už to nechci ani vidět.

Prča je že když jsem ten disk připojil k I865 a acronisem ho naklonoval na Satu tak ten OS naběhnul... takže ten soubor tam nakonec stále byl jej jej KT133 prostě... já nevim... ztratila schopnost přečíst? Jeden fail za druhym.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 7. úno 2021, 14:17
od Hladis
Prave AthlonaXP 3200+ mam na nF2 s rychlyma pametma na CL 2.2.2.5 v dualu. Melo by to byt nej co se da z toho bez OC vymacknout.

Jinak druha BX deska od QDI je taky funkcni bez problemu i s PII350MHz. No nekde u neoverenych komponentu mam stesti, nekde ne, ale drtivou vetsinu jsem rozchodil.

//
DOC:
no s tim Abit KT133A jsem proste problem vyresil s tim RAID radicem na desce. Disk nesmi byt na integrovanym IDE a pak je to pohoda. Jinak KT133A s ISA asi uz nee, ostatne proto Soltek letel. Cena KT133A je jen v tom, ze ma ISA a jde kombinovat s vykonyma AXP, ale jinak je to paznecht. To jsme si vcelku overili.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 7. úno 2021, 18:01
od DOC_ZENITH
Jo je to tak, já to ještě celý ňák přestavim, jen jsem se zatim nerozhodnul jak. Podařilo se mi sehnat KWM switch a ňák to do něj pozapojuju, teď ještě vyřešit audio ale na cestě je novej zesík s tunou vstupů protože můj Technics receiver mele z posledního.

Tak jako tak z dnešního retro pohledu, i kdyb to NF2 dorovnala tak NF2 je na retro useless a 865tka je naopak na retro dobrá. Takže stav NF 2 by byl "ok, gratuluji ti k 3Dmarku a jdeš zpátky do krabice", proto jsem je všechny rozprodal.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 7. úno 2021, 19:18
od Hladis
Ja si pohraju, nejak to pozdeji poradne protestuju a pak prijde redukce, tedy rozprodej co uz nebudu potrebovat. Nemel bych byt v minusu, spis v plusu, jelikoz hromada byla nakoupena levne jako neoverene-nefunkcni a nefunkcnich veci je minimum. Tedy pujde to do obehu za vic nez byl nakup. Tu nF2 bych normalne neshanel, ale byla skoro free bonus k X800Pro, tak proc si s tim nepohrat. Stejne na ni jsou XPcka, na W98 a DOS mam jiny platformy. A vubec na tyhle novejsi platformy tak nejak nemam potrebu rvat W98 s DOSem a emulaci SB, to uz je ciste pro XP.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 7. úno 2021, 20:35
od elcrys
Hladis píše:Tak lepsi desku pro P4 mam i s "bonusem", tedy bonusovou cenou, kterou jsem zrovna takhle vysokou nechtel. https://aukro.cz/asus-asus-p4p800-e-pen ... escription Doufam, ze to bude stat za to. Jestli to P4 nenakopne k slibovanymu vykonu a nevymete to s Athlonem podlahu, tak mi havli a DOC daji za trest neco se svych sbirek.
Pokud chceš extra CPU výkon, tak se spíš nabízí otázka proč ne rovnou kombo Intel 865 + socket 775. Onehdá jsem měl taky chuť na nějaký Intel a po prostudování možností (https://www.vogonswiki.com/index.php/Pe ... therboards) jsem šel právě do zmíněné kombinace. V článku doporučený ASUS P5PE-VM se zrovna válel bez povšimnutí na bazoši, tak jsem to měl pořešené rychle. Procesory, které ta deska požere, jsou potom skutečně o parník jinde. Socket 478 desku mám pouze jednu (MSI 845PE Max) v krabici s bezcenným šrotem. Pokud to má ale někdo na hraní si, nebo lpí extra na period correct věci, tak OK, ale jiné plus bych v tom z dnešního pohledu neviděl.
DOC_ZENITH píše:Ale rychlá jak PCI neni ani náhodou. Je to brzda jak prase (ve win directdraw věcích běžících v 640x480 samo sebou), ale i v dosu, třeba takovej Doom1 je jasně cejtit že to neběží ideálně. Je to plně hratelný? Ano, ale neni to locked 35fps jak by mělo bejt. Paradoxně build enginy si v 320x200 vedou lépe protože jsou modernější a nerefreshujou pixely UI tzn subjektivně plynulejší jak starej Doom...
Zkoušel jsem proběhnout první level Doom 2 a žádné zpomalení jsem nezaregistroval. Při větší mele by se to mohlo zpomalovat, to je možné. Ale obecně mě to překvapilo, čekal jsem, že to bude mít problémy s překreslováním i v BIOSu, ale v pohodě. Taky netvrdím, že je to rychlé jako PCI (viz to moje srovnání s S3), šlo mi spíš o pocitové zhodnocení. V zásadě by ISA grafika dávala smysl jen u 386, 486 a lepší už osadíš PCI a není co řešit. Windows 95+ nativní hry taky samozřejmě nemá cenu řešit, tam by zase končil dřív procesor. A ty VLB grafiky taky nejsou žádný řev:

