Stránka 17 z 78
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
Napsal: pát 5. čer 2015, 08:44
od kimal
otazka jestli ma cenu nejak resit dx12 ve vztahu napr. Fiji vs 980ti
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
Napsal: pát 5. čer 2015, 09:54
od DOC_ZENITH
Ne, nemá, já bych DX12 vůbec neřešil. Jeho SW část (to důležité) budou umět všechny karty od Fermi dále, a o tom jak hry pojedou neorzhodne API ale konkrétní implementace technologií a optimalizací, rozuměj, pokud tu stále bude Gayworks kterej srazí 40% výkonu na vlasy 2 postav, tak se nikam nepohnem.
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
Napsal: pát 5. čer 2015, 11:44
od webwalker
@
kimal: Samozřejmě, že má. AMD je na tom, co se týká DX12, prostě lépe a Nvidia u Maxwellu (o Kepleru raději nemluvit) ztrácí na propustnosti frontendu, ale i dalších technologií, které DX12 přináší.
Hairworks v takovém stavu jako je nyní, prostě každý raději vypne. Ten, kdo má Radeon, může ještě omezit tessellaci v ovladačích a bude na tom vždy lépe než ten, kdo má GeForce. Nvidia se jaksi při nabíjení své teselační zbraně střelila do vlastní nohy
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
Napsal: pát 5. čer 2015, 11:49
od Hladis
Hairworks je ve vybornym stavu, daleko lepsim nez hodne chudy pribuzny TressFX, který je tak oblibeny.......oh wait. Aspon si ty dve věci vyzkousej a pak vynasej soudy. Tessellacni level si nastavili vyvojari, takze kde se nVidii strili do nohy ? Tim ze "necheatuje" ? Jinak dopad nejakych dalších funkci v DX12 mas jiste uz zmeren. Ono to spis dopadne stylem "who cares" a nV zatím marketingove bere DX12 skoro jako vlastní dite ukuchteny s MS.
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
Napsal: pát 5. čer 2015, 11:56
od havli
webwalker píše:Ten, kdo má Radeon, může ještě omezit tessellaci v ovladačích a bude na tom vždy lépe než ten, kdo má GeForce.
A jeste zapnout kvalitni AF a TRAA... moment, ta uzasna CGN architektura vlastne ma AF i TRAA oskubane. Tak nic.
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
Napsal: pát 5. čer 2015, 11:57
od Raikkonen
http://www.svethardware.cz/amd-potvrzuj ... x-12/40590
Už se v tom DX12 pomalu ztrácím. Jestli to chápu správně, tak GCN podporuje Resource binding Tier 3 (narozdíl Kepler/Maxwel Tier 2), feature level potom u GCN 1.0 končí na levelu 11.1, GCN 1.1+1.2 na levelu 12.0 (narozdíl Kepler/malý Maxwell level 11_0, Maxwell 2 pak level 12_1). Jasně, ideálně by bylo mít Tier 3 a level 12.1, jenže zatím takový čip ještě není a než to opravdu bude potřeba, tak uplyne ještě hodně vody.
Tak co se to tedy vlastně řeší na zahraničních webech a fórech, v čem je zakopaný pes?
edit:
AMD je na tom, co se týká DX12, prostě lépe
To bych podle toho, co jsem přečetl a (snad) pochopil, netvrdil. AMD zatím nikde nemá podporu levelu 12.1 a mainstream má stále na levelu 11.1. Nvidia zase nepodporuje Maxwellu GF9 řady Tier 3. Takže nakonec je to všechno takový kočkopes, kdy jeden má to a druhý zase tohle. Takže to opět vyřeší až příští generace. Nyní ale fakt nevím, kdo je na tom alespoň teoreticky lépe.
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
Napsal: pát 5. čer 2015, 12:01
od Hladis
V nicem. Nic není zmereny, zadny realny vliv nikdo tady nevi, vse jsou spekulace. Stacila situace s DX11, kde nV taky HW nepodporovala 11.2 a výsledek je nula od nuly pojde. Nedelal bych z toho vedu, dokud to tu realne nebude a nezmeri se to.
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
Napsal: pát 5. čer 2015, 12:05
od Raikkonen
Tak proč se to tak najednou začalo řešit? Nebo snad AMD dříve tvrdila o podpoře něco jiného? Proto mi to přijde trochu divné. Trošku mi to tedy smrdí negativním marketingem nVidie (ač sám mám dlouhodobě GeForce).
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
Napsal: pát 5. čer 2015, 12:10
od Hladis
Protože se porad něco resi, aby rec nestala a lidi se měli o cem hadat, viz. cely tohle spekulacni vlakno
Dulezity je finalni výsledek a nikdo tady není schopen ukazat realny dopady podpory/nepodpory nekterych funkci. Jinak nV se svou silou je schopna si ohlidat, aby jisty funkce pripadne pouzity nebyli. Muze se nad tim někdo rozčilovat, muze o tom diskutovat, ale to je tak všechno, co s tim muze delat.