https://www.youtube.com/watch?v=39pNCEKJK3Q

Na testovacím 486DX 33 256kB cache dělá rozdíl mezi nejrychleší VLB a ISA grafikou v Doomu celých 0,9 fps :) Tady už je evidentně CPU bottleneck a s rychlejším CPU už zase pozbývá smyslu i VLB. Ve Wolfensteinu už je rozdíl větší, ale jak říká i autor videa, není to tak, že osazením VLB grafiky se z nehratelné hry stane rázem hratelná.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 7. úno 2021, 22:11
od Srandista
elcrys píše:Na testovacím 486DX 33 256kB cache dělá rozdíl mezi nejrychleší VLB a ISA grafikou v Doomu celých 0,9 fps :) Tady už je evidentně CPU bottleneck a s rychlejším CPU už zase pozbývá smyslu i VLB. Ve Wolfensteinu už je rozdíl větší, ale není to tak, že osazením VLB grafiky se z nehratelné hry stane rázem hratelná.
No ja ti neviem. Chalani odvedla zrovna toto teraz skusali s DX2 66, a presne ten rozdiel ISA vs. VLB spravil z nehratelnej hry hratelnu (teda pokial nepocitas 12 fps za nieco hratelneho).

https://www.high-voltage.cz/2021/doom-a ... o-nebo-ne/

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 7. úno 2021, 22:16
od DOC_ZENITH
Ano tamten test je dost o ničem, je to jak testovat RTX3090 na Atomu. DX33, moc horších 486 CPU neni. Já co jsem to zkoušel na AMDčku oclym na 160Mhz hezky s write-back cache a nízkejma latence na cache i RAM tak ISA jaksi ne. Bylo to znazelný a dost.

Stejně jak dne si tehdy musel mít napřed dost rychlej CPU a až pak se začalo narážet na grafiku když ta nestíhala. 486 ale moc nedovede těžit z výsledné kvality těch rychlejších karet. Když to byla ňáká S3ka nebo Cirrus logic VLB nebo PCI jelo to vše cca stejně. Ty samé grafiky ale na S7 zase mezi sebou rozdíly měly, protože se limit zase posunul vejš.

Mezi ISA jsou rozdíly velké, Tridenty či OAK jsou naprostej odpad, na druhé straně stojí tady ten WD nebo třeba slavnej Tseng ET4000 jako best ISA karty na kterejch se dá doshanout 30+ FPS v 320x200 i když se obnovuje celá obrazovka.

Měl jsem jednu OEM Acer desku se Socketem3 ve kterym fungoval Pentium overdrive. Problém ale byl v tom že nad 33Mhz FSB bylo VLB nestabilní (způsobovalo chyby v RAM a mohla za to grafika). Tzn buďto stock provoz s VLB nebo 40Mhz FSB OC ale s ISA, bohužel zrovna na týhle desce mi ta WD grafika artefaktila takže fail. Jiné VLB karty tam taky nešly mělo to hroznou kompatibilitu tehdy jsem to vzal jen proto že to mělo 2x PS2. No nakonec to letělo. To bylo asi naposledy kdy u mě bylo na stole reálné nasazení ISA grafiky.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 7. úno 2021, 23:01
od Hladis
Jsem mel hromadku ISA grafaren a pred prodejem jsem je testoval na P120 a ne, na PCI vubec nemeli ani ty nejrychlejsi. Cirrus Logic byl jednou z nejrychlejsich ISA, ale proste i tak ten Doom2 nebyl pocitove tak plynulej jako na S3Trio. FPS jsem nijak nezjistoval, slo mi jen o letmy test funkcnosti, ale stacilo mi to, abych se vsech ISA promtne zbavil.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 8. úno 2021, 08:00
od MV
DOC_ZENITH píše:MV - celkem sedí, až na toho Celera, Hladis měl NW celera s 128K L2 a ty s 256K, ten je sice slow ale už je "použitelnej", ty se 128K nejsou. On později Cedar-mill Celer s 512K s jeho masivnim OC a malou cenou byl celkem deal low-endu, ale to už pak nikdo nekupoval, pověst té řady byla dávno v kanále a K8 Semprony byly rovněž super deal. Nehledě na to že rok poté byly na trhu Core2 based Pentia který stály polovinu a měly 4x takovej výkon.