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
Napsal: pát 5. čer 2015, 12:11
od webwalker
@
Hladis: Úplně jsem zapomněl na zdejší zelený joudy. Máš pravdu, Hairworks jsou úžasné
Kdo tam zvolil ten nesmyslný tes faktor nevím, ale nějak mě to ani moc nezajímá, protože já na rozdíl od tebe si ho mohu upravit dle svého
V DX12 mám změřen overhead a můžu ti zdělit, že u NV je to fakt bída. To, že Nvidia si přisvojuje DX12 je snad nějakým překvapením? Ta si přeci jako vždy přisvojuje vše, blbý jsou jen lidi, co jí to žerou a pak to ještě prezentují na fórech jako fakt.
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
Napsal: pát 5. čer 2015, 12:15
od Hladis
Nevim s kterym "zelenym joudou" mluvíš ale to jsi strelil docela vedle
To ze si to muzes ocheatovat, to me trapi asi jako vcerejsi den. Ja posuzuji hairworks z pohledu hlavne dosazitelny kvality vizualu a moznosti který to nabízí. Tomu zatím konkurent i ve verzi 3.0 kouka hodne na zada.
DX12 s Win 10 uz je finalni venku se vsemi aktuálními ovladaci a testy v realnych aplikaci ?
Jsem si nevsim.
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
Napsal: pát 5. čer 2015, 12:26
od ArgCZ
tebe to možná netrápí ale já bych ovlivnitelný tes factor přivítal s otevřenou náručí po zkušenostech s Witcherem
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
Napsal: pát 5. čer 2015, 12:33
od Krteq
Hladis píše:DX12 s Win 10 uz je finalni venku se vsemi aktuálními ovladaci a testy v realnych aplikaci ?
Jsem si nevsim.
nV má přeci driver pro Win 10 venku i s WHQL certifikací (352.84 WHQL)
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
Napsal: pát 5. čer 2015, 12:39
od DOC_ZENITH
Ano ale nemáme hry....
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
Napsal: pát 5. čer 2015, 12:47
od Krteq
DOC_ZENITH píše:Ano ale nemáme hry....
To ano, ale máme 3D Mark s API overhead testem - reagoval jsem na diskuzi mezi webwalkerem a Hladisem - viz. níže
Hladis píše:webwalker píše:V DX12 mám změřen overhead a můžu ti zdělit, že u NV je to fakt bída. To, že Nvidia si přisvojuje DX12 je snad nějakým překvapením? Ta si přeci jako vždy přisvojuje vše, blbý jsou jen lidi, co jí to žerou a pak to ještě prezentují na fórech jako fakt.
DX12 s Win 10 uz je finalni venku se vsemi aktuálními ovladaci a testy v realnych aplikaci ?
Jsem si nevsim.
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
Napsal: pát 5. čer 2015, 12:50
od DOC_ZENITH
Ano což testuje drawcalls.... a výsledek je že oproti DX11 jich máme tolik že jich máte takový přehršle že tato věc rozhodně nebude bottleneckem. To by jsme musli najednou začít hrunou 8x tolik polygonů na scénu aby byla. Na to si pár (mnoho) let počkáme.
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
Napsal: pát 5. čer 2015, 12:52
od Krteq
Proč polygonů? Počet drawcalls není přeci závislý jen na geometrii.
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
Napsal: pát 5. čer 2015, 13:01
od webwalker
@DOC_ZENITH: Koukni, když tedy pod DX12 nemáme otestované hry, tak proč tady někomu radíš, aby na výkon v DX12 nehleděl? Odkaz na HairWorks je celkem irelevantní, protože je to tak nesmyslně nastavený, že to stejně každý vypne. No a ti šťastlivci s Radeony to mohou mít zapnutý s omezovačem.
To, co se zatím v DX12 otestovat dá, je už otestováno a to včetně 352.84 WHQL. Výsledky jsou známé a nic příznivého pro majitele grafických karet Nvidia tam jednoduše nevidím. Souhlasím však s tím, že jsou to testy syntetické a ve hrách to může následně vypadat i jinak. Proto také říkám (a na rozdíl od tebe), že při nákupu nového gpu, by každý měl vzít v úvahu DX12.
Zatím to ale vypadá tak, že u tolika zde kritizovaného vyššího overheadu na ovladačích Radeonů pod starými DX se situace změnila a v DX12 zase nyní Nvidia tahá za kratší konec.
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
Napsal: pát 5. čer 2015, 13:03
od DOC_ZENITH
Ne neni, ale kde jinde by jsi najednou potřeboval 8x tolik drawcalls, že tě to vede k názoru že karty budou limitovaný svym front-endem.... to je s prominutim představa šílená a nereálná. Poslední GPu která měla bottleneck na front-endu co jsem kdy měl byla Voodoo5. Jinak byl vždy limti co se tohoto týče na straně CPU (či API co to celé brzdilo) najednou máme API co nám umožní 8x tolik... je to overkill a nemyslim si že se toto stane bottleneckem, naopak se dnes tlačí VR a 4K, tzn všechny GPU se zadusej na nedostatku výkonu TMU/SP/ROPS.
Re: AMD Pirate Islands (R9 300) - informace, spekulace
Napsal: pát 5. čer 2015, 13:29
od Ache
Tak to už nepobíram...
Maxwell tedy má vyšší level podpory DX12 než současné GCN Radeony? A 12_1 možná bude mít až Fidži?
zajímavé...