Zároveň bych ale krotil předpoklady. Top P4ka bude vesměs rychlejší jak stejně ratovaná K7, ale ne vždy, ne všude, a nebude to ňáká nakládačka. To se samo sebou bavíme o top odladěné K7 na Nforce2.

Pointa je hlavně v tom že ta platforma jako celej je lepší. I865 nemá žádné problémy s kompatibilitu, máš satu která se dá nakonfigurovat jako IDE se kterym nemaj win98 problém a zároveň je dobře kompatibilní a fungujou tam i moderní disky. K tomu máš zachovanou funkci ISA DMA callů a fungující SB16 emulaci u různejch zvukovek. Jakmile prostě nejde o 3,3v AGP tak easy cesta, a pokud jde je tu SIS645.

Edit:

Upřímně řečeno mě od AMD poslední roky začala strašněš odrazovat tak zabugovanost chipsetů. To s čim jsem se setkal jen za poslední rok je otřes. Včera mi třeba přestaly bootovat win2000, jeden ze zavádějících souborů je poškozen. Co jsem udělal? Nic. Poslední boot byl stable a neskončil žádnym crashem. Jediný co jsem dělal byly pokusy o rozchození jedné staré zvukvoky ve windows sound system modu pod 2K. To KT133ce stačilo pro to aby poškodila data na HDD, ala to co se ve své době hodně řešilo. Já už to nechci ani vidět.

Prča je že když jsem ten disk připojil k I865 a acronisem ho naklonoval na Satu tak ten OS naběhnul... takže ten soubor tam nakonec stále byl jej jej KT133 prostě... já nevim... ztratila schopnost přečíst? Jeden fail za druhym.
Je to tak jak píšeš, já měl teda kdysi chvíli ještě mobilního northwood celerona 1,8 s 256k L2 (v noťasu, pak jsem ho tam vyměnil za northwooda P4 1.8 a to přetaktoval na 2.4 :) ) a to byl fajnový procesor, nebylo to tak pomalé a relativně málo žralo, pak dožil v mATX desce s IGP R9000. Jen mezi jádro a chladič jsem musel dát vylapovaný padesátihaléř :-D
S odstupem doby ten CeleronD s 256k nebyl prostě tak marnej, ale přišel pozdě. Když jsem fungoval na AXP, tak prostě P4 byla moc drahá a potom už jsem přešel na A64, takže CeleronD mě nechával klidným. Ale ani jsem ho nikdy nedával do sestav, buď to byl super lowcost, kde to vyhrál AXP/Sempron/Sempron64 nebo plnotučná A64.
A hlavně málokdo toho celerona asi pároval s nějakou slušnější deskou s 865PE, ono proč taky, že, takže to mu v reálu zase ubralo a skončil tam, kde skončil (v kanclech)....
Na druhou stranu, když toho CeleronaD vyměním za podobně rychlé prescottí P4 s 1MB cache (bez HT), tak už jen to poskočí slušně.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 8. úno 2021, 08:50
od mr.qeg
Nedělal někdo porovnání P4NW s Celeronem Cedar Mill na stejném taktu? Oba 512Kb cache...Zřejmě nejvyšší IPC ze všech P4 měl ten Northwood, ale byl by to zajímavý test.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 8. úno 2021, 08:56
od MV
Ono to bude asi blbě přesně porovnatelné - cedar mill už byly do 775 a northwood P4 zase jen do s478, takže leda sehnat dost podobné desky se stejným chipsetem, ale i tak je to ještě z dob kdy možnosti desky docela ovlivnily výkon (já mám sice 865PE ale na "lowend" desce od ECS, takže počítám, že nějaký Asus by byl rychlejší).

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 8. úno 2021, 09:21
od werygood
Mně by zase dost zajímal test 2C/4T Preslera vůči začátkům Nehalemů.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 8. úno 2021, 10:01
od MV
tak to se samozřejmě vůbec nechytá, to nebude potřeba testovat :lol: už i jen rozdíl PentiaD a Core2 je drsnej

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 8. úno 2021, 10:32
od werygood
Jj, to je mi jasné, ale popravdě jsem doteď nevěděl, že vydali 4T model.